2020-11-25, 05:54
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Vad menar du ens? Meningen håller inte ihop, inte på nåt språk jag känner till i alla fall. Det här liknar ju den sortens internt fyllepladder som alla beskyller Haveristerna för att hålla på med.

Höj dig, skriver du i det offentliga får du väl försöka vara rimligt klar och tydlig, vill du meddela obegripligheter riktade till nån speciell finns telefon, chatprogram eller e-post.

Säkerställer att de som blivit imiterade förstod mig 100% utmärkt och det berör inte andra som dig men många i tråden, såväl omtalade som uthängda. Imitatören är inte "stalkern" eller "den andra transan", "nån från Malmö" eller mig men har påstått sig vara här direkt eller indirekt. Kanske även Henko, jag vet inte, men har skäl att tro hen postat så man ska tro.

Mitt inlägg riktar sig primärt till clownen som lurar Haveristerna på bekostnad av oss: Utkämpa ditt eget krig under eget namn, och lämna oss utanför.
Citera
2020-11-25, 07:26
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuicyPussy
En sorglig samling mongobarn som inte tål karlar som har rejäla cojones, som Axel. De kommer inte att få ligga med henne dock (om de inte vinner jackpott på lotto först).

Förstår att du backar Axel antar att du tycker att unga tjejer med självskadebeteende får skylla sig själva när Axel trycker ner kuken i halsen så att dom sen mår ännu sämre. Vi lever ju ändå i ett ”fritt” land där det är helt ok att stötta vidriga våldtäktsmän som han. Sen att Myra & Henko vet om allt detta & har hållit käften för att cashen ska in ja det är ju minst lika vidrigt
Citera
2020-11-25, 13:49
Medlem
saltazars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Hej.
Fast varför skulle Myra vara särskilt skyddsvärd? Hon har ju själv deltagit i en verksamhet som främst gått ut på att peka ut och häckla människor podden anser skriver dumma saker på internet. Om hon då själv går utanför deras godtyckliga regler om hur man får bete sig är det väl bara rimligt att hon behandlas på samma vis? Jag vill faktiskt (på hedersord) inte bråka med dig utan undrar varför den här konflikten borde behandlas annorlunda.

Med det sagt är hon möjligtvis lite mindre motbjudande än Axel och Henko men hon är väl helt enkelt lite bättre uppfostrad eller mer angelägen om hur hon framstår. Värderingsmässigt märker jag ingen större skillnad.

Ha en fin dag.

förstår inte heller detta. sen tidigare i tråden så finns det länkat vad som sagts/gjorts av henne och deras svar. tror nog att fröken ölman hade blivit ganska arg själv om henric eller axel hade rqat och målat ut henne som manipulativ mobbare. axels svar visade att konflikten handlat om att hon vägrar bidra.

det har att göra med att hon är bättre på att gråta om att hon är kvinna och få sympatier för att hon är frivillig arbetslös som jobbar på internet. men hon har deltagit i smutskastning lika mycket själv och dessutom klagat på andra när de gör samma sak som hon. varför hon framstår som snäll är att hon inte har några principer
läser man de andra kommentarerna i tråden hittade hon snabbt några andra att snylta på.
Citera
2020-11-25, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltazar
förstår inte heller detta. sen tidigare i tråden så finns det länkat vad som sagts/gjorts av henne och deras svar. tror nog att fröken ölman hade blivit ganska arg själv om henric eller axel hade rqat och målat ut henne som manipulativ mobbare. axels svar visade att konflikten handlat om att hon vägrar bidra.

det har att göra med att hon är bättre på att gråta om att hon är kvinna och få sympatier för att hon är frivillig arbetslös som jobbar på internet. men hon har deltagit i smutskastning lika mycket själv och dessutom klagat på andra när de gör samma sak som hon. varför hon framstår som snäll är att hon inte har några principer
läser man de andra kommentarerna i tråden hittade hon snabbt några andra att snylta på.

Info som kommer, ej belagd, från inblandade i konflikten. Det tar jag med en nypa salt. Möjligt att M skulle ha klippt när hon fick reda på Axels skit, men ser inte hur det är värre än hur de andra två håller på.

