2020-06-29, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det är en öppen fb-sida, så du behöver nog inte ha facebook själv utan det räcker att man klickar på länken för att läsa inlägget.

Tack för svar men varför duckar Du för min fråga (likt glorius)? Ni har ju lagt ut så mycket tidigare i tråden (från geo-konton) som varit intressant att ta del av.

Väljer JG bort paret nu vad gäller geo-äventyr tillsammans?

Facebook är en gåta för mig så jag tänker inte ens försöka. Och Du skriver "behöver nog inte ha".
Citera
2020-06-29, 09:03
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
Samma sätt.Samma motiv.
Existensiella frågor.Deras Liv.
Båda hade kunnat begå mordet, då de förstörde varandras respektive liv. Även om det hos MGM stod mycket på spel.
Den som hann först VANN.

Det kostar på att lämna. Att gå. Finns det sen kvar en position i livet åt mig här då?

L valde ensamhet på egen hand. Hon valde bort sin äkta make.
L hade i och med sin teologiska utbildning själv undervisat i att man inte ens ÄR ensam. När man vandrar i gemenskap med Gud. Hon hade aldrig behövt känna som hon kände, hon valde det själv.
Även det är högst mänskligt. Det berör mig.

Jag tolkar L : När hon inte fick som hon ville, som som hon varit van vid så
" Gick hon sönder"
" Dog"
L lämnade kakan men ville ha delar kvar.

Vissa går på egna känslor i stället för att fokusera på saken. Det gäller att skilja på sak och person.
Det är svårt för många.

MGM vill få veta utifrån trådens resonemang hur att bygga sitt försvar samt sina egna alibin.

Fast det var väl UW som tog initiativet till skilsmässan när han fick nog av hennes nycker av att försöka trycka ned honom? I och för sig kan man kanske försöka skruva till det som att det var hon som "valde att lämna" i och med att hon jävlades till UW gick (elakheter mot UW tror jag inte Gud var med henne i dock, det får hon nog ta på sig själv). Å jo, det kostar på att lämna, särskilt på det sättet, än mer ifall LW hade drag av borderline. Hon mådde ju dåligt något tag efter skilsmässan, ungefär som vanligt.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-29 kl. 09:05.
Citera
2020-06-29, 09:17
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Att mycket, nog det mesta, pekar ett fett finger mot SD står nog hyfsat klart. Men ang övriga ev inblandade: om andra skall dömas så lär det väl till att börja med krävas att SD döms, och som det ser ut så lutar det inte mot det.
Och om det nu ”står klart” att andra är inblandade så borde väl inte Hiding hymla med det?

Jag är säker på att SD kommer att dömas för det mord han är åtalad för.

Men vad ÅH gör eller inte, tror eller inte, gällande "skyddande" och "medhjälp -det kan inte jag svara på. Känner henne inte alls.

Och även om jag gjorde det, så hade hon sannolikt inte pratat med mig om dessa saker i alla fall. Helt naturligt. Men ÅH är ju inte enda människan i Sverige. Åtalet till TR och nu överklagan, tycker jag talar för sig själv.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-06-29, 09:26
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
HD och SD cachar tillsammans:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

JG fixar burkletning åt sina jobbarkompisar:

https://m.facebook.com/groups/9967440491?view=permalink&id=10163984168185492&ref id=18&__tn__=-R

Det förvånar i alla fall inte mig. Inte efter att sett HD skina av lycka veckorna efter mordet på LW. Kan bli mer absurt än så? SD och HD är sannolikt medbrottslingar (på ett eller annat plan) i mordet på LW och då de redan pratat mord på sin egen familj, så kan man ana att de har ett gemensamt intresse som inte bara gäller geocaching.

Så länge SD blir inbjuden i sänghalmen, är nog allt fridfullt....

Vem vill ärligt leta burkar med JG? Får man möta SD som Näcken i skogen då med? Dagens bonus? Jag hade nog tackat nej...

Trevligt du håller oss uppdaterade på GEO-fronten! Tack för det! Jag har inte Facebook, men jag har konto på Geo-sidan.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-06-29, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast det var väl UW som tog initiativet till skilsmässan när han fick nog av hennes nycker av att försöka trycka ned honom? I och för sig kan man kanske försöka skruva till det som att det var hon som "valde att lämna" i och med att hon jävlades till UW gick (elakheter mot UW tror jag inte Gud var med henne i dock, det får hon nog ta på sig själv). Å jo, det kostar på att lämna, särskilt på det sättet, än mer ifall LW hade drag av borderline. Hon mådde ju dåligt något tag efter skilsmässan, ungefär som vanligt.

Var får du fram vad som orsakade skilsmässan LW/UW?

På vilket sätt försökte LW "trycka ned honom" under äktenskapet?

