Citat:
Nej, det kan ju möjligen framstå som en överilad slutsats i dina ögon, men givet att ett antal skribenter i flera månader roat sig med att skriva hora, sprutluder, fitta och gud vet vad - UTAN någon som helst avsikt att ens försöka närma sig sakfrågan - och detta dagligen under ett par månaders tid utan minsta åtgärd från moderatorerna, så är den logiska slutsatsen att ni antingen saknar förmågan att tolka reglerna alternativt själva ligger bakom innehållet och väljer att inte vidta några åtgärder.
Jag gav ett ganska talande (minst sagt) exempel på vad ni inte modererar bort. Att i det avseendet jämföra med de inlägg som ni varnat och stängt av andra medlemmar för - detta trots att de på ett närmast exemplariskt vis följt de regler som ni själva stipulerat - är som att jämföra en abborre med en hällristning i Etiopien och därefter påstå att hällristningen är troligare att få på kroken om man metar i Mälaren en söndagskväll. Jag noterar att ni nu modererat bort det inlägget. Det var alltså rapporterat för flera regelbrott av flera medlemmar och ni bedömde det inlägget som korrekt innan jag öppet påtalade det smått trista faktum att ni initialt bedömt inlägget som reglementsenligt (man tar sig för pannan). Till och med en trädgårdsslang hade kunnat moderera det inlägget bättre än vad ni gjorde. Vad håller ni på med?
Ni borde rannsaka er själva och be om ursäkt för ert agerande för att sedan börja moderera i enlighet med reglerna. Det gör ni inte nu. Om ni har någon form av skam i kroppen kontaktar ni sedan de medlemmar som blivit felaktigt avstängda och meddelar att ni river upp beslutet.
Jag gav ett ganska talande (minst sagt) exempel på vad ni inte modererar bort. Att i det avseendet jämföra med de inlägg som ni varnat och stängt av andra medlemmar för - detta trots att de på ett närmast exemplariskt vis följt de regler som ni själva stipulerat - är som att jämföra en abborre med en hällristning i Etiopien och därefter påstå att hällristningen är troligare att få på kroken om man metar i Mälaren en söndagskväll. Jag noterar att ni nu modererat bort det inlägget. Det var alltså rapporterat för flera regelbrott av flera medlemmar och ni bedömde det inlägget som korrekt innan jag öppet påtalade det smått trista faktum att ni initialt bedömt inlägget som reglementsenligt (man tar sig för pannan). Till och med en trädgårdsslang hade kunnat moderera det inlägget bättre än vad ni gjorde. Vad håller ni på med?
Ni borde rannsaka er själva och be om ursäkt för ert agerande för att sedan börja moderera i enlighet med reglerna. Det gör ni inte nu. Om ni har någon form av skam i kroppen kontaktar ni sedan de medlemmar som blivit felaktigt avstängda och meddelar att ni river upp beslutet.
Jag föreslår som jag sagt innan att användaren som det gäller kontaktar berörd moderator och diskuterar det hela. Jag förstår inte varför DU agerar talesperson och gnäller om detta utan att vi har någon som helst möjlighet att bemöta det hela med PM konversation eller resonemang. Du har också möjligheten att vända dig till admin med dina klagomål om du känner att du kommit till vägs ände med oss moderatorer. Det är en långt mer konstruktiv lösning än det du håller på med nu.
Jag är som sagt ganska ny i moderatorsrollen och den första som kan erkänna om jag gör något fel. Men framför då kritiken på rätt sätt. Jag har inget emot att ta kritik och att bättra mig. Och om förtroendet för mig skulle vara rubbat så lovar jag dig att jag avgår direkt.