2020-07-10, 11:11
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Jag tillhör den motsägelsefulla gruppen som ibland kallas socialliberal. I(ej att jämföra med Folkpartiet)

Citat:
Jag undanber mig att klumpas ihop med socialliberaler, mina åsikter är just mina.

Jag tror att Du behöver tänka igenom Dina ställningstaganden. Man kan inte med framgång vara hur liberal som helst.
Citera
2020-07-10, 12:08
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Statistisk från SCB ex.

Sorry, men undersökningar visar att svenskar är rätt nöjda med det svenska systemet med systembolag
ex.
Precis som de är nöjda med svensk abortlagstiftning.
De är förmodligen 2 av de lagar som svenskar uppvisar mest nöjdhet över. Och med rätta eftersom de i stort fungerar väldigt väl.

Och trygg och stabilt familjeliv byggs inte av tvång eller hot.

och var kom "knarkdrömmar" ifrån?

Och varför tror du människor har behövt "kriga för sin sjä'lvständighet och särart" hmm?
Nån aaaaaaning?
Kan det vara för att där existerar en nation i närheten med exakt DITT synsätt över just en etnicitets överläge över andras? eller köns, eller sexualitets eller ......

Problemet i världen stavas DINA idéer Uven. Av isolation, nationalism, rasism, sexism homofobi och idiotiska föreställningar kring värdet av att BEVARA framför värdet av att tänka. Och det är när DINA åsikter kommer till makt som massa människor måste börja kriga för sina rättigheter att existera på lika villkor......kvinnor, homosexuella, etniska och religiösa minoriteter etc etc.

Dina idéer har ju aldrig i livet ex. gett samer några rättigheter. ohh nooooo, samer är ju "fel" människor, inte "svenskar" och ska därför INTE ha några egna rättigheter i landet. eller hur Uven?

Nej, de, till skillnad från dig, fattar att det är hjärnans utveckling/ existens man går efter då man värderar "liv", inte existensen av DNA, eller celler.

Menar du att människor som inte vill eller kan ta hand om barn ska ta hand om barn, bara för att de råkar vara kvinnor?
är DU från vettet?

och känner du inte till att 100% av alla preventivmedel kommer med en risk?????
Är DU helt okunnig?

Nej, kurdistan är ingen nation för det första.
Och för det andra. Ja, om du flyttar till kurdistan, ex. gifter dig med en kurd, får barn och barnbarn och barnbarnbarn där så blir med högsta säkerhet dessa kurder, ja. Vad skulle de annars bli hade du tänkt dig? Aliens?

nej, inte alla, vissa ja, för det ligger i just dessas innehåll. Det går ex. inte bevisa vissa saker, för vi har ännu ej verktygen för det, eller ...det går inte bevisas.

Och vad DU tror dig veta just nu är altlså att kivnnor ska hållas ansvariga för att män uppvisar mer psykopati?
För att de ...medvetet och aktivt "väljer" psykopatiska män att skaffa barn med.

Är det korrekt beskrivning av din åsikt?

Överallt kan vi se annonser från alla dessa 100% av kvinnor i världen.

Söker:
Psykopatisk man.
Han ska vara elak, våldta och slå mig.
Dumpa mig så fort jag blivit gravid eller över 25, elelr gått upp 2 g i vikt.
med fördel gärna även kriminell, och i fängelse och kosntant otrogen och totalt skita i mig och våra gemnsama barn eller hem.

Nått sånt?
En del är nöjda med bolaget.
Många visar sin tillit med att bunkrar sprit i Tyskland, själv vill jag köpa min öl på Konsum.

