2020-05-23, 23:28
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liebesraum
Det finns bara en sanning och den följer Naturens Lag, där mannen måste skapa sig ett psykologiskt och materiellt övertag för att kunna ha kontroll över kvinnan.

Att tro att det existerar "olika sanningar" bevisar bara att du fortfarande inte kommit ur den marxistiska hjärntvätten vi växt upp med.
Varför behöver man ha kontroll över kvinnan?
Citera
2020-05-23, 23:29
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Just det. Naturens lag ligger alltid djupast och slår hårdast. Två hundra år av civilisation ändrar knappast ett endaste dugg av miljontals år av evolution. Försöker man via artificiella och politiska medel ändra på detta alltför mycket, så kommer det att straffa sig. Där står vi just nu.

Ja.
Men jag är övertygad om att både du och feministerna har fel.
Citera
2020-05-23, 23:29
Medlem
Liebesraums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Varför behöver man ha kontroll över kvinnan?

Ta dig en svängom i det nuvarande samhället, så förstår du vad som händer när männen låter bli att göra det (ta kontroll).
Citera
2020-05-23, 23:30
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Sannare ord hörs sällan.

Dessutom tror jag mänskligheten hade gått under relativt fort om den antingen var en ständig kamp mellan könen om herraväldet eller en ständig kamp om maktövertag i familjen.

Dessutom, om jag förstått historien korrekt var det här med kvinnans plats som underordnad aldrig något nordeuropeiskt drag (Som norr om Grekland Eller rom) utan något som påtvingades genom diverse religiösa ledare.

100% 👍
Citera
2020-05-23, 23:31
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Faller kvinnan kommer mannen falla desto hårdare.

Inte alls. För män gillar att hjälpa "fallna kvinnor". Det är när den naturliga balansen rubbas och kvinnor får hålla för mycket i taktpinnen som avarterna uppstår.
Citera
2020-05-23, 23:31
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ta dig en svängom i det nuvarande samhället, så förstår du vad som händer när männen låter bli att göra det.

Jag ser mer problem relaterade till avsaknad av uppfostran, överbeskydd, ekonomisk oförstående och en tilltro till evigt goda dagar.
Citera
2020-05-23, 23:33
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Sannare ord hörs sällan.

Dessutom tror jag mänskligheten hade gått under relativt fort om den antingen var en ständig kamp mellan könen om herraväldet eller en ständig kamp om maktövertag i familjen.

Dessutom, om jag förstått historien korrekt var det här med kvinnans plats som underordnad aldrig något nordeuropeiskt drag (Som norr om Grekland Eller rom) utan något som påtvingades genom diverse religiösa ledare.

Kampen om herraväldet mellan könen skulle aldrig föras om högskattestaten inte tvångsöverförde manliga tillgångar till kvinnor. Båda könen och alla barn tar skada av detta.
Citera
2020-05-23, 23:35
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ja.
Men jag är övertygad om att både du och feministerna har fel.

Din övertygelse vilar på obefintlig grund.
Citera
2020-05-23, 23:36
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det finns bara en sanning och den följer Naturens Lag, där mannen måste skapa sig ett psykologiskt och materiellt övertag för att kunna ha kontroll över kvinnan.

Att tro att det existerar "olika sanningar" bevisar bara att du fortfarande inte kommit ur den marxistiska hjärntvätten vi växt upp med.

"Naturens lag"? Hahaha.....

"Den starkes rätt" enligt Hitler?

Judarna är starka nu, med all rätt då ju. Det är väl bara för dig att knäböja för det nya herrefolket då.

Eller är det "naturens lag" som det passar dig?

Just det ja, olika sanningar var det ju eller hur?
Citera
2020-05-23, 23:37
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Kampen om herraväldet mellan könen skulle aldrig föras om högskattestaten inte tvångsöverförde manliga tillgångar till kvinnor. Båda könen och alla barn tar skada av detta.

Ja och nej.

Vi ser samma tendens i länder med betydligt lägre transfereringar.
Och om jag kommer ihåg rätt ligger norden relativt stabilt.
Så det där är bristfälligt om inte helt fel.
Citera
Medlem
Liebesraums avatar
Citat:
Sannare ord hörs sällan.

Livet är en ständig kamp om herravälde och dominans. Och det är av naturen mannens roll och ansvar som överhuvud i familjen att ta kontroll över fru och barn.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
100% 👍

Lilla Jenny har kommit en bit på vägen till insikt, men hon är fortfarande oerhört ouppfostrad! För att tämja denna häst krävs det en cowboy värd sin vikt i guld.
Citera
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Varför skapar inte ni inte detta övertag då?
Om det är naturens lagar så borde det inte vara så förbaskat svårt att genomföra. Men det är mycket snack och lite verkstad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in