2020-11-16, 10:49
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Är det verkligen det? En mans chanser att matcha ökar mig veterligen inte om han köper Gold, Plus eller liknande.

Oavsett hur det är i praktiken så har jag ju svårt att tro att någon som inte lyckas utan ska lyckas med.

De hävdar ju bara att man ska visas för fler personer om man köper Gold, och det kan mycket väl stämma. Men jag vet inte hur de skulle öka chansen att matcha, det kan väl inte apputvecklaren påverka?
Citera
2020-11-16, 10:57
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickenbacker69
De hävdar ju bara att man ska visas för fler personer om man köper Gold, och det kan mycket väl stämma.
Aldrig hört om eller sett det. Skulle du kunna länka?
Citera
2020-11-16, 10:59
Medlem
ratanax2s avatar
Svaret är som alltid, Pengar.
Citera
2020-11-16, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Jag tycker att det är skumt. Nog borde vi få upp någorlunda samma profiler om man ska gå strikt efter ålder och geografiskt område. Det var heller inte så att jag fick upp jättemånga yngre män och de som hade 50+ fick en massa sådana. Vi fick upp män i ungefär samma åldersspann men helt olika profiler.

Så. Det är något med algoritmerna. Det är något som styr vilka vi visas för.

Jag såg aldrig behovet av att betala för att se vilka som högrat mig. Det skulle förmodligen inte ökat kvaliteten på mina matchningar.

Jag har hört flera säga att det är blivit sämre utbud sedan i somras. Kanske för att sommaren är tiden då det är kul att casual träffa folk? Nu är det fucking november och nya covidrestriktioner. Och så kan det nog vara så att man efter ett tag har avverkat allt intressant i sitt område.

Jag gjorde ett test för att se vad som händer om man sveper slut på profiler i sitt område. I stort sett omöjligt i Stockholm med flera mil som geografiskt spann så jag smalade ner till en mil och ändrade åldersspannet. Till slut började jag få upp män som var 2-3 år yngre än vald nedre ålder. Profiler som jag förstår är populära. Mycket snygga män med bra profiler. Som dessutom befann sig 1-2 km ifrån mig. Istället för att visa upp mindre populära profiler försökte Tinder hålla kvar mig genom att fresta och locka med mina fräscha grannar. Typ.
Det fetade: Nu bor jag inte i Sthlm, men samma sak hände för mig strax innan jag stängde av appen. Det kändes helt meningslöst, jag var ju ändå inte intresserad av så unga tjejer. Det krävdes verkligen något extra för att jag skulle högerswipa någon av dem. Vet inte ens om man själv kommer upp i deras flöde också, eller om det bara var för att locka kvar en på appen?
Citera
2020-11-16, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Det fetade: Det var det som var min poäng. Tjejer swipar höger på i snitt 10-20% av killarna. Ni springer alla efter de snyggaste killarna. Hur snygg är du själv och de andra du pratar om i förhållande till det?

Betalar du så får du en boost och syns mer för alla killar under en viss period. Därav fler matchningar under den perioden. Det funkar tydligen liknande för tjejer som för killar med det om jag fattar det du skriver rätt.

Jo det känner jag till, men man vill väl inte träffa en snubbe man tycker är oattraktiv, haha? Men grejen är att jag tycker inte ens att så mycket som 20% är snygga på tinder.
Svårt att avgöra själv hur snygg man är, men jag själv tycker om vad jag ser i spegeln. Min ena kompis med samma upplevelse av tinder skulle jag säga är snygg och den andra skulle jag inte säga är det. Men vi tre dras till tre olika typer av killar också.

Boosten känner jag till och råkade använda den vid ett tillfälle då jag inte kunde vara aktiv i appen, så den gav inga matchningar, man ser ju på symbolen vilka som man matchat med genom boost och även om jag fick många matchningar under min första goldvecka så var inte många av dem från boosten.

Jag ser inte detta som ett problem alltså, jag tycker bara det hela är intressant. Lite tråkigt såklart att de snygga killarna minskar, men det är inget problem för det.

