2020-07-11, 13:17
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Ett citat värt att bevara.

Kanske du skulle ha det i din profil?

Jag är glad att du ser möjligheterna
Det är lätt att gå bort sig mellan flashbacks dikotomier.

Edit
Du får gärna parasitera på uttrycket.
Senast redigerad av pollenper 2020-07-11 kl. 13:21.
Citera
2020-07-11, 13:25
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
de flesta.....(googla, finns studier gjorda)

och jag tror då att "de flesta" inte låter sin egen alkoholkonsumtion avgöra, utan en generell syn på vad som är bäst för flest. Dvs man tänker på alkoholister, ungdomar, fyllegubbarna på parkbänkarna etc. etc.

Sen..du KAN köpa din öl på konsum. Du kan dock inte köpa starkare varor där, vilket alltså "de flesta" i Sverige tycker är rätt bra.
Jag trodde inte att du skulle iddas svara, men.

Vi i det humanistiska lägret måste väl också ha något att kivas om.
Ett exempel på att kategorisera människor alltid kommer att stöta på patrull.
Citera
2020-07-11, 14:00
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jag förstår att det är mentalt bekvämt för Dig att vägra inse konceptionsögonblickets betydelse, men oaktat Dina personliga problem, så är det en omslagspunkt där något nytt inträffar. Du behöver acceptera detta faktum.

Mitt förslag var alltså att deras barn togs om hand och att de sattes i fängelse. Tyder det på att jag anser dem fullt lämpliga?

Du påstår alltså att svenskarna är ett lurat folk? Tja, kanske det. Själv tror jag att det till stor del beror på urbaniseringen och att många människor inte längre har en daglig kontakt med djur och natur, ty då får man lättare klart för sig hur biologin förhåller sig.

Du menar alltså att Moder Svea skall behandla nyligen invandrade islamister som uppmuntrar könsstympning, könsseparation och terrordåd lika som svenskar som utgjort den svenska folkstammen i århundraden? Där ser man!

Min hustru var tvärtom starkt intresserad av barn, medan jag var mer motsträvig. Vi kunde emellertid kompromissa och ta ansvar tillsammans. Att uppmana till ett ansvarsfullt agerande, när det gäller fortplantning som i andra sammanhang, är ett tvång vi människor måste ålägga oss själva, och vi måste skolas i detta från späd ålder.

Nazityskland var inte ett av mina exempel, men varje rike som strävar efter att underkuva andra folk agerar antinationellt. Mitt stöd för detta har jag redogjort för tidigare - FN-stadgan. Är det en "nationalistisk site" för Dig?

Så Din "själ" skulle vara något mindre religiöst än mitt biologiska konceptionsögonblick?

Det finns förvisso ett större antal vetenskapliga metoder, en de så gamla att de tillskapats när teologi var ett huvudämne på universiteten, men vetenskapen i sig, är betydligt mer än blott metod.

I ett samhälle som kännetecknas av god tillgång på preventivmetoder och sociala välfärdssystem är detta givetvis helt onödigt. Det går utmärkt i vår tid att medelst utbildning, moral och socialt skyddsnät så gott som helt undvika slentrianaborter.

Men, Din dumsnut! Det psykiatriska forskningsläget är inte en tyck-fråga, en åsikt. Du talar Dig ofta varm för vetenskapen; men så acceptera då vad vetenskapen har att säga i frågan. För allt vad vi vet idag, så är avsevärt fler psykopater män än kvinnor och psykopati ärvs biologiskt. Därav vore det bra om kvinnor slutade att bli gravida med psykopatmän. Möjligen kommer den psykiatriska vetenskapen fram till något annat i framtiden, men låt oss vänta med att ta ställning till något innan vi är där.

Att den konservative lutheranen skall behöva undervisa i grundläggande vetenskapsförhållanden också.
Konceptionsögonblicket är samma för alla, även vid våldtäkt.
Hur tänkte du dig ordna så att kvinnor inte blir gravida av psykopater?
Citera
2020-07-11, 14:16
Medlem
Citat:
Stalin samarbetade med Churchill - det vet Du väl? Churchill, den ärkekonservative britten som ledde Storbritannien till seger över nazisterna. Det är sådant som konservativa gör.

