2020-06-17, 08:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Wallins samarbete med våldtäktstransan blir ju lite mer intressant eftersom Wallin är ett fan av deplatforming så länge det drabbar andra än henne själv samt själv driver en plattform som mer eller mindre hängt ut våldtäktsmän - ffa hennes egen.

Hyckleri är alltid intressant att granska (Cissi hycklar väl på fler sätt iofs), därav tycker jag inte det är särskilt konstigt att en podcast som t ex Haveristerna intresserar sig för hyckleri. Hyckleri är alltid bra content
Bra content är bra content, klandra Haveristerna för eventuell missad content i så fall istället.

Du kunde inte hålla dig det kliade i fingrarna och din wall of text är rätt talande.

Nu har vi bett er som håller på och tramsa här att visa vad det är för sammarbete och sen hänvisas till Spritnota

Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Fakta: Alla i Haveristerna har samarbetat med den för 13 år sedan för våldtäkt dömda personen, med total insyn i ärendet. Primärt Axel som blev något av BF med personen.

Fakta: Du tycker det är världens grej att CW chattat med den här människan.

Det är din usla dubbelmoral och din grej, jag tänker inte lägga ut orden om vad jag tycker om det i den här tråden. Jag föraktar dig djupt, och nöjer mig med att stå för det.

Vad som inte är din ensak är det förtal du håller på med i den här tråden. På hörsägen, som du erkänner, slår du fast att en namngiven person är en psykopat och en stalker men varje gång någon frågar om bevis ignorerar du det.

Eller kan man få de där bevisen nån gång?

Haveristerna borde granska dig i ett avsnitt.

Oh wait...

Sluta fåna dig nu "habakuck".
Citera
2020-06-17, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodninja
Du kunde inte hålla dig det kliade i fingrarna och din wall of text är rätt talande.

Nu har vi bett er som håller på och tramsa här att visa vad det är för sammarbete och sen hänvisas till Spritnota

Oj, blev beviskraven plötsligt höga i den här tråden?

Genuint nyfiken på hur texten är "talande" - wall of text är det väl bara om man läser på förskolenivå - men som vanligt kommer du väl antagligen inte besvara en enkel fråga, apropå beviskrav.

Citat:
Sluta fåna dig nu "habakuck".

Apropå "du kunde inte hålla dig" - tror du verkligen att jag har avsikten att beakta din uppfattning om mina inlägg? Du kunde lika gärna skrivit "Pax stjärnstopp".

Haveristerna hittar uppenbarligen bra content eftersom en del blir skitförbannade av den. Urkass content har man om alla gillar det eller ingen bryr sig. QED, så att säga. Eftersom uthängningar och antydningar (beviskrav herp derp) i den här tråden om diverse sexuella övertramp hit och dit inte satt stopp för Haveristerna hittills lär det väl inte göra det i fortsättningen heller. Dom kommer väl fortsätta säga saker som gör passivt-aggressiva stinkfittor så rasande att de sitter och vanmäktigt hatpostar i den här tråden.

Personligen tycker jag det är ganska underhållande och det är ju syftet med podcasts så Haveristerna är väl rimligt framgångsrika.
Citera
2020-06-17, 08:36
Avslutad
(FB) Haveristerna

"Habacuck" 2019-11-09 i den här tråden när dumpen om Henkos otrohet dyker upp :

Citat:
Fast om man samtidigt påstår att man INTE agerar på Cissis uppdrag är nåt skumt. Plus att mottagarens identitet inte riktigt syns i dumpen. Troligaste slutsatsen: fake.

"Habacuck" nu :

Citat:

"Habacuck" om den förskräckliga våldtäktstransan:

Citat:
Sorry, men vad det nu är för förgripelser och dumheter de tre ligger bakom är det aldrig lika avskyvärt eller patetiskt som att försöka "korrigera" sin mentalsjukdom med kirurgi.

Hur ont har du i rumpan på en skala?
Citera
2020-06-17, 08:44
Avslutad
Citat:
Blattarna är de värsta "ton-polisande fånen" av dem alla fast man kan nog bli uppbjuden på dans i de finare delarna av Jokkmokk med om man är ful i munnen om folks mammor.

Kul f.ö. att se att elit ligger kvar på Bahnhof då Oscar Swartz som grundade Bahnhof, Petra Östergren och Alexander Bard är generationskamrater och har ju alla tre varit delaktiga i svensk sexarbetaraktivism så det är väl kanske inte så konstigt att köpa det åsiktspaketet, det är enklaste vägen in i värmen på den listan om man inte är sådär jättekreativ som person skulle jag tro. Länge leve hororna. Fast bara de som inte skjuter horse mellan tårna. Men de är ju fula ändå.

