2020-06-29, 22:14
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Haveristerna som vi känner dem är slut. Kanske går 2/3 vidare, men jag tvivlar på att de kommer leverera på nivån som de gjort fram till 2020.

Myra:

Jag är inte jätteöverraskad precis. Myra är väl den som faktiskt försöker göra offentlig karriär inom media och att bete sig som, ptjae, haverist i jakt på att konstant söka nya konflikter kanske i längden inte är ett framgångskoncept för att få nya uppdrag och även om Haveristerna är hennes enda riktigt fasta inkomst så är det knappast tillräckligt för att betala hyran.

Att däremot sitta och lyssna på Alex och Henrik sitta och gasta utan någon balans lär inte funka. Antingen så får dom ta in någon som kan balansera dom eller så får dom lägga ned.
Citera
2020-06-29, 22:21
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Haveristerna som vi känner dem är slut. Kanske går 2/3 vidare, men jag tvivlar på att de kommer leverera på nivån som de gjort fram till 2020.

Myra:

"För typ tre år sedan satt jag, Axel och Henko i varsin stad och drack sprit och snackade skit om alla idioter på Skype.
Jag tjatade ofta om att vi borde göra något mer organiserat av våra rants om politik och opinionsbildare. Jag hade registrerat en bloggadress för “Haveristbloggen” jag tyckte att de kunde skriva med mig i, men I ett svagt ögonblick bestämde vi oss för att göra en podcast av våra fyllekonversationer istället. Alltid fanns det väl någon som skulle roas av det.
Så, vi började spela in podden Haveristerna.
I början var vi rätt kassa. Ärligt talat var vi rätt kassa även tre år senare, men med bättre mikrofoner och mindre cirkelrants som jag svettades över att klippa det första året.
Vi la orimligt många timmar på att diskutera politik och granska den nya tidens opinionsbildare i form av till exempel (och mest lyssnat) Linnéa Claeson och Cissi Wallin. Över 2000 personer har i nuläget valt att bli patrons och ge oss pengar för varje avsnitt, vårt 80-tal avsnitt har över en miljon spelningar, och vi har kritiserats i åtskilliga tidningar för vårt dåliga språk.
Därför känns det på många sätt jävligt tungt att lämna min poddbebis och allt jag är stolt över med den.
Det är kanske ofrånkomligt att alla kreativa samarbeten har ett slut. En punkt när man inte längre kan driva arbetet med enbart vänskap och passionen för att göra något nytt. När saker som hur man vill utvecklas, arbeta och vad man värderar och har ett intresse av att prata om, går isär. När det som en gång var bara roligt blir en sak som stjäl ens energi och inte längre är givande för alla.
Det är egentligen skitdumt av mig att hoppa av precis nu och lämna ett koncept jag i grunden tycker om och den enda fasta inkomst jag har, men jag känner att jag behöver lägga min tid på annat.
Att få läsa något jag skrivit tryckt i en bok var fantastiskt för någon med mitt impostor syndrome, som alltid har tvivlat på min egen förmåga. Jag vill gärna se till att göra det igen.
Jag vill resonera mer runt kultur, internet, jämställdhet, kön och politik på ett sätt folk har kul med och kan ta till sig. Gärna med podcast eller video i någon form, som inte är helt spikad ännu.
Vi får se. Först ska jag försöka ta lite semester från både arbete och konflikter åt alla håll. Det har varit en väldigt intensiv vår.
Vill Henko och Axel fortsätta med podden önskar jag dem lycka till. De är politiskt vettiga (när jag håller med dem, då) och jävligt roliga. Tack för de här åren, horungar. Det gjorde vi bra.
Tack också till alla som lyssnat, skrattat, skänkt pengar, bråkat med oss, ritat fanart och skickat kärlek. Jag kommer att sakna er mest."

Så var det med den saken.

Så talar en sann swishhora, Måste ju ändå tjänat bra på podden om hon kunnat leva på den & betala skatt på pengarna...
Citera
2020-06-29, 23:30
Medlem
Ograsts avatar
Kvar när Myra har lämnat. 2 medelålders gubbar som svär och rackar ner på folk de inte gillar.
Citera
2020-06-30, 01:49
Medlem
TonyFlygares avatar
Det känns på något sätt skönt att Myra går vidare från podden, kanske kan hon starta en seriös podcast med någon som har åtminstone två-tre stycken originella tankar. Inte alls oväntat, så klart. Hon fattar säkert själv sedan länge att de inte kommer att lyckas få in någon mer intressant gäst efter alla dessa vändor.

Jag hade blivit väldigt förvånad om Henrik och Axel försöker föra vidare podden utan Myra, har liksom svårt att tänka mig att de har driv eller ork eller ens lust att fortsätta hålla på med den. Axel klarar sig ju, han badar som bekant i pengar, det har undgått noll lyssnare hittills.

Hade varit kul om Myra gör någonting totalt oväntat och gästar Café Q eller börjar skriva för Nyheter Idag. Eller om hon och Johannes Nilsson drar igång en ny podcast där de diskuterar aktuella frågor, de känns så olika som personer att det knappt kan bli någonting annat än succé. Jag menar det på riktigt!
Citera
2020-06-30, 02:02
Medlem
Det var väl inte så oväntat att Myra skulle lämna först. Det var en riktigt jäkla kul podd under några perioder, men ingen av de inblandade kommer kunna hålla den nivån som behövs för att föra något framåt.

