2020-06-30, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
När fallet kommer upp i hovrätten kommer inte samma domare och nämndemän som deltog i det beslutet att sitta i rätten. Sedan är det stor skillnad i beviskrav för att häkta någon och döma någon för mord. Jämför med playa målet där den huvudmisstänkta satt häktad i ca 3 år men ändå blev frikänd
Nej, i Hovrätten blir det TRE juridiskt utbildade domare och två nämndemän, vilket borgar för att det blir en ordentlig genomsyning av det som kom upp. Tyvärr ser dom samma frågor ställas, och samma vittnen som dök upp i TR. Men förhoppningsvis tolkar dessa domare det som sägs annorlunda än vad Lindén gjorde.
Citera
2020-06-30, 23:19
Medlem
landbandys avatar
Varför var han tvungen att döda henne ?

(Ren spekulation)

Han kunde väl ha talat om att nu är det slut på det roliga .
Och du LW har ju fixat sällskap till Norge så du behöver inte sura .
Själv skall jag resa med min fru till Amerika och börja om på ny kula .
Jo jag vet att jag sa att vi skulle förlova oss på Killimanjaro men jag har ångrat mig eftersom den familj jag har varit med och skapat, känner jag ansvar för att leva vidare med .
Antar att Du LW skilde dig ifrån UW när vi började strula men du kunde ju ha frågat mig först om det var time för sådant att tänka i seriösa banor ?!
För för mig har det räckt så jäkla bra med det vi har haft .
Finns inte på kartan något mer än så .
Jag ber om ursäkt om du känner dej lurad i det här ?
Men nu är det som det är och Du får klara det så gott Du kan .

Typ något sådant även om det hade svidit hos LW ,väldans mycket .
Det som hade hänt då var kanske att hon gått hem och lagt sig under täcket och gråtit några liter ,men sen hade hon varit tvungen att fixa för sonen ,hans födelsedag .
Om hon struntat i att resa till Norge så hade det nog inte varit så värst illa ,utan att stanna hemma ,sörja och va med sina barn hade ju varit bästa medicinen .

Så ÄNNU en gång undrar jag :
Varför var personen tvungen att döda henne ?

Då fanns det ju ingen framtid alls för LW ,varken bra ,halvbra eller dålig !?
Efter regn kommer Sol ,så hon hade väl kunnat få den chansen ?

Varför döda henne ?
Senast redigerad av landbandy 2020-06-30 kl. 23:22.
Citera
2020-06-30, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Varför var han tvungen att döda henne ?

(Ren spekulation)

Han kunde väl ha talat om att nu är det slut på det roliga .
Och du LW har ju fixat sällskap till Norge så du behöver inte sura .
Själv skall jag resa med min fru till Amerika och börja om på ny kula .
Jo jag vet att jag sa att vi skulle förlova oss på Killimanjaro men jag har ångrat mig eftersom den familj jag har varit med och skapat, känner jag ansvar för att leva vidare med .
Antar att Du LW skilde dig ifrån UW när vi började strula men du kunde ju ha frågat mig först om det var time för sådant att tänka i seriösa banor ?!
För för mig har det räckt så jäkla bra med det vi har haft .
Finns inte på kartan något mer än så .
Jag ber om ursäkt om du känner dej lurad i det här ?
Men nu är det som det är och Du får klara det så gott Du kan .

Typ något sådant även om det hade svidit hos LW ,väldans mycket .
Det som hade hänt då var kanske att hon gått hem och lagt sig under täcket och gråtit några liter ,men sen hade hon varit tvungen att fixa för sonen ,hans födelsedag .
Om hon struntat i att resa till Norge så hade det nog inte varit så värst illa ,utan att stanna hemma ,sörja och va med sina barn hade ju varit bästa medicinen .

Så ÄNNU en gång undrar jag :
Varför var personen tvungen att döda henne ?

Då fanns det ju ingen framtid alls för LW ,varken bra ,halvbra eller dålig !?
Efter regn kommer Sol ,så hon hade väl kunnat få den chansen ?

Varför döda henne ?

För att han är en sjuk djävel! Som inte klarar av att kommunicera som de flesta andra.
Citera
2020-06-30, 23:32
Medlem
landbandys avatar
Är det någon mer än jag som får ledsna känslor omkring barnen ? Att de aldrig får chans att prata med sin mamma igen ?
Senast redigerad av landbandy 2020-07-01 kl. 00:14.
Citera
2020-06-30, 23:34
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
De mystiska männen som sedan även ändrades till eventuellt någon kvinna som inte kunde identifieras. Nja, ser inte att dessa skulle ha någon koppling till MVH (pantburksplockaren) eller Huvamannen
De var både långa, korta, tjocka och smala. Och framförallt icke existerande.
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så här står det i fupen:

Anmälan om barn i fara är skriven till socialnämnden 2019-09-05 av kom M Nyqvist,
gällande syskonen Davidsson.

