2020-12-01, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Om hans mor har köpt ett antal plagg åt honom, bör det leda honom till åsikten att det är hållbart att betala obegränsat antal barnbidrag till obegränsat antal somaliska familjer, hur länge som helst? Jag ser inget samband, det är två helt olika frågor.

Ganska roligt att en massa kränkta tomtar klagar på att Haveristerna missförstår och fultolkar Markus och Malcom, sen kommer du och gör den svåraste och roligaste fultolkningen/missförståndet av alla.
Citera
2020-12-01, 12:52
Medlem
Hinterstoissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klemenc
Förstår verkligen inte denna vurm för Markus och Malcom. Om du nu lyssnat på avsnittet kan väl du som alla andra höra det odrägligt långa ihopklippet av Malcoms alla halmgubbar. Skulle verkligen han vara denna intellektuell gigant som ni utmålar honom som borde han ju inte behöva tala i halmgubbska.

Sen råder det ingen tvekan om att det är exakt den här formen av tvångsåtgärd där p-piller ska tvingas på kvinnor som båda herrarna diggar. Jag är väl medveten om att det börjar med nått slags dystopiskt scenario där andra ska införa det, men det hela övergår ju snart i att vi redan är där och att det är den enda rimliga vägen att gå.

Lyssnade på senaste avsnittet nu också där de går igenom Malcoms inkomster. Det är magstarkt att en person som ansökt om god man, kläs av sin morsa när han är 33 och totalt lyckats betala in nånstans runt 100 000 kr i skatt under hela sitt liv ska sitta och bedöma vem som får och inte får skaffa barn.
https://www.facebook.com/LataPigan/photos/3277227872300363

Jag tycker de är ett bra komplement att ha i bakgrunden och lyssnar gärna när de har ett nytt avsnitt. Men jag är ingen fanatiker vad gäller dem. De har ofta ett par bra poänger. Ibland blir de för långrandiga, absolut. Men de tycker och resonerar själva. Haveristerna däremot skulle aldrig klara det. De hade aldrig kunnat göra ett poddavsnitt som inte handlade att kalla andra för idioter. Det är rätt fattigt. De är ju inte ens bra på att argumentera varför MochM har fel.
Citera
2020-12-01, 12:53
Medlem
Pippikoftans avatar
Jag tyckte Haveristerna var rätt underhållande, tills jag fick se en bild av Axel. HELVETE vad ful han var. Jag blev på riktigt chockad. Ingen med det minsta uns självrespekt kan väl fortsätta lyssna på en människa som ser ut så? Raka av dig det glesa könshåret du har i ansiktet, för helvete!
Citera
2020-12-01, 13:44
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Ganska roligt att en massa kränkta tomtar klagar på att Haveristerna missförstår och fultolkar Markus och Malcom, sen kommer du och gör den svåraste och roligaste fultolkningen/missförståndet av alla.
Men så ser ju tankefiguren ut. "Han ska inte uttrycka politiska åsikter, när hans mamma skaffat en kavaj åt honom."
Citera
2020-12-01, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StElmosFire
Henrik Johansson hånade Malcoms klädsel och drog in hans mamma redan för nån vecka sen med exakt den bilden på Twitter.

https://twitter.com/mrhenko123/status/1330219326771777541

I din första post av tre i den här tråden hittade du Henriks MMA video oerhört snabbt.

Suck.

Japp, och hade du scrollat lite där hade du sett att även hans kollega(?) Svanströmmer postade samma bild med text så man kan se var inlägget kommer ifrån. Vem är jag? Kanske Henko, kanske Svanströmmer. KANSKE KUNGEN! Eller bara precis så som jag skriver i mitt första inlägg. En person som tränat med Henrik och en lyssnare. https://twitter.com/cSvanstromer/status/1330221925176651777

Citat:
Ursprungligen postat av Hinterstoisser
Jag tycker de är ett bra komplement att ha i bakgrunden och lyssnar gärna när de har ett nytt avsnitt. Men jag är ingen fanatiker vad gäller dem. De har ofta ett par bra poänger. Ibland blir de för långrandiga, absolut. Men de tycker och resonerar själva. Haveristerna däremot skulle aldrig klara det. De hade aldrig kunnat göra ett poddavsnitt som inte handlade att kalla andra för idioter. Det är rätt fattigt. De är ju inte ens bra på att argumentera varför MochM har fel.

