2020-06-02, 02:20
Medlem
CzeLious - svartsjuka och 'heder' är ju långt ifrån en bra kombination.
Citera
2020-06-02, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Kroppen har hur som helst inte börjat avge likvätska! För att det ska ske krävs att förruttnelseprocessen dragit igång rejält. Men du har helt rätt i att den startar direkt vid dödens inträde.

Ang de inringade fläckarna med sperma och blod är väl att de är synliga för blotta ögat men den övriga delen som lyses upp av bluestar är osynlig.

Är du svagbegåvad eller är det jag som är det? Bluestar visar tydligt och jävligt blått konturerna av en kropp på sängen. Är det massa blod eller inte? Synligt för blotta ögat eller inte, är silhuetten formad av blodspår?
Citera
2020-06-02, 02:26
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extranode
Mycket intressant - vet vi exakt när han kom dit och när bilbytet skedde?
Var bodde denna person när han var i Uddevalla?
När åkte han hem igen?

Fanns inte förhöret med honom med i fup?

Dubbelkollade fup igen (ca s 658) om det och K*rdo och Ba*an kom till Uddevalla från Alingsås 18/11 för att lämna K*rdos Audi till Ts pappa för reparation. De lämnade in Audin till fadern och lånade hans röda Ford så länge. En intressant aspekt här är att de bör ha kunnat frakta kroppen i Audin och sedan låtit fadern rekonda den medan de använde den andra bilen. Helt rätt att de dök upp lägligt för att kunna hjälpa till om en eller båda är så lojala mot sin kusin.
Citera
2020-06-02, 02:27
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Tänk dig för innan du citerar dynga..
Du vill väl inte mista all trovärdighet här på fb?
Kolla gärna upp "jone" Web plats.
Noga.

Bara förslag. 😉

Det ska jag göra, tyckte dock det mesta av just dem 2 delarna stämde med vad jag läst, sen förstår jag ju att personen som skrivit det tolkar på sitt sätt.
Citera
2020-06-02, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Om jag tolkar dig rätt här så menar du att Tishko ville att Wilma skulle lyda honom naturligt? Typ underordna sig hans dominans, enkelt uttryckt.

Detta kan vara OffT men det här vet jag mycket om. Att underordna sig men ändå inte framstå som underordnad, då det renderar i stryk också det. Alltså, Wilma underordnade sig T men om det framstod som uppenbart utåt så gjorde hon fel och blev straffad.
Säg emot mig, den som har bättre insikt i psykologi.
Citera
2020-06-02, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Han hade precis varit med polisen när han kom hem, enligt min teori om att hon begick självmord medan han var i Ljungskile. Kanske hade han kvar i tankarna hur misstänksamma poliserna var mot honom, och kanske hade han också rökt på och tagit andra saker.
Dödförklara henne borde han som jobbar inom hemtjänsten kunna göra, om hon har legat och blött kanske en timma.

Dödförklara gör läkare och endast läkare. Tishko Shabaz Ahmed, invandrad kurd från Irak, ska genast inleda HLR samt ringa 112. Han ska fan i mig inte ”dödförklara” någon överhuvudtaget. Är du på riktigt eller driver du bara med oss?
Citera
2020-06-02, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Han visste ju var han hade henne, så är det ju. Att han gjorde slut gång på gång var nog inget annat än ett hot, mer eller mindre.

Men jag tror som sagt inte att det var det att hon gjorde slut som gjorde att han mördade henne, utan att det skedde under ett bråk där hon provocerade honom. Nåt sånt

Att göra slut gång på gång, och sen ta tillbaka, är ett oerhört tydligt tecken på en psykopat, som anser sig äga och ha kontroll. Efter varje gång han gjort slut och tagit tillbaka, så har han boostat sitt eget alfahannetänk och därmed ännu mer sänkt hennes självförtroende. Genomtänkt, vidrigt och ondskefullt..
Citera
2020-06-02, 03:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CzeLious
Har redan läst igenom alla sms, tycker inte direkt det är något kontrollerande från hennes håll.

