Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Jag förstår att det är mentalt bekvämt för Dig att vägra inse konceptionsögonblickets betydelse, men oaktat Dina personliga problem, så är det en omslagspunkt där något nytt inträffar. Du behöver acceptera detta faktum.
Jag ser konceptionsögonblicket som en "punkt" på reproduktionskedjan, men ajg lägger alltså inte denna konsekvens av tvång mot kvinna! som du gör.
Och DET, om något är väl den verkliga "bekvämligheten" här, att så foprt reproduktionen har landat i just en kvinnas kropp...DÅ jävlar ska det tvingas.
Så fort det ligger utanför knans kropp som spermier, sexdrift och född bebis....DÅ är män av tradition ansvarsbefriade. 100%
Citat:
Mitt förslag var alltså att deras barn togs om hand och att de sattes i fängelse. Tyder det på att jag anser dem fullt lämpliga?
Din avskrivelse av våldtäktsmannes värde som "människa" trodde jag hade något att göra med hens gener.
Citat:
Du påstår alltså att svenskarna är ett lurat folk? Tja, kanske det. Själv tror jag att det till stor del beror på urbaniseringen och att många människor inte längre har en daglig kontakt med djur och natur, ty då får man lättare klart för sig hur biologin förhåller sig.
nej, jag påstod ingenstans något om "lurat folk".
Jag la en vikt vid kunskapsnivå och ett samhälles prioritering av vetenskap framför det religiösa mumboijumbo du vill bevara till varje pris....eller ska vi säga återgå till. Och är man just utbildad inom biologi ex. så VET man att där förekommer gott om "aborter", men på ett fasen så mycket grymmare sätt än någonsin mänskliga aborter i modern tid i naturen.
Citat:
Du menar alltså att Moder Svea skall behandla nyligen invandrade islamister som uppmuntrar könsstympning, könsseparation och terrordåd lika som svenskar som utgjort den svenska folkstammen i århundraden? Där ser man!
Jag menar att moder Svea ska behandla alla sina medborgare på samma sätt, vad dessa tror på, har för politiska åsikter etc etc, ska inte spela någon roll , härvidlag. Och tur för dig Uven, annars hade du ju åkt ut med huvudet före.
Citat:
Min hustru var tvärtom starkt intresserad av barn, medan jag var mer motsträvig. Vi kunde emellertid kompromissa och ta ansvar tillsammans. Att uppmana till ett ansvarsfullt agerande, när det gäller fortplantning som i andra sammanhang, är ett tvång vi människor måste ålägga oss själva, och vi måste skolas i detta från späd ålder.
Då så!. Men om hon INTE varit "intresserad" av barn så skulle hon alltså ha tvingats?
Citat:
Nazityskland var inte ett av mina exempel, men varje rike som strävar efter att underkuva andra folk agerar antinationellt. Mitt stöd för detta har jag redogjort för tidigare - FN-stadgan. Är det en "nationalistisk site" för Dig?
nej, det agerar nationalistiskt! herre gud Uven. sluta vara så enfaldig.
nationalism är DEN ideologi med stort I som bedrivits mest jakt på minoriteter och andra nationers rättigheter och friheter.
De flesta "moderna" krig har handlat om just nationalism. ofta kamoflerat av religion eller nån annan "tros fråga"
Andra världskriget, Balkan, IS etc etc.
Citat:
Så Din "själ" skulle vara något mindre religiöst än mitt biologiska konceptionsögonblick?
Jepp...min "själ" bygger på hjärnans existens och förmåga, vilekt är vetenskap och biologi rakt igenom. Existensen av en hjärna = medvetande = något med mätbart värde.
Vad bygger konceptionsögonblicket på Uven....vad av mätbart värde finns där?
Citat:
Det finns förvisso ett större antal vetenskapliga metoder, en de så gamla att de tillskapats när teologi var ett huvudämne på universiteten, men vetenskapen i sig, är betydligt mer än blott metod.
Om något ska ha rätt att kallas just vetenskapligt idag, så är metodiken A och O.
Citat:
I ett samhälle som kännetecknas av god tillgång på preventivmetoder och sociala välfärdssystem är detta givetvis helt onödigt. Det går utmärkt i vår tid att medelst utbildning, moral och socialt skyddsnät så gott som helt undvika slentrianaborter.
Känneteckans Sverige av god preventivtillgång och sociala välfärdsystem?
Svar ja.
Görs det aborte ri Sverige?
Svar ja.
betyder detta att de då behövs?
Svar ja.
det är nämligen de som gör abort som avgör om det behövs eller inte, och inte du.
Du är man dessutom så du har inte ett skit att säga till om gällande abort.
Citat:
Men, Din dumsnut! Det psykiatriska forskningsläget är inte en tyck-fråga, en åsikt. Du talar Dig ofta varm för vetenskapen; men så acceptera då vad vetenskapen har att säga i frågan. För allt vad vi vet idag, så är avsevärt fler psykopater män än kvinnor och psykopati ärvs biologiskt. Därav vore det bra om kvinnor slutade att bli gravida med psykopatmän. Möjligen kommer den psykiatriska vetenskapen fram till något annat i framtiden, men låt oss vänta med att ta ställning till något innan vi är där.
Att den konservative lutheranen skall behöva undervisa i grundläggande vetenskapsförhållanden också.
Tom i din egen länk så står det svart på vitt, att läkarkåren och forskningen inte vet med säkerhet.
Så vad vetenskapen har att säga är alltså att man inte vet.
Vidare det man vet är att det inte enkom ärvs. Eller HUR det ärvs, misstänker jag.
Ex. så sitter den berömda MAO-genen i X kromosomen.
( MAO-genen har man upptäckt skapar antidocialt beteende hos främst pojkar)
Dvs den ärvs från kivnnor.
Så vem kivnnor får barn med spelar alltså inte någon roll, eftersom det är hon själv som bär just den genen.
Alltså män som borde studera kvinnan i fråga mer noga än tvärtom.