Citat:
Absolut fullt tänkbart att saker föreföll sig så.Kan inte minnas något namn på pressträffen, som jag sett/hört ett nu oräkneligt antal ggr. Men tål att titta vidare på.
Jag undrar också varifrån han kunde ha snappat upp det. I vart fall är det inget han nämner i det första förhöret. Men den saken samt det faktum att han i sitt vittnesmål i TR/HR även direkt pekar ut LJ som varandes inne på Tunnelgatan vid mordtillfället är starka indicider mot honom.
Betänk att IM ser GM lunka iväg och stanna upp samt vända sig om några sekunder efter skotten och sedan springa i typ halvfart in i gränden. Alltså kan mycket väl SE ha sett LJ ganska så tydligt redan när han kutade förbi honom, inte bara från trappkrönet. Vem var annars där då och kunde peka ut LJ? LJ dröjer sig heller inte kvar vidare länge på platsen. Han springer snart efter GM.
Jag undrar också varifrån han kunde ha snappat upp det. I vart fall är det inget han nämner i det första förhöret. Men den saken samt det faktum att han i sitt vittnesmål i TR/HR även direkt pekar ut LJ som varandes inne på Tunnelgatan vid mordtillfället är starka indicider mot honom.
Betänk att IM ser GM lunka iväg och stanna upp samt vända sig om några sekunder efter skotten och sedan springa i typ halvfart in i gränden. Alltså kan mycket väl SE ha sett LJ ganska så tydligt redan när han kutade förbi honom, inte bara från trappkrönet. Vem var annars där då och kunde peka ut LJ? LJ dröjer sig heller inte kvar vidare länge på platsen. Han springer snart efter GM.
Jag undrar om jag inte ska läsa om förhören med Stig för att klura ut exakt när han sade vissa saker,
Jag minns inte riktigt när han först sade det.
Ofta mindes han ju saker sedan han läst om dem i tidningen.
Jag vågar inte dra slutsatsen att det faktum att SE direkt kunde peka ut LJ beror på att SE är mördaren .Även om jag ju är rätt säker på SEs skuld.
Visst kan han ha sett LJ när han flydde det känns ju inte osannolikt på något sätt.
Jag har bara sett pressträffen en gång nämligen under livesändningen så minnet kring detta är oklart.
Jag är dock rätt säker på att KP inte sa"en polisman" eller liknande utan se" polismannen xx"eller liknande,