Naturligtvis inte. Det står varje kvinna fritt att avstå från att bli gravid - fattas bara annat. Sedan måste man förstås avstå från att kränka även ofödda människors kroppsliga och mänskliga integritet, alldeles särskilt när de är så tillväxta att de kan på egen hand överleva på utsidan av bukhinnorna.

Och nu tycks liberalerna bädda för att att man skall få göra just det - ta livet av ett fullt friskt barn så länge det befinner sig på fel sida om moderna bukhinnor. Stödjer Du verkligen liberalerna i detta uppsåt?

Fast nu har vi i Sverige utomordentlig tillgång till både sexualkunskap och preventivmedel, så det skulle verkligen inte behövas så särskilt många aborter om året om det bara "olyckan var framme".

Churchill var en rasist.
Citera
2020-07-11, 15:54
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Konceptionsögonblicket är samma för alla, även vid våldtäkt.
Hur tänkte du dig ordna så att kvinnor inte blir gravida av psykopater?

Min tanke är ett obligatoriskt erbjudande av p-stav till alla unga kvinnor, så att de inte blir gravida av misstag eller med en man innan de bestämt att det är rätt framtida far till deras barn.
Citera
2020-07-11, 15:59
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qamar
Churchill var en rasist.

Knappast enligt dåtidens sätt att definiera ordet, och med dagens sätt att kasta rasistanklagelser runt omkring sig så kan man ta lätt på detta. Hur man än vänder sig, så var det Churchills konservativa brittiska imperium som besegrade det rasistiska Hitlertyskland. Vad än dagens skrikvänster hävdar, så kommer de inte undan detta faktum.
Citera
2020-07-11, 16:46
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Min tanke är ett obligatoriskt erbjudande av p-stav till alla unga kvinnor, så att de inte blir gravida av misstag eller med en man innan de bestämt att det är rätt framtida far till deras barn.
Lycka till med den tanken.

Tänk om den fungerar.

Din moral passar inte många.
Man lär vänta i tjugo år för att se om förhållandet håller.
Citera
2020-07-11, 16:50
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Knappast enligt dåtidens sätt att definiera ordet, och med dagens sätt att kasta rasistanklagelser runt omkring sig så kan man ta lätt på detta. Hur man än vänder sig, så var det Churchills konservativa brittiska imperium som besegrade det rasistiska Hitlertyskland. Vad än dagens skrikvänster hävdar, så kommer de inte undan detta faktum.
Churchill var med dans mått rasist.
Great Britain vann kriget till största delen med hjälp av Stalin och USA s ekonomiska understöd.

Skrikhögern kommer inte undan Stalin.
Citera
2020-07-11, 17:20
Medlem
Citat:
Great Britain vann kriget till största delen med hjälp av Stalin och USA s ekonomiska understöd.

Det fanns en tid när UK stod ensamma i princip. Hade Churchill kastat in handduken där när Frankrike föll hade världen sett annorlunda ut. Battle of Brittain vann de i princip ensamma ja...

Finland kom heller inte undan Stalin om du minns, killen är liksom ingen hjälte, ens för en förvirrad "socialliberal"*.

Stalin kan nog skylla sig själv med den strategin han hade mot Finland, Polen och Baltikum. Den straffade sig, men att ge ryssarna cred är magstarkt kan jag tycka.

* Många gamla kommunister som numera kallar sig så, avskyr ofta Liberalerna (fp).
Citera
2020-07-11, 18:12
Medlem
Citat:

Enligt vilken definition av rasism kvalar inte Churchill in?