Utifrån hur den här tråden har sett ut hitintills så undrar man ju lite om den där våldtäktsstalkern som hängt efter Myra, Henko och Axel kommer fortsätta vara så som hen betett sig mot alla andra i hens liv. (Jag pratar såklart om våldtäktsstalkern N**mi).
Senast redigerad av LeroyJenkinz 2020-06-30 kl. 02:14.
Citera
2020-06-30, 02:59
Medlem
Arsenikarsles avatar
Kommer nån av dem bli utsatta för drev i framtiden p.g.a ordvalen i podden tro?
Det är rätt intressant att de kunnat komma undan med att kalla folk för "horungar" och "cp" hittills. (enda försvaret de har till det är "kontexten")
Citera
2020-06-30, 08:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
Jag hade blivit väldigt förvånad om Henrik och Axel försöker föra vidare podden utan Myra, har liksom svårt att tänka mig att de har driv eller ork eller ens lust att fortsätta hålla på med den. Axel klarar sig ju, han badar som bekant i pengar, det har undgått noll lyssnare hittills.

Jag anar att de kommer försöka, med eller utan ersättare för Myra.
Citera
2020-06-30, 08:45
Medlem
Based på en massa skit på facebook nu verkar det som att Henrik ska ha gjort nåt klandervärt och vägrat be om ursäkt tills Myra nu känt sig tvungen att lämna? En person nu vevar runt i facebookgruppen och pratar om ''skadorna man åsamkat sin ''kompis'' och poddkollega''. Verkar vara nån vän till Myra som tidigare bett Henrik be om ursäkt Myra men då blivit hotad med kickning ur gruppen.

Dom har redan hittat ny kvinnlig ''vikare'', vilket även Myra anmärker på. Vad jag kan se så har detta inte diskuterats haverister emellan, utan Myra har skickat ett mejl att hon slutar med specifika orsaker, och sen lika snabbt gått ut med det offentligt.
Citera
2020-06-30, 09:19
Medlem
Myra var väl typ den enda räddningen för denna podd. Bra för henne och för världen att hon sticker. Vad blir kvar nu? En otrogen alkoholist och en tangentbordsfighter som begått övergrepp. För att bygga hela konceptet på att syna klandervärt beteende så är de ganska klandervärda själva. Ska bli kul att göra vad Henko gjort för skit som fått Myra att lämna om det nu är så. Hoppas Myra styr upp något ordentligt nu. Hon är för smart för att slösa tid med de andra två svettmunkarna.
Citera
2020-06-30, 11:57
Medlem
Felstavarens avatar
Härligt nykter ton det är i FB-gruppen nu plötsligt. Ingen skit skall upp till ytan utan allt skall lösas internt och professionellt vuxna människor emellan.

Det är i och för sig förståeligt att de inte vill ta det här i rampljuset med tanke på hur ofta de själva kunnat vältra sig i andra poddars och organisationers offentliga sönderfall. Bara för att man gillar att titta på tågolyckor betyder det inte att man vill befinna sig i en.

Skulle dock tro att detaljerna kommer att komma fram ganska snart ändå. Antingen genom att någon av alla fiender de gjort sig lyckas komma över dem eller genom att någon av de tre kukar ur och börjar dela screenshots av den ena eller andra anledningen.

Därav kan man ju tycka att de borde försöka äga storyn nu, förklara vad som hänt och därmed desarmera framtida potentiellt pinsamma situationer. Återstår att se om det sker. Och om det finns någon snaskig historia bakom eller om det bara är ointressant internt gnäll / creative differences som är orsaken.
Citera
2020-06-30, 12:30
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Därav kan man ju tycka att de borde försöka äga storyn nu, förklara vad som hänt och därmed desarmera framtida potentiellt pinsamma situationer. Återstår att se om det sker. Och om det finns någon snaskig historia bakom eller om det bara är ointressant internt gnäll / creative differences som är orsaken.

Vi har ju sett vad som händer när de försöker lösa det "internt" - som med Henriks otrohet och Axels halsknull. Jag gissar på att åtminstone en del av varför det bråkats redan är ute på vift då de verkar lida av "skärmdump & dela"-sjukan. Lycka till att hålla detta "internt" när alla inblandade älskar denna metod plus deras historia av att supa och fylleringa!
Citera
2020-06-30, 12:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Vi har ju sett vad som händer när de försöker lösa det "internt" - som med Henriks otrohet och Axels halsknull. Jag gissar på att åtminstone en del av varför det bråkats redan är ute på vift då de verkar lida av "skärmdump & dela"-sjukan. Lycka till att hålla detta "internt" när alla inblandade älskar denna metod plus deras historia av att supa och fylleringa!

Skärmdumpar har man ju, men inget av mer substans än att det tycks att Henko har gjort något han borde be om ursäkt för, och att personen som lyfter denna fråga hotas med att sparkas ur gruppen om hen (host, host) "fortsätter att söka bråk".

Så nåt känsligt är det ju, och Henko är rätt duktig på att vara ett rövhål som inte ber om ursäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in