Bara ett litet tillrättaläggande, inte värt någon diskussion.
Citera
2020-07-10, 12:09
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jag tror att Du behöver tänka igenom Dina ställningstaganden. Man kan inte med framgång vara hur liberal som helst.
Vad menar du med framgång?
Citera
2020-07-10, 12:23
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ok, Vem ska ha rätt bestämma över ditt reproduktionssystem...?
Det bär ju på trilljarders potentiella nya liv i "vardande".
Så? vilka "villkor" tycker du ska gälla för dig, för att du ska ha rätt att bossa över ditt eget underliv, med allt detta "liv i vardande"
hmm?
Och, den dagen medicintekniken kommit så långt att man kan operera in foster i mäns kroppar och få dem att utvecklas där, Vad ska din ideologi då ta vägen tycker du?
Där existerar väl säkerligen några miljoner befruktade äggceller ( dvs fullvärdiga "BARN"! enligt din logik) i div. frysar som man kan tvångsutveckla i mäns kroppar i en framtid.
Vill du leva i den framtiden som man?
Och om du inte vill det, varför tycker du kvinnor ska acceptera dina skitåsikter om "villkoren" för deras sjävbestämmande och rätt till SINA kroppar?

Nej, varken spermier eller äggceller är "liv i vardande" - före konceptionen = inget liv, efter konceptionen = liv. Så förtvivlat komplicerat är det inte. Du kan säkert hitta en bok på biblioteket som förklarar pedagogiskt.

Spekulationer om framtiden är alltid vanskliga, men den dagen män kan reproducera sig utan kvinnor, är det nog mer Du bör fundera på vilken roll Ni har.

Citat:
En dag kanske det går upp för dig att kivnnor är människor, de har precis som du har, rätt att bestämma över sina egna kroppar och underliv. och vill de INTE utveckla en befruktad äggcell, så har de all rätt slippa detta. Finns inga "villkor" för människor rätt att bestämma över sig själva.

Jag har nog framhållit några gånger att kvinnor kanske till och med är litet "mer" människor, ity det är kvinnor som besitter fortplantningens huvudfunktioner. Därmed följer också ett ansvar som vi män inte kan ta.

Citat:
Och varför ska inte våldtäktsmän ta ansvar för sitt "sexande" och tvingas ta hand om barn de lika uppenbart, som en kvinna som vill göra abort, inte vill eller kan ta hand om?

Varför duger plötsligt inte ditt resonemang om "har haft sex = får skylla sig själv" när det kommer till män?

Och??? Kvinnliga våldtäktsmän?, ska de också få slippa konsekvenserna ( läs: BAAAAAARN) av sin våldtäkt?
hmm?

När ska du fatta att ditt resonemang läcker som ett såll, det kollapsar vid minsta logiska "check".
Det bär helt enkelt inte, just för att i grunden handlar om rena påhitt:
- att konceptionsögonblick skulle vara färdigutvecklade barn redan från start. Det är det INTE.
- Att män inte bär något moraliskt ansvar för reproduktion, bara för att de slipper biten med graviditet. De bär precis samma ansvar.
- Att dina ideer om "Heliga konceptionsögonblick"/ "liv i vardande" etc etc....inte går att anpassa efter våldtäkter. Det går inte hävda "okränkbart liv" i ena sekunden för att sen hävda "värdelöst, går aborteras" bara för att det skapats via en våldtäkt, eller tillhör "fel" etnicitet. Antingen är det just "heligt" och "okränkbart" eller också är det inte. Så lite konsekvens tack.

Och vi kan konstruera samhället så att detta ansvar fördelas mest rättvist. och INTE som dina patriarkala religiösa ideal, enkom ska åläggas kvinnor medan män ska få slippa undan.

"Mina" resonemang kring detta bär inte samma logiska problem som ditt.
Hur kan det komma sig tror du?

Våldtäktsmän är olämpliga som fäder, olämpliga som män och olämpliga som människor. Det torde räcka som förklaring. Kvinnor som begår sexövergrepp som medför egen graviditet borde medföra att kvinnan sätts i fängelse och att barnet adopteras bort.

Citat:
Jag pratar inte om din fysik, jag pratar om litenheten i ditt intellekt och moral.

Säger den som saknar moral och uppvisar betydande brister i sina intellektuella (nåja) resonemang.

Men, jag är förstås en artig mansperson som avstår från att diskutera Din fysik. Jag kan lära Dig ett och annat om hyfs och fason.

Citat:
HUR exakt vill jag förvägra svenskar demokratisk bestämmanderätt i sitt eget land, menar du?
Bara för att jag till skillnad från dig, och din rasistiska hållning, inte har några problem med att acceptera kurder som svenskar, om de, precis som jag, äger svenskt medborgarskap, känner sig som svenskar och ex. precis som jag, är födda i Sverige.