På vilket sätt jävlades LW mot UW under äktenskapet?

Att folk skiljer sig är väl snart mer vanligt än ovanligt.
Citera
2020-06-29, 09:29
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Inlägg 2018-06-03 11.34 sid 514

Andra stycket:

HD säger "det får du göra"

SD säger: "självklart älskling och utförde det direkt"

Just detta handlade inte om ev mord men var det HD som styrde SD?

Vem var det i FUPet som sa: "Där HD pekar, där gräver SD"?

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-06-29, 09:34
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Det är en öppen fb-sida, så du behöver nog inte ha facebook själv utan det räcker att man klickar på länken för att läsa inlägget.

Det var den 13/6 som han skrev. Har du sett om något blev av? Någon här inne har ju koll på JG´s arbetsplats, h*n kanske vet?

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-06-29, 09:37
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Var får du fram vad som orsakade skilsmässan LW/UW?

På vilket sätt försökte LW "trycka ned honom" under äktenskapet?

På vilket sätt jävlades LW mot UW under äktenskapet?

Att folk skiljer sig är väl snart mer vanligt än ovanligt.

Det framkommer i FUP. I någon av deras otaliga diskussioner de hade sista tiden som hon kryddade med elakheter så hade hon sagt att han borde hålla tyst när han är så tråkig. Det blev sista droppen för UW som då tog steget till skilsmässa. Att försöka hävda att någon inte har rätt att säga sin mening för att hon inte tyckte han var nå kul, det är väl att förminska och trycka ned någon?

Ja, skilsmässor är inte ovanligt, kan man inte leva ihop så är ju skilsmässa att föredra medan man ännu har något mått av civiliserat bemötande av varandra. Men flera i FUP, även bland LWs väninnor menar att relationen med UW fungerade bra nu men det hade tydligen varit slitsamt med mycket tjafs ett ganska bra tag efter skilsmässan.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-29 kl. 09:44.
Citera
2020-06-29, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Vem var det i FUPet som sa: "Där HD pekar, där gräver SD"?

#TeamÅsaHiding

Kommer ihåg att jag läst det men inte vem det var som uttryckte sig så.

Kommer också ihåg att HD någonstans uttryckt sig ang LW till SD "nej hon får leva"... kanske hon ändrade sig senare och SD lydde.

Kanske blev SD/LW osams ang Nordsjöloggen senare på mordkvällen om LW ändrade sig och bestämde sig för att logga den så HD kunde se att de var tillsammans vid tiden (runt 30/3).
Citera
2020-06-29, 09:59
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Kommer ihåg att jag läst det men inte vem det var som uttryckte sig så.

Kommer också ihåg att HD någonstans uttryckt sig ang LW till SD "nej hon får leva"... kanske hon ändrade sig senare och SD lydde.

Kanske blev SD/LW osams ang Nordsjöloggen senare på mordkvällen om LW ändrade sig och bestämde sig för att logga den så HD kunde se att de var tillsammans vid tiden (runt 30/3).

Ja, idag blir det jag som tar fram ett rejält anteckningsblock och börjar läsa FUPet igen, från början till slut. Vi har ju gott om tid.

Allt du skriver där, tror jag stämmer. Inte minst det fetade. "Geocache-mordet".

Att LW raderade de 17 fuskloggarna verkade ta hårdare på HD, än att LW hade vild, blodig eller ickeblodig akrobat-sex med hennes dåvarande man i åratal, det var inte så viktigt jämfört de cacher hon fuskade sig till. Jag, personligen, kommer aldrig förstå hur deras hjärnor funkar. Alls.

Det stör mig att SD är i frihet nu, men det kan dyka upp något som förändrar det...
#TeamÅsaHiding
Citera
2020-06-29, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det framkommer i FUP. I någon av deras otaliga diskussioner de hade sista tiden som hon kryddade med elakheter så hade hon sagt att han borde hålla tyst när han är så tråkig. Det blev sista droppen för UW som då tog steget till skilsmässa. Att försöka hävda att någon inte har rätt att säga sin mening för att hon inte tyckte han var nå kul, det är väl att förminska och trycka ned någon?

Ja, skilsmässor är inte ovanligt, kan man inte leva ihop så är ju skilsmässa att föredra medan man ännu har något mått av civiliserat bemötande av varandra. Men flera i FUP, även bland LWs väninnor menar att relationen med UW fungerade bra nu men det hade tydligen varit slitsamt med mycket tjafs ett ganska bra tag efter skilsmässan.

Minimannen kom några år efter de första barnen, kanske ett sätt som de trodde skulle kunna rädda äktenskapet.
Inte helt ovanligt men sällan en lösning när kärleken har tagit slut.
Citera
2020-06-29, 10:11
Medlem
Motivet till att inte lämna står att se i hennes sätt att vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in