Citat:
Som du vill, även om det blir lite OT: hudfärg/'ras' är en social konstruktion, men det betyder inte att det inte finns för det. För Mattias Karlssons räkning med hans politiska Bellmanhistoria så är en specialbegåvad svart person perfekt för att få SD att framstå som antirasister och mitten och allt vad de nu kallar sig. Det har inget med "ras" i nån essensialistisk bemärkelse att göra. Jag har f. ö. ingen aning om huruvida Malcom har nån funktionsvariation och det är inte viktigt heller - det var hans persona, den känsla han inger hos folk med sitt sätt att skriva och vara, som jag syftade på.Hej igen "VincentDervydd"
Ska du ta och reflektera över det här innan du utnämner dig själv till progressiv:
Ska du ta och reflektera över det här innan du utnämner dig själv till progressiv:
Citat:
En sak kan jag ge Haveristerna, de visar på PK-ismens sanna underliggande ansikte.
Sverigevännerna är fåniga när de pratar om det goda hatet. Hat är hat. Skrapar man bort PK-ytan (och blir så där härligt frigjord) där somliga grinar om Lamottes trollsvans och om transrättigheter och what-not i det offentliga så finner man att de samtidigt i skymundan använder vilka metoder som helst för att tysta kritiker.
Och det är i det ljuset man ska se att ditt avfärdande visserligen bygger på att håna funktionsnedsättningar men framför allt är din analys rasmedveten. Det finns inga som är så rasmedvetna som vänstern och specifikt den sorts vänster den här podden representerar i detta nu, och inte heller finns det några som så ofta använder ras som ett totalitärt begrepp istället för att bemöta argument.
Grattis till självmålet.
Sverigevännerna är fåniga när de pratar om det goda hatet. Hat är hat. Skrapar man bort PK-ytan (och blir så där härligt frigjord) där somliga grinar om Lamottes trollsvans och om transrättigheter och what-not i det offentliga så finner man att de samtidigt i skymundan använder vilka metoder som helst för att tysta kritiker.
Och det är i det ljuset man ska se att ditt avfärdande visserligen bygger på att håna funktionsnedsättningar men framför allt är din analys rasmedveten. Det finns inga som är så rasmedvetna som vänstern och specifikt den sorts vänster den här podden representerar i detta nu, och inte heller finns det några som så ofta använder ras som ett totalitärt begrepp istället för att bemöta argument.
Grattis till självmålet.
F. ö. vet jag inte vad den här "vänstern"/"PK" är... liberalerna till såssar? Jag är bara nån som gillar Haveristerna för att de gör Sveriges bästa podd om politik och samhälle, typ.