Har läst kommentaren av M också, men jag klandrar henne inte att må dåligt av den relationen.

Har du läst på https://jonehrsson.se/trofesamlaren/ ?

Har länkat och citerat detta innan, men kan göra det igen.

Där står det om hans kontrollerande
"Efter att läst igenom förundersökningen så får man ta del av Tishkos skrämmande läggning där han minst sagt är kontrollerande. Han ser till att ha GPS positionering på Wilma så att han kan följa henne i vartenda steg. När Wilma vid något tillfälle yppade att hennes systers tvååriga son var värdens sötaste så blev Tishko arg och menade på att hon minsann skulle tycka att han var värdens sötaste. Wilma dög aldrig som hon var. Hon tvingades ständigt bära smink – även då hon sov. Hon fick heller inte umgås med vem hon ville – helst så skulle hon inte umgås med någon alls. Inte ens med hennes släkt. Att deras förhållande även resulterade i Wilmas sexuella debut bekom föga Tishko utan han pressade henne till att tillfredsställa hans sjuka böjelse till allt ifrån gruppsex till strypsex. Vid något tillfälle så hade han övertalat Wilma till ha med sig sin femtonåriga vän varpå hon blev ombedd att stå i hallen och titta på medan han förlustade sig på henne, vilket hon givetvis inte förmådde varpå hon begav sig in i sovrummet för att där tvingas lyssna på akten."

"Tishko var extremt svartsjuk – och då menar jag måttlöst svartsjuk. Det framkommer i förundersökningen att Wilma anförtrott sin syster genom att berätta om en händelse där dom varit ute med kompisar och möts av en bil som tutat, vilket föranledde att Tishko blivit arg och inte pratat med henne. Dagen efter så hade han tagit tag i henne och förklarat att hon har skyldighet till att förklara varför en bil tutat på henne. Svinet blir upprörd över att en bil tutar medan han själv rättfärdigar sig till att ligga med Wilmas vänner samtidigt som hon tvingas höra på."

Han var kontrollerande i början av förhållandet utifrån sms:en, han ville troligen ha en tjej som inte betedde sig som en slampa som han skulle få skämmas för. Hans bakgrund spelade nog stor roll där. Och hans dåliga sexuella beteende kan ha berott på att han bara var 20-22 år när de var tillsammans.

Men om du läser de sista sms:en så ignorerade Tishko Wilma helt, medan hon anklagade honom för otrohet och ville att han skulle svara på hennes sms.
Så det kan ha varit så att han var trött på henne och ignorerade henne, och hon märkte det och begick till slut självmord.
Citera
2020-06-02, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Sett senaste dagarna att många påtalat detta med Playstationkontot. Det syns inte exakt när man spelar, inte heller loggas det mellan vilka tillfällen man är inloggad. Det skulle förutsätta att hans PS är uppkopplat mot andra tjänster än bara lokalt. Dessutom vet man inte om en person spelat bara för att enheten är på/inloggad.

Motbevisa gärna ni som har bättre koll. Det är inte lätt att se på en PC/Steam, så varför skulle man kunna se det på en dummare burk som en PS?

Det man kan göra är att kolla trophies, se om det finns nån ny trophy under en viss tidsperiod. Det är bara att kolla listan, det spel man fått en trophy senast ifrån finns högst upp och det finns exakt tid och datum för när den blev tilldelad.

Jag har också nämnt här, som blev begravt, att jag undrar om polisen kollat hans meddelanden på PSN? Man vet ju inte om det finns nåt där, menar jag... Även om det kanske är osannolikt. Leave no stone unturned liksom.
Citera
2020-06-02, 03:09
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaNejlikan
Nu har det här ingenting med detta fall att göra. Utan jag frågar DIG gällande ditt tankesätt. Påstår du att du som kvinna/man inte skulle ha problem med att andra kvinnor/män spanar in din partner?!

