2020-06-11, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Vad för staff kommer föraren? jag hoppas hon får ett hårt straff
Vad innebär ett hårt straff för dig ?
Citera
2020-06-11, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubblefox
"Dödsolyckan utreds som vållande till annans död, vållande till kroppsskada samt vårdslöshet i trafik." enligt aftonbladets artikel.

Står dock inte specificerat om det rör sig om grovt brott. Brukar de utelämna det när det gäller trafikolyckor? Någon som vet?
Polisen gör så för att ha mandat att utreda saker och ting, det handlar inte om vad man egentligen misstänker. Slutresultatet kan bli ett helt annat, ändå från att det bedöms som en olycka till en svårare gärning med ett hårdare straff. Men eftersom MGM är ung och förmodat obelastad i övrigt blir det ändå inget sådant.
Citera
2020-06-11, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Dom kan knappast klassa det som grovt brott, innan utredn. har gjorts?!!!
Rubric. är till för, att tvångsmedel ska kunna utnyttjas, et.c.

Det var ju därför jag frågade om någon vet.
Citera
2020-06-11, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngie
Om de inte frontade in i trumman så är det väl också en av anledningarna att de i framsätet lever. annars har väl de blivit mosad av de obältade från baksätet ? Bara spekulation och gissning inget annat..
Inga elefanter i baksätet sa de förr vet inte om de uttrycket finns kvar, därav kör jag inte om den bakom mig sitter obältad...
Blir oerhört intressant att få reda på hur många som var obältade samt hur de avlidna var placerade i bilen. (har ju spekulerats om någon satt i bagageutrymmet).

Säkerhetsbälten verkar ibland vara designade för storväxta personer, i baksätet brukar "axelfästet" inte heller gå att justera i höjdled. De här grabbarna var väl inte ens fullvuxna. Har ofta funderat över hur mycket man kan lita på bältet i baksätet vid tex frontalkollission på landsväg. Även om båda parter håller fartgräns blir det i typfallet 140 km/h smäll.

Känner att jag måste googla på krocktester...
Citera
2020-06-11, 13:15
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngie
Vad innebär ett hårt straff för dig ?

Att hon ej får sätta sig bakom en bil nå mer samt ett par år bakom galler
Citera
2020-06-11, 13:21
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RecceDoc
Tack för heads up´en!

Ja de uttrycker sig försiktigt. Det är nog smart.

Nej det är inte säkert, det är ju mycket komplicerat. Vet inte om det spelar så stor roll heller, 120 km/h är ju avsevärt högre än den tillåtna hastigheten. Kan inte se att det ändrar något för rubriceringarna heller.

Det låter lite väl optimistiskt att kunna höra henne "inom kort". Men blir det så innebär det ju att det går framåt för henne så, kanske skulle hoppas på det.

Man väcker ju henne inte för att Polisen skall kunna höra henne. Det finns ganska många, andra prioriteringar för det och hänsyn att ta med tanke på skadorna dock.

Huh?
Det är itne ens säkert att hon får en påföljd, det är alldeles för tidigt att säga beroende på hennes skador bland annat.
Hon kan nog itne få ett värre straff via lagstiftning än det hon redan fått.

och vilket straff är det?
Citera
2020-06-11, 13:24
Medlem
70-talistens avatar
Citat:
Att hon ej får sätta sig bakom en bil nå mer samt ett par år bakom galler

En del av straffet borde vara att hon under många år framöver tvingas informera i skolor och körskolor om vikten av att hålla hastighetsgränserna. Då är det åtminstone nåt bra som kommer ur straffet. Ingen blir avskräckt av att hon får fängelse, och hon själv kommer nog tänka sig för innan/om hon kör bil igen.
Citera
2020-06-11, 13:24
Medlem
Citat:
och vilket straff är det?

Vad fan tror du? Rätt ironiskt att du nickar "commonsense".
Citera
2020-06-11, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 70-talisten
En del av straffet borde vara att hon under många år framöver tvingas informera i skolor och körskolor om vikten av att hålla hastighetsgränserna. Då är det åtminstone nåt bra som kommer ur straffet. Ingen blir avskräckt av att hon får fängelse, och hon själv kommer nog tänka sig för innan/om hon kör bil igen.
Nej jag tror inte heller att någon blir avskräckt av det och är hon en normal person skulle det nog ta emot och kännas otroligt jobbigt att köra bil. Hon har en mycket jobbig tid framför sig om hon blir hyfsat återställd.

Citat:
Ursprungligen postat av shiyoma
Vad fan tror du? Rätt ironiskt att du nickar "commonsense".
Mycket ironiskt. Trollar väl eller är ingen direkt tänkare.
Citera
2020-06-11, 13:43
Medlem
Jag gissar att hennes skador kommer att förfölja henne resten av livet. Både de psykiska och de fysiska.

Sedan håller jag med om att samhällstjänst i form av att informera i skolor hade varit ett lämpligt straff...
Citera
2020-06-11, 13:54
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Vad för staff kommer föraren? jag hoppas hon får ett hårt straff
För det har hon inte redan fått menar du?
Citera
2020-06-11, 14:03
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
För det har hon inte redan fått menar du?

Nix, det är nått hon själv har orsakat ingen annan. Hade hon haft lite vett i skallen hade hon inte kört 120 på en 70 väg. Finns inget att skylla på det hon har gjort, hon hade ett ansvar att sen sitta och skylla på nått annat är bara idiotiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in