2020-10-21, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Translobbyn
Nu mobbas den sista transpersonen (Lukas Romson) ut ur gruppen.

Han var tidigare bannad för att han kritiserade deras antisemitism.

Går ej längre att skilja på Haveristerna-följare och SD-väljare.

Jasså? Vad kan de ha sagt för antisemitiskt då?
Citera
2020-10-21, 15:21
Medlem
Citat:

Lika sant som allt annat i denna tråden som postats av nyregistrerade konton med 7 inlägg och som bara postat i denna tråden.
Citera
2020-10-21, 17:58
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Spännande. Har inte lyssnat pga inte patreon. Men får försöka komma över avsnittet på något sätt då.

Det förklarar dina frågor. De mer spektakulära "granskningarna" ligger just i de patreonexklusiva avsnitten. Tonen där är betydligt råare ( obehagligare skulle nog många säga) och källhänvisningarna färre.

Det är knepigt att diskutera Haveristerna utan tillgång till det materialet och vad som sägs på deras Discord och slutna FB-grupp.
Citera
2020-10-21, 18:05
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Nu kryddar du något rejält.
Citera
2020-10-21, 18:51
Medlem
moralhoras avatar
Citat:

Uh-huh. Att man sparkar ut AGP-transor som bara har det som en speciell fetish är ju inte konstigt. De får ju alla att se rätt illa ut.

Men visst. Jag skickade ett meddelande till Romson för att bekräfta/förneka ditt påstående.
Citera
2020-10-21, 21:22
Medlem
mryellowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Det förklarar dina frågor. De mer spektakulära "granskningarna" ligger just i de patreonexklusiva avsnitten. Tonen där är betydligt råare ( obehagligare skulle nog många säga) och källhänvisningarna färre.

Det är knepigt att diskutera Haveristerna utan tillgång till det materialet och vad som sägs på deras Discord och slutna FB-grupp.

Betalar, men är inte med i grupperna. Lyssnar bara på Patreon exklusiva materialet. Är det nödvändigt att vara med i grupperna för att förstå allt?
Citera
2020-10-21, 21:37
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Wallin är totalt söndertjatat, jag håller med. Det var väl någon passage som berörde brott och straff, det var helt ok också.
Jag missade den sistnämnda. Utifrån vad jag orkade lyssna på, är det obegripligt att de lyckas fylla en timme och femtiosju minuter, eller förresten, att de gör det när de hade kunnat, och borde, klippa bort uppskattningsvis två tredjedelar. De ska ändå ha tack för de obetalbara klippen med paret Rung. Hur dessa står ut med varandra är en gåta, att de gör det är en tragikomedi.
Citera
2020-10-21, 21:54
Medlem
G-Leifs avatar
Citat:

Discorden har drygt 1000 medlemmar och gruppen hade runt 4000 senast jag kollade. Att kalla någon av dem stängd eller på något sätt svår att få tillgång till känns lite som att ta i.
Citera
2020-10-21, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Jag missade den sistnämnda. Utifrån vad jag orkade lyssna på, är det obegripligt att de lyckas fylla en timme och femtiosju minuter, eller förresten, att de gör det när de hade kunnat, och borde, klippa bort uppskattningsvis två tredjedelar. De ska ändå ha tack för de obetalbara klippen med paret Rung. Hur dessa står ut med varandra är en gåta, att de gör det är en tragikomedi.
De verkar ha bestämt sig för att släppa avsnitt mer frekvent och då gäller det att leverera med jämna mellanrum, alldeles oavsett hur mycket det plaskar i ankdammen.

Utan att ha någon djupare inblick så tror jag de letar febrilt efter nytt att göra content av.
Att de inte gjort något mer kring Jenny Bengtsson från ETC/Gardet beror nog tyvärr på att det inte finns något särskilt saftigt att göra avsnitt av. Synd, för det hade jag gärna lyssnat på.
Citera
2020-10-21, 22:42
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-Leif
Discorden har drygt 1000 medlemmar och gruppen hade runt 4000 senast jag kollade. Att kalla någon av dem stängd eller på något sätt svår att få tillgång till känns lite som att ta i.

Läs vad jag skriver. Diskussioner om vad som sagts eller gjorts av Haveristerna blir knepiga att föra med de som inte är patreons eftersom massor av material bara görs tillgängligt för de som är medlemmar. Det gäller inte minst den senaste granskningen av våldtäktsmannen och de kopplingar som påstås finnas till andra.

Haveristerna 2:0 kan alla söka medlemskap till men det kräver godkännande. Inte alla släpps in. Discord är väl enbart för patreon ( osäker här).

Vad jag skriver är att utan tillgång till dessa kanaler ( som jag har) så blir det omöjligt att seriöst ta ställning till många av de frågor som diskuteras i den här tråden. Inte alla vill betala för den tillgången och uppenbarligen finns en del som inte orkar ansöka om medlemskap till FB-gruppen. Ändå har de åsikter om sådant de egentligen inte vet ngt om.
Citera
2020-10-21, 22:45
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryellowman
Betalar, men är inte med i grupperna. Lyssnar bara på Patreon exklusiva materialet. Är det nödvändigt att vara med i grupperna för att förstå allt?

Discord är en ögonöppnare ;-)
Citera
2020-10-21, 22:46
Medlem
G-Leifs avatar
Citat:
Haveristerna 2:0 kan alla söka medlemskap till men det kräver godkännande. Inte alla släpps in. Discord är väl enbart för patreon ( osäker här).

Vad jag skriver är att utan tillgång till dessa kanaler ( som jag har) så blir det omöjligt att seriöst ta ställning till många av de frågor som diskuteras i den här tråden.

Alla som inte har ett äggkonto skapat igår släpps in i gruppen. Du har tillgång till discorden men vet ändå inte om att den är helt öppen för vem som helst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in