/.../

Anledning 1111 anmälan till Socialnämnden
Stefan och Hanna Davidsson är häktade med anledning av att de är misstänkta för mord (5000-1<574218-18). I samband med utredningen har det framkommit uppgifter om att Stefan och Hanna, under en tid när Hanna mådde dåligt psykiskt, talat om att Stefan skulle döda Hanna och de båda barnen som ett sätt att få slut på lidandet det innebar att Hanna mådde psykiskt dåligt. Uppgiften är bekräftad av Hanna.
Vidare har det framkommit i förhör med Hanna att Stefan utövat våld mot XX vid minst ett tillfälle.

Denne trevlige kille som försvaras av några få härinne. Han borde fan fått sitta häktad tills HR meddelade SIN dom. Men så går det inte till. Jag undrar hur farlig han egentligen är för sina barn.
Bara rent psykiskt är han ju livsfarlig. Men högst sannolikt ligger våldet väldigt nära mest hela tiden. Det enda som krävs är ju att Stefan känner sig kränkt och det kan han uppfinna orsaker till precis hur han vill.
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-06-30 kl. 23:38.
Citera
2020-06-30, 23:41
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
För att han är en sjuk djävel! Som inte klarar av att kommunicera som de flesta andra.
Det finns ingen anledning att gå till personangrepp. Och för övrigt är väl i så fall ansvariga befattningshavare inom berörda myndigheter i det avseende du beskriver minst lika udda som SD.
Senast redigerad av Draifos 2020-07-01 kl. 00:17.
Citera
2020-06-30, 23:53
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Hon verkar inte ha varit särskilt generad över att visa upp bilder på "fina" bilar för bl.a. extradotterns pojkvän. Troligtvis var hon mer generad över att visa sig med mannen som körde.

Det är ju dessutom litet anmärkningsvärt ifall mannen i fråga inte självmant har kontaktat polisen under utredningens gång. Om inte annat för att avfärda sig själv eller kanske kunna bidra med värdefulla iakttagelser vilka polisen kan avgöra om de är betydelsefulla eller ej för utredningen. Det kan ju knappast ha undgått honom att hans medpassagerare i "fina" bilen hittades mördad några få veckor senare.
Du har blivit dissad av Lena va? 😂

Berätta nu din tes om hur denna ”fina-bil-mannen” mördade Lena och varför. Du har ju hängt ut honom så berätta varför?
Citera
2020-06-30, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det finns ingen anledning att gå till personangrepp. Och för övrigt är väl i så fall ansvariga befattningshavare inom berörda myndigheter i det här avseendet minst lika udda som SD.

Personangrepp? Hur menar du nu, en mördare är oftast en sjuk djävel. Eller udda, enligt dig.
Citera
2020-07-01, 00:03
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag önskar att jävsinlagan gällande Lindén gått igenom. Han är det stora trollet i härvan. Om det suttit en annan domare bakom skranket så hade SD varit insydd och nyckeln slängd.
Jag tror nog fan också det. Det kanske finns någon historia där mellan honom och ÅH? Han var så jävla kåt på att skriva en ”hovrättsdom” och pissa henne i ansiktet, att han skyller polisens och första åklagarens misstag på henne, missar basala fakta samt gör feltolkningar. Det stinker så in i helvete om det här fallet..
Citera
2020-07-01, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Eftersom det knappt verkar finnas något dna på platsen där LW hittades så vet vi ju inte om det går över huvud taget att finna vem som tog hennes liv ,så det här är verkligen en svårt fall .Hur i hela friden skall man kunna finna mördaren då ?
Den som gjorde detta måste ha lyckats något så otroligt med sin bedrift?

Den är otrolig på grund av en dålig start/samt otur av polisen i letandet efter kroppen. Teknikerna hade nog kunnat fått lite mer med sig hem till stora labbet i Linköping om de funnit kroppen tidigare. Lantortspolisen hade kunnat fått lite support från rikskrim med då Kling och Klang kände SD.

Mordet har givetvis varit väl planerat. Om detta pekar ju just de få spår som finns och all röra och en del oklarheter kan det verka finnas i den tekniska bevisningen som tyder på ett förslaget agerande av SD. Börjar för övrigt själv att misstro VAD det är som åkl ska kompettera överklagan med som har särskild betydelse och bestå av ett egentligt bevis för att SD mördat LW. Tror du skrev något liknande. Indicie ja men direkt bevis nej. För sent.

