2020-08-22, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Culpepper
Temesta eller Lorazepam som är det medicinska namnet tycker jag personligen inte är någon höjdare. Det är en medicin som mest används mot kramper. Nu har dock ambulansen fått direktiv att använda Midazolam istället för att häva krampanfall.

Jag har Xanor, Stesolid, Stilnoct & Nitrazepam. Testat Temesta(Lorazepam) Iktorivil(Klonazepam) Flunitrazepam(Rohypnol) utskrivet av läkare.

Om jag rankar dem så säger jag väl så här:

Xanor har jag på dagen då den är väldigt bra mot ångest som jag vill bli av med snabbt. Man blir heller inte så snurrig på den. Inte trött eller något.

Stesolid mer åt sömnhållet om man har höga doseringar, den sitter i väldigt länge.

Nitrazepam är den bästa tycker jag för sömn då den tar bort mardrömmar och man sover i djupsömn i 7-8 timmar. 200ggr bättre än Rohypnol tycker jag.

Iktorivil är väldigt skönt men jag tycker den tar ALLDELES för lång tid att verka. Tycker det tar uppemot 2 timmar innan max effekt kommer och det suger. Då är Stesolid bättre tycker jag som verkar fortare.

Lorazepam används ju mycket mot att häva krampanfall. Nu har dock ambulansen skiftat att man ger Midazolam istället.
Är rätt säker på att Diazepam är standard i Sverige, inte Midazolam. Temesta är otroligt kramplösande och används ofta i många andra länder istället som i sverige, chansa på att Diazepam IV funkar bra först. Funkar inte Diazepam IV först tror jag de ökar dosen, sedan ev. Klonazepam IV. Midazolam är nog i extremfall endast.
Citera
2020-08-29, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Lorazepam är kraftigt hypnotisk och kan absolut användas som endast sömnmedel.
Skulle gärna testa nu när mitt Nitrazepamlager snart är slut och de inte tillverkas längre.

Jag tål inte Z analoger och har i princip testat allt annat sk icke beroendeframkallande utan resultat, ofta i riktiga tokmixar. Dock lär man väl inte få ett recept förräns man är halvt död av insomnia och kanske knappt ens då. Känns nog som att få FM1 på apodos som grannen fick är större, eller om det var på licens.

Han har också så grav insomnia så han kan inte heller sova utan kemikalier. När han låg inne sist och fick sina första FM1: or hade han sovit två timmar på en hel vecka. Så har hans liv typ sett ut de sista 19 åren sen han gick in i väggen.

Underskatta aldrig ångest den kan trots vad läkarna påstår ge dig permanenta skador om du går runt med den för länge tex grav dödsångest all vaken tid i ett halvår som jag hade innan det small och min förmåga att sova försvann permanent.

Jag var extremt anti allt vad psykofarmaka hette då och stod nästan på ingenting. Idag är jag beroende av flera mediciner för att överhuvudtaget kunna leva.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2020-08-29 kl. 18:15.
Citera
2020-09-10, 23:55
Medlem
Ryska-Krafters avatar
Folk säger så olika hela tiden så blir lite förvirrad. Hur snabbt börjar egentligen Lorazepam verka och när når det som mest effekt?

Mvh Ryska-krafter
Citera
2020-09-15, 03:05
Medlem
Har nu fått Temesta som test ett tag. 2mg per dag.

Har tidigare haft Iktorivil i några år från och till, men började få hallucinationer så steg av den, var några kassa veckor med diareer, svettningar, illamående, kunde inte äta eller dricka.

Någon som vet något om Frisium?
Citera
2020-09-17, 11:52
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graffcontroll
Har nu fått Temesta som test ett tag. 2mg per dag.

Har tidigare haft Iktorivil i några år från och till, men började få hallucinationer så steg av den, var några kassa veckor med diareer, svettningar, illamående, kunde inte äta eller dricka.

Någon som vet något om Frisium?

Är det mot epilepsi du har haft Iktorivil eftersom du frågar efter Frisum?
Citera
2020-09-17, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Är det mot epilepsi du har haft Iktorivil eftersom du frågar efter Frisum?