Fast ännu roligare såklart att DQ-Anna och Myra (och lite andra namn från lite andra poddar) är på samma lista, undrar om lyssnarna köper dramat om Den Stora Vendettan? Alltså hur länge tror du det här konstruerade drama-mjölkkossan och pengamaskinen har stått och tuggat i den sfären? Sen 94 står det på brevhuvudet, det är ändå rätt bra jobbat.

Det här var ett profetiskt inlägg Bloodninja. Anna Björklunds krönika i GP handlar om exakt samma sak.

https://www.gp.se/kultur/kultur/alexander-bards-fall-%C3%A4r-ett-modernt-gladiatorspel-1.29676580

Hur många beefs är uppgjorda på förhand mellan Haveristerna och folk de låtsas bråka med är väl kanske en ganska relevant fråga?

Är "Habacuck" igång igen? Kul posthistorik i DQ och Malcoms trådar, bara en vanlig lyssnare.

Citat:

Du behöver alltså inga bevis, du behöver bara sitta och påstå saker? Berätta vad det där sammarbetet ska ha gått ut på det har bara påståtts grundlöst i ett halvår, nu av dig som ganska uppenbart uttrycker ganska störda värderingar och uppmanar människor till självmord och föraktar transpersoner och whatnot. Ska du sitta och döma folk nu? Verkligen?
Senast redigerad av ALZ112 2020-06-17 kl. 08:51.
Citera
2020-06-17, 08:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ALZ112
Du behöver alltså inga bevis, du behöver bara sitta och påstå saker? Berätta vad det där sammarbetet ska ha gått ut på det har bara påståtts grundlöst i ett halvår, nu av dig som ganska uppenbart uttrycker ganska störda värderingar och uppmanar människor till självmord och föraktar transpersoner och whatnot. Ska du sitta och döma folk nu? Verkligen?

man måste ju säga att de har en skön fanbase.

Citat:
Dom kommer väl fortsätta säga saker som gör passivt-aggressiva stinkfittor så rasande att de sitter och vanmäktigt hatpostar i den här tråden.

Jag antar att du syftar på de som sitter och copypastear in domar i den här tråden och gräver upp JO-anmälningar och whatnot? Att t.ex. du engagerar dig i den är ju rätt talande "Habacuck".
Citera
2020-06-17, 09:13
Medlem
Citat:
Hur ont har du i rumpan på en skala?

Var det den bedömningen du beskrev som "talande" så får jag nog hänvisa dig till närmaste eutanasiklinik för en sämre "läsa mellan raderna"-prestation har jag inte sett sen Chamberlain summerade sitt möte med Hitler tror jag.

Citat:

Även din kompis här verkar ha missförstått saken. Kanske ni ligger på samma intelligensnivå?

Jag ser på det här som ett kulturbråk. Pretton och galningar kastar skit på varandra. Persongalleriet är fantastiskt - en mentalsjuk könsbytare med en våldtäktsdom med mera i bagaget, en "feministisk" kulturbloggare med histrionisk-narcissistisk personlighetsstörning, ett gäng proffstyckare, en fackgubbe, utvecklingsstörda nazister osv. T o m bättre än Arnault och Ranelid. Större egon än Börje Ahlstedt. Det är stor underhållning när de kränker varandra, drar varann i håret och försöker gräva upp de nedrigaste och fulaste övertrampen de gjort i historien. Ju mer blod som flyter och ju fler slag under bältet, desto roligare.

Det hela liknar nån slags surrealistisk Lynch eller Roy Andersson-produktion, det uppskattar jag mycket. Butthurt? Inte särskilt, fortsätt med skärmdumparna och anklagelserna och kom inte med några trista beviskrav som skruvar ner psykodramat för helvete. Det är liksom dubbel utdelning i Haveristerna att dom både har quality content inuti podden, och att det leder till en massa bonusmaterial i form av skärmdumpar, anklagelser, manipulationer, ryktesspridning och ådagalägganden av tragikomiska livsöden.
Citera
2020-06-17, 09:31
Avslutad
Citat:
Var det den bedömningen du beskrev som "talande" så får jag nog hänvisa dig till närmaste eutanasiklinik för en sämre "läsa mellan raderna"-prestation har jag inte sett sen Chamberlain summerade sitt möte med Hitler tror jag.

