Citat:
Du kan den vägen och jag håller med dig om att den är svår, har åkt där många gånger långt tillbaka.
Varje gång man körde så blev man överraskad av kurvorna trots att jag kört vägen 20-30 ggr.
Vet inte om föraren var van med vägen, sannolikt inte då hon haft lappen nåt år och då kan man göra en felbedömning. Men jag vill inte sia eller döma ändå, jag var inte där
Citat:
Ibland kommer det någon som kör fortare och verkar ska till Sjukhuset eller vad det är som är så bråttom.Sedan spelar väder och underlag in hur hastigheten justeras. T ex i Långskog där vägen går igenom byn och husen står nära vägen är hastigheten 60 km/h, här har polisen haft kontroller och det är riktigt bra,, fattar inte de som håller typ 90 genom byn, respektlöst , hål i huvudet, ja det finns många namn... Sedan om man kör 80-90 där det inte är bebyggelse, torr och fin väg , nä , jag bryr mig inte.
Har kört på ryck tidigare, ofta långt över hastighetsbegränsningen men det händer även privat på samma sträckor, borde jag då bli av med körkortet om dom övriga förhållandena är likvärdiga?
Att köra höga hastigheter vid tätort, sjukhus och skolor etc är vansinne, det tycker jag som dom flesta
Vet inte om det här börjar bli offtopic, därför kommer jag vara sparsam med en del svar