Det vill Du exakt göra genom att uppmuntra till att svenskarna blir minoritet i sitt eget land. Demokrati handlar om majoritetsvälde, och är man inte i demografisk majoritet, så kommer man i minoritet. Demography i destiny.

Sedan bortser Du förstås från en viktig sak - kurderna vill, fullt legitimt, bevara sin kulturella särart och fortsätta vara kurder, oaktat om de bor i Kurdistan eller i Sverige. Deras intresse av att bli svenskar är svagt.Och jo, det finns en kurdisk nation, men (ännu) ingen kurdisk stat. Och ja, jag finner det fullt legitimt att kurderna vill utropa Kurdistan som en suverän stat.
Citera
2020-07-10, 12:56
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Statistisk från SCB ex. räknar "SVENSK" nativitet, dvs antalet barn som föds i Sverige.
Den sitter INTE med ditt rasistiska synsätt av att bara vissa svenskar ska räknas, medan andra inte ska räknas...för de skulle plötsligt vara "fel" sorts svenskar.
Fattar du?

Eller är du så otroligt inkonsekvent i ditt tänkande, att du verkligen har inbillat dig att samiska barn ex. eller judars, romers, tornedalningar boendes i Sverige etc etc INTE räknas av svenska statistiska centralbyrån....utan till vadå Uven Norges?

Allvarligt Uven, ditt resonemang härvidlag är under all kritik.

jag begriper utmärkt statistik, jag kan till skillnad från dig, avläsa siffror korrekt.

Både vad gäller svensk nativitet.....OCH! svensk statistisk gällande hur många barn som lever med styvförälder eller "max en förälder" det är INTE, som du påstod "över 50%).

Du sitter alltså och
1) ljuger dig blå
2) har 0 koll över....svensk statistik.

Deal with it.

Det finns inga som är "fel sorts svenskar". Man är antingen svensk eller något annat. Inget är finare eller fulare, bara olika. För varje stat torde emellertid det egna folket (folken) vara mer prioriterade än alla andra av världens folk, på samma sak som att varje familj prioriterar sina egna barn framför andras. Allt annat skulle betraktas som starkt avvikande och klandervärt.

Statistik från SCB visar många saker, om man kan läsa. Här finns några registersammanställningar man kan söka i:
https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/befolkning/befolkningens-sammansattning/befolkningsstatistik/
https://www.scb.se/hitta-statistik/temaomraden/statistik-om-integration/demografi-och-integration/

Det handlar inte om rasism, utan om det fullt legitima att kunna skilja på olika etniciteter, vilket många gånger kan vara betydelsefullt. Vissa etniska grupper är t ex mer laktosintoleranta än andra, vissa etniciteter har svårare att genom solljus bilda D-vitamin än andra. I Sverige har detta ansetts som känsligt, men borde så klart vara helt självklart.
https://fof.se/tidning/2005/3/artikel/darfor-blir-manniskor-olika-sjuka

Du bör känna till att i Sverige, till skillnad mot i Norge, så definierades samer länge ekonomiskt, dvs den som ägnade sig åt renskötsel var same, men inte etniskt. Att samerna kom att i stället definieras etniskt och inte efter renskötsel var en stor framgång för dem. Den ekonomiska definitionen var snarast en sorts övergrepp och osynliggjorde samerna som eget folkslag.

Citat:
Sorry, men undersökningar visar att svenskar är rätt nöjda med det svenska systemet med systembolag ex.
Precis som de är nöjda med svensk abortlagstiftning.
De är förmodligen 2 av de lagar som svenskar uppvisar mest nöjdhet över. Och med rätta eftersom de i stort fungerar väldigt väl.

Nja, svenskarna är nöjda med att genom EU-medlemskapet kunna kringgår Systemet medelst egenimport. Detta visas bl a av att hembränningen, som förr var omfattande, har minskat radikalt.

Citat:
Och trygg och stabilt familjeliv byggs inte av tvång eller hot.

En trygg och stabil familj byggs på sammanhållning och ansvar. Det vet jag som har bildat en familj. Varför tror Du att Du vet bättre?

