Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Och du visar inget intresse i att citera något ur den aktuella tråden och lyfta in det i en lämplig tråd i politiksektionen, och därmed få igång den politiska diskussionen om Covid-19 som just du vill diskutera, varför?
Va? Det är ju just det jag har gjort.
Svårigheten är ju just det som jag förklarade för dig, att det ofta är svårt att hitta en passande tråd i politik-delen att lägga sitt inlägg. För sådana tillfällen skulla det vara smidigt med en bred tråd i politik-sektionen, på samma sätt som medicin-sektionen har en bred tråd, och många smala trådar.
Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Du kan flytta precis vilken politisk diskussion du vill från den aktuella tråden rakt in i politiksektionen precis när du vill, ju förr desto bättre.
Jag vet. Det var just på det sättet som jag flyttade en diskussion från stora Corona-tråden, hit till den här tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Vi andra som vill diskutera vetenskap och medicin gör det där det är påbjudet.
Bra. Det var just med den utgångspunkten som jag och "aw" kom med ett förslag på att flytta politisk diskussion, från medicin-sektionen till politik-sektionen.
Jag har efterfrågat att politik-sektionen ska föräras med samma sak som medicin-sektionen. Det borde ha gjorts redan när dom olika Corona-sektionerna skapades.
Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Ärligt talat, jag förstår inte problemet här?

Du har en otrolig förmåga att avfärda problem, istället för att försöka lösa problem.
Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Jag talar för mig själv, på lika villkor som du, och har inga speciella åsikter i det här inlägget kopplat till att jag modererar, viktigt att jag är tydlig med det, tror jag.
Eftersom du är moderator, så skulle det vara bra ifall du kunde avhålla dig från vissa former av nedvärderande retorik.
Eller, jag omformulerar det. Det skulle vara bra ifall både moderatorer och övriga medlemmar avhåller sig från vissa former av nedvärderande retorik. Och jag vill ha rätten att påpeka när någon uttrycker sig nedvärderande om någon annan. Och det gäller oavsett huruvida det är en moderator eller någon annan som uttalar sig olämpligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Med det sagt, så ställer jag mig frågande till att du anser det fullt legitimt att du "kapar" den aktuella tråden i vetenskap och medicin och får den flyttad någon annanstans.
Det var ett förslag som syftade till att flytta politisk diskussion bort från vetenskaps-avdelningen, till politik-avdelningen. På så sätt skulle vetenskaps-debattörerna slippa besväras av politiska diskussioner.
Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Jag då, som började hänga i den aktuella tråden med anledning av mitt intresse för coronaviruset ur en vetenskaplig och medicinsk synvinkel, ska du bara få sno "min" vetenskapstråd bara för att du tycker det är bekvämt att ha allt på ett ställe?
Skribenten "aw" har presenterat andra bra förslag på hur den politiska diskussionen kan föras över till politik-sektionen. Tyvärr har moderatorerna, än så länge, visat stort ointresse för "aw"s genomtänkta förslag.
Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Jag vill diskutera och läsa om Covid-19 i vetenskap och medicin, och förväntar mig att diskussionen som förs i tråden företrädesvis har fokus på viruset, egenskaper, spridning/smitta, effekter av detsamma, läkemedel och skydd.
Av den anledningen anser jag att det är den som vill diskutera annat, till exempel politik och myndighetshantering i detalj, som har att skapa sig en plats någon annanstans.
Återigen får jag intrycket att du svarar på någonting helt annat, än det jag har skrivit.