2022-11-01, 15:07
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Nej, det kan ju möjligen framstå som en överilad slutsats i dina ögon, men givet att ett antal skribenter i flera månader roat sig med att skriva hora, sprutluder, fitta och gud vet vad - UTAN någon som helst avsikt att ens försöka närma sig sakfrågan - och detta dagligen under ett par månaders tid utan minsta åtgärd från moderatorerna, så är den logiska slutsatsen att ni antingen saknar förmågan att tolka reglerna alternativt själva ligger bakom innehållet och väljer att inte vidta några åtgärder.

Jag gav ett ganska talande (minst sagt) exempel på vad ni inte modererar bort. Att i det avseendet jämföra med de inlägg som ni varnat och stängt av andra medlemmar för - detta trots att de på ett närmast exemplariskt vis följt de regler som ni själva stipulerat - är som att jämföra en abborre med en hällristning i Etiopien och därefter påstå att hällristningen är troligare att få på kroken om man metar i Mälaren en söndagskväll. Jag noterar att ni nu modererat bort det inlägget. Det var alltså rapporterat för flera regelbrott av flera medlemmar och ni bedömde det inlägget som korrekt innan jag öppet påtalade det smått trista faktum att ni initialt bedömt inlägget som reglementsenligt (man tar sig för pannan). Till och med en trädgårdsslang hade kunnat moderera det inlägget bättre än vad ni gjorde. Vad håller ni på med?

Ni borde rannsaka er själva och be om ursäkt för ert agerande för att sedan börja moderera i enlighet med reglerna. Det gör ni inte nu. Om ni har någon form av skam i kroppen kontaktar ni sedan de medlemmar som blivit felaktigt avstängda och meddelar att ni river upp beslutet.

Jag föreslår som jag sagt innan att användaren som det gäller kontaktar berörd moderator och diskuterar det hela. Jag förstår inte varför DU agerar talesperson och gnäller om detta utan att vi har någon som helst möjlighet att bemöta det hela med PM konversation eller resonemang. Du har också möjligheten att vända dig till admin med dina klagomål om du känner att du kommit till vägs ände med oss moderatorer. Det är en långt mer konstruktiv lösning än det du håller på med nu.

Jag är som sagt ganska ny i moderatorsrollen och den första som kan erkänna om jag gör något fel. Men framför då kritiken på rätt sätt. Jag har inget emot att ta kritik och att bättra mig. Och om förtroendet för mig skulle vara rubbat så lovar jag dig att jag avgår direkt.
2022-11-01, 15:28
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag förstår inte varför DU agerar talesperson och gnäller om detta utan att vi har någon som helst möjlighet att bemöta det hela med PM konversation eller resonemang.
Rent konkret; jag tycker det är bedrövligt att modereringen skall förstöra en bra debatt. Du och ett par andra är del i den bedrövligheten. Det är därför jag reagerar. Ert svar blir garanterat att dela ut varningar och stänga av folk i stil med "jag är så feg och urusel att jag inte klarar av kritik ens när den är detaljerad och motiverad".

Det är ju själva min poäng.
2022-11-01, 15:48
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Rent konkret; jag tycker det är bedrövligt att modereringen skall förstöra en bra debatt. Du och ett par andra är del i den bedrövligheten. Det är därför jag reagerar. Ert svar blir garanterat att dela ut varningar och stänga av folk i stil med "jag är så feg och urusel att jag inte klarar av kritik ens när den är detaljerad och motiverad".

Det är ju själva min poäng.

Jag tycker du ska gå vidare med detta om du upplever det så. Det har jag ju även föreslagit innan. Jag kommer inte att svara dig mer nu då denna diskussionen inte kommer längre.
2022-11-02, 16:16
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Jag äger och driver ett forum med politik som diskussionsämne. Mot bakgrund av ämnet hoppas jag att du förstår att debatten där ofta kan bli ganska het. Jag har inga som helst problem att instruera mina moderatorer att moderera i enlighet med reglerna. Vi har aldrig någon som klagar på det vis man ser här, helt enkelt på grund av att det är väldigt enkelt att moderera så att alla blir nöjda.

