2021-10-24, 06:01
Bannlyst
Nu är jag tillbaka igen... och trots att vi alla är olika och allt det där så skulle jag nu vilja nominera lorazepam till den sämsta benson.

Även om jag har svår ångest så känner jag knappt någon ångestdämpning av 1mg, ingen kick eller något annat eller. Tar jag 2mg somnar jag nästan ståendes.

Tror aldrig jag kastat en karta benso förut under min 20åriga karriär men 30 tabletter åkte nyss i soptunnan. Helt värdelös benso enligt mig, äcklas nästan av den, de kan skriva av den från användande i Sverige för all min del. Anser till och med att kärringbenson sobril är bättre.

Även lite lustigt när man tittar på en dokumentär som denna:
https://www.youtube.com/watch?v=OfflAZbh-V4

Jävlar den ger inte heller någon snäll AT om man brukar under en längre tid. Egentligen sjukt att standardosen brukade vara 2.5mg när jag nästan somnar ståendes på lite över 1mg... Undrar hur fan de tänkte där egentligen.
Citera
2021-10-24, 07:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gubbkuk20000
Nu är jag tillbaka igen... och trots att vi alla är olika och allt det där så skulle jag nu vilja nominera lorazepam till den sämsta benson.

Även om jag har svår ångest så känner jag knappt någon ångestdämpning av 1mg, ingen kick eller något annat eller. Tar jag 2mg somnar jag nästan ståendes.

Tror aldrig jag kastat en karta benso förut under min 20åriga karriär men 30 tabletter åkte nyss i soptunnan. Helt värdelös benso enligt mig, äcklas nästan av den, de kan skriva av den från användande i Sverige för all min del. Anser till och med att kärringbenson sobril är bättre.

Även lite lustigt när man tittar på en dokumentär som denna:
https://www.youtube.com/watch?v=OfflAZbh-V4

Jävlar den ger inte heller någon snäll AT om man brukar under en längre tid. Egentligen sjukt att standardosen brukade vara 2.5mg när jag nästan somnar ståendes på lite över 1mg... Undrar hur fan de tänkte där egentligen.
Du verkar känslig mot Temesta, Imo är det kanske den bästa benson av alla. Testat att ta 1.5-2 mg?
Citera
2021-10-24, 07:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av buffertzon
Du verkar känslig mot Temesta, Imo är det kanske den bästa benson av alla. Testat att ta 1.5-2 mg?

Mitt inlägg var kanske onödigt då vi som sagt är olika. Men för mig är det den sämsta benson.

Har testat ta den under en panikattack och kände ingen direkt ångestämpning heller.

2.5mg känns jävligt mycket, känns som man kunnat söva en häst med det.
Citera
2021-10-24, 07:42
Bannlyst
Citat:
Mitt inlägg var kanske onödigt då vi som sagt är olika. Men för mig är det den sämsta benson.

Har testat ta den under en panikattack och kände ingen direkt ångestämpning heller.

2.5mg känns jävligt mycket, känns som man kunnat söva en häst med det.
Och det var på 1 mg? Du har väl tolerans, och ja, 2.5 mg är mycket. Testa att ta 1.5-2 mg och se hur du känner dig.
Citera
2021-10-25, 14:40
Medlem
Citat:
Och det var på 1 mg? Du har väl tolerans, och ja, 2.5 mg är mycket. Testa att ta 1.5-2 mg och se hur du känner dig.

Tjo, har aldrig skrivit tidigare men måste sticka in lite här, Jag har aldrig ätit varken lora eller annan benzo tidigare men nu har jag typ 3-4 kvällar i rad stoppat i mig 5-6st 2.5r Helt utan någon som helst inverkan. Någon annan som haft liknande bekymmer/fenomen? HF 2.5 om någon undrar vad för sort. MVH
Citera
2021-10-25, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av doktordeg
Tjo, har aldrig skrivit tidigare men måste sticka in lite här, Jag har aldrig ätit varken lora eller annan benzo tidigare men nu har jag typ 3-4 kvällar i rad stoppat i mig 5-6st 2.5r Helt utan någon som helst inverkan. Någon annan som haft liknande bekymmer/fenomen? HF 2.5 om någon undrar vad för sort. MVH
Måste vara fake. Jag testade 3.75 mg och blev lite lagom avslappnad och ångestfri.
Citera
2021-10-26, 02:15
Medlem
Citat:
Måste vara fake. Jag testade 3.75 mg och blev lite lagom avslappnad och ångestfri.

Kanske drog förhastade slutsatser, lyckades faktiskt ta mig iväg på affären och göra lite annat jag annars skulle skitit i så dom kanske gör något ändå men jag har vart inne på ditt spår med.. Läste något att dessa HF som är lite "hårdare" i konsistens möjligen kan vara mindre potenta, nån som har känt av nåt liknande? Men någon eufori eller att man blir bäng på dom är helt ute, i mitt fall dvs.
Citera
2021-10-26, 06:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av doktordeg

Jag som knaprat benso i nästan 20 år somnade nästan ståendes efter 1mg
Citera
2021-10-26, 15:40
Medlem
Citat:
Jag som knaprat benso i nästan 20 år somnade nästan ståendes efter 1mg
Nyfiken fråga. Var det Lorazepam Hemopharm som säljs i blister på vissa ljusskygga internetshoppar eller äkta apoteksvaror ?
Citera
2021-10-28, 04:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Nyfiken fråga. Var det Lorazepam Hemopharm som säljs i blister på vissa ljusskygga internetshoppar eller äkta apoteksvaror ?

Ingen aning, knaprar bara saker från apoteket.

Va försiktig med att köp benso online, det mesta lär vara utbankat på ett eller annat sätt även om det är blister.
Citera
2021-10-28, 07:57
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Jag och min närmsta vän tycker mycket om att plugga Loran där bak då det ger en härlig skelettmuskelavslappnande effekt men även vanlig muskelavslappning förekommer, brukar plugga runt 2- 3 mg för den effekten.

Tar man dom oralt så smälter dom oerhört snabbt i munnen så man får vara snabb med att svälja, annars går det även bra att bara lägga tabletten under tungan och låta den smälta där. Det ger en något snabbare effekt men inte mycket enligt mig.

Vad tycker ni är det bästa intagsättet för Lorazepam?

Är ute efter avslappning men även ångestdämpande effekter.

/Mvh
Citera
2021-11-04, 02:51
Medlem
Jag brukar tugga dom och ta med ett glas grapejuice och/eller lite gin. Har provat låta ligga under tungan men har aldrig känt nåt snabbare påslag av det riktigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in