2020-06-05, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ComedyBall
Det tvivlar jag inte på men hur flög han då till andra sidan vägen? Han borde ju isåfall flugit rakt fram och inte mot vänstersidan.

Över vägen? Han flög över den lilla skogsvägen med vägtrumman och ner i ån som jag har förstått det.
Citera
2020-06-05, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zypox
Där håller jag med dig till fullo.

Låt dom sörja ifred även om omtanken kanske är god.
Att påminnas varje dag av främmande personers gåvor undanbedes iaf av två familjer.
Vilka låter jag vara osagt, mao utan personlig koppling vänligen låt bli.
Låter vettigt, det är lite "awkward" att skicka blommor på det viset till folk man inte känner. Tänk er själva att behöva springa och öppna dörren "hela tiden" till blombud. Det är lite tanklöst faktiskt.Även om det skulle vara med god avsikt.
Citera
2020-06-05, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Ingen har väl bekräftat var han hittades utan bara gissningar
Nja, det finns ju påstådda vittnen, i tråden, som säger sig ha sett när han plockades upp.
Citera
2020-06-05, 13:08
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ComedyBall
Det tvivlar jag inte på men hur flög han då till andra sidan vägen? Han borde ju isåfall flugit rakt fram och inte mot vänstersidan.

Kan bero på bilens rotation när den gick av vägen och när det tog stopp.
Citera
2020-06-05, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Kan bero på bilens rotation när den gick av vägen och när det tog stopp.
Snarare rotationen som inducerades i bilen när den studsade i diket. Som skrivits innan, bilen roterade moturs när det gick ned i diket i praktiken med en vinkel uppåt 90 grader (60-90 grader enligt tidigare skribent). Bilens rotation i den riktningen slutar då tvärt och övergår till en snabb rotation i den andra riktningen och då kan en obältad kastas ut genom sidorutan eller framrutan i vilken riktning som helst nästan, men med stor kraft. Det är därmed inte alls orimligt att en obältad person hittades i diket på andra sidan vägen.
Citera
2020-06-05, 13:29
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
https://vsco.co/lovisaoberg01/gallery
Synd att hon inte kör bil lika bra som hon ser ut.
Citera
2020-06-05, 13:30
Medlem
kentolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EMMA1994
Fast hur långt är det där ifrån då ?

Ca 10 mil. 2 timmar enligt hitta.se, så det handlar ju inte om en dagsutflykt. Trodde faktiskt det var längre.
Citera
2020-06-05, 13:34
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Snarare rotationen som inducerades i bilen när den studsade i diket. Som skrivits innan, bilen roterade moturs när det gick ned i diket i praktiken med en vinkel uppåt 90 grader (60-90 grader enligt tidigare skribent). Bilens rotation i den riktningen slutar då tvärt och övergår till en snabb rotation i den andra riktningen och då kan en obältad kastas ut genom sidorutan eller framrutan i vilken riktning som helst nästan, men med stor kraft. Det är därmed inte alls orimligt att en obältad person hittades i diket på andra sidan vägen.

Inte snarare utan precis samma sak som jag skrev fast med fler ord och därmed tydligare förklarat.
Citera
2020-06-05, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RecceDoc
Nja, det finns ju påstådda vittnen, i tråden, som säger sig ha sett när han plockades upp.

Om jag tolkar kartan rätt så rinner bäcken åt det hållet. Så han kan åkt ur rakt fram och sen ha flutit åt vänster.
Citera
2020-06-05, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buckshot
Över vägen? Han flög över den lilla skogsvägen med vägtrumman och ner i ån som jag har förstått det.

Tja, inte för att jag vill lägga mig i - men vissa indikationer på att någon av dem fiskades upp på andra sidan vägen finns det kanske. En bild i Expressen visar på en ambulans, en tom bår och en likbil (Mercedes) där personal står och diskuterar över någon på bår mellan bilarna. Denna bild är tagen i dagsljus och efter bron i färdriktningen och på andra sidan. Jag gissar att det är vid det tillfälle då sista kroppen hittades, vilket då kan förklara både ambulans och likbil. Annars skulle det kanske vara omotiverat att parkera där kan man tycka.

Titta på stillbilden som kommer efter filmsekvensen på denna sida och jämför t ex med Google Earth, så syns 2 svarta korta prydnadslampor mellan bäcken och den lilla vägen. Vill man inte se bilvraket gång på gång kan man klicka på den mittersta grå knappen under videospelaren, så visas omtalad bild. (Någon av offren var väl från Stockholm? Likbilen är leasad av Fonus Begravningsbyrå i Stockholm.)

https://www.expressen.se/nyheter/dod...pp-fran-bilen/
Citera
2020-06-05, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jacques13
Tja, inte för att jag vill lägga mig i - men vissa indikationer på att någon av dem fiskades upp på andra sidan vägen finns det kanske. En bild i Expressen visar på en ambulans, en tom bår och en likbil (Mercedes) där personal står och diskuterar över någon på bår mellan bilarna. Denna bild är tagen i dagsljus och efter bron i färdriktningen och på andra sidan. Jag gissar att det är vid det tillfälle då sista kroppen hittades, vilket då kan förklara både ambulans och likbil. Annars skulle det kanske vara omotiverat att parkera där kan man tycka.

Titta på stillbilden som kommer efter filmsekvensen på denna sida och jämför t ex med Google Earth, så syns 2 svarta korta prydnadslampor mellan bäcken och den lilla vägen. Vill man inte se bilvraket gång på gång kan man klicka på den mittersta grå knappen under videospelaren, så visas omtalad bild. (Någon av offren var väl från Stockholm? Likbilen är leasad av Fonus Begravningsbyrå i Stockholm.)

https://www.expressen.se/nyheter/dod...pp-fran-bilen/
Eller så parkerade de bara där för det är mer plats för flera bilar än på andra sidan. En av killarna
hade flyttat från Stockholm men bodde nära olycksplatsen. Kanske familjen känner de på beggravningsbyrån sen tidigare eller så ska han begravas där.
Senast redigerad av Lugnochfinnutack 2020-06-05 kl. 14:42.
Citera
2020-06-05, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Eller så parkerade de bara där för det är mer plats för flera bilar än på andra sidan.

Tja, jag säger inte alls att jag har rätt! Fast om Du tittar på andra sidan är där gott om plats, så gott om plats att en bärgare kan manövrera där. Men Du kan ju ha rätt - det kanske var så att man höll på att mäta och dokumentera på olyckssidan, och därför inte ville parkera där. Dock har likbilen backat in, och brukar parkera så att ilastningen går smidigast. Och ska man på bår transportera över vägen och över bron hade nog jag haft dörrarna utåt vägen. Nu vet vi (väl?) inga klockslag, när han hittades, av vem, hur det då larmades och i vilken ordning, alltså Polis, Ambulans och Begravningsbyrå eller om olycksbilen då var hämtad etc - , inte heller hur en likbil sannolikt utgående från Stockholm kan vara där samtidigt med ambulans och Polis, så jag lägger inga teorier för övrigt bakom... Bra så...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in