Kort sagt, alltså: källa på det?
Citera
2020-11-25, 22:30
Medlem
saltazars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av media876
Info som kommer, ej belagd, från inblandade i konflikten. Det tar jag med en nypa salt. Möjligt att M skulle ha klippt när hon fick reda på Axels skit, men ser inte hur det är värre än hur de andra två håller på.

Kort sagt, alltså: källa på det?

vad vill du ha källa på? är ju bara att läsa i tråden längre bak om du vill ha källor på om hur hon berättar om det själv...
Citera
2020-11-29, 11:04
Medlem
GrodanBollsSkjortas avatar
Efter att Henko tjatat på Adam Cwejman i veckan utan svar, så gick gänget till expressen med sin lilla debatt-artikel istället.

https://www.expressen.se/gt/debatt-gt/var-gar-gransen-for-rasism-gp-ledare/

Ska bli spännande att se om de lyckas skapa det där drevet mot Malcom som de försökt med så länge.

Ganska awkward bilder på Sanna och Axel btw. Det ser ut som att de är på date<3
Citera
2020-11-29, 12:55
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanBollsSkjorta
Efter att Henko tjatat på Adam Cwejman i veckan utan svar, så gick gänget till expressen med sin lilla debatt-artikel istället.

Ska bli spännande att se om de lyckas skapa det där drevet mot Malcom som de försökt med så länge.

Haha, du har helt rätt om bilderna. Precis så ser det ut.

Jag hoppas både Malcolm och Cwejman nu anstränger sig för att twittra om så meningslösa små puttignuttigheter som möjligt men inte skriver en bokstav om den här "debatten".
Stackars Henko får helt enkelt inte vara med och sitta vid vuxenbordet.

Själva artikeln var ju bara samma halvdana anklagelseakt som redan twittrats fast med lite fler ord. Det jag funderar mest på är hur mycket Sanna och Axel varit involverade, det här känns mest som Henkos krig.

På tal om Sanna, har hon någonsin sagt emot gubbarna i någon fråga? Jag kan inte påminna mig om något tillfälle där hon inte bara rakt av hållit med. Har inte lyssnat på allt eller med full koncentration alltid så jag kan säkert ha missat något.
Citera
2020-11-29, 13:08
Medlem
NoelBabas avatar
Citat:

Vilken bedrövligt skriven insändare. Flertalet grammatiska fel och fyllt med irrelevant pladder. Det känns som om det är skrivet av en gymnasieelev som varit tvungen att uppnå ett visst antal ord i uppsatsen för att få godkänt.
Citera
2020-11-29, 23:00
Medlem
Smutzs avatar
Allard skrev ett svar på facebook:
Citat:
Poddtrion Haveristerna har hållit på och vevat ett tag om mitt och Malcoms senaste avsnitt.

Jag och Malcom har i vårt senast publicerade avsnitt snackat om det faktum att Sverige är på väg mot ökade etniska konflikter och att det börjar bli allt mer acceptabelt för en medelklass att rakt ut förespråka att invandrare i princip ska "hålla sig till sina ghetton".

Vi ser det som ett problem, vi vill helst undvika en situation med etniska konflikter. Vi menar att man bör ta den här problematiken på allvar, samt att det här är ett större problem än att någon SD-politiker skrivit N-ordet om ett bakverk...

Jag säger i avsnittet att jag tror att utvecklingen kommer leda till att politiker kommer börja göra insatser som syftar till att begränsa vissa gruppers barnafödande och reproduktion.

Som exempel tar jag upp att jag inte tror det skulle vara omöjligt att föreställa sig att ett socialkontor börjar ställa krav på att man ska ta preventivmedel för att få bidrag från samhället,.

Jag förespråkar själv inte det förslaget. Något som tydligt framgår av vårt avsnitt. Men Haveristerna väljer att framställa det som om det är något som jag förespråkar. Jag varnar ju snarare för den utvecklingen. Men det kanske är svårt att förstå när man har problem med alkoholen.

