2020-06-17, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ALZ112
Hej igen "VincentDervydd"
Ska du ta och reflektera över det här innan du utnämner dig själv till progressiv:
Citat:
En sak kan jag ge Haveristerna, de visar på PK-ismens sanna underliggande ansikte.
Sverigevännerna är fåniga när de pratar om det goda hatet. Hat är hat. Skrapar man bort PK-ytan (och blir så där härligt frigjord) där somliga grinar om Lamottes trollsvans och om transrättigheter och what-not i det offentliga så finner man att de samtidigt i skymundan använder vilka metoder som helst för att tysta kritiker.

Och det är i det ljuset man ska se att ditt avfärdande visserligen bygger på att håna funktionsnedsättningar men framför allt är din analys rasmedveten. Det finns inga som är så rasmedvetna som vänstern och specifikt den sorts vänster den här podden representerar i detta nu, och inte heller finns det några som så ofta använder ras som ett totalitärt begrepp istället för att bemöta argument.
Grattis till självmålet.
Som du vill, även om det blir lite OT: hudfärg/'ras' är en social konstruktion, men det betyder inte att det inte finns för det. För Mattias Karlssons räkning med hans politiska Bellmanhistoria så är en specialbegåvad svart person perfekt för att få SD att framstå som antirasister och mitten och allt vad de nu kallar sig. Det har inget med "ras" i nån essensialistisk bemärkelse att göra. Jag har f. ö. ingen aning om huruvida Malcom har nån funktionsvariation och det är inte viktigt heller - det var hans persona, den känsla han inger hos folk med sitt sätt att skriva och vara, som jag syftade på.

F. ö. vet jag inte vad den här "vänstern"/"PK" är... liberalerna till såssar? Jag är bara nån som gillar Haveristerna för att de gör Sveriges bästa podd om politik och samhälle, typ.
Citera
2020-06-17, 19:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VincentDerwydd
Som du vill, även om det blir lite OT: hudfärg/'ras' är en social konstruktion, men det betyder inte att det inte finns för det. För Mattias Karlssons räkning med hans politiska Bellmanhistoria så är en specialbegåvad svart person perfekt för att få SD att framstå som antirasister och mitten och allt vad de nu kallar sig. Det har inget med "ras" i nån essensialistisk bemärkelse att göra. Jag har f. ö. ingen aning om huruvida Malcom har nån funktionsvariation och det är inte viktigt heller - det var hans persona, den känsla han inger hos folk med sitt sätt att skriva och vara, som jag syftade på.

F. ö. vet jag inte vad den här "vänstern"/"PK" är... liberalerna till såssar? Jag är bara nån som gillar Haveristerna för att de gör Sveriges bästa podd om politik och samhälle, typ.

OK. Hudfärg är en social konstruktion som både finns och inte finns. Det är ju annorlunda.

Du tror alltså att både Malcom och Dan Korn saknar egen agens och är medlemmar i Oikos i egenskap av sitt utseende/etnicitet och inte sina meriter. Det är vad man brukar kalla rasism att göra ett sånt misstänkliggörande. Du vet inte om han är funktionsvarierad men du tyckte det var viktigt och en viktig del av din kritik. Glasögonorm autist och afro bestod din kritik av Malcom av. Det och enbart det.

Vidare verkar du ha oerhört svårt med pronomen trots att du kallar dig feminist, att ta sig rätten att definiera vad som är t.ex. kvinnligt och avköna i förnedringssyfte brukar normalt klassas som patriarkat förtryck, oavsett vad man tycker om personen i fråga så är den typen av försök till förlöjliganden oseriösa om man utger sig för att vara feminist vilket du har gjort. Att raka av kvinnor håret eller slänga syra i ansiktet på dem är delar av samma förtryck för att ta några tillspetsade exempel. Det är deras identitet som kvinnor man vill förgöra.

"Jag är bara nån som..." har vi hört flera vitknektar säga hur många gånger som helst nu i den här tråden. Du får ursäkta om jag avkräver dig konsekvens och svar.

Nu återstår de frågor som har ställts ett par gånger tidigare i den här tråden om varför du envisas med att påstå att det ägt rum någon form av stalking av Haveristerna. Det är säkert femte gången du tillfrågas om detta.
Senast redigerad av ALZ112 2020-06-17 kl. 19:38.
Citera
2020-06-18, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodninja
Så är det där ett erkännande att det är Haveristerna som ligger bakom de här utspelen?
För jag menar personen ni har suttit och hängt ut har tagit kulor för både Moa, Cissi, Anna och Kringlan för att de ska slippa Haveristernas drevande.

