Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Jag har funderat på om jag skulle låta det passera eller svara. Man väljer nu att svara. Jag bad att få ett förtydligande av de nya reglerna i tråden. Jag har kommit med den förfrågan upprepade gånger men inte en enda gång fått ett utförligt och tillfredsställande svar och har nu gett upp att försöka fråga. Då ni konsekvent väljer att inte svara. Sedan så skrev jag dumt nog ett lite ironiskt skämt för att lätta på stämningen något. Du valde att ännu en gång inte svara på min förfrågan utan att hänga upp dig på mitt skämt, som kanske visserligen var dåligt och jag inser inte alls gick hem. Men att korta ner ett inlägg var alltså ett skämt och bör alltså inte ens tagits på allvar. Jag beklagar detta och inser att skämt kanske är bäst att hålla långt från denna tråd.
Om du nu skulle kunna tänka dig att svara på den fråga du så tydligen undvikit att svara på. Så hade jag blivit väldigt tacksam för en förtydligande av de nya reglerna i den diskuterade tråden.
OK, jag kan göra ett försök, med brasklappen att det inte är jag som modererar delforumet, och således inte har tolkningsföreträde.
1) Det är inte tillåtet att skriva inlägg
enbart bestående av okvädingsord mot politiker/makthavare. Det innebär alltså inte att det är förbjudet i sig att påstå att t.ex Tegnell är en idiot, men man måste då också inkludera nån form av argument utifrån medicinska - och/eller hälsosapekter i Coronasituationen.
2) Som ovan. Det gäller alltså även när andra FB:are är måltavlan.
3) Det är inte tillåtet att försöka locka folk att gå ot. Kan t.ex. vara att man skriver ett ok inlägg men lägger till en OT-mening på slutet där syftet uppenbart är att få folk att reagera på den.
4) Man får inte förvanska någons inlägg genom kreativt användande av citeringsfunktionen, så att ursprungsmeningen med inlägg går förlorad.
5) man får inte posta inlägg som enbart består av en länk.
6) Man får inte diskutera partipolitik i tråden. Skulle gissa att t.ex olika partiers budgetsatsningar på sjukvård och liknande inte anses höra hemma i denna tråden utan där hänvisas man till trådarna i Politik-inrikes.
7) Inte heller invandringspolitik hör hemma i tråden. Dessa diskussioner hänvisas också till Politik-forumen.
Ser man någon bryta mot ovanstående är det bra om man RP:ar för 0.03 (såvida det inte även finns allvarligare brott i inlägget då är det bättre att RP:a för det (dvs någon 1.xx-regel).
Åsikter om modereringen av Corona-tråden i Medicin & hälsa ska inte tas i den tråden, utan i denna tråd här i meta-Flashback som vi nu diskuterar i.
Vilka av dessa regler är det du tycker är svårförståeliga?