Citat:
Ursprungligen postat av
Qurera
Man självmördar inte sig själv så muskelvävnad flyger och far, avsätter blodstänk med full kraft, man skadar i inte ögonhålan så att man får en oribitafraktur, inte heller skär man av sig huvudet och lägger det i en kabinväska.
Är det inte nog med dina fjantiga försök att få det till att vara självmord. Tycker att det är ställt utom rimligt tvivel att hon är mördad.
I min självmordsteori så har Tishko skurit av henne huvudet och lagt det i kabinväskan. Men hon har begått självmord först.
Och muskelvävnad kan ha flugit pga styckningen.
Dessutom, vad menar du har hänt som har gjort att muskelvävnad har "flugit och farit"?
Muskelvävnad sitter ju innanför huden, så hur har det kunnat "flyga och fara"?
Jag har svårt att se hur det skulle kunna läcka ut muskelvävnad vid tex ett knytnävsslag, eller ens vid en spark.
Så en teori är att muskelvävnad har läckt ut vid någon form av skärning, och sen har någon svingat kniven med blod och muskelvävnad på, och gett den blodbesudling med muskelvävnad som finns på sida 303-305 i FUP, och som det står mer om på sida 310.
Och svingat kniven kan hon ha gjort själv efter att hon skar sig djupt i handlederna med en kniv. Eller så kan Tishko ha svingat kniven som han använde vid styckningen.
Och det där med "avsätter blodstänk med full kraft", kan du hänvisa till sida i FUP där det står så?
För jag kan bara hitta om "avkastat blod" på sida 297-300 i FUP. Och eftersom det är långt ner nära golvet, så borde det kunna uppstått tex om hon gjorde en snabb rörelse med kniven eller med den skadade handleden.
Men även vid styckning kan sådan blodbild uppstå.
Och vid sökning på "orbita" i FUP så får jag inga träffar. Men varför skulle inte en ögonskada av trubbigt våld innan döden, kunna uppstå genom ett fall mot marken, tex pga en svimning orsakad av blodförluster vid tex skärning i handlederna?