Jag bör nämna att jag hade en del problem med tjafs och mer exakt den typ av inlägg som ni tillåter. Det tog ganska exakt en vecka att få bukt med det problem som du menar är omöjligt att lösa.
ska vi tolka det som att du säger att vi ska bannlysa bla konfliktamucho?
Senast redigerad av Arne.Anka 2022-11-02 kl. 16:42.
2022-11-02, 17:08
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
ska vi tolka det som att du säger att vi ska bannlysa bla konfliktamucho?
Min förhoppning var att du skulle tolka det som att moderering i enlighet med reglerna är att föredra framför den godtyckliga och rent av barnsliga medverkan som majoriteten av Flashbacks moderatorer ägnar sig åt (och som du inte var sen att exemplifiera ovan). Men jag har i motsats till er inga problem att erkänna att jag misslyckades totalt.

Citat:
Nej, det kan ju möjligen framstå som en överilad slutsats i dina ögon, men givet att ett antal skribenter i flera månader roat sig med att skriva hora, sprutluder, fitta och gud vet vad - UTAN någon som helst avsikt att ens försöka närma sig sakfrågan - och detta dagligen under ett par månaders tid utan minsta åtgärd från moderatorerna, så är den logiska slutsatsen att ni antingen saknar förmågan att tolka reglerna alternativt själva ligger bakom innehållet och väljer att inte vidta några åtgärder.

Jag gav ett ganska talande (minst sagt) exempel på vad ni inte modererar bort. Att i det avseendet jämföra med de inlägg som ni varnat och stängt av andra medlemmar för - detta trots att de på ett närmast exemplariskt vis följt de regler som ni själva stipulerat - är som att jämföra en abborre med en hällristning i Etiopien och därefter påstå att hällristningen är troligare att få på kroken om man metar i Mälaren en söndagskväll. Jag noterar att ni nu modererat bort det inlägget. Det var alltså rapporterat för flera regelbrott av flera medlemmar och ni bedömde det inlägget som korrekt innan jag öppet påtalade det smått trista faktum att ni initialt bedömt inlägget som reglementsenligt (man tar sig för pannan). Till och med en trädgårdsslang hade kunnat moderera det inlägget bättre än vad ni gjorde. Vad håller ni på med?

Ni borde rannsaka er själva och be om ursäkt för ert agerande för att sedan börja moderera i enlighet med reglerna. Det gör ni inte nu. Om ni har någon form av skam i kroppen kontaktar ni sedan de medlemmar som blivit felaktigt avstängda och meddelar att ni river upp beslutet.
2022-11-02, 18:39
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Jag skulle vilja fråga moderatorerna om det är OK om jag postar exempel på - låt säga 100 inlägg som moderatorerna plockat bort utan att varna eller stänga av dem som skriver dessa inlägg?

Som jag påpekade har jag full tillgång till dessa.

Är det ok om jag postar exempel på vad ni släpper igenom?
2022-11-02, 18:50
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Jag skulle vilja fråga moderatorerna om det är OK om jag postar exempel på - låt säga 100 inlägg som moderatorerna plockat bort utan att varna eller stänga av dem som skriver dessa inlägg?

Nej, det är helt ointressant.
2022-11-02, 18:56
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Nej, det är helt ointressant.
Jag förstod att du skulle tycka det.
2022-11-02, 19:04
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Jag förstod att du skulle tycka det.
Det är ointressant eftersom du inte har en susning om vilka som varnats eller inte, ja jag vet att du påstår motsatsen. Men det är bullshit.

Och även om någon varnats så blir man inte per automatik avstängd. Det finns ett system för varningar och när det leder till avstängning. Så.. Att visa på en lista med raderade inlägg skulle ge exakt noll och inget värde och inte göra någon som helst skillnad i vad det nu än är du försöker bevisa med ditt ordbajseri.

Och ett tips i all välmening. Gå till en psykolog. Det är sjukt osunt att vara så in i helvete besatt av covid att man loggar allt som skrivs. Tragiskt och osunt.
2022-11-02, 19:18
Moderator
NewDeers avatar
Citat:

Du har fått fram din poäng nu, och modsen har svarat. Om du fortfarande är missnöjd så hör av dig till admin.
2022-11-02, 19:53
Medlem
Citat:

Du har inte tillgång till något.

Jag har också blivit sur över moderatoråtgärder men ganska snart inser man att det det balanseras ut. Jag håller inte med om en del varningar jag fått tex och anser fortfarande att de var fel. Skit bara i att läsa det du blir kränkt av, ditt sprutluder. Ta en östrogenblockerare.

Borde inte en användare som påstår att han har tillgång till moderatorernas arkiv bli avstängd?
2022-11-02, 21:45
Inaktiv Administrator
admin6s avatar
Denna tråd låses nu då den gått i långbänk och ingenting nytt tillkommer. Svar och förklaringar har givits av ett stort antal moderatorer.

/admin6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in