2020-07-01, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FramtidsAstronaut
Tror det var de fejkade 2,5 mg från Balkan. Testade de några gånger, funkade inte alls.. Åt vad jag trodde var ganska höga doser och minns att de smakade konstigt.. Tacka vet jag de svenska 1 mg som smälter i munnen 😋 3 mg räcker gott och väl..

Va det dom blåa runda med brytskåra? Dom är väääldigt ojämna eller så funkar dom inte alls.
Citera
2020-07-01, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filurenhehe
Va det dom blåa runda med brytskåra? Dom är väääldigt ojämna eller så funkar dom inte alls.

Ja precis, Hemofarm hette märket! Blev blåst om jag säger så, funkade inte alls.. Jag åt 5 åt gången 3 ggr innan jag slängde resten 🙄
Citera
2020-07-01, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FramtidsAstronaut
Ja precis, Hemofarm hette märket! Blev blåst om jag säger så, funkade inte alls.. Jag åt 5 åt gången 3 ggr innan jag slängde resten 🙄

Precis, sitter på ett gäng hemofarm just nu.. dom är helt värdelösa. Lorazepam är en av mina absoluta favoritbenz, RIKTIG svensk Temesta är så underbar, som en mjuk blandning av alprazolam + klonazepam. Man får det kraftiga ångestdödande av den och samtidigt muskelrelaxeringen.

Tips: Rök en stadig gås tillsammans med lorazepamen om du får tag i äkta, det är himmelen!

Må bäst!
Citera
2020-07-10, 22:37
Medlem
Hur pass sömngivande effekt har Lorazepam. Anledningen till att jag frågar är för att mina kära Nitrazepam slutat säljas. Jag tål tyvärr inte Imovane eller Stilnoct och alla icke narkotikaklassade mediciner med sömngivande effekt funkar inte på mej, trots skyhöga doser och en hel del otäcka blandningar. Min doktor är generös med benzo och jag har 4 mg Iktorivil dagtid mot svår GAD. Tyvärr fungerar de inte för sömn och får jag inte licensansökan för Flunitrazepam beviljad ser det mörkt ut.
Citera
2020-07-12, 14:26
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Hur pass sömngivande effekt har Lorazepam. Anledningen till att jag frågar är för att mina kära Nitrazepam slutat säljas. Jag tål tyvärr inte Imovane eller Stilnoct och alla icke narkotikaklassade mediciner med sömngivande effekt funkar inte på mej, trots skyhöga doser och en hel del otäcka blandningar. Min doktor är generös med benzo och jag har 4 mg Iktorivil dagtid mot svår GAD. Tyvärr fungerar de inte för sömn och får jag inte licensansökan för Flunitrazepam beviljad ser det mörkt ut.

Vid sömnbesvär orsakade utav ångest, oro eller svårigheter att varva ner så är Lorazepam utmärkt, dock så är detta oerhört individuellt. Anser inte att Lorazepam har en sederande effekt likt Nitrazapam eller Flunittrazepam. Jag tycker den är i klass med Diazepam fast något starkare. De har väldigt höga krav för att få Flunitrazepam på licens.
Citera
2020-07-12, 15:32
Medlem
KneKhis avatar
Är för första gången på lorazepam nu.
Förutom att ångest är som bortblåst upplever jag även ett enormt välmående.
Huvudet känns lätt men kroppen är riktigt tung vilket har gjort mig lite klumpig.

Denne skiljde sig för mig enormt från andra bensos. Känns som alla positiva egenskaper hos de olika bensodiazepinerna inbakade i en enda. Känns mer som ett faktiskt rus jämfört med andra bensodiazepiner. Endast tagit 2mg förresten.

Hur länge sitter effekten i? Läste någonstans där det skrevs 4-5, en annan sida skrev 6-8. Så något mitt i mellan där? Samt hur fungerar den för sömn? Muskelavslappningen och lugnet borde kunna vagga en fint?
Citera
2020-07-26, 15:03
Medlem
Iamthemagicmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantasnus
Precis tagit 7st 2,5 lorazepam. vad har jag att vänta? ingen speciell tolerans på bens. länge sedan jag tog något sist och då var det Xanor.. flera månader sen. kommer jag bli trött? flummig eller vad ska jag vänta? har 20st

vad jag förstår så finns inte temesta i 2,5 mg i Sverige. Nån som har provat dessa utländska innan? nån skillnad jmf med de svenska apoteksvarorna?

har gått typ 30min och de känns inte alls lika sköna som de svenska.. kanske kan komma att ändras men så känns det just nu iaf

tacksam för svar
må väl!

Tror vi har samma sort. Min karta är grå på baksidan, står något utländkst ord och 2,5mg. Gula runda med som typ ett litet G på baksidan. Smakar inget alls typ och löser upp sig i munnen snabbt. Testat 2st för typ 5min sen
Citera
2020-08-05, 17:29
Medlem
Hej. Läste att de ljusblåa Lorazepam ska vara kassa. Stämmer detta då jag just nu fått mina men inte testat ännu. Blir ledsen om dom inte ger bra effekt.
Citera
2020-08-08, 10:35
Medlem
PixelPiratens avatar
Härlig benso men satan i gatan vilken insomnia efter jag slutade. Köpte 50 st och åt dom under 3 veckor ungefär och kunde knappt sova på två veckor efter jag slutade. Helt sinnesjukt, aldrig känt det så här illa när jag slutat äta Alpra, Ikto, Diazepam eller Imovane innan.
Citera
2020-08-18, 16:54
Medlem
Detta är lätt den värsta be son att. Gå av efter en tids bruk. Hade den utskriven i 1 år ungefär och åkte på ett LVM. Fick 10 dagars nedtrappni g sen brakade helvetet lös. Visste inte om det var verklighet eller va föreställning gar jag hade i rummet. Sömnen var helt kraschad. Ångesten obeskrivlig mycket värre än både alprazolam st och klonazepam at. Men effektiv var den då jga åt den. Minns att jag tog 2-3 mg en. Morgon och glömde sen bort det så jag drack några öl total blackout ästan 8 timmar. Efter att jag tagit dom så absolut inte denna benso med alkohol NO good. Idea.
Citera
2020-08-22, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PixelPiraten
Härlig benso men satan i gatan vilken insomnia efter jag slutade. Köpte 50 st och åt dom under 3 veckor ungefär och kunde knappt sova på två veckor efter jag slutade. Helt sinnesjukt, aldrig känt det så här illa när jag slutat äta Alpra, Ikto, Diazepam eller Imovane innan.
Jo, psykiatrin är livrädda för den. Men de talar faktiskt sanning, de sa ta till mig att Lorazepam är den svåraste benson att gå av.
Citera
2020-08-22, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Vid sömnbesvär orsakade utav ångest, oro eller svårigheter att varva ner så är Lorazepam utmärkt, dock så är detta oerhört individuellt. Anser inte att Lorazepam har en sederande effekt likt Nitrazapam eller Flunittrazepam. Jag tycker den är i klass med Diazepam fast något starkare. De har väldigt höga krav för att få Flunitrazepam på licens.
Lorazepam är kraftigt hypnotisk och kan absolut användas som endast sömnmedel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in