2020-11-22, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VincentDerwydd
Känner mig lite som Olof Palme om Vietnam... fast tvärt om. Tar inte ställning. Jag är för f̶r̶e̶d̶ krig.

...men seriöst, även om alla inblandade är bra och gör bra grejer, så är det pedagogiskt gött att bara let it all out i svenneland. Man ska inte ta en massa skit och koka i tysthet, oavsett vad det handlar om.
Det kan ju vara en god idé att man faktiskt riktar sin ilska mot den personen som gör en arg istället för att basha en fd. kollega som bett om att få bli lämnad ifred.
Citera
2020-11-22, 22:48
Medlem
activateds avatar
Det var bra mycket bättre när Myra var med. Axel borde bara hålla käft och lämna henne ifred om det är så att han är inne och skriver skit på hennes livestreams.
Senast redigerad av activated 2020-11-22 kl. 23:04.
Citera
2020-11-23, 02:36
Medlem
Spritnotas avatar
Fortfarande ingen reaktion från hardcorefansen i tråden på att Keku avslöjade appen Wordfeud som pedos paradise 19 augusti?

https://youtu.be/LyzhXJntDys
Citera
2020-11-23, 16:04
Medlem
JuicyPussys avatar
Myra kan knappast gnälla på att hon blir indragen när hon konstant skickar psykfallet A (mod på hennes discord) att gläfsa, eller begå olika gliringar mot sina före detta kollegor på sociala medier och i poddar. Hade Myra och medföljande oanställningsbara mongobarn (med eller utan klippt balle) som aldrig gjort ett hederligt handtag i sina trasiga liv låtit bli att gläfsa. Så hade det nog varit tyst från det andra hållet också.

Istället så får man på omvägar höra att Myra (liksom alla psyk/socialfall till cucksimps som aldrig kommer få ligga med henne om de har hela röven full med råttor ens) som vanligt leva på andras arbete och försöker utpressa podden på pengar, i kombo med extremt grova (och efterblivna) anklagelser om våldtäkt och annat som Myra vägrar dementera. Hon ska då inte bli förvånad om podden är beredda att accelerera konflikten hur långt som helst för att slippa blir parasiterade på.

Ett avsnitt om Myra känns allt rimligare. Gissa hur många (i dubbel bemärkelse) knullade relationer har Myra bakom sig vid det här laget? Hur hur lång är listan över gamla ligg i kontaktlistan i mobilen, och i omfattning matchar den alla hennes stulna "heta" tagningar? Finns det stålar. Då finns Myra.
Citera
2020-11-23, 16:13
Medlem
JuicyPussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av activated
Det var bra mycket bättre när Myra var med. Axel borde bara hålla käft och lämna henne ifred om det är så att han är inne och skriver skit på hennes livestreams.
En sorglig samling mongobarn som inte tål karlar som har rejäla cojones, som Axel. De kommer inte att få ligga med henne dock (om de inte vinner jackpott på lotto först).
Citera
2020-11-23, 17:08
Medlem
BigFatCones avatar
En podd är ju inte bättre än sina ämnen eller gäster. Jag kan ju så klart bara tala för mig själv, men inte fan är det för att skaparna är så sköna typer som har så mycket bra att säga som jag har lyssnat på några avsnitt.
Citera
2020-11-23, 20:06
Medlem
Translobbyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Ja, det är onekligen så att Axel krökat när han skickade det meddelandet.

Det läskiga i det hela är väl att han uppenbarligen håller stenkoll på Myra då det börjar se lite smått stalker-aktigt ut. Även om Myra inte direkt sagt åt dom att inte kontakta henne så är det vanligt folkvett att inte sitta och hålla koll på någon man har "gjort slut med". Myra förtjänar att gå vidare med sitt liv och har mig veterligen inte nämnt dom.
De sitter tom. och fyllesluddrar i voice om henne på discord under varje stream. Båda gossarna är uppenbarligen besatta av någon slags mycket obehaglig variant av olycklig kärlek ('om hon inte är min så ska hon ha det miserabelt'). Jag tror lyckligtvis att det kan bli hennes fall då det avslöjar bådas sociala inkompetens när de småaktigt kastar skit på en som de flesta uppfattar som en ovanligt varmhjärtad, god och fin människa. Axels sjuka sadistiska lust att förnedra människor som har diagnoser/är arbetslösa eller på annat sätt socialt utslagna luktar klassisk fascism lång väg och borde få båda portade från alla slags seriösa vänstersammanhang.
Citera
2020-11-24, 00:48
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Fortfarande ingen reaktion från hardcorefansen i tråden på att Keku avslöjade appen Wordfeud som pedos paradise 19 augusti?

https://youtu.be/LyzhXJntDys

Nice mina inlägg har provocerat fram bevis på vem som utger sig för vara mig och andra, och även spelar Haveristernas vän, tydligen (bevisligen) har även personen lajvat mig på Youtube.

Du bör veta att jag inte har några lojalietsband till något miffo - men tagga ner, för just därför kanske jag släpper det det vem fan som helst.
Senast redigerad av Spritnota 2020-11-24 kl. 01:04.
Citera
2020-11-24, 08:20
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuicyPussy
Myra kan knappast gnälla på att hon blir indragen när hon konstant skickar psykfallet A (mod på hennes discord) att gläfsa, eller begå olika gliringar mot sina före detta kollegor på sociala medier och i poddar. Hade Myra och medföljande oanställningsbara mongobarn (med eller utan klippt balle) som aldrig gjort ett hederligt handtag i sina trasiga liv låtit bli att gläfsa. Så hade det nog varit tyst från det andra hållet också.

Hej, jag har två frågor.