Även din kompis här verkar ha missförstått saken. Kanske ni ligger på samma intelligensnivå?

Jag ser på det här som ett kulturbråk. Pretton och galningar kastar skit på varandra. Persongalleriet är fantastiskt - en mentalsjuk könsbytare med en våldtäktsdom med mera i bagaget, en "feministisk" kulturbloggare med histrionisk-narcissistisk personlighetsstörning, ett gäng proffstyckare, en fackgubbe, utvecklingsstörda nazister osv. T o m bättre än Arnault och Ranelid. Större egon än Börje Ahlstedt. Det är stor underhållning när de kränker varandra, drar varann i håret och försöker gräva upp de nedrigaste och fulaste övertrampen de gjort i historien. Ju mer blod som flyter och ju fler slag under bältet, desto roligare.

Det hela liknar nån slags surrealistisk Lynch eller Roy Andersson-produktion, det uppskattar jag mycket. Butthurt? Inte särskilt, fortsätt med skärmdumparna och anklagelserna och kom inte med några trista beviskrav som skruvar ner psykodramat för helvete. Det är liksom dubbel utdelning i Haveristerna att dom både har quality content inuti podden, och att det leder till en massa bonusmaterial i form av skärmdumpar, anklagelser, manipulationer, ryktesspridning och ådagalägganden av tragikomiska livsöden.

Fats du vet "Habacuck" den här "mentalsjuka könsbytaren" är ju ingen kulturperson utan en privatperson som har fått sin familj och grejer indragen i den här tråden av konton som alla är som ditt dvs tar haveristerna i försvar.

Det är ju inte så roligt direkt. Tvärtom vittnar det kanske om att nja, quality content är väl lite att ta i? Iofs så verkar du roas av rätt störda saker precis som du tidigare uttryckt rätt störda värderingar här i tråden så är det OK om jag tycker du verkar vara en djupt störd individ själv?

Du kanske... dricker lite för mycket när du inte "flyttar miljoner"?
Citera
2020-06-17, 09:53
Avslutad
Citat:
Läcker man om andra så får man väl acceptera att det läcker om en själv, tänker jag.i.

Det är nog precis exakt det den psyksjuka transan sa till Henko om du tar och tittar tillbaka ett par poster i den här tråden. Men jag postar den konversationen igen då? Det är nog bara femte gången den postas i tråden.

https://forumfiles.com/Z1C4q3D9n1/SlYgutRB_1_png

Sen får jag poängtera att Myra kanske borde vara lite försiktigare med vem hon delar information, precis som du säger, det är ju dumt att sitta och berätta om sina äventyr med Henko och dessutom skrattande posta skärmdumpar av deras messengerkonversationer där Henko sitter och gråter till psyksjuka människor.

Du kanske precis som Henko lider av sista ordet sjukan "habakuck"? För i så fall tråden framåt istället för att börja fokusera på att berätta vilken rik och smart person du är, alla fattar hur det ligger till med det nämligen.
Senast redigerad av ALZ112 2020-06-17 kl. 09:58.
Citera
2020-06-17, 12:09
Avslutad
Citat:

Och det är det här som är Haveristernas USP, som jag ser det. Det levererar en hel del content även utanför podden. Dom är ju inte blyga för att ringa upp Jonas Hållen och allt vad dom heter och bråka med dem öppet heller, och det är väl såna grejer som genererat en hel del överskottscontent. FOlk blir förbannade och ger sig kanske på dem IRL, och så är cirkusen igång. Det är lite modigt att hålla på så, det får man ge dem. Alternativet kunde ju varit att sitta med 1000 trollkonton med fattig posthistorik på flashback och sprida lögner och gråta. Känner du nån som gör så?

Det är utmärkt att du uppmärksammar vad som är deras metod för att skapa content och USP. Det är precis det som bör uppmärksammas, i synnerhet då både Myra och Henko har ett renommé utanför podden. Det är för att komma dit jag hela tiden argumenterat. Den informationen dök inte upp ur tomma intet. Senast igår ser jag att Myra postar på Facebook om JK Rowlings påstådda transfobi och länkar till kontextpress samt hur hon saknar Pride. Att folk ser vad som egentligen sker när man går mot henne och Henko och IRM är utmärkt.

Den här tråden har ju redan uppmärksammats flera gånger i media, jag hoppas folk faktiskt ser dem för vad de är och hur de hanterar människor som inte tycker som de.
Senast redigerad av ALZ112 2020-06-17 kl. 12:16.
Citera
2020-06-17, 12:36
Avslutad
Citat:
OK, så efter 100 sidor så kommer du på att det de håller på med - som många respekterade komiker också hållit på med - bör framhållas som något förkastligt?

