2020-06-30, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Du inser väl att beskrivningen stämmer på LW?
Du tycker det - kände du henne? Jag har mer info om SD än vad jag har av LW och tycker det stämmer väl på honom. LW hade empati - det hade inte SD. LWs kärleksförklaringar var äkta - det var inte SDs. Vad håller du på med? Är du så ivrig att låta ett mordoffer bära hundhuvudet för att hon blev dödad?

Så, det var det sista från mig till dig. Du behöver inte besvara detta.
Citera
2020-06-30, 11:27
Bannlyst
Citat:
Du inser väl att beskrivningen stämmer på LW?

Skärp dig.
Du inser väl att den stämmer väldigt väl
in på Stefan Davidsson.
Den stämmer även på många här i tråden...
Lägg ner det där enformiga
tragglandet mot Lena nån gång.
Det spelar ingen roll - Stefan (& Hanna) fick
inte döda Lena oavsett hur Lena var.
Man får inte döda människor, även om
man tycker att människan är dum.
Citera
2020-06-30, 11:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du tycker det - kände du henne? Jag har mer info om SD än vad jag har av LW och tycker det stämmer väl på honom. LW hade empati - det hade inte SD. LWs kärleksförklaringar var äkta - det var inte SDs. Vad håller du på med? Är du så ivrig att låta ett mordoffer bära hundhuvudet för att hon blev dödad?

Så, det var det sista från mig till dig. Du behöver inte besvara detta.

Hur vet du att LW hade empati? Inte bara p g a hennes yrke hoppas jag? Det finns psykopater som arbetar som psykologer, läkare, präster.

Nu säger jag inte att LW var psykopat för det tror jag inte på. Men både hon och SD hade många osunda drag från flera personlighetsstörningar. Tror inte någon av dem är "fullblod" även om en del i tråden gärna vill tro det om SD.

Brist på empati hos LW kan skönjas exempelvis i hur hon inte tog i beaktande hennes makes känslor under äktenskapet så han fick nog av nedtryckningarna till slut när hon började göra det offentligt också under en middag med vänner (tror jag det var) och ville skiljas. Hon hade svårt att sätta andras behov och känslor före sina egna av det som framkommit. SD är likadan mot både fru och barn.

Finns ingen anledning att hoppa på medskribenter som ser hela bilden och inte vill försköna någonting.
Citera
2020-06-30, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja det var därför deras relation var så destruktiv från början till slut. Båda var inte friska. Lena hade aldrig inlett en relation med en gift man som hon vigt om hon varit frisk. Det förstår vilken förnuftig människa som helst. Det var därför det var uppenbart redan från början i tråden att det var två galna människor det handlade om.

Lena saknade varken empati eller hade en grandios självuppfattning. Hon var heller inte en manisk lögnare.
Ni är snabba att döma henne och påstå att hon var knäpp. Det är fel, det enda knäppa var att hon lät sig bli offer för en psykopat och mördare.

Förstå varför jag lämnade denna sjuka tråd där offret ska hängas ut och skuldbeläggas.
Däremot mördaren Stefan Davidsson ska betraktas som oskyldig.
Stefan är en störd människa som de flesta nu skyr som pesten. Man kan inte bete sig som han gjort och tro att det ska glömmas.
Man kan inte heller mörda och tro att ingen ska bry sig.
Lena är mördad, försök att förstå den fulla vidden av det.
Stefan går inte säker heller, HD har motiv att döda honom och låta hennes mordhemlighet följa henne i graven.
HD går minst säker av alla, hon är den Enda som vet exakt hur mordet gått till, och hon har hjälpt till att städa undan spår efter mordet och ljugit i rätten.
Blir inte förvånad om HD är avliden innan sommaren är slut.
Citera
2020-06-30, 11:39
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Eftersom tråden handlar om mordet på LW och det i dagsläget inte finns någon dömd gärningsperson så är diskussioner kopplade till FUP och brottet som sådant (vilket omfattar alternativa scenarion, motiv och gärningspersoner) i allra högsta grad relevant.

Just denna fokusering som ni har vid en och samma person är ett klassiskt misstag i brottsutredningar, vilket ju har visat sig varit fallet även här. Trots att det säkert bär emot för er att acceptera, så är SD i dagsläget en juridiskt oskyldig person och ska därmed behandlas som sådan. Så fungerar rättssystemet i Sverige, vare sig ni vill eller ej.

Personligen tror jag HR kommer att dra samma slutsatser som TR har gjort. Det är alldeles för mycket fokus på BO och den åtalades kärleksrelation, dvs en väldigt känslobaserad inriktning avseende motivet till gärningen. Dessutom gjordes stora misstag i utredningens inledningsfas vilket troligtvis också påverkar helhetsbedömningen av det befintliga bevisläget.

Om ni har svårigheter att acceptera att mordet (med allt vad det innebär kring hela FUP) och enbart vill diskutera (läs svartmåla) SD och fortsätta älta skvaller kring honom, fine - men det finns absolut ingen anledning för övriga skribenter att sluta diskutera hela mordfallet (inklusive de delar av FUP som inte enbart handlar om SD).

