Citat:
Ursprungligen postat av
Valeriavalentina94
Hej alla flashbackare!
skulle en gång för alla vilja ha ett korrekt svar på hur Tinders avstånd regleras i appen. Skulle gärna vilja ha svar från någon som har testat och vet säkert hur det hela ligger till. För att göra min fråga så tydlig som möjligt ska jag ge ett exempel: Jag sitter hemma och matchar med en kille (vi kan kalla honom Erik). Enligt Tinder befinner sig Erik 20 km från mig när jag sitter hemma. Mitt hem kan vi kalla för punkt A. Två dagar senare åker jag till en annan ort för att hälsa på syrran. Vi kan kalla denna plats för punkt B. När jag går in i appen har avståndet till Erik ökat till 80 km eftersom jag har förflyttat mig. När jag sedan återvänder till punkt A och går in i appen ser jag att avståndet återigen är 20 km till Erik.
Nu till min fråga: om jag skulle åka från punkt A till punkt B utan att öppna Tinder-appen, kommer mitt avstånd till Erik fortfarande vara 20 km? Eller kommer avståndet uppdateras till 80 km trots att jag inte har varit inne på Tinder? Kan avståndet bara uppdateras om jag är inne i appen eller kan det ändras i bakgrunden? Kan avståndet uppdateras genom att jag öppnar någon annan app som till exempel Facebook eller Instagram som kan vara länkade till Tinder? Det absolut optimala skulle vara om någon har testat detta genom att matcha och förflytta sig utan att öppna appen så att den andra kan kolla om avståndet har ändrats eller ej. Antar att det inte är särskilt många som testat detta då det kanske är en konstig sak att begära från en matchning... Men jag hoppas att någon där ute mot förmodan har testat och är villig att dela med sig av vad ni kommit fram till. Tack på förhand!
Erik kanske satt i en bil när han senast besvarade ditt meddelande och då befann han sig 20 km bort. När du har varit borta har han transporterat sig själv ytterligare 60 km. Efter det har han vänt och är åter 20 km ifrån dig. Om du tänker att tiden är alldeles för kort för att hinna köra avståndet kan det vara så att avståndet släpar efter något eftersom att han befinner sig i ett föremål som rör på sig.
Och nej, du måste gå in på appen för att avståndet ska ändras. Med andra ord kan du ha din telefon i fickan och åka tur och retur till ett annat land utan att det syns på tinder, förutsatt att du inte använder appen.