Citat:
Och varför tror du människor har behövt "kriga för sin sjä'lvständighet och särart" hmm?
Nån aaaaaaning?
Kan det vara för att där existerar en nation i närheten med exakt DITT synsätt över just en etnicitets överläge över andras? eller köns, eller sexualitets eller ......

Problemet i världen stavas DINA idéer Uven. Av isolation, nationalism, rasism, sexism homofobi och idiotiska föreställningar kring värdet av att BEVARA framför värdet av att tänka. Och det är när DINA åsikter kommer till makt som massa människor måste börja kriga för sina rättigheter att existera på lika villkor......kvinnor, homosexuella, etniska och religiösa minoriteter etc etc.

Dina idéer har ju aldrig i livet ex. gett samer några rättigheter. ohh nooooo, samer är ju "fel" människor, inte "svenskar" och ska därför INTE ha några egna rättigheter i landet. eller hur Uven?

Ja, en stark aning. Det har behövts befrielsekrig för att antinationella imperier har förtryckt, osynliggjort och till med (försökt) utrota hela folkslag. Imperietanken är nära släkt med globalism, universalism och kosmopolitanism. Sådana tankar som byggde idén om Österrike-Ungern, Sovjetunionen - och EU.

Mina idéer bygger på samma tankar som i biskop Thomas Frihetsvisa från 1439, inte helt nytt alltså:
https://sv.wikisource.org/wiki/Biskop_Thomas_frihetsvisa
https://www.youtube.com/watch?v=duP6s8X-j28

Citat:
Nej, de, till skillnad från dig, fattar att det är hjärnans utveckling/ existens man går efter då man värderar "liv", inte existensen av DNA, eller celler.

För att något skall kunna värderas måste det ha ett värde högre än noll, och till slut så var det visst liv ändå, så. Gott så!

Citat:
Menar du att människor som inte vill eller kan ta hand om barn ska ta hand om barn, bara för att de råkar vara kvinnor?
är DU från vettet?

och känner du inte till att 100% av alla preventivmedel kommer med en risk?????
Är DU helt okunnig?

Kvinnor har i alla tider behövt lämna bort barn när de själva inte förmått, så även i vår tid. Jag vågar emellertid påstå att detta inte är för handen i huvuddelen av de slentrianaborter som genomförs årligen i Sverige.

Citat:
nej, inte alla, vissa ja, för det ligger i just dessas innehåll. Det går ex. inte bevisa vissa saker, för vi har ännu ej verktygen för det, eller ...det går inte bevisas.

Och vad DU tror dig veta just nu är altlså att kivnnor ska hållas ansvariga för att män uppvisar mer psykopati?
För att de ...medvetet och aktivt "väljer" psykopatiska män att skaffa barn med.

Är det korrekt beskrivning av din åsikt?

Vad pladdrar Du om?

Det är ingen åsikt att forskningen visar på fler manliga än kvinnliga psykopater. Det är ingen åsikt att vetenskapen över tid omprövar dittillsvarande försanthållna utsagor. Det är ingen åsikt att manlig psykopati förs vidare genom arv. Släpp Din postmodernistiska förvirring!

Citat:
Överallt kan vi se annonser från alla dessa 100% av kvinnor i världen.

Söker:
Psykopatisk man.
Han ska vara elak, våldta och slå mig.
Dumpa mig så fort jag blivit gravid eller över 25, elelr gått upp 2 g i vikt.
med fördel gärna även kriminell, och i fängelse och kosntant otrogen och totalt skita i mig och våra gemnsama barn eller hem.

Nått sånt?

Jag får önska lycka till med annonsen, men jag tror inte att det i regel är så det går till. Emedan jag är gift så ägnar jag mig inte åt datingbranschen, men gissar helt obesett att det där förekommer andra kontaktlösningar, som ofta leder i en sådan riktning.
Citera
2020-07-10, 12:58
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Vad menar du med framgång?

I detta fall: att om man är allt för motsägelsefull i sin utsagor om egna ställningstaganden, så tappar man i trovärdighet och därmed i debattmässig (kanske fler) mening.
Citera
2020-07-10, 14:03
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
I detta fall: att om man är allt för motsägelsefull i sin utsagor om egna ställningstaganden, så tappar man i trovärdighet och därmed i debattmässig (kanske fler) mening.
Jag vägrar att vara konsekvent och felfri i min argumentation och stundom motsägelsefull.