1. Har du några konkreta exempel på vad sagda psykfall ska ha sagt/skrivit? Gläfs och gliringar kan ju betyda helt olika saker för olika människor.
2. Finns det några skäl att tro att han agerar på uppdrag av Myra. Det är ju inget okänt fenomen med självutnämnda "vitknektar" som trådämnena själva uttrycker det.

Ha en fin dag.
Citera
2020-11-24, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Du bör veta att jag inte har några lojalietsband till något miffo - men tagga ner, för just därför kanske jag släpper det det vem fan som helst.
Vad menar du ens? Meningen håller inte ihop, inte på nåt språk jag känner till i alla fall. Det här liknar ju den sortens internt fyllepladder som alla beskyller Haveristerna för att hålla på med.

Höj dig, skriver du i det offentliga får du väl försöka vara rimligt klar och tydlig, vill du meddela obegripligheter riktade till nån speciell finns telefon, chatprogram eller e-post.
Citera
2020-11-24, 14:30
Medlem
Skatepunkerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuicyPussy

Istället så får man på omvägar höra att Myra (liksom alla psyk/socialfall till cucksimps som aldrig kommer få ligga med henne om de har hela röven full med råttor ens) som vanligt leva på andras arbete och försöker utpressa podden på pengar, i kombo med extremt grova (och efterblivna) anklagelser om våldtäkt och annat som Myra vägrar dementera. Hon ska då inte bli förvånad om podden är beredda att accelerera konflikten hur långt som helst för att slippa blir parasiterade på.

Ett avsnitt om Myra känns allt rimligare. Gissa hur många (i dubbel bemärkelse) knullade relationer har Myra bakom sig vid det här laget? Hur hur lång är listan över gamla ligg i kontaktlistan i mobilen, och i omfattning matchar den alla hennes stulna "heta" tagningar? Finns det stålar. Då finns Myra.
Fö det första vill du framstå som någorlunda seriös bör du tona ned på den sexistiska attityd du just nu uppvisar. Jag håller dock med om att våldtäktsmannen är en dåre utan dess like men om M vill umgås med denne är det väl upp till henne. Jag själv skulle inte göra det. Jag önskar att denna stridsyxan kunde begravas och min rekommendation är att haveristerna då INTE skapar ett avsnitt i syfte att hänga ut M. För det första så var det M som skapade podden. 2 Haveristerna riskerar att tappa skapligt mycket patreons då jag misstänker att många uppskattade M:s medverkan i Podden och har ingen lust att lyssna på interna konflikter. Det är en privat sak och borde således hanteras privat. 3 Det finns betydligt viktigare och bättre ämnen att ta upp och som kan intressera folk i högre utsträckning en att försöka karaktärsmörda en föredetta poddkamrat. Jag tycker hela konflikten är tragisk och jag hoppas att i sinom tid att de upphettade känslorna svalnar och alla kan gå vidare. Vi har nog med elände världen över. M tillskillnad från våldtäktsmannen har bidragit med väldigt mycket bra i samhällsdebatten. Hon har ju förfar skrivit flera krönikor och verkligen engagerat sig i massor av saker. Ohederlig är det sista jag skulle kalla M. Däremot så begår alla människor misstag eller gör saker man i efterhand aldrig skulle gjort. Det gäller oss alla. Det är mänskligt att göra fel då vi är egoistiska av oss i grund och botten.
Citera
2020-11-24, 23:04
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatepunkerz
Fö det första vill du framstå som någorlunda seriös bör du tona ned på den sexistiska attityd du just nu uppvisar. Jag håller dock med om att våldtäktsmannen är en dåre utan dess like men om M vill umgås med denne är det väl upp till henne. Jag själv skulle inte göra det. Jag önskar att denna stridsyxan kunde begravas och min rekommendation är att haveristerna då INTE skapar ett avsnitt i syfte att hänga ut M. För det första så var det M som skapade podden. 2 Haveristerna riskerar att tappa skapligt mycket patreons då jag misstänker att många uppskattade M:s medverkan i Podden och har ingen lust att lyssna på interna konflikter. Det är en privat sak och borde således hanteras privat. 3 Det finns betydligt viktigare och bättre ämnen att ta upp och som kan intressera folk i högre utsträckning en att försöka karaktärsmörda en föredetta poddkamrat. Jag tycker hela konflikten är tragisk och jag hoppas att i sinom tid att de upphettade känslorna svalnar och alla kan gå vidare. Vi har nog med elände världen över. M tillskillnad från våldtäktsmannen har bidragit med väldigt mycket bra i samhällsdebatten. Hon har ju förfar skrivit flera krönikor och verkligen engagerat sig i massor av saker. Ohederlig är det sista jag skulle kalla M. Däremot så begår alla människor misstag eller gör saker man i efterhand aldrig skulle gjort. Det gäller oss alla. Det är mänskligt att göra fel då vi är egoistiska av oss i grund och botten.

Hej.
Fast varför skulle Myra vara särskilt skyddsvärd? Hon har ju själv deltagit i en verksamhet som främst gått ut på att peka ut och häckla människor podden anser skriver dumma saker på internet. Om hon då själv går utanför deras godtyckliga regler om hur man får bete sig är det väl bara rimligt att hon behandlas på samma vis? Jag vill faktiskt (på hedersord) inte bråka med dig utan undrar varför den här konflikten borde behandlas annorlunda.

Med det sagt är hon möjligtvis lite mindre motbjudande än Axel och Henko men hon är väl helt enkelt lite bättre uppfostrad eller mer angelägen om hur hon framstår. Värderingsmässigt märker jag ingen större skillnad.

Ha en fin dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in