2020-08-29, 20:44
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
seriös var ordet. Visst.
Varför skulle jag inte vara seriös?
Citera
2020-08-29, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag kan räkna ut själv att en man som är proppmätt på sex inte springer på strippklubb. Jag valde att prata om strippklubbar istället för bordeller eftersom bordeller är olagliga i Sverige, men det förekommer bordellverksamhet på strippklubbar ibland också.

Om din man är våldsam mot dig och skadar dig är problemet att han är våldsam och skadar dig. Att din man har högre drift än du borde inte vara ett problem, det är ju din man vi talar om: ligg med din man! Är det någonting hemskt?

Kompromisser handlar om att ingen blir egentligen nöjd, utan båda lever på sparlåga. Läran om att kompromissa inom äktenskapet är roten till mycket elände. När båda parter har sina roller och respekterar dessa finns inga behov av kompromisser.
Gällande att kompromissa om just sex blir resonemanget bara märkligt. Du ska ändå ligga fast du inte är kåt, men bara så pass att han inte svälter ihjäl helt? Varför i hela friden då?
Är det en plåga att ha sex med din egen man?

Ge mannen så mycket sex han bara orkar med, så kommer han inte söka upp det annorstädes! Enkel matte!

Att män går på porrklubb medan hustrun ligger på BB säger väl egentligen allt... Han vill ha sex och sedan kombinerar man detta med låg moral och egoism, så har du förklaringen till beteendet där.

En man som tvingas gå på sexuell
sparlåga svälter. Det krävs disciplin att banta på det viset, och syns inget slut på bantningskuren får man räkna med att han finner på sin egen lösning.

Vilken stereotyp bild du har av män jag har träffat kvinnor som är precis likadana raggar på varenda karljävel när deras man inte är i närheten och är precis lika sextokiga. Försök inte få mig att tro att kvinnor står över män i anständighet nä, nä jag har sett för mycket för att gå på det.
Citera
2020-08-29, 21:19
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elak-gubbe
Vilken stereotyp bild du har av män jag har träffat kvinnor som är precis likadana raggar på varenda karljävel när deras man inte är i närheten och är precis lika sextokiga. Försök inte få mig att tro att kvinnor står över män i anständighet nä, nä jag har sett för mycket för att gå på det.
Kvinnor som raggar runt på det viset är oftare bekräftelsekåta och/eller letar "något bättre" skulle jag säga. Mer sällan gör de så pga att deras man vägrar sex. De har helt klart inte knutit an till sin man.
Citera
2020-08-29, 21:29
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Varför skulle jag inte vara seriös?
Vem vill vara under samma tak som en kravmaskin?
Citera
2020-08-29, 21:34
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Vem vill vara under samma tak som en kravmaskin?
Jag tycker att du har ett märkligt sätt att se på män och kärlek.
Citera
2020-08-29, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liebesraum
God kväll,

Problemet tog vid redan under 60-talet och har sedan dess multiplicerats, likt en cancer som sakta tar över kroppen, så har feminismen tagit över samhället, med resultat av att dagens generation inte längre är förmögna att skapa relationer och skaffa familj. Jag är idag själv 27 år, men redan under unga år insåg jag hur samhällets normer gjort det omöjligt för män att kunna lita på kvinnor. De allra bästa av män är idag singlar, och föredrar att ha det så. Män är idag inte intresserade av långvariga relationer, då riskerna med att skaffa en fru vida överstiger fördelarna.

Det första problemet vi ser idag är hur kvinnorna uppmuntras --av sina föräldrar, i skolan, och ute i samhället-- till att göra karriär. De skall studera, bli tävlingsinriktade, och sedan konkurrera med männen på arbetsmarknaden. En man kan givetvis inte älska en kvinna som han måste tävla med, och behöver ständigt hålla ena ögat öppet. Vaksam och orolig över vad kvinnan kan tänkas komma upp med för hyss. Istället för att förenas och gå samman, är de ute och tävlar med varandra på jobbet. Eftersom män är bättre på detta, tvingas de in i ett spel där kvinnorna ständigt fuskar. Orättvist spel skapar givetvis aversion gentemot kvinnorna. En arbetande kvinna är en lös kvinna, mannen kan omöjligt veta vilka relationer kvinnan har med andra män och till chefen på jobbet.

Kvinnan måste ständigt förtrycka sin kvinnliga natur om hon skall ut på arbetsmarknaden. Hon måste bli hård, tuff, aggressiv och manipulativ. Detta går helt emot hennes roll som moder och hemmafru. Konsekvensen av detta är att män tappar suget på att gå ut och jobba, eftersom alla platser ute i samhället är invaderade av kvinnor. Han tyr sig istället till porr, TV-spel och stannar i hemmet där han får vara ifred. Han håller kvinnor på avstånd, så att han skall slippa ha en motståndare i sitt eget hem, där han behöver få vila ut och återhämta sig.