Årets sämsta take måste jag säga. Hassangänget, Kalle Sändare, Lasse Brandeby också en gång i tiden körde enligt snarlika upplägg.

Har de verkligen haft stående krönikor på LO-tidningen Arbetets kultursidor och krönikor i DT? Man får nog välja mellan sin komikerkarriär eller att skriva upprörda krönikor om högerns personförföljelser av privatpersoner, tycker du inte?

Bra att du påpekar att de är komiker i första hand då så man också kan avfärda deras artiklar och postande som just satir. Vad jag inte förstår är varför de vill att man ska ta deras åsikter om någonting på allvar. Det kan ju vara bra för olika redaktioner att känna till vart de står.

På det viset gör ju den här typen av trådar en enorm nytta.
Citera
2020-06-17, 14:25
Avslutad
Citat:
Har de verkligen haft stående krönikor på LO-tidningen Arbetets kultursidor och krönikor i DT? Man får nog välja mellan sin komikerkarriär eller att skriva upprörda krönikor om högerns personförföljelser av privatpersoner, tycker du inte?

Bra att du påpekar att de är komiker i första hand då så man också kan avfärda deras artiklar och postande som just satir. Vad jag inte förstår är varför de vill att man ska ta deras åsikter om någonting på allvar. Det kan ju vara bra för olika redaktioner att känna till vart de står.

Det tycker jag inte.

Det är ju lite svårt att hitta ett allmänintresse för de här uthägningarna faktiskt. Tråden handlar om Haveristerna om de väljer att ta upp en förmodad stalker i sin podd så får de väl göra det, men de har överhuvudtaget aldrig nämnt det. Ingenting knyter den personen till podden. Det har varit så i över 6 månader nu.

Folk har försökt byta samtalsämne X antal gånger men tydligen är kränkman för stor.

Ett tips är att börja prata om podden allt annat är 0.09 eller 2.02 vid det här laget.
Citera
2020-06-17, 14:54
Medlem
Citat:

Alla väljer ju sin egen karriär men att det skulle finnas en motsättning mellan humor och journalistik är knappast sant. Lasse Brandeby var journalist i radio sjuhärad tillsammans med Janne Josefsson när han hittade på sin rollfigur, de busringde till Pinochet och hade sig samtidigt som de så klart bedrev hyfsat seriös journalistik också. Eller ta Kalle Lindh med radioprogrammet snedtänkt, han är en ganska seriös (kultur, visserligen)journalist som också skriver humoristiskt och satiriskt.

Eller för den delen hela den gamla fina grejen med politiska karikatyrer - det är ju satir och politik i ett.

Sen är det en ny internet- och gigekonomi som i princip gör det ännu enklare att jonglera mer än en karriär.

Så näe, jag tycker inte alls att man behöver offra den ena karriären för den andra faktiskt.

Citat:

Det där är väl helt ärligt upp till var och en att bedöma och ett poddavsnitt, en krönika eller något annat konstnärligt verk står naturligtvis eller faller på egna meriter, inte på upphovspersonernas CV. I denna google-tid är det ju enklare än någonsin att källgranska och kontrollera vilka uppgifter som nu framläggs. Det skulle förvåna mig om inte redaktörer osv klarar av att googla. Så återigen, en stor tugga ingentingburgare med luftsås och halmgubbesås att spela upprörd över att dom har en satirkeps den ena dagen och en journalistkeps den andra.

Hassangänget var väl också lite mångsysslare, Fredrik Lindström var väl doktorand utöver humorist t ex.

Så, ser inget som helst problem med att Haveristerna gör en satirpodd på kvällarna och opinionsbildar, programmerar eller ombudsmannar på dagarna.

Och skulle det ligga dem i fatet att ha varit humorister eller journalister är det väl inte värre än att de byter kön och skaffar sig nytt namn och personnummer så kan de väl yra om att DEN DÄR KRÖNIKAN ÄR 13 ÅR GAMMAL FÖR FAN HUR KAN DU TA UPP DET JAG ÄR MINSANN INGEN OFFENTLIG PERSON!?!?!?!?!

Det börjar lukta avundsjuka här, det är kanske där skon klämmer - Haveristerna kan faktiskt vara roliga ibland, där verkar det som att de är kompetentare än dig faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in