Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Jag har inte djupdykt i Svininfluensa-tråden, men vid första anblick tycker jag att den ser väsentligt mer on-topic ut.
Det finns en gradskillnad här. Det hade inte varit något problem om enstaka inlägg omfattade den politiska hanteringen, utan att utmynna i långa politiska diskussioner.
Att det blivit ett problem är för att nittio procent av tråden handlar om politik. Och att de vetenskapliga diskussionerna regelbundet avbryts av personer som inte kan låta bli att göra politik av det.
Det handlar om en samlingstråd, en stor tråd. Inte en nischad tråd.
Men vadå. Är det ok att man bryter traditionen hur det fungerar med trådar, vad man placerar dem och vad man tillåter att få diskuteras i enbart med en speciell tråd? Denna tråd är viktigare och därför större, det är normalt att den också innehåller mer slags inlägg av allt. Är det alltså upp till dig och några till att avgöra när man ska bryta traditionerna på Flashback och särbehandla enbart en tråd? För man placerar samlingstrådar om sjukdomar i medicin och hälsa, samt att man i dem tillåter diskussionen får beröra alla tänkbara aspekter av sjukdomen. Det är ju så det alltid har gått till.
Vi är många som vill ha en bred samlingstråd i Covid-19. Men några enstaka har bestämt att det inte ska få finnas och bryter mot grunderna i Flashback för att kunna göra det. Jag undrar varför? Så självisk kan väl ingen vara?
Det är klart att allt är on-topic i svininfluensatråden då alla aspekter är tillåtna att diskutera. Därför är ju även politiska inlägg on-topic.
Det finns inga regler för vilka aspekter där man får och inte får beröra, såg du det?
(Och det är väl ingen som har missat att den är placerad i medicin och hälsa likt vår älskade samlingstråd om covid-19 som nu några bestämt ska censureras.)