2020-06-23, 15:59
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jess87
Nu hoppar jag in här igen..... min dotter röker INTE, vi rullar ut henne i sjukhussängen för hon vill ut och få luft i det fina vädret. Jag röker men går en bit ifrån henne då så hon inte blir drabbad. Kan ni bara va snälla och sluta spekulera i hur vårat liv är! Min dotter fyller 15, har många äldre kompisar och jag litar på henne till 100% nu va misstaget att det hoppade in 4 killar i bak när hon själv satt i fram med bälte på sig för att hon skulle sova hemma hos L. Snälla kan ni bara sluta! Och Julias riktig pappa är ingen drogmissbrukare, mitt ex är det nu men va inte det när vi bodde med varandra därför är hn hemlös nu för att jag har inte sånna hos mig och min dotter!

Detta var nog det mest magstarka jag läst hittills och det kommer då från dig som uppger dig för att vara J:s mamma (vilket jag inte betvivlar).
HUR i helv..te kan du lägga skulden på dom fyra killarna som hoppade in i bilen??? Ingen av dom fyra pojkarna körde bilen!!! Alla fyra pojkarna är DÖDA!!!
Du ska skatta dig lycklig över att din J överlevde!
Att ens tillåta sitt 14-åriga barn (ja, man är fortfarande ett BARN vid den åldern) vara ute på nätterna visar på en total brist på omdöme som en förälder ska ha! PUNKT!
Självklart skulle inte heller dessa 16-åriga pojkar ha varit ute mitt i natten men där fick föräldrarna betala högsta möjliga pris för ansvarslösheten vilket du själv slapp!
(Jag har följt tråden men nu kunde jag faktiskt inte låta bli att skriva)!
SKÄMS MÄNNISKA!
Vila i frid pojkar och mina tankar går till närmast anhöriga och vänner 💔.
Jag hoppas att L kommer klara sig men om hon tillfrisknar så pass mycket att det går att ställa henne till svars så är det en självklarhet att hon ska få ett kännbart straff då var hon och ingen annan som framförde bilen och dessutom är en myndig person.
Citera
2020-06-23, 16:13
Medlem
Idag när det finns gps i bilarna borde man väl kunna installera automatiska fartbegränsare?
Citera
2020-06-23, 17:06
Medlem
Citat:
nu va misstaget att det hoppade in 4 killar i bak när hon själv satt i fram med bälte på

Så...i din hjärna så är det de döda killarnas fel att din 14-åriga dotter befann sig i en bil 15 mil hemifrån kl tre på natten?

Och sedan även att bilen krockade?
Körde 16-åringarna bilen (i 150kmh på 70 väg)från baksätet?

Fy fan vad lågt! Hur fan tror du de döda killarnas föräldrar mår?

Noll ansvarstagande, självinsikt bara ursäkter. Det sociala arvet har gjort sitt.
Citat:
...att hon skulle sova hemma hos L.

Inget konstigt alls att din 14-åring sover över och umgås med 19-åringar...fullt normalt.

Citat:
Och Julias riktig pappa är ingen drogmissbrukare, mitt ex är det nu men va inte det när vi bodde med varandra därför är hn hemlös nu för att jag har inte sånna hos mig och min dotter!
Ni verkar byggt en riktigt stabil tillvaro för din dotter. Stackars tjej.

Inte underligt att hon söker uppmärksamhet på Instagram och hos äldre killar och tjejer.
Ingen skugga skall falla på henne.

Att beskylla de döda killarna, fy fan vilket lågvattenmärke.

Rök du ett paket gula Blend med dottern (tvivlar inte en sekund på att hon röker med efter dina kommentarer) och var glad att hon lever.....till skillnad från killarna du pissar på.
Citera
2020-06-23, 17:32
Medlem
Citat:
Nu hoppar jag in här igen..... min dotter röker INTE, vi rullar ut henne i sjukhussängen för hon vill ut och få luft i det fina vädret. Jag röker men går en bit ifrån henne då så hon inte blir drabbad. Kan ni bara va snälla och sluta spekulera i hur vårat liv är! Min dotter fyller 15, har många äldre kompisar och jag litar på henne till 100% nu va misstaget att det hoppade in 4 killar i bak när hon själv satt i fram med bälte på sig för att hon skulle sova hemma hos L. Snälla kan ni bara sluta! Och Julias riktig pappa är ingen drogmissbrukare, mitt ex är det nu men va inte det när vi bodde med varandra därför är hn hemlös nu för att jag har inte sånna hos mig och min dotter!