Nej, ett ännu odiagnostiserat tillstånd som innefattar enormt mycket smärta och konstanta muskelryckningar i alla kroppens muskler.
Citera
2020-09-17, 21:21
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graffcontroll
Nej, ett ännu odiagnostiserat tillstånd som innefattar enormt mycket smärta och konstanta muskelryckningar i alla kroppens muskler.

Okej Frisum kväver licens och är väldigt ovanlig. Är det något du tror skulle funka?
Citera
2020-09-17, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Okej Frisum kväver licens och är väldigt ovanlig. Är det något du tror skulle funka?

Yes, såg att det var ett licenspreparat, vad jag hittat om det (som inte är mycket) är att det är en benzo med indikationen att använda mot muskelspasmer så jag hoppas få det utskrivet imorn när min läkare ringer, hon har själv skrivit detta i journal så får se.
Citera
2020-10-08, 06:44
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Jo, psykiatrin är livrädda för den. Men de talar faktiskt sanning, de sa ta till mig att Lorazepam är den svåraste benson att gå av.

Var står detta? Alltid trott det var Xanor.

Provade lorazepam några gånger typ 2 kanske... åt nog 5-6 st och kände inte nåt.
Troligen hade jag annan benso i kroppen som satte stopp för effekt.

Hur pass bra är den jämfört med de andra vanliga?
Och hur många kan man äta utan att få sån hemsk AT då?
Jag beställde 20st sist och kände knappt av nåt alls på dem men har för mej jag samtidigt gick på xanor och liksom tänkte inte på det eftersom det var så normalt då.

Ätit ikto en månad nu, vilket inte alls va meningen...
så jävla svårt att hålla sej borta från pillren. Hade iofs uppehåll på en vecka ungefär. eller ja den 11e-16e. Låg på sammanlagt 90 mg under hela september. oroar mig en del...
Senast redigerad av Bullsquid 2020-10-08 kl. 06:49.
Citera
2020-10-08, 07:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
Var står detta? Alltid trott det var Xanor.

Provade lorazepam några gånger typ 2 kanske... åt nog 5-6 st och kände inte nåt.
Troligen hade jag annan benso i kroppen som satte stopp för effekt.

Hur pass bra är den jämfört med de andra vanliga?
Och hur många kan man äta utan att få sån hemsk AT då?
Jag beställde 20st sist och kände knappt av nåt alls på dem men har för mej jag samtidigt gick på xanor och liksom tänkte inte på det eftersom det var så normalt då.

Ätit ikto en månad nu, vilket inte alls va meningen...
så jävla svårt att hålla sej borta från pillren. Hade iofs uppehåll på en vecka ungefär. eller ja den 11e-16e. Låg på sammanlagt 90 mg under hela september. oroar mig en del...
Talar av egen erfarenhet. Hade den på recept och kändes extremt beroendeframkallande. Var inte svår att gå av då jag även har Iktorivil dagligen. Bytte tillbaks till Xanor rätt fort men idag ska jag föreslå Lorazepam då Xsnor är helt värdelösa nuförtiden. Eventuell toleransutveckling, men 1 mg vid behov har alltid funkat tidigare (fem år). Om jag fått den tidigare lär jag kunna få den igen, annars går jag bakom läkarens rygg och får Lora av en annan läkare på samma avdelning.

Hur bra den är mot alla andra? Den är helt jävla överlägsen.
Citera
2020-10-08, 09:03
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Talar av egen erfarenhet. Hade den på recept och kändes extremt beroendeframkallande. Var inte svår att gå av då jag även har Iktorivil dagligen. Bytte tillbaks till Xanor rätt fort men idag ska jag föreslå Lorazepam då Xsnor är helt värdelösa nuförtiden. Eventuell toleransutveckling, men 1 mg vid behov har alltid funkat tidigare (fem år). Om jag fått den tidigare lär jag kunna få den igen, annars går jag bakom läkarens rygg och får Lora av en annan läkare på samma avdelning.