Måste också påpeka detta med ursprung som hela tiden kommenteras!

Man måste verkligen vara inkompetent när man tror att liknande händelser, svartsjuka och/eller makt BARA handlar om ursprung. Jag kan garantera dig att SVENSKA killar/män, kan vara lika svartsjuka och ha en otrolig makt över sin flickvän/fru! Bevittnat det själv. Flera hundratals gånger. Kan man bara sluta skylla på ursprung hela jävla tiden!

Jag håller med, bra inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av LilaNejlikan
Jag undrar hur någon från familjen inte kunnat se blodstänk och fläckar här och var? Om man ser blod på toapapper i köket, tänker jag att man kan se blod på toadörr och väggar.

Det kanske inte är lätt. Men ändå....

Jag funderade också på det, men de letade nog mer efter saker, och som anhörig vill man nog inte tänka på att leta efter blod efter sin dotter. man behöver nog ett "tränat" öga också. men på bilderna i FUP så tycker jag att en del blodstänk/rinn är rätt uppenbara även för blotta ögat.

Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Klart som fan det är blod, men det kommer förr att det regnar nerifrån än att Picasso pudlar. Tre topsningar gjordes i silhuettområdet, en påvisar blod, två gör det inte (bild sid 266 i fup, text lite längre fram), vilket inte är det samma som att det inte är blod på alla tre ställena. Ponera att T, när han i eftertänksamhetens kranka blekhet, inser vad han ställt till med, flyttar Ws nedblodade kropp från vardagsrum till toalett. Där tar han av Ws nedblodade kläder och tvättar av kroppen, som han sedan bär ut till sängen. Ej för ögat synligt, rejält utspätt blod finns kvar på kroppen. Det går ner i överkastets textilfiber där det torkar in och sitter kvar vid topsning. Det är inget jävla kadaverin (som varken är ett protein eller biologiskt material).

Så tror jag det gått till, ja. Mordet i vardagsrummet, släpat in henne i duschen och sedan lagt henne på sängen, Sedan ljungskile.....

Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Mja, rent tekniskt finns det väl ganska lite som talar mot självmord?
Så klart det är relevant om det finns alternativa, trovärdiga, förklaringar.

Det grova våldet mot huvudet FÖRE döden talar rätt starkt för att det INTE var självmord. Tycker jag. Jag tror inte det finns något fall där någon som blivit grovt misshandlad direkt efteråt begått självmord.

Citat:
Ursprungligen postat av Nonickie
Kan de ha bråkat och T fortsätter att spela tv-spel och ignorera henne så att hon tillslut i ren ilska/frustration kastar ner hans Ps4 på golvet/mattan?

Ja, och/eller drar ur sladden?
Citera
2020-06-02, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Det är ju det första som sägs under förhören med hennes familj, står iaf skrivet i Aftonbladets liverapportering.
”Du har inte lagt ed men jag utgår ifrån att du talar sanning”

Tänkte skriva ett inlägg men du citerade så fint så jag bumpar ditt. Exakt så säger dom inför varje individ som ombeds vittna, jag har ingen aning om varför eller om det är praxis. Är det filmens värld som fått mig/oss tro att man vittnar under ed?
Vad hindrar dom från att ljuga hejvilt? Om ingen vittnar under ed så kan heller ingen dömas för mened. Är detta praxis, ni som kan sånt här?
Citera
2020-06-02, 03:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Dödförklara gör läkare och endast läkare. Tishko Shabaz Ahmed, invandrad kurd från Irak, ska genast inleda HLR samt ringa 112. Han ska fan i mig inte ”dödförklara” någon överhuvudtaget. Är du på riktigt eller driver du bara med oss?

Ja det kan man tycka att han borde ha ringt 112 direkt. Men även andra än läkare kan konstatera att en människa är död, och hon kanske hade legat död med stora blodförluster så pass länge att han kunde konstatera att hon var bortom all räddning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in