Citat:
Jag tycker att det är skumt. Nog borde vi få upp någorlunda samma profiler om man ska gå strikt efter ålder och geografiskt område. Det var heller inte så att jag fick upp jättemånga yngre män och de som hade 50+ fick en massa sådana. Vi fick upp män i ungefär samma åldersspann men helt olika profiler.

Jag såg aldrig behovet av att betala för att se vilka som högrat mig. Det skulle förmodligen inte ökat kvaliteten på mina matchningar.

Jag har hört flera säga att det är blivit sämre utbud sedan i somras. Kanske för att sommaren är tiden då det är kul att casual träffa folk? Nu är det fucking november och nya covidrestriktioner. Och så kan det nog vara så att man efter ett tag har avverkat allt intressant i sitt område.

Jag gjorde ett test för att se vad som händer om man sveper slut på profiler i sitt område. I stort sett omöjligt i Stockholm med flera mil som geografiskt spann så jag smalade ner till en mil och ändrade åldersspannet. Till slut började jag få upp män som var 2-3 år yngre än vald nedre ålder. Profiler som jag förstår är populära. Mycket snygga män med bra profiler. Som dessutom befann sig 1-2 km ifrån mig. Istället för att visa upp mindre populära profiler försökte Tinder hålla kvar mig genom att fresta och locka med mina fräscha grannar. Typ.

Haha ja det med coronarestriktioner verkar inte ha slagit igenom här riktigt...jag själv bryr mig så därför är det inte jättejobbigt att det finns få attraktiva killar att swipa på, det var bara nu jag kom på att jag kunde kolla om fler upplevde samma.
Förut vet jag dock att det brukar komma fler under december och under julledigheten, så får se vad som händer i år eller om corona gör att det inte finns några ens då😄

Det känner jag också igen, att yngre åldrar kommer upp! Men för egen del kan jag inte förstå att de är populära då jag inte alls tyckt att de varit något för mig.

Något är skumt med de här algoritmerna alltså😂
Citera
2020-11-16, 11:06
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonathanhylsta
Har kommit fram till att Tinder är riggat och korrupt. Man måste betala för att få fördelar och systemet är emot oss som ser okej ut men inte 10/10, Vi får matchningar sällan och när vi får mach så är det med dom som är mycket fulare än oss. Nån som håller med mig?
Sverige har ett mycket stort mansöverskott, bland det största i världen. Även om du inte ser dig som en konkurrent till nyanlända araber, afrikaner osv så förskjuter överskottet hela matchningsskalan. Du får nöja dig med sämre urval av tänkbara partners. Ditt attraktionsvärde kanske idag ligger på 5-6 medan utan det importerade mansöverskottet så kanske det hade legat på 7-8 (endast exempel och uppskattning från min sida).

Lägg därtill att vetenskapliga undersökningar visar att generellt sett så tenderar män att vara attraherad av övre 80% av kvinnor i sin åldersgrupp medan kvinnor tenderar att föredra de övre 20% av männen. Kvinnorna har rent biologiskt högre krav och mansöverskottet ger det ytterligare bränsle.

Ovanstående illustreras tydligt när man åker till ett europeiskt land med jämn könsfördelning eller till och med mansunderskott. Jag, och många med mig, har erfarenhet av att i sådana länder rasar det in matchningar med snygga tjejer.
Citera
2020-11-16, 11:11
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ytterbium
Jo det känner jag till, men man vill väl inte träffa en snubbe man tycker är oattraktiv, haha? Men grejen är att jag tycker inte ens att så mycket som 20% är snygga på tinder.
Svårt att avgöra själv hur snygg man är, men jag själv tycker om vad jag ser i spegeln. Min ena kompis med samma upplevelse av tinder skulle jag säga är snygg och den andra skulle jag inte säga är det. Men vi tre dras till tre olika typer av killar också.

Boosten känner jag till och råkade använda den vid ett tillfälle då jag inte kunde vara aktiv i appen, så den gav inga matchningar, man ser ju på symbolen vilka som man matchat med genom boost och även om jag fick många matchningar under min första goldvecka så var inte många av dem från boosten.

Jag ser inte detta som ett problem alltså, jag tycker bara det hela är intressant. Lite tråkigt såklart att de snygga killarna minskar, men det är inget problem för det.

