Min numera lite gamla trådstart, som kom efter månader av andra försök
(FB) Tråden Haveristerna i Radio & Podcast
Läs mer än gärna hela, men:
"Mitt förslag är att ge tråden samma restriktioner som en tråd i samma kategori men annat underforum har; tråden i Youtubers om Carl Fredrik Alexander Rask. Bland annat 6 månaders medlemskap och 200 registrerade inlägg för att posta inlägg" inte hörsammades så vad sägs om:
(FB) Tråden Haveristerna i Radio & Podcast
Där mitt nya förslag i min egna tråd bla lyder: Döp om tråden till Among Us, och förbjud inlägg från konton med fler än 10 inlägg eller en vecka på nacken."
Vad som började med ett drama med en jävla massa påståenden om vem som började och skvaller, är nu ett bevisat kärnvapenkrig. I ett sånt dör oskyldiga.
De som kollar min decimerade posthistorik ser jag både tar ansvar och skäms. Ja, jag var fan naiv, trodde det var ett shitpostkrig på nätet och jag har ABSOLUT stöttat underdogen/stalkern. Jag har flera gånger efterfrågat:
- Ge mig bevis. Stalking är inte regga 10 konton på Flashback och käfta emot när nåt man gjorde för 10 år sen hängs ut i kvarteret där barnens föräldrar varnas för att deras ungar kickar boll med en våldtäktsman.
Det senare har inte framkommit här undantaget kanske mina (raderade) inlägg. De flesta av er har ingen aning om de vidrigheter som pågått, och det färgar er bild till den svart-vita man så lätt förstår. Men kanske bra ni inte vet hur hänsynslöst och äckligt hatiskt folk kan bete sig. Enklare köra på att jag är, numera när jag inte är N, "försvarat" en våldtäktsman.
Jag står för det än idag. Det var rimligt att be om bevis. Häng mig.
Men är jag nu ensam om att backa då en massa barn bevisligen blivit indragna? Att göra som jag gör nu, ha en historik och säga att det är fucking sinnessjukt strida för nån peritess som att "Henko är obehaglig mot kvinnor" för något ur kontext på fyllan och priset att bevisa att han är så simpel och ond blir bortom vett och sans. Har ni aldrig hängt på nätet? Klart som FAN att Henko har och är obehaglig, även mot kvinnor. Människan lever för fan ofta online!!! Ska han FJÄSKA för alla?!
Vad sägs om att vi andra som inte är i skottgluggen till hembesök och ringa en kändis på natten för att reda ut en _personlig_ oförätt, tar vårt ansvar som publik och som statement bara släpper vem som började? När vi vet BARN lider. Vill du stötta H så bli patreon men håll käften om och när han jagar folk för nåt ofördelaktigt de postat. Skit i vem som började. Vill du kritisera så gör under egen flagg eller starta ett heeelt nytt konto.
Vad i helvete är FEL på er, har ni missat att BARN åt alla håll fått lida?!
Jag är själv lite sur men WTF - det är värt priset 7 pers jag aldrig mött irl hatar mig, och jag älskar Kringlans insats från Pang Prego till senaste Della Papa. Få det till att jag försvarat att yxor i fittan inte var bokstavligt, är så idiotiskt att det inte är lönt ta diskussionen. Turnén hette för fan K Svensson är Persona non grata - testa lyssna på den, era opålästa idioter.
Det är ett lågt pris jag betalar. Men skärp er för helvete jävla gamar. Men nä: jag säger inte åt någon vad ni får eller inte får posta. Ni kan säkert ha högre moral än mig, mer insikt eller nån heder att försvara. Gör vad fan ni vill.
Men.
Från och med nu så glöm ni kan spela dumma vad gäller konsekvenserna det medförde för andra, när du måste bevisa för någon att du vägrar tåla bli missförstådd när ANDRA väljer generera och utvinna dina ord till bränsle som bränner barn.
Jag är inte N*omi men vem bryr sig. Kan jag leva med att några tror - ja. Kan jag bevisa Haveristerna vet jag inte är - ja. Men vad fan spelar det för roll vad andra tror så länge barn inte kommer i kläm? - Inget alls.
Hur spårad den här tråden än har varit och förblir, är den en bagatell till vad barn ute i verkligheten fått lida för, och då fan ALDRIG för vad deras vårdnadshavare gjort mot dem eller ens gjort i nutid, om ens alls. Jag står för vad jag gjort online. Jag står också för att det är så oförlåtligt äckligt fucking sinnessjukt gå över gränsen så man straffar barn genom att LJUGA om att deras närmaste vuxna som värnar om dem, älskar dem och gör sitt bästa för att ge dem allt gott, offline eller över gränsen online utmålas som ett hot mot dem.
Fattar ni hur sjukt det är? Fuck off, om ni inte redan blockat mig.
Den här tråden blir fan äckligare för varje dygn.