Däremot är jag inte främmande för att börja vikta barnbidrag. Varför ska vi betala en massa barnbidrag till 8- eller 10-barns familjer som saknar koppling till det svenska samhället? Här behöver jag verkligen få en gedigen värdegrundslektion från detta upplysta moralavantgarde! Varför ska jag ta svenskars skattepengar för att försörja enklavsamhällen och en situation som spårar ur bortom all kontroll?

Jag tycker också definitivt att vi behöver göra en ny folkräkning i Sverige och börja inventera vilka människor som lever här. Självklart är det relevant som politiker att veta hur många somalier - eller andra etniska grupper -som bor i Sverige och hur de försörjer sig. Det har relevans för förutsättningarna att bedriva politik.

Är det att utmana krönikörklassens gängse uppfattningar om vad man får säga? Kan det riskera att uppfattas som rasism av sorgliga stackare vars högsta mål är att förhindra att politiker tar tag i problemen? Ja, absolut. Och det skiter jag fullständigt i. Har man ett problem med mig kan man sluta rösta på mig. Så fungerar det i en demokrati.

Haveristerna har dock riktat in sig på Malcom (vars hudfärg de ständigt återkommer till att kommentera). Vad är problemet då?

Ja, dels det ovannämnda. Att Haveristerna menar att jag tycker något jag inte tycker och att Malcom då också tycker det är bra, fast ju ingen av oss förespråkat det?

Samt det jag faktiskt tycker och att Malcom förstår hur jag menar och inte utbrister "jag tar avstånd!!"

Men ffa är problemet, som det alltid är med dessa sorgliga sopor. Det är att Malcom har lyckats. Han är ju krönikör och det är DET som står i skottgluggen. Det är det allt syftar till, att han ska få sparken från GP. För vem är det som borde vara krönikör där? Jo, någon av *trumvirvel* haveristerna förstås.

"Hallå GP!! GP!! Er krönikör!! GP!! RASISM!! DET ÄR RASISM!! GP!! Hallåå!!"

De här dreven, som folk börjar bli jävligt trötta på, handlar inte om rasism hit eller dit. Det handlar om att dessa kulturarbetare vill få den anställning som deras konkurrenter har.

Det är Haveristerna som borde få betalt av GP för att skriva krönikor.

Och det är väl det som är det sorgliga. Att den här typen av drevförsök bidrar till att till slut göra rasismen som begrepp fullkomligt obrukbart och ihåligt.

Lyssna på avsnittet och bedöm själva:

För all del hyfsat välformulerat (jämfört med haveristernas trams) men synd att han bevärdigade dem med en reaktion. Det urholkar "chad Malcolm vs virgin Henko" litegrann varje gång någon tar dem på allvar.
Citera
2020-11-30, 10:03
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:

Verkar gå väldigt trögt för Henko att runka upp drev-kuken ordentligt. Kollade runt lite på twitter och där var det extremt magert och få som verkade vilja delta. Såg att den klenbegåvade Mattias Wåg hade delat artikeln och fått väldigt få likes, och det var typ allt. Sad.
Citera
2020-11-30, 11:44
Medlem
GrodanBollsSkjortas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feedback66
Verkar gå väldigt trögt för Henko att runka upp drev-kuken ordentligt. Kollade runt lite på twitter och där var det extremt magert och få som verkade vilja delta. Såg att den klenbegåvade Mattias Wåg hade delat artikeln och fått väldigt få likes, och det var typ allt. Sad.

Tror att de flesta som faktiskt lyssnat på hela M&M-avsnittet inser hur oärliga haveristerna varit i deras avsnitt + debattartikel. Man måste ju vara lite efterbliven alternativt medvetet missförstå om man tror på Haveristernas version av det som sades. När man även vet hur länge haveristerna fiskat efter en reaktion från malcom så blir det ju ännu tydligare att detta bara är ett lame försök att deplatform Malcom
Citera
2020-11-30, 12:31
Medlem
Ograsts avatar
Finns IRM fortfarande? Eller har de helt uppgått i haveristerna i och med att de ständigt och jämt via sina sociala medier sprider deras inlägg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in