Haha ja det med coronarestriktioner verkar inte ha slagit igenom här riktigt...jag själv bryr mig så därför är det inte jättejobbigt att det finns få attraktiva killar att swipa på, det var bara nu jag kom på att jag kunde kolla om fler upplevde samma.
Förut vet jag dock att det brukar komma fler under december och under julledigheten, så får se vad som händer i år eller om corona gör att det inte finns några ens då😄

Det känner jag också igen, att yngre åldrar kommer upp! Men för egen del kan jag inte förstå att de är populära då jag inte alls tyckt att de varit något för mig.

Något är skumt med de här algoritmerna alltså😂
Om du frågar dina vänner om de anser att du är attraktiv så lär du inte få ett särskilt ärligt svar.
Ett sätt att snabbt avgöra om du ens kan överväga om du är attraktiv är att berätta hur lång du är och hur mycket du väger (för att få ett hum om du är överviktig eller ej). ^^
Men visst, det är svårt att avgöra detta själv. Men något säger mig att du har för höga krav.
Senast redigerad av Unisertit 2020-11-16 kl. 11:23.
Citera
2020-11-16, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ytterbium
Det fetade: För att återgå till din grundfråga. Nej, men om du bara finner mindre än 20% av killarna som attraktiva, så kan du väl räkna ut själv att de tar slut i en stad på 40k?
Följdfråga; tycker du själv att det är rimligt att ni finner en sådan liten andel attraktiva i förhållande till er själva? Någon nämnde det tidigare, kvinnor dejtar lika eller uppåt, män "dejtar" lika eller neråt.

Självklart är topp 20% också subjektivt i vissa fall även för tjejer.
Citera
2020-11-16, 11:28
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Följdfråga; tycker du själv att det är rimligt att ni finner en sådan liten andel attraktiva i förhållande till er själva? Någon nämnde det tidigare, kvinnor dejtar lika eller uppåt, män "dejtar" lika eller neråt.
Intressant fråga. Hoppas du får svar. Inte alltid lätt att skilja på kvinnors attraktivitet och mäns kåthet/desperation.

Fetstilt: Måste innebära ett ganska stort hinder när tjejer dominerar på universitet/högskolor. Fullt begripligt att inceldiskussionen uppstått på senare år.
Citera
2020-11-16, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Om du frågar dina vänner om de anser att du är attraktiv så lär du inte få ett särskilt ärligt svar.
Ett sätt att snabbt avgöra om du ens kan överväga om du är attraktiv är att berätta hur lång du är och hur mycket du väger. ^^
Men visst, det är svårt att avgöra detta själv. Men något säger mig att du har för höga krav.

Vad mina vänner tycker om mig betyder ingenting. Det är min egen åsikt som räknas och jag tycker om det jag ser i spegeln.
Jag är nånstans runt 1.72-1.74 lång, jag äger ingen våg men är ganska vältränad då jag både idrottar och håller på med löpning. Jag trivs med min kropp.

Jag har absolut höga krav, det är jag medveten om och därför ser jag inte det här som ett problem, det är en tanke bara och jag tänkte kolla om fler upplevde samma sak, särskilt då jag har kompisar som gör det och jag har läst om tjejer som tycker det är dåligt utbud nu.
Citera
2020-11-16, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Intressant fråga. Hoppas du får svar. Inte alltid lätt att skilja på kvinnors attraktivitet och mäns kåthet/desperation.

Fetstilt: Måste innebära ett ganska stort hinder när tjejer dominerar på universitet/högskolor. Fullt begripligt att inceldiskussionen uppstått på senare år.
Fett: Det hoppas jag med. Brist på svar borde dock säga en del om vad det ärliga svaret skulle vara.
Citera
2020-11-16, 11:57
Medlem
skotittares avatar
Citat:

Det fetade! Det här är jag så jäkla irriterad på. Jag vill ju inte dejta så unga tjejer så det är ju enbart störigt att det dyker upp en massa som är yngre än vad jag har i mina inställningar.

Jag jobbar hemifrån just nu och har alldeles för mycket dötid vilket har gjort att jag slentrianswipat en hel del.
Vafan, ska pandemin tvingas mig bli snuskgubbe också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in