Citat:
Ursprungligen postat av
LilaNejlikan
Nu har det här ingenting med detta fall att göra. Utan jag frågar DIG gällande ditt tankesätt. Påstår du att du som kvinna/man inte skulle ha problem med att andra kvinnor/män spanar in din partner?!
Måste också påpeka detta med ursprung som hela tiden kommenteras!
Man måste verkligen vara inkompetent när man tror att liknande händelser, svartsjuka och/eller makt BARA handlar om ursprung. Jag kan garantera dig att SVENSKA killar/män, kan vara lika svartsjuka och ha en otrolig makt över sin flickvän/fru! Bevittnat det själv. Flera hundratals gånger. Kan man bara sluta skylla på ursprung hela jävla tiden!
Jag håller med, bra inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av
LilaNejlikan
Jag undrar hur någon från familjen inte kunnat se blodstänk och fläckar här och var? Om man ser blod på toapapper i köket, tänker jag att man kan se blod på toadörr och väggar.
Det kanske inte är lätt. Men ändå....
Jag funderade också på det, men de letade nog mer efter saker, och som anhörig vill man nog inte tänka på att leta efter blod efter sin dotter. man behöver nog ett "tränat" öga också. men på bilderna i FUP så tycker jag att en del blodstänk/rinn är rätt uppenbara även för blotta ögat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Osakazuki
Klart som fan det är blod, men det kommer förr att det regnar nerifrån än att Picasso pudlar. Tre topsningar gjordes i silhuettområdet, en påvisar blod, två gör det inte (bild sid 266 i fup, text lite längre fram), vilket inte är det samma som att det inte är blod på alla tre ställena. Ponera att T, när han i eftertänksamhetens kranka blekhet, inser vad han ställt till med, flyttar Ws nedblodade kropp från vardagsrum till toalett. Där tar han av Ws nedblodade kläder och tvättar av kroppen, som han sedan bär ut till sängen. Ej för ögat synligt, rejält utspätt blod finns kvar på kroppen. Det går ner i överkastets textilfiber där det torkar in och sitter kvar vid topsning. Det är inget jävla kadaverin (som varken är ett protein eller biologiskt material).
Så tror jag det gått till, ja. Mordet i vardagsrummet, släpat in henne i duschen och sedan lagt henne på sängen, Sedan ljungskile.....
Citat:
Ursprungligen postat av
Nulb
Mja, rent tekniskt finns det väl ganska lite som talar mot självmord?
Så klart det är relevant om det finns alternativa, trovärdiga, förklaringar.
Det grova våldet mot huvudet FÖRE döden talar rätt starkt för att det INTE var självmord. Tycker jag. Jag tror inte det finns något fall där någon som blivit grovt misshandlad direkt efteråt begått självmord.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nonickie
Kan de ha bråkat och T fortsätter att spela tv-spel och ignorera henne så att hon tillslut i ren ilska/frustration kastar ner hans Ps4 på golvet/mattan?
Ja, och/eller drar ur sladden?