Citat:
Ursprungligen postat av
MycketOintressant8
Det fetade: Det var det som var min poäng. Tjejer swipar höger på i snitt 10-20% av killarna. Ni springer alla efter de snyggaste killarna. Hur snygg är du själv och de andra du pratar om i förhållande till det?
Betalar du så får du en boost och syns mer för alla killar under en viss period. Därav fler matchningar under den perioden. Det funkar tydligen liknande för tjejer som för killar med det om jag fattar det du skriver rätt.
Jo det känner jag till, men man vill väl inte träffa en snubbe man tycker är oattraktiv, haha? Men grejen är att jag tycker inte ens att så mycket som 20% är snygga på tinder.
Svårt att avgöra själv hur snygg man är, men jag själv tycker om vad jag ser i spegeln. Min ena kompis med samma upplevelse av tinder skulle jag säga är snygg och den andra skulle jag inte säga är det. Men vi tre dras till tre olika typer av killar också.
Boosten känner jag till och råkade använda den vid ett tillfälle då jag inte kunde vara aktiv i appen, så den gav inga matchningar, man ser ju på symbolen vilka som man matchat med genom boost och även om jag fick många matchningar under min första goldvecka så var inte många av dem från boosten.
Jag ser inte detta som ett problem alltså, jag tycker bara det hela är intressant. Lite tråkigt såklart att de snygga killarna minskar, men det är inget problem för det.
Citat:
Ursprungligen postat av
empoisonne
Jag tycker att det är skumt. Nog borde vi få upp någorlunda samma profiler om man ska gå strikt efter ålder och geografiskt område. Det var heller inte så att jag fick upp jättemånga yngre män och de som hade 50+ fick en massa sådana. Vi fick upp män i ungefär samma åldersspann men helt olika profiler.
Så. Det är något med algoritmerna. Det är något som styr vilka vi visas för.
Jag såg aldrig behovet av att betala för att se vilka som högrat mig. Det skulle förmodligen inte ökat kvaliteten på mina matchningar.
Jag har hört flera säga att det är blivit sämre utbud sedan i somras. Kanske för att sommaren är tiden då det är kul att casual träffa folk? Nu är det fucking november och nya covidrestriktioner. Och så kan det nog vara så att man efter ett tag har avverkat allt intressant i sitt område.
Jag gjorde ett test för att se vad som händer om man sveper slut på profiler i sitt område. I stort sett omöjligt i Stockholm med flera mil som geografiskt spann så jag smalade ner till en mil och ändrade åldersspannet. Till slut började jag få upp män som var 2-3 år yngre än vald nedre ålder. Profiler som jag förstår är populära. Mycket snygga män med bra profiler. Som dessutom befann sig 1-2 km ifrån mig. Istället för att visa upp mindre populära profiler försökte Tinder hålla kvar mig genom att fresta och locka med mina fräscha grannar. Typ.

Haha ja det med coronarestriktioner verkar inte ha slagit igenom här riktigt...jag själv bryr mig så därför är det inte jättejobbigt att det finns få attraktiva killar att swipa på, det var bara nu jag kom på att jag kunde kolla om fler upplevde samma.
Förut vet jag dock att det brukar komma fler under december och under julledigheten, så får se vad som händer i år eller om corona gör att det inte finns några ens då😄
Det känner jag också igen, att yngre åldrar kommer upp! Men för egen del kan jag inte förstå att de är populära då jag inte alls tyckt att de varit något för mig.
Något är skumt med de här algoritmerna alltså😂