Citat:
Ursprungligen postat av
Makarov.24
Det håller jag med om. Ser du ingenting som får dig att fatta misstankar kring SE? Du avskriver honom som potentiell gärningsman?
Faktiskt så ser jag inte mycket alls och rätt fascinerad över hela detta fenomen.
En bok som påverkar så många och så mycket. Första boken i ämnet från Lars Larsson fick ingen genomslagskraft, men när Filter gick in i samarbetet med TP och blåste på stort så slog det igenom.
Självfallet inte utan en del nya uppgifter och en kanske bättre story/säljande teori... Med uttryck som "hålla upp handen i militärisk stil", ute och "druckit middag"..
Men som svar på din fråga.
Nej, jag har ju också raljerat lite om SE inte ljuger alls och ingen har här
med säkerhet kunnat bevisat detta heller.
Och jag bara hoppas att man inte lika lätt beskyller sina nära och köra för lögner på det sättet.
Nu ser jag ju också att vissa uppgifter inte riktigt stämmer, men ser här antingen att det är en kryddning av den egna berättelsen eller i vissa fall att han likt andra vittnen uppfattat saker på "sitt sätt" och även fel...
De uppgifter jag velat peka på är så många till antalet "lögner från GM" att de faller på sin egen orimlighet i princip... I en del fall rena gissningar (som inte kunnat läsas om i media) och är rätt osannolika men ändå korrekta gissningar...
Det är uppgifter som endast vittnen bör kunna känna till.
Det är uppgifter som sett ur ett GM-perspektiv är märkliga att ljuga om.
Ex. att polisen var brysk mot Lisbeth.
Man kan förklara denna(enstaka) lögn med att att han vill göra sig själv till vittne på mordplatsen, men här bör man då lyfta blicken och räkna det totala antalet lögner som "placerar honom som vittne på mordplatsen". Det är ett 20-tal.... om man även räknar in "enkla lögner" som han kunnat läsa sig till.
Varje lögn är en risk... och att påstå att polisen var brysk mot Lisbeth är en märklig lögn..ett av många exempel.
Ja, så tillsvidare är SE avskriven för min del, men hade sett framför mig att man haft ordentliga bevis den 10/6...