Citat:
Ursprungligen postat av
1X2Helgardera
Jag tänker inte heller så mycket på böter hit o dit. Mer på det faktum att obältade passagerare borde inverka på bedömningen av hur vårdslöst hon kört.
Att köra 20 över med bältade passagerare är dumt, men något som många gör sig skyldiga till. Att köra 20 över med obältade passagerare är korkat och vårdslöst. Och om det gått i dubbla hastigheten med obältade passagerare är det så idiotiskt så det finns inte ord för det.
Men detta vet vi ingenting om. Så tills utredningen är klar tycker jag man ska passa sig för att spy galla över föraren.
Tror faktisk vi är överens då jag hela tiden sagt att inte döma någon på förhand?
Likaså kan man inte lägga ett kollektivt ansvar juridiskt då det i slutändan är förarens ansvar.
Samtidigt känns det inte rätt i mina ögon om det hela var ett gemensamt beslut men lagen är tydlig.
Personligen så tycker jag att det inte går att bara lägga allt på en person som många anser, än mindre passagerarna..
Alla inblandade har fått betala ett alldeles för högt pris redan, det fanns inget uppsåt nånstans, det är ungdomar som gör misstag. INGEN av dom räknade med den här utgången eller förtjänade det.
Det är MIN subjektiva uppfattning, därför tycker jag att en dom i domstol är sekundär OM förare fälls.
Det är bara tragiskt