Citat:
Churchill, author of A History of the English-Speaking Peoples, was of the view that British domination – in particular through the British Empire – was a result of social Darwinism.[1] Like many of his contemporaries he held a hierarchical perspective of race,[2] believing white people were most superior and black people the least. [3][4][1] Churchill advocated against black or indigenous self-rule in Africa, Australia, the Caribbean, the Americas and India, believing that British imperialism in its colonies was for the good of the "primitive" and "subject races".[4][5] During an interview in 1902, whilst discussing his views on the Chinese, Churchill stated that the "great barbaric nations" would "menace civilised nations", and that "The Aryan stock is bound to triumph".[6]

https://en.wikipedia.org/wiki/Racial_views_of_Winston_Churchill

Dessutom var Churchills regering en samlingsregering och inte konservativ. Churchill var ej populär i sitt eget parti när han tillträdde som PM utan var en kompromiss med Labour. Labour kunde inte acceptera Chamberlain.

Mycket av det rasistiska tankegodset som socialdarwinism och eugenik, som även inspirerade nazismen, var av brittiskt ursprung. Hitler var en stor beundrare av Brittiska Imperiet.
Citera
2020-07-11, 18:22
Medlem
Citat:
Jag förstår att det är mentalt bekvämt för Dig att vägra inse konceptionsögonblickets betydelse, men oaktat Dina personliga problem, så är det en omslagspunkt där något nytt inträffar. Du behöver acceptera detta faktum.

Jag ser konceptionsögonblicket som en "punkt" på reproduktionskedjan, men ajg lägger alltså inte denna konsekvens av tvång mot kvinna! som du gör.
Och DET, om något är väl den verkliga "bekvämligheten" här, att så foprt reproduktionen har landat i just en kvinnas kropp...DÅ jävlar ska det tvingas.
Så fort det ligger utanför knans kropp som spermier, sexdrift och född bebis....DÅ är män av tradition ansvarsbefriade. 100%

Citat:
Mitt förslag var alltså att deras barn togs om hand och att de sattes i fängelse. Tyder det på att jag anser dem fullt lämpliga?

Din avskrivelse av våldtäktsmannes värde som "människa" trodde jag hade något att göra med hens gener.

Citat:
Du påstår alltså att svenskarna är ett lurat folk? Tja, kanske det. Själv tror jag att det till stor del beror på urbaniseringen och att många människor inte längre har en daglig kontakt med djur och natur, ty då får man lättare klart för sig hur biologin förhåller sig.
nej, jag påstod ingenstans något om "lurat folk".
Jag la en vikt vid kunskapsnivå och ett samhälles prioritering av vetenskap framför det religiösa mumboijumbo du vill bevara till varje pris....eller ska vi säga återgå till. Och är man just utbildad inom biologi ex. så VET man att där förekommer gott om "aborter", men på ett fasen så mycket grymmare sätt än någonsin mänskliga aborter i modern tid i naturen.

Citat:
Du menar alltså att Moder Svea skall behandla nyligen invandrade islamister som uppmuntrar könsstympning, könsseparation och terrordåd lika som svenskar som utgjort den svenska folkstammen i århundraden? Där ser man!

Jag menar att moder Svea ska behandla alla sina medborgare på samma sätt, vad dessa tror på, har för politiska åsikter etc etc, ska inte spela någon roll , härvidlag. Och tur för dig Uven, annars hade du ju åkt ut med huvudet före.

Citat:
Min hustru var tvärtom starkt intresserad av barn, medan jag var mer motsträvig. Vi kunde emellertid kompromissa och ta ansvar tillsammans. Att uppmana till ett ansvarsfullt agerande, när det gäller fortplantning som i andra sammanhang, är ett tvång vi människor måste ålägga oss själva, och vi måste skolas i detta från späd ålder.

Då så!. Men om hon INTE varit "intresserad" av barn så skulle hon alltså ha tvingats?

Citat:
Nazityskland var inte ett av mina exempel, men varje rike som strävar efter att underkuva andra folk agerar antinationellt. Mitt stöd för detta har jag redogjort för tidigare - FN-stadgan. Är det en "nationalistisk site" för Dig?

nej, det agerar nationalistiskt! herre gud Uven. sluta vara så enfaldig.
nationalism är DEN ideologi med stort I som bedrivits mest jakt på minoriteter och andra nationers rättigheter och friheter.
De flesta "moderna" krig har handlat om just nationalism. ofta kamoflerat av religion eller nån annan "tros fråga"
Andra världskriget, Balkan, IS etc etc.