Hur bra den är mot alla andra? Den är helt jävla överlägsen.

har lite scvårt att fatta eftersom jag varit vaken hela natten och tagit sammanlagt 600 mg lyrica, 1 lina sub, 1 lina dexamfetamin 10mg, 5 mg ikto, plus 0,5 ikto efter 12 och en lina 5 mg dexaffe (attentin)...höll mig vaken till 5.30 sedan 1 lina dex 5mg till och äter de nästan sista ikton 4mg plus 40mg stesolid och 1 lina sub.... NU först börjar jag kännna av i kroppen och blir vinglig...

ska jobba 12.30 men det borde väl va lungt ? kan ju dricka nån energidryck..

hm glömde av va jag skulle kommenera...jo juste du har alllså benso på recept. hur har du lyckats med det om jag får undra? och hur kan du få iktorivil utskrivit?? i sverige ?? och lorazepam med. vad fan liksomm, de skulle knappt ge 1 sobril ifall hela ens familjs dog rakt framför en, typ brann upp eller om du blivit skjuten osv...
får många år sedan när jag va ca 21 skulle jag till käkkirurgi för att dra ut en skadad framtand och sätta in titan skruv, värsta jag vart med om i hela mitt liv och då har jag vart med om mycket hemskt... jag fick en 5 mg stesolid för att lugna mig innan! ingen lustgas ingen sövning!!! fyfan vilka jävla sadister! de skulle veta själva hur ont det gör *!! fan att jag inte hade för berett mig med ketamin, hööööög dos oxy, på gränsen till döden och dormicum flytande samt gärna bli sövd riktigt med och få massor med roppar!

borde jag istäälet för 30 ikto beställa lorazepam 2,5mg?? det är dyrare med..
Citera
2020-10-08, 10:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
har lite scvårt att fatta eftersom jag varit vaken hela natten och tagit sammanlagt 600 mg lyrica, 1 lina sub, 1 lina dexamfetamin 10mg, 5 mg ikto, plus 0,5 ikto efter 12 och en lina 5 mg dexaffe (attentin)...höll mig vaken till 5.30 sedan 1 lina dex 5mg till och äter de nästan sista ikton 4mg plus 40mg stesolid och 1 lina sub.... NU först börjar jag kännna av i kroppen och blir vinglig...

ska jobba 12.30 men det borde väl va lungt ? kan ju dricka nån energidryck..

hm glömde av va jag skulle kommenera...jo juste du har alllså benso på recept. hur har du lyckats med det om jag får undra? och hur kan du få iktorivil utskrivit?? i sverige ?? och lorazepam med. vad fan liksomm, de skulle knappt ge 1 sobril ifall hela ens familjs dog rakt framför en, typ brann upp eller om du blivit skjuten osv...
får många år sedan när jag va ca 21 skulle jag till käkkirurgi för att dra ut en skadad framtand och sätta in titan skruv, värsta jag vart med om i hela mitt liv och då har jag vart med om mycket hemskt... jag fick en 5 mg stesolid för att lugna mig innan! ingen lustgas ingen sövning!!! fyfan vilka jävla sadister! de skulle veta själva hur ont det gör *!! fan att jag inte hade för berett mig med ketamin, hööööög dos oxy, på gränsen till döden och dormicum flytande samt gärna bli sövd riktigt med och få massor med roppar!

borde jag istäälet för 30 ikto beställa lorazepam 2,5mg?? det är dyrare med..
Lyckats och lyckats.. Jag behöver det. Har differentialdiagnos PTSD + Borderline, 2 suicidförsök (innan benso recept), 0 efter.

Det var sinnessjukt svårt att få, men när man väl fått flyter det på, ifall de anser att man behöver benso.

Iktorivil har blivit rätt vanlig inom psyk de senaste åren. Dessutom har jag epilepsi så jag hade ändå haft den från neurolog.

Ja, tycker du istället ska beställa 30 Lora 2.5 mg. Mycket starkare än Iktorivil och klasser bättre precis överallt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in