Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Va? Det är ju just det jag har gjort.
Svårigheten är ju just det som jag förklarade för dig, att det ofta är svårt att hitta en passande tråd i politik-delen att lägga sitt inlägg. För sådana tillfällen skulla det vara smidigt med en bred tråd i politik-sektionen, på samma sätt som medicin-sektionen har en bred tråd, och många smala trådar.
Jag vet. Det var just på det sättet som jag flyttade en diskussion från stora Corona-tråden, hit till den här tråden.
Bra. Det var just med den utgångspunkten som jag och "aw" kom med ett förslag på att flytta politisk diskussion, från medicin-sektionen till politik-sektionen.
Jag har efterfrågat att politik-sektionen ska föräras med samma sak som medicin-sektionen. Det borde ha gjorts redan när dom olika Corona-sektionerna skapades.
Du har en otrolig förmåga att avfärda problem, istället för att försöka lösa problem.
Eftersom du är moderator, så skulle det vara bra ifall du kunde avhålla dig från vissa former av nedvärderande retorik.
Eller, jag omformulerar det. Det skulle vara bra ifall både moderatorer och övriga medlemmar avhåller sig från vissa former av nedvärderande retorik. Och jag vill ha rätten att påpeka när någon uttrycker sig nedvärderande om någon annan. Och det gäller oavsett huruvida det är en moderator eller någon annan som uttalar sig olämpligt.
Det var ett förslag som syftade till att flytta politisk diskussion bort från vetenskaps-avdelningen, till politik-avdelningen. På så sätt skulle vetenskaps-debattörerna slippa besväras av politiska diskussioner.
Skribenten "aw" har presenterat andra bra förslag på hur den politiska diskussionen kan föras över till politik-sektionen. Tyvärr har moderatorerna, än så länge, visat stort ointresse för "aw"s genomtänkta förslag.
Återigen får jag intrycket att du svarar på någonting helt annat, än det jag har skrivit.
Och vad gör man om man har ett behov av att diskutera något när det inte finns en
passande tråd? Man startar en tråd, och finns det ingen som diskuterar med dig där så är det tråkigt för dig, har hänt mig någon gång, bad luck, men jag försökte inte vända upp och ner på forumets fundament bara för det. Man kan inte
tvinga till sig läsare och motdebattörer.
Medicin och vetenskap har ungefär lika lite i politik att göra som tvärtom anser jag, finns knappast någon anledning att flytta problemet från vetenskap och medicin till politik, vad vinner vi på det?
Vi har hört det nu, att en del användare vill föra över den politiska diskussionen till politik, och ni har också fått (bra)förslag på hur ni kan göra. Till exempel citera de inlägg i den aktuella tråden som ni vill diskutera i politik och fortsätta diskutera i politik.
Om jag får gissa, så är du angelägen om att få med dig precis alla politiska inlägg i den aktuella tråden och lägga dem i en politiktråd, och att det är här skon klämmer?