Livet är komplext
Citera
2020-07-10, 20:38
Medlem
Citat:
Jag vägrar att vara konsekvent och felfri i min argumentation och stundom motsägelsefull.

Ett citat värt att bevara.

Kanske du skulle ha det i din profil?

Citera
2020-07-11, 08:25
Medlem
[quote=Strix m/94|72212160]
Citat:
Nej, varken spermier eller äggceller är "liv i vardande" - före konceptionen = inget liv, efter konceptionen = liv. Så förtvivlat komplicerat är det inte. Du kan säkert hitta en bok på biblioteket som förklarar pedagogiskt.

Spekulationer om framtiden är alltid vanskliga, men den dagen män kan reproducera sig utan kvinnor, är det nog mer Du bör fundera på vilken roll Ni har.

Varken spermier, äggceller eller konceptionsögonblick är BARN.
Och DU kan hitta massa böcker som förklarar detta enkla faktum för dig.

Att använda en potentiell framtid , om X, X och X sker som argument för att påvinga någon X, X och X är exakt samma tramsiga retorik som att ålägga dig ansvaret för dina spermiers konceptionsrätt.

Citat:
Våldtäktsmän är olämpliga som fäder, olämpliga som män och olämpliga som människor. Det torde räcka som förklaring. Kvinnor som begår sexövergrepp som medför egen graviditet borde medföra att kvinnan sätts i fängelse och att barnet adopteras bort.

Men våldtagande kvinnor är alltså fullt lämpliga?

Citat:
Det vill Du exakt göra genom att uppmuntra till att svenskarna blir minoritet i sitt eget land. Demokrati handlar om majoritetsvälde, och är man inte i demografisk majoritet, så kommer man i minoritet. Demography i destiny.

Sedan bortser Du förstås från en viktig sak - kurderna vill, fullt legitimt, bevara sin kulturella särart och fortsätta vara kurder, oaktat om de bor i Kurdistan eller i Sverige. Deras intresse av att bli svenskar är svagt.Och jo, det finns en kurdisk nation, men (ännu) ingen kurdisk stat. Och ja, jag finner det fullt legitimt att kurderna vill utropa Kurdistan som en suverän stat.
Eftersom svenskarna nu är så pass utbildade, trygga, liberalt och feministiskt skolade och verkligen tror på saker som du verkar hata, så vore det väl bra om Sverige övergick till din typ av ideologi och synsätt som du betydligt mer finner hos invandrade kulturer? DÅ får du ju som du vill ha det.
Svenskarna måste ju återgå till att bli förtryckta, outbildade, lite dumma i huvudet helt enkelt för att någonsin vilja återgå till den skit du önskar.
Citera
2020-07-11, 09:09
Medlem
Citat:
Det finns inga som är "fel sorts svenskar". Man är antingen svensk eller något annat. Inget är finare eller fulare, bara olika. För varje stat torde emellertid det egna folket (folken) vara mer prioriterade än alla andra av världens folk, på samma sak som att varje familj prioriterar sina egna barn framför andras. Allt annat skulle betraktas som starkt avvikande och klandervärt.

Statistik från SCB visar många saker, om man kan läsa. Här finns några registersammanställningar man kan söka i:
https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/befolkning/befolkningens-sammansattning/befolkningsstatistik/
https://www.scb.se/hitta-statistik/temaomraden/statistik-om-integration/demografi-och-integration/

Det handlar inte om rasism, utan om det fullt legitima att kunna skilja på olika etniciteter, vilket många gånger kan vara betydelsefullt. Vissa etniska grupper är t ex mer laktosintoleranta än andra, vissa etniciteter har svårare att genom solljus bilda D-vitamin än andra. I Sverige har detta ansetts som känsligt, men borde så klart vara helt självklart.
https://fof.se/tidning/2005/3/artikel/darfor-blir-manniskor-olika-sjuka
Du bör känna till att i Sverige, till skillnad mot i Norge, så definierades samer länge ekonomiskt, dvs den som ägnade sig åt renskötsel var same, men inte etniskt. Att samerna kom att i stället definieras etniskt och inte efter renskötsel var en stor framgång för dem. Den ekonomiska definitionen var snarast en sorts övergrepp och osynliggjorde samerna som eget folkslag.

