Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Som om det skulle saknas exempel...
Jag visade i detta inlägg bl a på hur de demografisk utvecklingen ser ut i Sverige, där det föds allt färre barn av föräldrar som båda är födda i Sverige (det närmaste etniska svenskar vi kommer statistiskt):
(FB) Konservatism och familj - En samlad diskussion
Du följde upp detta med följande påstående ur det blå, vilket inte alls korrelerar med det jag visade:
"1) det föds barn i Sverige, Uven, i fullt tillräckligt mängd, vi ligger tom bra till härvidlag. Vi BEHÖVER faktiskt inte öka i befolkningsmängd, vi behöver snarare minska i kontrollerad form, tills vi kan plana ut i en mer hälsosam nivå.
Och jävligt mer humant och smart att vi släpper in redan existerande barn så DE ( som nu faktiskt ÄR barn)
slipper svält eller att sprängas i luften, istället för att tvångsutveckla massa nya könsceller till olyckliga barndomar, med "motivet" de är "rätt" sort."
(FB) Konservatism och familj - En samlad diskussion
Vilket visar att Du inte alls förstår vad statistiken visar - alternativt inte har läst den.
Statistisk från SCB ex. räknar "SVENSK" nativitet, dvs antalet barn som föds i Sverige.
Den sitter INTE med ditt rasistiska synsätt av att bara vissa svenskar ska räknas, medan andra inte ska räknas...för de skulle plötsligt vara "fel" sorts svenskar.
Fattar du?
Eller är du så otroligt inkonsekvent i ditt tänkande, att du verkligen har inbillat dig att samiska barn ex. eller judars, romers, tornedalningar boendes i Sverige etc etc INTE räknas av svenska statistiska centralbyrån....utan till vadå Uven Norges?
Allvarligt Uven, ditt resonemang härvidlag är under all kritik.
jag begriper utmärkt statistik, jag kan till skillnad från dig, avläsa siffror korrekt.
Både vad gäller svensk nativitet.....OCH! svensk statistisk gällande hur många barn som lever med styvförälder eller "max en förälder" det är INTE, som du påstod "över 50%).
Du sitter alltså och
1) ljuger dig blå
2) har 0 koll över....svensk statistik.
Deal with it.
Citat:
Svensk alkohollagstiftning har aldrig varit i lag med människors synsätt, där huvuddelen allra helst vill få dricka så mycket sprit de vill till ingen eller ringa kostnad. Effekterna av att enbart lagstifta efter människor kortsiktiga önskningar leder samhället bort i tok.
Sorry, men undersökningar visar att svenskar är rätt nöjda med det svenska systemet med systembolag ex.
Precis som de är nöjda med svensk abortlagstiftning.
De är förmodligen 2 av de lagar som svenskar uppvisar mest nöjdhet över. Och med rätta eftersom de i stort fungerar väldigt väl.
Citat:
Som detta handlar om politik, så är mina önskningar rätt mycket det diskussionen handlar om...
Bra barndomar byggs till största delen av ett tryggt och stabilt familjeliv.
Och trygg och stabilt familjeliv byggs inte av tvång eller hot.
Citat:
Kosmopolitiska knarkdrömmar behöver vi väl inte ta upp i tråden? Människor etniska och kulturella bakgrund har oerhörd betydelse, det vet man i de flesta länder utanför Sverige, där man ofta behövt kriga för sin självständighet och särart.
och var kom "knarkdrömmar" ifrån?
Och varför tror du människor har behövt "kriga för sin sjä'lvständighet och särart" hmm?
Nån aaaaaaning?
Kan det vara för att där existerar en nation i närheten med exakt DITT synsätt över just en etnicitets överläge över andras? eller köns, eller sexualitets eller ......
Problemet i världen stavas DINA idéer Uven. Av isolation, nationalism, rasism, sexism homofobi och idiotiska föreställningar kring värdet av att BEVARA framför värdet av att tänka. Och det är när DINA åsikter kommer till makt som massa människor måste börja kriga för sina rättigheter att existera på lika villkor......kvinnor, homosexuella, etniska och religiösa minoriteter etc etc.
Dina idéer har ju aldrig i livet ex. gett samer några rättigheter. ohh nooooo, samer är ju "fel" människor, inte "svenskar" och ska därför INTE ha några egna rättigheter i landet. eller hur Uven?
Citat:
Konstigt? De vill väl också smita från ansvar, förmodar jag. Ansvarsflykt är en mäktig kraft.
Nej, de, till skillnad från dig, fattar att det är hjärnans utveckling/ existens man går efter då man värderar "liv", inte existensen av DNA, eller celler.
Citat:
Menar Du att Du vill att våldtäktsmän skall ta hand om barn? Är Du från vettet?
De kvinnor som inte vill bli gravida har god till gång till preventivmetoder - och avhållsamhet.
Menar du att människor som inte vill eller kan ta hand om barn ska ta hand om barn, bara för att de råkar vara kvinnor?
är DU från vettet?
och känner du inte till att 100% av alla preventivmedel kommer med en risk?????
Är DU helt okunnig?
Citat:
Så, om jag flyttar till Kurdistan så ökar antalet kurder?
Nej, kurdistan är ingen nation för det första.
Och för det andra. Ja, om du flyttar till kurdistan, ex. gifter dig med en kurd, får barn och barnbarn och barnbarnbarn där så blir med högsta säkerhet dessa kurder, ja. Vad skulle de annars bli hade du tänkt dig? Aliens?
Citat:
Alla vetenskapliga påståenden är osäkra och anses i olika mån vara temporära, till och med inom fysiken. För allt vad vi vet just nu, så är psykopati avsevärt mer förekommande hos män än hos kvinnor. På samma sätt som att andra kunskaper kan förändra sig som ett resultat av ytterligare forskning, så kan detta också göra det. Återkom när det finns någon studie som pekar i den riktningen, men tillsvidare får vi hålla oss till vad vi tror att vi vet just nu.
nej, inte alla, vissa ja, för det ligger i just dessas innehåll. Det går ex. inte bevisa vissa saker, för vi har ännu ej verktygen för det, eller ...det går inte bevisas.
Och vad DU tror dig veta just nu är altlså att kivnnor ska hållas ansvariga för att män uppvisar mer psykopati?
För att de ...medvetet och aktivt "väljer" psykopatiska män att skaffa barn med.
Är det korrekt beskrivning av din åsikt?
Överallt kan vi se annonser från alla dessa 100% av kvinnor i världen.
Söker:
Psykopatisk man.
Han ska vara elak, våldta och slå mig.
Dumpa mig så fort jag blivit gravid eller över 25, elelr gått upp 2 g i vikt.
med fördel gärna även kriminell, och i fängelse och kosntant otrogen och totalt skita i mig och våra gemnsama barn eller hem.
Nått sånt?