OK, låt mig vara tydlig med att jag inte:
-Är nån av de som driver podden eller har anknytning till den
-Inte är en personlig bekant till någon sådan person
-Inte någonsin har träffat någon av poddarna, deras klippare, partners, föräldrar, husdjur eller anförvanter.

Och som jag sa tidigare - det faktum att Haveristerna, genom sitt val av poddmaterial och ämne, kan få folk att totalt flippa ut, ta på sig en hel folie-overall och se konspirationer i kommentarsfälten är hysteriskt jävla roligt.

Citat:
Det är ju trots allt utpekanden som gjorts som är ganska ohumoristiskt olagliga såsom de skett, även då om de utspelats på Flashback Forum, till skillnad då från att påpeka att nån är otrogen. Jag tror faktiskt inte dina jämförelser med andra komiker är relevanta alls, men tar Haveristerna ansvar för doxningarna här så kommer de genast polisanmälas som den roliga historia det är och så får vi andra givetvis tänka om.

Ska vi säga att vad de pysslar med inte är förenligt överhuvudtaget med deras dayjobs så kanske tråden kan få gå vidare till annat?

Nu var ju exemplen mest tagna som exempel på att man kan vara humorist och ha ett annat jobb vid sidan av. Haveristerna är ju, vilket jag visat, bara det senaste i en lång rad exempel på det. Även om du frustrerat fortsätter mala om att det inte går att ha ett dayjob för att man har en riktigt rolig podd. Du har fel i det helt enkelt, det är bara att svälja det.

Polisanmäl för all del vad du vill - lägg gärna upp anmälan här sen. Det tror jag kan bli utmärkt content för Haveristerna det också. Polisanmäl podden, polisanmäl Flashback, polisanmäl mig, kör hårt. Jag har bara en enda request i så fall - lägg upp kopior på anmälningarna här så vi kan skratta lite.
Citera
2020-06-18, 11:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Polisanmäl för all del vad du vill - lägg gärna upp anmälan här sen. Det tror jag kan bli utmärkt content för Haveristerna det också. Polisanmäl podden, polisanmäl Flashback, polisanmäl mig, kör hårt. Jag har bara en enda request i så fall - lägg upp kopior på anmälningarna här så vi kan skratta lite.

Varför ska man lägga upp anmälningar om de ändå gör content av det? Nu gör de ju inte content av det ändå, faktiskt har inget av det som påståtts här varit föremål för deras podd vilket gör det extra kuriöst hur den här tråden förtalar en orelaterad person, helt utan att ha presenterat nån form av bevisning i ett halvårs tid helt utan reaktion. Det är för de flesta tänkande människor bevis nog. Din tes är därmed helt felaktig, de tål inte en granskning och inget som sker här kommer bli content.

Vi efterlyste lite ryggrad från den där trion, ingenting annat.
Senast redigerad av Bloodninja 2020-06-18 kl. 11:28.
Citera
2020-06-18, 11:57
Medlem
Citat:
Varför ska man lägga upp anmälningar om de ändå gör content av det?
Jag kan nog besvara det här genom att citera mitt eget inlägg. Svaret på frågan står bokstavligen i exakt samma jävla mening som uppmaningen att lägga upp anmälningarna, jag kan verkligen inte tänka mig ett sätt att tydligare framföra det, men det går ändå inte fram.

Citat:
Ursprungligen postat av en läskunnig person
Jag har bara en enda request i så fall - lägg upp kopior på anmälningarna här så vi kan skratta lite.
Citera
2020-06-18, 12:04
Avslutad
Ganska sjukt att Henrik Johansson från IRM skulle visa sig vara en näthatare på Flashback med tanke på hur han gick på Fogelklou.

Sen att Myras trans-ally pose har ju visat sig vara just en pose (om hundra år kommer historikerna klia sig i huvudet åt alla Harry Potter referenser i politiken) är ju i och för sig inte oväntat.

Att Haveristerna som verkligen inte haft något bra content sen CW/LC för hundra år sen ignorerat den här tråden, där har vi det där med tid och trovärdighet igen.