En man kan inte känna kärlek för en kvinna som ständigt vill hävda sig och tävla mot honom. Kvinnornas intåg på arbetsmarknaden har gjort att kärlekslivet i västvärlden helt dött ut. Jag som kvinna har försökt att träffa män flertalet gånger, men finner ständigt att män är skadade av tidigare relationer, och inte längre kan lita på kvinnor. De är bittra och nedbrutna och frågar mig jämt om mitt arbete. Det finns överhuvud taget inte något annat som de vill diskutera med mig, annat än hur det går med min karriär. Tyvärr är många män idag lika vilseledda som kvinnor och förväntar sig att kvinnan skall vara tävlingsinriktad och satsa på sin självständighet.

Jag ser i dagsläget inte hur jag skall lyckas forma en meningsfull relation till en man som det ser ut idag. Istället ser jag massvis av vackra, kompetenta och duktiga män som är ensamstående, singlar eller separerade. Fantastiska män som mer än något annat förtjänar ett kärleksfullt hem och en familj, men som genom psykologisk krigföring och negativa erfarenheter väljer att avsäga sig detta.

Dessa hinder är stora och förödande, och jag funderar på vad vi kan göra för att skapa någon typ av förändring. Män tillåts inte längre vara män, och kvinnor har lurats till att agera som män sedan barnsben. Vilka åtgärder behöver tas för att vända denna subversiva utveckling, och hur har ni löst dessa så kallade "utmaningar" i era personliga liv? Vilka ytterligare hinder för familjebildande ser ni i er vardag?

Vänligen

Två tips.
1. Konvertera till islam. Inga problem att få din världsbild till vardag där.
2. Skaffa en kompis.
Citera
2020-08-29, 22:14
Medlem
Citat:
Kvinnor som raggar runt på det viset är oftare bekräftelsekåta och/eller letar "något bättre" skulle jag säga. Mer sällan gör de så pga att deras man vägrar sex. De har helt klart inte knutit an till sin man.

I helvete heller typisk kvinnlig bortförklaring. När män gör något då fan brinner det i helvetet men när kvinnor gör likadant då lindas det in i bomull, siden och en massa förskönande ord. Nä kvinnor är precis lika stora idioter som män det är bara att fatta det.
Senast redigerad av Elak-gubbe 2020-08-29 kl. 22:16.
Citera
2020-08-29, 22:21
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elak-gubbe
I helvete heller typisk kvinnlig bortförklaring. När män gör något då fan brinner det i helvetet men när kvinnor gör likadant då lindas det in i bomull, siden och en massa förskönande ord. Nä kvinnor är precis lika stora idioter som män det är bara att fatta det.
På vilket vis skulle det vara bättre att vänstra pga de skäl jag angav än att vänstra pga sexbrist?
Citera
2020-08-29, 22:56
Medlem
Citat:
På vilket vis skulle det vara bättre att vänstra pga de skäl jag angav än att vänstra pga sexbrist?

Citat:
Jag tycker att du har ett märkligt sätt att se på män och kärlek.
Det enda märkliga synen här är din.

Du påminner mig starkt om en annan inläggare på flashback vid namn Babianen.
Hen satt också och tjatade hål i huvudet på alla om hur mycket kvinnor skulle gilla och "offra sig" sexuellt för män.
Citera
2020-08-29, 23:36
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ok du. Det var just ur de förhållandena som kvinnors rättigheter och frigörelse uppstod, senare feminism. Det är oerhört sårbart för en vuxen individ att vara ekonomiskt beroende av en annan vuxen individ.

Citat:
Så många gånger han vill, när han vill.
Och sedan ser man efter att han verkligen är proppmätt genom att erbjuda lite till.
Om man har vaginalt sex 10 gg per dag mer eller mindre jämt så blir man öm till slut oavsett.
Du tänker dig ändå att vaginal torrhet och sprickningar ingår i kärleken till mannen?
Om han i huvudsak är intresserad av analsex? 5-10 gg om dagen. Stället han inte upp och blir ”mätt”så är det fullkomligt förväntat att han köper sex?
Citera
2020-08-29, 23:48
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa

Så fort jag exponerar ditt hyckleri och din höga nivå av entitlement så skriker du rätt ut i falsett.

Det är så enkelt att det nästan inte är roligt längre. Hoppas på något/någon lite mer utmanande snart...

Och ja, jag förstår att blotta tanken på att kvinnor bör hålla sina män sexuellt tillfredsställda om de vill ha dem kvar är extremt provocerande för sådana som dig med feministiskt snedvridna hjärnor, men så fungerar det i verkligheten, vare sig du vill eller inte

Du blir inte lite trött på dina upprepningar angående att du slår hål på andras argument? Du kör ju liksom det varenda gång du inte får som du vill i diskussionen.

Såhär är det, du slår sällan hål på argument här. Det handlar om att du är så inlärd (hjärntvättad)utifrån vad du har läst dig till på olika forum som passar dina åsikter, att du tror på riktigt att du slår hål på andras argument. Du gör inte det, du upprepar bara din övertygelse som inte är baserat på annat än anekdoter och åsikter.
Citera
2020-08-29, 23:56
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det enda märkliga synen här är din.

Du påminner mig starkt om en annan inläggare på flashback vid namn Babianen.
Hen satt också och tjatade hål i huvudet på alla om hur mycket kvinnor skulle gilla och "offra sig" sexuellt för män.

Jag tänkte EXAKT samma sak idag! Och slutade genast svara på vederbörandes inlägg 😁😁😁😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in