Citat:
Ursprungligen postat av
hoppsann
Vi får hoppas att de håller nya förhör med SD, HD, JG och SOA.
Det finns fullt av lögner i deras vittnesmål.
Och IBs stjärnvittne från Rättegången (startar på video 9), måste vara den mest bort kastade energin någonsin:
"BL: Och jag lämnar över förvaret till försvaret,
IB: Du har ju hörts en gång av Polisen angående iakttagelser natten den 15 maj -18, men det var ju längesen det.
V: Jaaa.
IB: Eeh, och det är därför vi har kallat hit dig, så du får berätta om det eftersom domstolen ska höra om det också. Efterson Domstolen ska höra om det.
V: Jaa..
IB: Vi börjar med att fråga vart du bor någonstans?
V: Jag bor på Byalagsgatan 3B, vid första villan närmast.
IB: Om vi lägger upp en liten karta på det, så att ser vart du befinner dig i din bostad.
BL: Du får berätta för inspelningen också XXXX (rasslar, mummel)
IB: Kan du lokalisera den där? Du ha..kan du förstora mer?
V: Mmmm...
IB: Så, ja, där har vi Byalagsgatan
V:Aaa, aaa, och Rättarevägen. Ska jag visa, eller?
IB: Ja, du kan visa.
BL: Vilken siffra?
V: TRE!
Någon från TR?: Det syns lite dåligt, men...
IB: Är det den bostaden?
V: Aaa, aah, den bostaden är det.
IB: Kan du då berätta vad du har gjort, om du har gjort iakttagelser den här kvällen, den 14-15 och vad du själv gjorde då?
V:
Ahh. Jag jobbade då i Hallsberg i ett av våra företag och kom hem. Åhh..åhh kom hem och tyvärr så var jag ju ganska trött dom kvällarna och jag har ju sovit som en björn alltså dom där kvällarna, har jag gjort.
IB: Hmm.Hmm.
IB: Du har inte vaknat på natten, hört något ljud?
V:
Nä. Nä.
IB: Hur är det, du har en motorväg där bredvid. Du kan ju höra ljud från motorvägen hem till dig, eller?
V: Jaaa, på mornarna brukar jag höra. Att de sätter igång trafiken och så här.
IB: Aa. Aaa.
V: Det gör dom.
IB: Är det så att du hör ljud någongång, eller är det lyhört i området, eller tror du ditt hus, eller?
V: Alltså
normalt brukar jag vakna ganska mycket på nätterna, men dom här gångerna har jag jobbat så många timmar, så... Jag brukar vara en sådan där som går och tittar om det är något liksom...
IB: Hmm. Du har ju tyckt att du brukar höra ljud ibland från motorvägen så där så...
V: Jaaa...
IB: Men du menar den här natten, så sov du så hårt?
V:
Inte bara den natten, jag jobbade ganska många månader i Hallsberg, så jag var trött.
IB: Okay. Känner du till det här området, där fyndplatsen och så.
V: Jag har aldrig varit där förut, alltså! Jag har varit där nu, men aldrig förr! Jag skulle inte gå där för det är så mycket fästingar och skit! Jag trodde det var högre gräs. Asså, men jag vet inte...jag hade trott det var högt gräs där...
IB: Vet du, känner du till om folk brukar vistas i området.
V:
Nä, det kan jag inte säga.
IB: Du har sagt att de går ut med hundar och så.
V: Ja, det gör dom! Men då brukar dom gå liksom ner till höger, inte bakom planket såhär,
det brukar finnas en stig som dom lata hundägarna är...
IB: Hmm. Du ditt sovrumsfönster, eller rättare sagt där du sov..
V: M?
IB: Åt vilket håll vetter det?
V: Den är ju ditåt, om man säger så, så den är ju inte mot själva Byalagsgatan...
IB: Nä, nä, nä mot (hör inte..)
V: Nej, ner mot Rättarevägen, det hållet..
IB: Där har du sovrumsfönstret?
V: Ahh.Ahh.
IB:
Men du har inte hört någoting?
V:
Nääe...
IB (missnöjd): NÄ! Tack det var allt!"
Varför var människan ens kallad? Det är inte direkt några elitvittnen på MGM´s sida...
#TeamÅsaHiding