Om 14 åringar haft konsekvens tänk och bra omdöme hade dem inte gått med på att det ska sitta 4 obältade personer i baksätet. Dem hade sagt till en förare som leker rally Kalle att det inte är ok. Men nu besitter inte 14 åringar ännu dessa egenskaper och det är just därför vi som föräldrar ser till att dem inte försätter sig i sådana situationer som din dotter hamnade i genom att ha regler och tydliga ramar att leva efter. Du säger tom nu i efterhand att du litar till 100 % på din dotter. Man kan inte lita till 100 % på en tonåring och där är din största brist i ditt föräldraskap.
Citera
2020-06-23, 18:01
Medlem
Citat:

Nu hoppar även jag in här igen, det fetade måste du förklara vad du menar.
Jag tolkar det som att du lägger skulden på de fyra avlidna, helt horribelt om det är så du menar!
Samtliga passagerare har nog förlitat sig på att föraren hade full koll och tog ansvaret för det som hon företog sig att alla skulle komma fram till Max helskinnade.

Vi är många som vill ha ett svar av dig på detta, och i all välmening så kan jag rekommendera dig att bara tillföra tråden fakta om själva olyckan eller så bör du varken läsa och besvara inlägg.
Citera
2020-06-23, 18:16
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kafu
MILTON VESTMAN
* 31 juli 2003
† 31 maj 2020
död i en ålder av 16 år och 10 månader

Dödsannons
Minnesrum med dödsannons
Minnesrum med tänd ett ljus
Minnesrum, begravning
Notis, familjesidan.se

FELIX PERSSON
* 11 september 2003
† 31 maj 2020
död i en ålder av 16 år, 8 månader och 20 dagar

Dödsannons
Minnesrum med dödsannons
Minnesrum. begravning
Notis, familjesidan.se

EMIL IDH
* 25 april 2004
† 31 maj 2020
död i en ålder av 16 år, 1 månad och 6 dagar

Dödsannons I
Dödsannons II
Minnesrum med dödsannonser
Begravningen sker i kretsen av de närmaste

MAX LARSSON
* 25 maj 2004
† 31 maj 2020
död i en ålder av 16 år och 6 dagar

Dödsannons I
Dödsannons II
Dödsannons III
Minnesrum med dödsannonser
Minnesrum, begravning

Direktsändning av begravningsceremonin 2020-06-25 kl 13.00

Citat:
Ursprungligen postat av ceciliastenbock
När skall pojkarna gravsättas?

Pojkarnas dödsannonser.
Citera
2020-06-23, 18:31
Bannlyst
Citat:
Bra att du klargör detta, jag blev verkligen paff av inlägget om att ni hade rökt tillsammans, skönt att höra att det vara var "hört" igen från någon.

Men kan inte du bara förklara relationen dessa 6 emellan, och om dom kände varandra innan och vilken som åkte med tjejen till Hassela förutom din lilla tjej.

Lite fakta runt detta gör att skitsnacket från alla tyckare minskar.

Samma sorg över tjejen från Kramforsolyckan

fö lider som satan med er alla och sörjer verkligen speciellt de 4 grabbarna men kanske mest tjejen som körde om hon inte kan bli återställd din tjej verkar iallafall vara utom fara iallafall fysiskt
Citera
2020-06-23, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoCashAsh
Om man utgår från att dessa spår är från Audin, så har den ju INTE gått med ett bredställ ner i diket. På tidigare bilder såg det ut så, men då skulle höger framhjul gått fritt nästan mot vägbanken, och inte slitits loss.
Men nu ser/antar jag att den förmodligen har gått ganska rakt ner och då stämmer det bättre att höger framhjul med tillbehör har slagits loss mot stenen som syns på bilden.
Då kanske det var så ändå, att kurvan kom lite "överraskande" och kanske med en kombo att det var lite halt pga nattfukt och lite panikbromsning. Eller som väderpersonens uträkning visade, att det kunde ev även förekomma lite isbildning i anslutning till området runt denna bro och närliggande vattendrag. Hastigheten är iaf den primära orsaken i denna olycka.

Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Farten var lite högre än 120. Bilen har kommit ut utanför vägbanan och föraren har panikbromsat säger polisen till SVT.
Vittnen finns i en bil som körde bakom. Då kanske olycksbilen körde om som vissa skrivit om i tråden?

