Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Det finns inga som är "fel sorts svenskar". Man är antingen svensk eller något annat. Inget är finare eller fulare, bara olika. För varje stat torde emellertid det egna folket (folken) vara mer prioriterade än alla andra av världens folk, på samma sak som att varje familj prioriterar sina egna barn framför andras. Allt annat skulle betraktas som starkt avvikande och klandervärt.
Statistik från SCB visar många saker, om man kan läsa. Här finns några registersammanställningar man kan söka i:
https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/befolkning/befolkningens-sammansattning/befolkningsstatistik/
https://www.scb.se/hitta-statistik/temaomraden/statistik-om-integration/demografi-och-integration/
Det handlar inte om rasism, utan om det fullt legitima att kunna skilja på olika etniciteter, vilket många gånger kan vara betydelsefullt. Vissa etniska grupper är t ex mer laktosintoleranta än andra, vissa etniciteter har svårare att genom solljus bilda D-vitamin än andra. I Sverige har detta ansetts som känsligt, men borde så klart vara helt självklart.
https://fof.se/tidning/2005/3/artikel/darfor-blir-manniskor-olika-sjuka
Du bör känna till att i Sverige, till skillnad mot i Norge, så definierades samer länge ekonomiskt, dvs den som ägnade sig åt renskötsel var same, men inte etniskt. Att samerna kom att i stället definieras etniskt och inte efter renskötsel var en stor framgång för dem. Den ekonomiska definitionen var snarast en sorts övergrepp och osynliggjorde samerna som eget folkslag.
Du menar alltså att etniska svenskar ska av tant Svea betraktas som "lite finare" ( prioriteras)
medan andra svenskar ska behandlas lite sämre?
DET kära Uv, är själva definitionen för rasism.
Om en familj tar till sig ett adoptivbarn, så SKA de fan behandla detta barn precis som sitt eget, annars kommer de få skit i framtiden. Eftersom alla människor tar enorm skada av denna typ av särbehandling, speciellt så om den sker i barndomen.
DÄR har du konsekvenserna av din politik i din egen liknelse.
Citat:
En trygg och stabil familj byggs på sammanhållning och ansvar. Det vet jag som har bildat en familj. Varför tror Du att Du vet bättre?
Och var din fru tvingad att mot sin vilja föda barn?
Sen, det är inte jag eller "min" politik Uven som vill TVINGA någon mot sin vilja, utan DU och "din" politik.
Med fri aborträtt får kvinnor välja själva, utefter eget huvud, egen sits, och egen moral och ideologi.
De som anser att konceptionsögonblicket är heligt, kan alltså välja att utveckla och föda.
Trygghet är just att veta att där finns möjligheter och frihet att själv bestämma.
Och den tryggheten får människor INTE i ditt samhälle. Speciellt inte den kvinnliga delen.
Citat:
Ja, en stark aning. Det har behövts befrielsekrig för att antinationella imperier har förtryckt, osynliggjort och till med (försökt) utrota hela folkslag. Imperietanken är nära släkt med globalism, universalism och kosmopolitanism. Sådana tankar som byggde idén om Österrike-Ungern, Sovjetunionen - och EU.
Mina idéer bygger på samma tankar som i biskop Thomas Frihetsvisa från 1439, inte helt nytt alltså:
https://sv.wikisource.org/wiki/Biskop_Thomas_frihetsvisa
https://www.youtube.com/watch?v=duP6s8X-j28
"antinationella"
Ursäkta men dagens garv....
Var det som nazityskland var ex. "antinationell"????
Du bör kanske läsa på lite vad ordet "nationalist" faktiskt betyder och stått för genom historien.
Det är INTE mångkultur/ acceptera andra/ lämna grannen i fred.... etc etc.
och nej läs de riktiga källorna inte nån nationalistisk site tack.
Citat:
För att något skall kunna värderas måste det ha ett värde högre än noll, och till slut så var det visst liv ändå, så. Gott så!
Obegripligt svammel.
nej, för att något ska kunna värderas som "okränkbart liv" för någon som TÄNKER, dvs använder sig av logik, så måste där finnas något av värde som just är okränkbart.
Och i vår tid är detta "något" ett medvetande eller "själ" som det lite mer poetiskt uttrycks.
och inte ett konceptionsögonblick.
Och metoden som används, stavas vetenskap.
I "din" tid, dvs X antal hundra år sen, så låt värdet i att Gud hade bestämt något, ödets hand etc.
och de tär därför som jag tjatar för dig att dina åsikter härvidlag, vilar inte på nån logik, de vilar på religion. Dvs "metoden" stavas religiositet.
Citat:
Kvinnor har i alla tider behövt lämna bort barn när de själva inte förmått, så även i vår tid. Jag vågar emellertid påstå att detta inte är för handen i huvuddelen av de slentrianaborter som genomförs årligen i Sverige.
ja precis Uven, människor har "lämnat bort", dödat, dumpat sin avkomma , om de inte klarat uppgiften.
Och allt levande, så även kivnnor, kommer i all framtid fortsätta att uppvisa oförmåga och en annan vilja, och just därför! ska vi acceptera att konceptionsögonblick avbryts i sin utveckling, så massa barn slipper vanvårdas, och samhället slipper alla problem som dyker upp i kölvattnet av vanvårdade olyckliga människor.
Citat:
Vad pladdrar Du om?
Det är ingen åsikt att forskningen visar på fler manliga än kvinnliga psykopater. Det är ingen åsikt att vetenskapen över tid omprövar dittillsvarande försanthållna utsagor. Det är ingen åsikt att manlig psykopati förs vidare genom arv. Släpp Din postmodernistiska förvirring!
jag "pladdrar" om dina åsikter.
Min åsikt är att just psykopati är en rätt outforskad "sjukdom", man inte helt har koll på, och då ska man inte dra massa tramsiga slutsatser, av sorten:
Kvinnor väljer aktivt psykopater, alltså är det kvinnors fel att psykopater finns.
och speciellt INTE! om man parallellt med denna åsikt tycker att kvinnor som precis upptäckt att mannen som nyss gjort dem på smällen är psykopat, inte får lov göra abort.
Allright?