Att CW sAmArBeTaR mEd En SeXuAlBrOtTsLiNG som dessutom stalkar dem hade nog varit en lite för fet fisk att inte nappa på om det var sant. Att inte agera är också en handling, en handling som talar ganska högt när det handlar om ett gäng gymnasie-dropouts med mycket att bevisa.

De senaste 30 sidorna handlar om nånting som helt enkelt inte är sant. Tråden är helt söndertrollad av något till trådämnet orelaterat och borde därför låsas/papperskorgas.
Senast redigerad av ALZ112 2020-06-18 kl. 12:32.
Citera
2020-06-18, 13:11
Avslutad
... och här i posten ovan visar Raukberg att de här postningarna handlar inte om Haveristerna, Haveristerna är ointresserade av personen som hängs ut i tråden de är ointresserade av vem CW pratar med, och allt saknar därmed intresse för trådämnet.

Det har hittills inte presenterats något som visar på att nån stalking ägt rum på ett halvår så att det diskuteras är även det offtopic vid det här laget.

Tråden borde papperskorgas.
Citera
2020-06-18, 16:24
Avslutad
Citat:
Det förvånar väl ingen med tanke på Henkos historik.
Att de påstår saker de inte haft täckning för har ju hänt förr:

https://www.interasistmen.se/granskning/nej-akesson-har-inte-fatt-en-faktura-namnbyte-till-bajskorv/

Man tar sig för pannan över nivån. Vilka vrak.

OT: good old forumpostande är roligare du hade rätt.

Man undrar ju lite vem nästa gäst blir eller vem som vill snacka med dem. De kanske kan lotta ut avsnitt i sin Facebook-grupp bland sina lamers men de verkar ju rätt zero cool, vem fan orkar hålla på med Facebookgrupper ens?

Myra har nog peakat men hon kan nog bli nån sorts sexolog/porrexpert i nån soffa och skriva en kolumn ibland nu när hon har slutat svulla pizza som en gris. De andra två är helt förbrukade, en tråd på flashan är kullen de försvarar.

Men visst, vad har de för spännande takes på feminist-Sverige liksom? Kanske basha ORANGE MAN lite och suga Suhonens balle, jävligt spännande.

De skull väl lägga ner sin podd när klanten CW dök upp där som en räddande ängel, hon är ju lite fucked i huvudet på det viset CW.

Total aids.
Citera
2020-06-18, 23:22
Medlem
TonyFlygares avatar
Kan någon påminna mig om hur den här våldtäktsmannen har stalkat Haveristerna? Säkert tio sidor fyllda med en massa internsnack som hade passat bra i PM, utan ett enda exempel på stalking.
Citera
2020-06-19, 00:02
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeroyJenkinz
Den som väljer att vara blind väljer att inte se. Allt finns där ute, och det är VÄLDIGT mycket bevis.

Jag kan sammanställa allt jag har fått i pm om du betalar mig, det är liksom flera års stalking vi pratar om (såklart med namnet på stalkern maskat).
Jag ber inte om fullständig bevisföring, jag ber om ett uns av bevis för denna påstådda stalking. Jag har sett noll av det. Det är inte för mitt eget höga nöjes skull, men detta påstående om stalking har pågått så länge i tråden utan att över huvud taget diskuteras i podcasten så vitt jag kan minnas. Det vore som om jag påstod att LeroyJenkinz stalkar mig och sen flooda tråden med detta påstående utan att ha några som helst belägg för saken.
Citera
2020-06-19, 00:11
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Sök på haveristernas privata twitterkonton och "N**mi" det finn en hel del där från flera år tillbaka trots att våldtäktsstalkern raderat sina konton. Det är en bra början. Om du inte vet hur man söker så kan jag lära dig mot betalning.
Hur vill du ha betalningen? Bitcoin?
Citera
2020-06-19, 00:14
Medlem
Citat:
Sök på haveristernas privata twitterkonton och "N**mi" det finn en hel del där från flera år tillbaka trots att våldtäktsstalkern raderat sina konton. Det är en bra början. Om du inte vet hur man söker så kan jag lära dig mot betalning.

Sen efter det, runt 2018, när alla från haveristerna valde att bara direkt locka våldtäktsstalkern så började hen att försöka komma åt dem genom att kontakta KS, DQ och CW bland andra. Hen försökte även med bland andra folk från alt-högern, men de ville inte sjunka lika lågt som våldtäktsstalkern et al.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in