Du menar alltså att etniska svenskar ska av tant Svea betraktas som "lite finare" ( prioriteras)
medan andra svenskar ska behandlas lite sämre?

DET kära Uv, är själva definitionen för rasism.

Om en familj tar till sig ett adoptivbarn, så SKA de fan behandla detta barn precis som sitt eget, annars kommer de få skit i framtiden. Eftersom alla människor tar enorm skada av denna typ av särbehandling, speciellt så om den sker i barndomen.

DÄR har du konsekvenserna av din politik i din egen liknelse.

Citat:
En trygg och stabil familj byggs på sammanhållning och ansvar. Det vet jag som har bildat en familj. Varför tror Du att Du vet bättre?

Och var din fru tvingad att mot sin vilja föda barn?

Sen, det är inte jag eller "min" politik Uven som vill TVINGA någon mot sin vilja, utan DU och "din" politik.

Med fri aborträtt får kvinnor välja själva, utefter eget huvud, egen sits, och egen moral och ideologi.
De som anser att konceptionsögonblicket är heligt, kan alltså välja att utveckla och föda.

Trygghet är just att veta att där finns möjligheter och frihet att själv bestämma.
Och den tryggheten får människor INTE i ditt samhälle. Speciellt inte den kvinnliga delen.

Citat:
Ja, en stark aning. Det har behövts befrielsekrig för att antinationella imperier har förtryckt, osynliggjort och till med (försökt) utrota hela folkslag. Imperietanken är nära släkt med globalism, universalism och kosmopolitanism. Sådana tankar som byggde idén om Österrike-Ungern, Sovjetunionen - och EU.

Mina idéer bygger på samma tankar som i biskop Thomas Frihetsvisa från 1439, inte helt nytt alltså:
https://sv.wikisource.org/wiki/Biskop_Thomas_frihetsvisa
https://www.youtube.com/watch?v=duP6s8X-j28
"antinationella"
Ursäkta men dagens garv....
Var det som nazityskland var ex. "antinationell"????

Du bör kanske läsa på lite vad ordet "nationalist" faktiskt betyder och stått för genom historien.
Det är INTE mångkultur/ acceptera andra/ lämna grannen i fred.... etc etc.
och nej läs de riktiga källorna inte nån nationalistisk site tack.

Citat:
För att något skall kunna värderas måste det ha ett värde högre än noll, och till slut så var det visst liv ändå, så. Gott så!

Obegripligt svammel.

nej, för att något ska kunna värderas som "okränkbart liv" för någon som TÄNKER, dvs använder sig av logik, så måste där finnas något av värde som just är okränkbart.
Och i vår tid är detta "något" ett medvetande eller "själ" som det lite mer poetiskt uttrycks.
och inte ett konceptionsögonblick.
Och metoden som används, stavas vetenskap.

I "din" tid, dvs X antal hundra år sen, så låt värdet i att Gud hade bestämt något, ödets hand etc.
och de tär därför som jag tjatar för dig att dina åsikter härvidlag, vilar inte på nån logik, de vilar på religion. Dvs "metoden" stavas religiositet.

Citat:
Kvinnor har i alla tider behövt lämna bort barn när de själva inte förmått, så även i vår tid. Jag vågar emellertid påstå att detta inte är för handen i huvuddelen av de slentrianaborter som genomförs årligen i Sverige.
ja precis Uven, människor har "lämnat bort", dödat, dumpat sin avkomma , om de inte klarat uppgiften.
Och allt levande, så även kivnnor, kommer i all framtid fortsätta att uppvisa oförmåga och en annan vilja, och just därför! ska vi acceptera att konceptionsögonblick avbryts i sin utveckling, så massa barn slipper vanvårdas, och samhället slipper alla problem som dyker upp i kölvattnet av vanvårdade olyckliga människor.

Citat:
Vad pladdrar Du om?

