2020-06-01, 23:12
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Var hade man hittat de små mängderna blod i Kugan?
Var det på suffletten?

Solskydd på passagerarsidan enligt FUP. Bagagerumsmattan var oklar. Man kan fråga sig om det inte kunnat vara Wilma själv som avsatt det där. Hon och Tischko har ju använt bilen tidigare.
Senast redigerad av tojo 2020-06-01 kl. 23:16. Anledning: Edit: Tydliggjort.
Citera
2020-06-01, 23:15
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Japp och en älg fälls med skott mot hjärta/lungor och blöder ut den vägen då det oftast tar en tid innan de kan tas om hand. Flina på du.

Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Nu är det nog andra gången du skriver att "Varken den tilltalade eller målsägande avlägger vittnesed eller sanningsförsäkran".

VAR kan du visa på fakta att de INTE gör det?

Kan det inte vara som så (enligt mig) att de faktiskt GÖR det men det tar inte reportrarna med i LIVE eller vart menar du att denna ska vara? I Rättegången och/eller i förhör?

Berätta VART detta ska ske OCH vart har det i så fall uteslutits? Om du jämför med andra förhör/rättegångar? Ge oss något exempel - Tack!
Det är ju det första som sägs under förhören med hennes familj, står iaf skrivet i Aftonbladets liverapportering.
”Du har inte lagt ed men jag utgår ifrån att du talar sanning”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Solskydd och bagagerumsmatta enligt FUP.

Jag har bara sett solskyddet
Var det mattan också?
Citera
Medlem
Citat:
Menade det.
Konstigt. Om de använt den bilen borde det ju funnits nånting mer?
Hur tror du T fått ut kroppen hur lägenheten?
Inte en susning. Men en teori är att han under natten styckat henne, lagt henne i något, släpat upp henne till vinden. Han har packat ihop henne ordentligt i massor av sopsäckar. Och en bil. Vi ska tänka på att ett lik inte blöder. Och hon låg inte så länge att hon började ruttna och vätska (tror jag i alla fall). Så väl inpackad i tjänstebilen och åkte runt till vissa soprum. Eller bilskrot med bilpress.
Citera
2020-06-01, 23:16
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Nu är det nog andra gången du skriver att "Varken den tilltalade eller målsägande avlägger vittnesed eller sanningsförsäkran".

Kan det inte vara som så (enligt mig) att de faktiskt GÖR det men det tar inte reportrarna med i LIVE eller vart menar du att denna ska vara? I Rättegången och/eller i förhör?

Berätta VART detta ska ske OCH vart har det i så fall uteslutits? Om du jämför med andra förhör/rättegångar? Ge oss något exempel - Tack!

https://lawline.se/answers/maste-familjemedlemmar-svara-vittnesed

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ed_(juridik)
Citera
2020-06-01, 23:17
Medlem
tojos avatar
Citat:
Jag har bara sett solskyddet
Var det mattan också?

Nej, editerade just. Slarvade där, men då det var på solskydd på passagerarsidan tror jag det är Wilma själv som avsatt det där. Annars är det väl en medhjälpare som fällt ner det för att dölja ansiktet när de kör iväg kroppen på natten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte en susning. Men en teori är att han under natten styckat henne, lagt henne i något, släpat upp henne till vinden. Han har packat ihop henne ordentligt i massor av sopsäckar. Och en bil. Vi ska tänka på att ett lik inte blöder. Och hon låg inte så länge att hon började ruttna och vätska (tror jag i alla fall). Så väl inpackad i tjänstebilen och åkte runt till vissa soprum. Eller bilskrot med bilpress.

Har hundarna markerar i någon av tjänstebilarna?
Eller i Kugan?
Citera
Medlem
Angående "avtrycket" i sängen, kan han ha tvättat blod av kroppen med vatten blandat med klorin och sedan burit kroppen från vardagsrummet och lagt i sängen? Alltså det är intorkat klorin. Hade det blivit någon reagens från luminolet på det?
Citera
2020-06-01, 23:19
Medlem
Citat:
Har hundarna markerar i någon av tjänstebilarna?
Eller i Kugan?
Nix, inga markeringar. Men var hon väl inpackad och bara låg i tio minuter dessutom, så kanske inte det räckte för att lämna likdoft?
Citera
2020-06-01, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halteper
Angående "avtrycket" i sängen, kan han ha tvättat blod av kroppen med vatten blandat med klorin och sedan burit kroppen från vardagsrummet och lagt i sängen? Alltså det är intorkat klorin. Hade det blivit någon reagens från luminolet på det?
Enligt de fakta som finns så hade det kunnat bli det.
Citera
Medlem
Citat:

I tingsrätten.

Som tex.
W's syster och mamma har hörts i tingsrätten om vem som gjort slut.
INTE vittnat.
Förstår du inte skillanden så är det nog inte heller meningen att du ska förstå..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Hennes syster "visste" att de hade gjort slut så här på sida 579:

"Tishko säger att de gjort slut på torsdagen men jag vet att de gjorde slut på onsdagen.
Jag vet det för att hon tagit bort Tishkos namn på Instagram på onsdagen, det gör hon alltid
när de gjort slut eller bråkat."

Finns det några fler "bevis" för att Tishko och Wilma hade gjort slut dagen innan hon dog?
Gärna något bevis för att hon var den som gjorde slut. Och gärna något om att hon faktiskt har sagt att hon har gjort slut.

Både systern och Wilmas väninna säger att hon berättat det. Vilka mer bevis tänker du att du ska få?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in