Jag förstår inte vad fam Fern*ros har med
saken att göra. Det finns ingen Tesla
registrerad på någon av dem.
Citera
2020-06-30, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Lena saknade varken empati eller hade en grandios självuppfattning. Hon var heller inte en manisk lögnare.
Ni är snabba att döma henne och påstå att hon var knäpp. Det är fel, det enda knäppa var att hon lät sig bli offer för en psykopat och mördare.

Förstå varför jag lämnade denna sjuka tråd där offret ska hängas ut och skuldbeläggas.
Stefan är en störd människa som de flesta nu skyr som pesten. Man kan inte bete sig som han gjort och tro att det ska glömmas.
Stefan går inte säker heller, HD har motiv att döda honom och låta hennes mordhemlighet följa henne i graven.
HD går minst säker av alla, hon är den Enda som vet exakt hur mordet gått till, och hon har hjälpt till att städa undan spår efter mordet och ljugit i rätten.

Otäckt det du skrev där i slutet. Ja, jag tror att också SD är farlig. Inte bara för HD utan även för barnen. Han klev över en spärr som för de flesta i princip är omöjlig att kliva över. Och som jag förstått är att när man väl klivit över den, så blir det "lättare nästa gång".
Citera
2020-06-30, 11:43
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

Är det bättre att man tror att en helt sund kvinna och pastor vid sina sinnens fulla bruk valde att lägga sig med en gift man hon vigt?

Jag tror nog att du också tror att hon inte var helt frisk om du tänker efter. Hon var redan där uppenbarligen psykiskt skör annars hade hon inte gått emot allt hon tror på.

Om du vill tro att SD är psykopat så ska du veta att de väljer ut sina offer med precision. Du tror väl inte de väljer starka och sunda människor som är svåra att knäcka? Psykopater vill ha lätta byten dock fortfarande högkvalitativa sådana. Lena var både vacker på in- och utsidan men hon var inte frisk. Det står jag för ända in i min grav.
Citera
2020-06-30, 11:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Lena hade en relation med en prominent gift man hon var ytterst mån om att hålla hemlig givet hans ställning. Tillika är han av dom två gifta män jag tidigare nämnt vilka inte finns med i FUP. Har du bilderna från fotogalleriet?

Om du menar att det är herr F så kan ju
bullerplanket varit en naturlig mötesplats
för dem.

En prominent man kan ju ha haft mycket att
förlora om LW hotade att avslöja relationen.
Citera
2020-06-30, 11:52
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Jag förstår inte vad fam Fern*ros har med
saken att göra. Det finns ingen Tesla
registrerad på någon av dem.

Det var samma sak jag inte heller förstod. Någonstans i "ledet" av inläggen blev det förmodligen en avvikning från den ene L*cas (med Teslan) till en annan person i FUP med samma förnamn:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

L*cas med Teslan har således ingen koppling till familjen F.
Senast redigerad av GilGrissom82 2020-06-30 kl. 11:54.
Citera
2020-06-30, 11:54
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Otäckt det du skrev där i slutet. Ja, jag tror att också SD är farlig. Inte bara för HD utan även för barnen. Han klev över en spärr som för de flesta i princip är omöjlig att kliva över. Och som jag förstått är att när man väl klivit över den, så blir det "lättare nästa gång".

Nej aldrig att SD mördar igen i synnerhet nu när han väntar på HR. Sluta överdriva och skrämma upp oskyldiga människor som barn som eventuellt läser här inne.

Bara för att han mördade en älskarinna som var som pest och pina både mot honom OCH hans familj betyder inte att han är en "mördartyp" som skulle göra det igen.

I hans ögon dödade han henne för att rädda bl a HD så att han dödar HD finns aldrig.
Citera
2020-06-30, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej aldrig att SD mördar igen i synnerhet nu när han väntar på HR. Sluta överdriva och skrämma upp oskyldiga människor som barn som eventuellt läser här inne.

Bara för att han mördade en älskarinna som var som pest och pina både mot honom OCH hans familj betyder inte att han är en "mördartyp" som skulle göra det igen.

I hans ögon dödade han henne för att rädda bl a HD så att han dödar HD finns aldrig.

Kära nån. Inte en mördartyp? Skulle inte göra det igen? I hans ögon dödade han henne för att rädda bl a HD? Du vet otroligt mycket. Då så. Då kan alla vara glada och nöjda. Det var ju bara ett mord på en kvinna som var en pain in the ass. Och hon räknas inte eftersom han inte är en mördartyp. En gång är ingen gång eller??
Citera
2020-06-30, 12:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det var samma sak jag inte heller förstod. Någonstans i "ledet" av inläggen blev det förmodligen en avvikning från den ene L*cas (med Teslan) till en annan person i FUP med samma förnamn:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

L*cas med Teslan har således ingen koppling till familjen F.

Tack för klargörande.

Jag tror inte att någon skulle beskriva Ls
Tesla som en SUV.

https://instagram.com/tehjimos?igshid=y1x00iqoiahk

Antagligen fick hon åka med den när hon var
i Stockholm hos Beholder.

Jag tror att det var en annan man och bil
utanför St Lukas i Örebro.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-06-30 kl. 13:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in