Det är ingen åsikt att forskningen visar på fler manliga än kvinnliga psykopater. Det är ingen åsikt att vetenskapen över tid omprövar dittillsvarande försanthållna utsagor. Det är ingen åsikt att manlig psykopati förs vidare genom arv. Släpp Din postmodernistiska förvirring!
jag "pladdrar" om dina åsikter.

Min åsikt är att just psykopati är en rätt outforskad "sjukdom", man inte helt har koll på, och då ska man inte dra massa tramsiga slutsatser, av sorten:

Kvinnor väljer aktivt psykopater, alltså är det kvinnors fel att psykopater finns.
och speciellt INTE! om man parallellt med denna åsikt tycker att kvinnor som precis upptäckt att mannen som nyss gjort dem på smällen är psykopat, inte får lov göra abort.
Allright?
Senast redigerad av Merapi 2020-07-11 kl. 09:19.
Citera
2020-07-11, 09:15
Medlem
Citat:
En del är nöjda med bolaget.
Många visar sin tillit med att bunkrar sprit i Tyskland, själv vill jag köpa min öl på Konsum.

Bara ett litet tillrättaläggande, inte värt någon diskussion.
de flesta.....(googla, finns studier gjorda)

och jag tror då att "de flesta" inte låter sin egen alkoholkonsumtion avgöra, utan en generell syn på vad som är bäst för flest. Dvs man tänker på alkoholister, ungdomar, fyllegubbarna på parkbänkarna etc. etc.

Sen..du KAN köpa din öl på konsum. Du kan dock inte köpa starkare varor där, vilket alltså "de flesta" i Sverige tycker är rätt bra.
Citera
2020-07-11, 11:10
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Varken spermier, äggceller eller konceptionsögonblick är BARN.
Och DU kan hitta massa böcker som förklarar detta enkla faktum för dig.

Att använda en potentiell framtid , om X, X och X sker som argument för att påvinga någon X, X och X är exakt samma tramsiga retorik som att ålägga dig ansvaret för dina spermiers konceptionsrätt.

Jag förstår att det är mentalt bekvämt för Dig att vägra inse konceptionsögonblickets betydelse, men oaktat Dina personliga problem, så är det en omslagspunkt där något nytt inträffar. Du behöver acceptera detta faktum.

Citat:
Men våldtagande kvinnor är alltså fullt lämpliga?

Mitt förslag var alltså att deras barn togs om hand och att de sattes i fängelse. Tyder det på att jag anser dem fullt lämpliga?

Citat:
Eftersom svenskarna nu är så pass utbildade, trygga, liberalt och feministiskt skolade och verkligen tror på saker som du verkar hata, så vore det väl bra om Sverige övergick till din typ av ideologi och synsätt som du betydligt mer finner hos invandrade kulturer? DÅ får du ju som du vill ha det.
Svenskarna måste ju återgå till att bli förtryckta, outbildade, lite dumma i huvudet helt enkelt för att någonsin vilja återgå till den skit du önskar.

Du påstår alltså att svenskarna är ett lurat folk? Tja, kanske det. Själv tror jag att det till stor del beror på urbaniseringen och att många människor inte längre har en daglig kontakt med djur och natur, ty då får man lättare klart för sig hur biologin förhåller sig.

Citat:
Du menar alltså att etniska svenskar ska av tant Svea betraktas som "lite finare" ( prioriteras)
medan andra svenskar ska behandlas lite sämre?

DET kära Uv, är själva definitionen för rasism.

Om en familj tar till sig ett adoptivbarn, så SKA de fan behandla detta barn precis som sitt eget, annars kommer de få skit i framtiden. Eftersom alla människor tar enorm skada av denna typ av särbehandling, speciellt så om den sker i barndomen.

DÄR har du konsekvenserna av din politik i din egen liknelse.

Du menar alltså att Moder Svea skall behandla nyligen invandrade islamister som uppmuntrar könsstympning, könsseparation och terrordåd lika som svenskar som utgjort den svenska folkstammen i århundraden? Där ser man!

Citat:
Och var din fru tvingad att mot sin vilja föda barn?

Sen, det är inte jag eller "min" politik Uven som vill TVINGA någon mot sin vilja, utan DU och "din" politik.