Däremot finns det ju en del teknisk bevisning och övriga omständigheter som pekar på att SD har förmåga att utföra mordet (tidigare hot och våld), vilja (motiv), att han troligtvis kan ha varit på platsen vid tidpunkten (en liten oklarhet som HovR kanske måste klargöra är detta med datoraktiviteterna som ju TR verkat clearat en gång i sitt domskäl men ändå). Just detta med blodet hemma och på skon är graverande indicier som mycket starkt pekar på SD:s skuld. DNA:t på ringen talar för åtminstone en fysisk kontakt mellan LW och SD och här kanske det går att få vidare fysiskt stöd för hur DNA fastnar på sådana ringar och hur länge de består. Mindre men viktiga delar är hur SD agerar i samband med och efter mordet. Mycket mycket konstigt om ens älskarinna bara försvinner "att det ska bli så bra nu" eller typ "vi tänker på oss nu" som SD skrev till JG i en text från USA. Cykelturer/rekande and so on..

HovR har att se till allt som lagts fram ånyo av åkl. Se till överklagan helt enkelt. Till syvende och sist nog ta sig en titt på om det går att utesluta andra gm. Vem annars har utfört mordet om inte SD? Han är kanske den enda mördarkandidaten ändå? Åkl får nog göra vissa förtydliganden för att nå fram till rådmännen i denna fråga.

Målsägarbiträdet är det stake i för övrigt. Skönt att höra att hen ska med till Svea hovrätt och representera. Den enda gång man verkligen får 'gottcha-feeling' är då hen trummar på under den muntliga förhandlingen. Särskild då hen trycker till TeamDavidsson med en riktigt tackling!
Citera
2020-07-01, 00:12
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Den är otrolig på grund av en dålig start/samt otur av polisen i letandet efter kroppen. Teknikerna hade nog kunnat fått lite mer med sig hem till stora labbet i Linköping om de funnit kroppen tidigare. Lantortspolisen hade kunnat fått lite support från rikskrim med då Kling och Klang kände SD.

Mordet har givetvis varit väl planerat. Om detta pekar ju just de få spår som finns och all röra och en del oklarheter kan det verka finnas i den tekniska bevisningen som tyder på ett förslaget agerande av SD. Börjar för övrigt själv att misstro VAD det är som åkl ska kompettera överklagan med som har särskild betydelse och bestå av ett egentligt bevis för att SD mördat LW. Tror du skrev något liknande. Indicie ja men direkt bevis nej. För sent.

Däremot finns det ju en del teknisk bevisning och övriga omständigheter som pekar på att SD har förmåga att utföra mordet (tidigare hot och våld), vilja (motiv), att han troligtvis kan ha varit på platsen vid tidpunkten (en liten oklarhet som HovR kanske måste klargöra är detta med datoraktiviteterna som ju TR verkat clearat en gång i sitt domskäl men ändå). Just detta med blodet hemma och på skon är graverande indicier som mycket starkt pekar på SD:s skuld. DNA:t på ringen talar för åtminstone en fysisk kontakt mellan LW och SD och här kanske det går att få vidare fysiskt stöd för hur DNA fastnar på sådana ringar och hur länge de består. Mindre men viktiga delar är hur SD agerar i samband med och efter mordet. Mycket mycket konstigt om ens älskarinna bara försvinner "att det ska bli så bra nu" eller typ "vi tänker på oss nu" som SD skrev till JG i en text från USA. Cykelturer/rekande and so on..

HovR har att se till allt som lagts fram ånyo av åkl. Se till överklagan helt enkelt. Till syvende och sist nog ta sig en titt på om det går att utesluta andra gm. Vem annars har utfört mordet om inte SD? Han är kanske den enda mördarkandidaten ändå? Åkl får nog göra vissa förtydliganden för att nå fram till rådmännen i denna fråga.

Målsägarbiträdet är det stake i för övrigt. Skönt att höra att hen ska med till Svea hovrätt och representera. Den enda gång man verkligen får 'gottcha-feeling' är då hen trummar på under den muntliga förhandlingen. Särskild då hen trycker till TeamDavidsson med en riktigt tackling!

Tack för info . Ja Hon är bra .
Citera
2020-07-01, 00:32
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
TR har väl ingen anledning att misstro teknikerna och deras fynd, som besudlingarna i plösen och på tvättmaskinen.

Problemet är väl att de inte går att
tidsbestämma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in