Citat:
Så Din "själ" skulle vara något mindre religiöst än mitt biologiska konceptionsögonblick?

Jepp...min "själ" bygger på hjärnans existens och förmåga, vilekt är vetenskap och biologi rakt igenom. Existensen av en hjärna = medvetande = något med mätbart värde.
Vad bygger konceptionsögonblicket på Uven....vad av mätbart värde finns där?

Citat:
Det finns förvisso ett större antal vetenskapliga metoder, en de så gamla att de tillskapats när teologi var ett huvudämne på universiteten, men vetenskapen i sig, är betydligt mer än blott metod.

Om något ska ha rätt att kallas just vetenskapligt idag, så är metodiken A och O.

Citat:
I ett samhälle som kännetecknas av god tillgång på preventivmetoder och sociala välfärdssystem är detta givetvis helt onödigt. Det går utmärkt i vår tid att medelst utbildning, moral och socialt skyddsnät så gott som helt undvika slentrianaborter.

Känneteckans Sverige av god preventivtillgång och sociala välfärdsystem?
Svar ja.
Görs det aborte ri Sverige?
Svar ja.
betyder detta att de då behövs?
Svar ja.

det är nämligen de som gör abort som avgör om det behövs eller inte, och inte du.
Du är man dessutom så du har inte ett skit att säga till om gällande abort.

Citat:
Men, Din dumsnut! Det psykiatriska forskningsläget är inte en tyck-fråga, en åsikt. Du talar Dig ofta varm för vetenskapen; men så acceptera då vad vetenskapen har att säga i frågan. För allt vad vi vet idag, så är avsevärt fler psykopater män än kvinnor och psykopati ärvs biologiskt. Därav vore det bra om kvinnor slutade att bli gravida med psykopatmän. Möjligen kommer den psykiatriska vetenskapen fram till något annat i framtiden, men låt oss vänta med att ta ställning till något innan vi är där.

Att den konservative lutheranen skall behöva undervisa i grundläggande vetenskapsförhållanden också.

Tom i din egen länk så står det svart på vitt, att läkarkåren och forskningen inte vet med säkerhet.
Så vad vetenskapen har att säga är alltså att man inte vet.
Vidare det man vet är att det inte enkom ärvs. Eller HUR det ärvs, misstänker jag.
Ex. så sitter den berömda MAO-genen i X kromosomen.
( MAO-genen har man upptäckt skapar antidocialt beteende hos främst pojkar)
Dvs den ärvs från kivnnor.
Så vem kivnnor får barn med spelar alltså inte någon roll, eftersom det är hon själv som bär just den genen.

Alltså män som borde studera kvinnan i fråga mer noga än tvärtom.
Senast redigerad av Merapi 2020-07-11 kl. 18:24.
Citera
2020-07-11, 18:25
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:

Likafullt vann man kriget, vilket är det som räknas.

[quote=qamar|72225907]Enligt vilken definition av rasism kvalar inte Churchill in?

Enligt dåtidens. Det var inte pejorativt att omfatta uppfattningen att olika folk hade kommit olika långt, t ex civilisatoriskt.

Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Racial_views_of_Winston_Churchill

Dessutom var Churchills regering en samlingsregering och inte konservativ. Churchill var ej populär i sitt eget parti när han tillträdde som PM utan var en kompromiss med Labour. Labour kunde inte acceptera Chamberlain.

Mycket av det rasistiska tankegodset som socialdarwinism och eugenik, som även inspirerade nazismen, var av brittiskt ursprung. Hitler var en stor beundrare av Brittiska Imperiet.

Storbritannien som land var, och är, konservativt, oaktat vilken regeringskoalition som då styrde, av nationellt nödtvång.

Hitler var också i stark opposition till brittisk kapitalism, brittisk frihet och demokrati.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in