Vad är det man ska behöva argumentera emot? De föreslår att kvinnor ska tvingas till en självsterilisering i utbyte mot stöd från samhället. Varför just kvinnor? När går gränsen? Vilka ska drabbas? Ska Malcom, denna parasit på ett värdfolk, få en ofrivillig vasektomi? Han kan ju uppenbarligen inte klä sig själv, sköta sin ekonomi eller betala skatt. Varför ska han få föröka sig?

Tror de flesta normala personer förstår hur stor inskränkning i människors frihet den här typen av ingrepp är. Men podden kanske håller en för hög intellektuell nivå för dig, vill du att de ska dumma ner det lite åt dig?
Citera
2020-12-01, 13:52
Medlem
Citat:
Men så ser ju tankefiguren ut. "Han ska inte uttrycka politiska åsikter, när hans mamma skaffat en kavaj åt honom."

Det beror antagligen på att du missförstått vad dom faktiskt säger i podden.
Citera
2020-12-01, 13:53
Medlem
Citat:
Klarar den här "Henko" av att byta kalsonger själv? Han känns som typen som glömmer bort det tills någon i omgivningen ingriper, typ en mamma eller annan kvinna i liknande roll.

Citat:

heheheheheheheheheheehehehehehe

Konstigt hur det är olika ibland. När det passar.
Citera
2020-12-01, 14:16
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klemenc
heheheheheheheheheheehehehehehe

Konstigt hur det är olika ibland. När det passar.
Det är två helt olika saker.

Jag har inte yttrat: "Ska den där Henrik verkligen uttala sig politiskt, när han ser ut att vara oförmögen att byta kalsonger?"

Det ena gör anspråk på att vara argument, det andra är löst skitsnack (förmodligen sant men utan samband). Jag inser att det ligger på olika nivå, så jag slipper att trassla in mig på det sättet.
Citera
2020-12-01, 14:19
Medlem
Citat:
Det är två helt olika saker.

Jag har inte yttrat: "Ska den där Henrik verkligen uttala sig politiskt, när han ser ut att vara oförmögen att byta kalsonger?"

Det ena gör anspråk på att vara argument, det andra är löst skitsnack (förmodligen sant men utan samband). Jag inser att det ligger på olika nivå, så jag slipper att trassla in mig på det sättet.
Nej, så ser inte tankefiguren ut. Tankefiguren är sådan att du uppenbarligen (antagligen baserat på politisk åsikt) gör skillnad på folk och folk och därför hycklar.
Citera
2020-12-01, 14:24
Medlem
Chad Haveristerna:
Försörjer sig själva och bidrar till samhället genom skatt
betalar sina egna kläder
talar sammanhängande
har konsekventa åsikter
sköter sin egen ekonomi
får ligga

Beta-virgin Malcom:
Tjänar inte en spänn - lever på bidrag
Får kläder av sin mamma vid 33 års ålder
yrar om coronakris som ska leda till apokalyps
byter åsikt varje avsnitt
har god man som sköter ekonomin
har inte fått blöta mikropenisen sen Moldavienbesöket '98
Citera
2020-12-01, 14:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av media876
Inte då. Haveristerna med svans HAR inte trollkonton, för det är fruktansvärt att vara en anonym flashbackare. Bevakar de den här tråden gör de det för att ANDRA inte kan bete sig som folk.

Är du verkligen säker?
Citera
2020-12-01, 14:55
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Nej, så ser inte tankefiguren ut. Tankefiguren är sådan att du uppenbarligen (antagligen baserat på politisk åsikt) gör skillnad på folk och folk och därför hycklar.
Du har faktiskt fel, gubben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in