2020-06-30, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Antar att SD ville kunna träffa LW då och då ,och om han begärt ett kontaktförbud skulle ju det inte gå ...
(Spekulation)
Ja, men LW var ju väldigt jobbig för dem båda?
Varför valde de inte att polisanmäla det hela för stalking båda två?
Frun sägs ju LW ha cyklat ikapp och ropat diverse fraser efter.
LW störde ju medvetet paret på gemensamt event.
Varför lät de detta fortgå?
Frun polisanmälde det inte heller.
Jag har så svårt att förstå att man väljer mord som lösning.Det borde funnits en annan lösning.
Visserligen är det svårt att få ett kontaktförbud.Dock hade det gett ett bra signalvärde.
Han ville träffa henne och ändå inte. På grund av att han ju inte var ledig, och inte ville välja bort sin fru och familj?
Nej, jag tror inte att LW hade klarat av att leva med SD seriöst med allt vad det skulle ha inneburit.
I min värld var de två GLADA I LIVET.VILLE LEVA LIVET FULLT UT ? I längden blev det slitsamt och
tärande.
I så fall borde mordet vara i affekt?
Senast redigerad av Sambucusnigra 2020-06-30 kl. 17:57.
Citera
2020-06-30, 17:51
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
I FUP framgår i förhöret med Erik Wiberg att polisen fick avbryta söket runt i skogen,
som ligger i närhet av LWs bostad, pga att de fick andra jobb. Vad var det för jobb som prioriterades högre än söket efter LW?
En av alla missar/underligheter/oturligheter i samband med utredningens inledning.
Citera
2020-06-30, 17:54
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
En av alla missar/underligheter/oturligheter i samband med utredningens inledning.

Ibland känns det som att allt omkring det här mordet är korrumperat utifrån att MGM och poliser var vänner och bekanta ,förstår du hur jag tänker ....?

(Enbart spekulation)
Citera
2020-06-30, 17:56
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ibland känns det som att allt omkring det här mordet är korrumperat utifrån att MGM och poliser var vänner och bekanta ,förstår du hur jag tänker ....?

(Enbart spekulation)
Jag förstår hur du tänker.
Ibland tänker även jag så.
Eller så har det gått troll i hela alltet.
Citera
2020-06-30, 17:56
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
Ja, men LW var ju väldigt jobbig för dem båda?
Varför valde de inte att polisanmäla det hela för stalking båda två?
Frun sägs ju LW ha cyklat ikapp och ropat diverse fraser efter.
LW störde ju medvetet paret på gemensamt event.
Varför lät de detta fortgå?
Frun polisanmälde det inte heller.
Jag har så svårt att förstå att man väljer mord som lösning.Det borde funnits en annan lösning.
Visserligen är det svårt att få ett kontaktförbud.Dock hade det gett ett bra signalvärde.
Han ville träffa henne och ändå inte. På grund av att han ju inte var ledig, och inte ville välja bort sin fru och familj?
Nej, jag tror inte att LW hade klarat av att leva med SD seriöst med allt vad det skulle ha inneburit.
I min värld var de två GLADA I LIVET.VILLE LEVA LIVET FULLT UT ? I längden blev det slitsamt och tärande.

Ja det hade varit mycket bättre om Fam.D-sson gjort så; ansökt om Besöksförbud ,för då hade allt sett bättre ut och antagligen blivit bättre också !
Då hade de kunnat tillkallat polis om detta inte sköttes utav LW och då hade inte LW behövt blivit mördad .Så tror jag .
Att ta Lagen i egna händer blir aldrig vettigt .
Senast redigerad av landbandy 2020-06-30 kl. 18:03.
Citera
2020-06-30, 18:01
Medlem
landbandys avatar
Citat:

Jo .
Hade ju varit bra mycket bättre om polisen och dess hundar kunde ha fått hålla på fram till skymning för då hade de ju hittat LW samma dag ,visst?
Mer hedersamt på något sätt.
Citera
2020-06-30, 18:11
Medlem
landbandys avatar
Slog mig helt plötsligt att enda sättet som gjorde att SD överhuvudtaget vågade säga till HD att han fortsatt sitt intima med LW, trots att HD förbjudit det , var ju för sjutton för att han i nästa andetag när HD antagligen blev fly förbaskad där på planet och undra hur han tänkte fortgå i den där intimiteten?

ATT han då i mening två sa :

-Du behöver inte bekymra dej hjärtat ,hon är oskadliggjord så problemet är väck !

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-06-30 kl. 18:23.
Citera
2020-06-30, 18:11
Medlem
Citat:

Jag önskar att jävsinlagan gällande Lindén gått igenom. Han är det stora trollet i härvan. Om det suttit en annan domare bakom skranket så hade SD varit insydd och nyckeln slängd.
Citera
2020-06-30, 18:14
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag önskar att jävsinlagan gällande Lindén gått igenom. Han är det stora trollet i härvan. Om det suttit en annan domare bakom skranket så hade SD varit insydd och nyckeln slängd.
Undrar vem som blir domare i HR.
Citera
2020-06-30, 18:16
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Undrar vem som blir domare i HR.

Linde'ntrollet
Senast redigerad av landbandy 2020-06-30 kl. 18:21.
Citera
2020-06-30, 18:17
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
-Linde'n?
Nej, det kan ju inte bli samma domare som i TR.
Citera
2020-06-30, 18:18
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Nej, det kan ju inte bli samma domare som i TR.

Försökte bara vara lite tragisk-komisk så att du blev aningen knasig på kuppen,Du och Picasso2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in