Citat:
Ursprungligen postat av RecceDoc
Vi vet inte, det finns gissningar, mer eller mindre kvalificerade. En smart person kan säkert komma nära sanningen men det är troligtvis utredarna som får betalt för att jobba med det som har störts chans att få all info och har både utbildning och erfarenhet att dra slutsatser.
När det väl kom bra bilder så var det ju inte så svårt för oss alla som analyserade!

Citat:
Ursprungligen postat av NoCashAsh
Nu hade det varit intressant att få veta om det finns några tecken på om något händer en bit innan dessa spår man ser på bilderna. Antingen att det har släppt lite pga den höga farten eller ett djur som hoppat fram och man rattar lite och får den första krängningen till vänster tillsammans med lastförskjutning (obältade personer) och returen blir omöjlig att parera samtidigt som hon i lite panik försöker bromsa.

Såg ett inlägg om att nåt vittne hade sagt att det hade hänt något en bit innan kraschen, varför togs det ursprungliga inlägget bort om det hade relevans och bäring? Finns det någon som kan återge det inlägget mer utförligt?
Citera
2020-06-23, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Pojkarnas dödsannonser.
Sitter här nu i solen medans mina barn i samma ålder är ute och har roligt nu när skolan är över precis som dessa sex barn skulle gjort, så himla tråkigt

Dom ville bara ha roligt tillsammans och vara snälla med varandra, inget annat oavsett vad en del idioter här tror sig veta.

När man läser att en del önskar livet ur någon och att dom ska i fängelse, aldrig få köra bil osv då undrar man verkligen hur dessa mår, en så otroligt rutten uppväxt en del verkar ha fått.
Citera
2020-06-23, 19:02
Medlem
Lalle46s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Pojkarnas dödsannonser.
Jättefina annonser 😢
Så onödigt.. Bara för att en tuffing satt bakom ratten.
Gud dömde fel denna gången.
Stackars familjer. 💔 🌹
Citera
2020-06-23, 19:05
Medlem
Citat:

Jess - På denna sidan skrivs en massa oväsentliga saker. Bry Dig inte om vad de skriver om Dig och Din dotter el de andra i olyckan. Hade denna olycka inte inträffat hade samma människor skrivit om en massa andra saker. Här finns några personer som försöker få tråden att hålla en etisk, bra och sund ton.
Då jag har en dotter som verkar vara 1 år äldre än Dig känns det alldeles extra och det gör mig väldigt ont om Er. Jag önskar Dig och Julia en bra framtid! Detsamma önskar jag Lovisa!
Citera
2020-06-23, 19:35
Medlem
Citat:
Det är omöjligt för oss andra här att veta om du verkligen är Js mamma, men ok. Oavsett är det omöjligt att få andra användare på fb att inte skriva ner dig totalt. Det är ju det fb går ut på för många. Dom skiter i om du är i din svåraste situation någonsin, dom kommer ändå kritisera allt möjligt. Det som har med saken att göra och det som inte har med saken att göra. Det som är sant och det som är osant. Sen finns det ju trollen också som bara går efter logiken att man ska få så många och stora motreaktioner som möjligt.

Du kan vara en ok eller en bra mamma, ingen aning. Detta är en fruktansvärd olycka från din horisont. Man måste låta sina barn ta en del risker. Att låta sin 14-åring åka på en sån här grej är långt bortanför vad jag skulle göra, men helt orimligt är det inte.

Men nu skall jag beskriva något som faktiskt är orimligt. Låt oss säga att det blir som vi vettiga hoppas, att J återhämtar sig fullständigt, och att L också gör det inom ett år. Nu till det orimliga: J vill åka nästa år också. L vill också åka nästa år också. L får låna förälders bil igen. Du låter J åka med L hem kl 3 på natten igen. Man kan gå ännu längre. L kör dubbla hastighetsbegränsningen igen även på olycksplatsen. Alla inblandade tycker att detta är helt normalt, eftersom misstaget förra gången var att det hoppade in 4 killar där bak.

Och därför är det orimligt att det blir så som du hoppas när du skriver "va snälla och sluta" när du i samma inlägg skriver "nu va misstaget att det hoppade in 4 killar i bak".

Låt detta bli det sista inlägg du läser i den här tråden, för det kommer alltid finnas dom som skriver "Dumma fjottisar ka inte körafortare än 110 på 50-väg, det är detjag alltid sakt!!!!" eller annat av samma kvalitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in