Med fri aborträtt får kvinnor välja själva, utefter eget huvud, egen sits, och egen moral och ideologi.
De som anser att konceptionsögonblicket är heligt, kan alltså välja att utveckla och föda.

Trygghet är just att veta att där finns möjligheter och frihet att själv bestämma.
Och den tryggheten får människor INTE i ditt samhälle. Speciellt inte den kvinnliga delen.

Min hustru var tvärtom starkt intresserad av barn, medan jag var mer motsträvig. Vi kunde emellertid kompromissa och ta ansvar tillsammans. Att uppmana till ett ansvarsfullt agerande, när det gäller fortplantning som i andra sammanhang, är ett tvång vi människor måste ålägga oss själva, och vi måste skolas i detta från späd ålder.

Citat:
"antinationella"
Ursäkta men dagens garv....
Var det som nazityskland var ex. "antinationell"????

Du bör kanske läsa på lite vad ordet "nationalist" faktiskt betyder och stått för genom historien.
Det är INTE mångkultur/ acceptera andra/ lämna grannen i fred.... etc etc.
och nej läs de riktiga källorna inte nån nationalistisk site tack.

Nazityskland var inte ett av mina exempel, men varje rike som strävar efter att underkuva andra folk agerar antinationellt. Mitt stöd för detta har jag redogjort för tidigare - FN-stadgan. Är det en "nationalistisk site" för Dig?

Citat:
nej, för att något ska kunna värderas som "okränkbart liv" för någon som TÄNKER, dvs använder sig av logik, så måste där finnas något av värde som just är okränkbart.
Och i vår tid är detta "något" ett medvetande eller "själ" som det lite mer poetiskt uttrycks.
och inte ett konceptionsögonblick.
Och metoden som används, stavas vetenskap.

I "din" tid, dvs X antal hundra år sen, så låt värdet i att Gud hade bestämt något, ödets hand etc.
och de tär därför som jag tjatar för dig att dina åsikter härvidlag, vilar inte på nån logik, de vilar på religion. Dvs "metoden" stavas religiositet.

Så Din "själ" skulle vara något mindre religiöst än mitt biologiska konceptionsögonblick?

Det finns förvisso ett större antal vetenskapliga metoder, en de så gamla att de tillskapats när teologi var ett huvudämne på universiteten, men vetenskapen i sig, är betydligt mer än blott metod.

Citat:
ja precis Uven, människor har "lämnat bort", dödat, dumpat sin avkomma , om de inte klarat uppgiften.
Och allt levande, så även kivnnor, kommer i all framtid fortsätta att uppvisa oförmåga och en annan vilja, och just därför! ska vi acceptera att konceptionsögonblick avbryts i sin utveckling, så massa barn slipper vanvårdas, och samhället slipper alla problem som dyker upp i kölvattnet av vanvårdade olyckliga människor.

I ett samhälle som kännetecknas av god tillgång på preventivmetoder och sociala välfärdssystem är detta givetvis helt onödigt. Det går utmärkt i vår tid att medelst utbildning, moral och socialt skyddsnät så gott som helt undvika slentrianaborter.

Citat:
jag "pladdrar" om dina åsikter.

Min åsikt är att just psykopati är en rätt outforskad "sjukdom", man inte helt har koll på, och då ska man inte dra massa tramsiga slutsatser, av sorten:

Kvinnor väljer aktivt psykopater, alltså är det kvinnors fel att psykopater finns.
och speciellt INTE! om man parallellt med denna åsikt tycker att kvinnor som precis upptäckt att mannen som nyss gjort dem på smällen är psykopat, inte får lov göra abort.
Allright?

Men, Din dumsnut! Det psykiatriska forskningsläget är inte en tyck-fråga, en åsikt. Du talar Dig ofta varm för vetenskapen; men så acceptera då vad vetenskapen har att säga i frågan. För allt vad vi vet idag, så är avsevärt fler psykopater män än kvinnor och psykopati ärvs biologiskt. Därav vore det bra om kvinnor slutade att bli gravida med psykopatmän. Möjligen kommer den psykiatriska vetenskapen fram till något annat i framtiden, men låt oss vänta med att ta ställning till något innan vi är där.

Att den konservative lutheranen skall behöva undervisa i grundläggande vetenskapsförhållanden också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in