2020-06-01, 21:54
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Har också funderat på det där. Varför stannade hon kvar? Vi lär inte få svar på det, nej, men det är ju en fundering man nöter på till och från

För att hon var så pass kontrollerad av honom och hon hade ingenstans att ta vägen.
Citera
2020-06-01, 21:55
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Om duschdraperiet legat ovanpå överkastet kan det ha varit lite fuktigt. Om det då varit tvättat eller sköljt i klorin tidigare, skulle klorinen från draperiet kunnat ge avtryck. Det har hänt Att jag sköljt mitt duschdraperi i klorin om jag misstänkt att det varit mögelangrepp på det. Klorin skulle ju också kunna ge denna färg med hjälp av blues tar. Kanske lite långsökt. Men vem vet?

Klorin skulle lämnat synliga fläckar
Citera
2020-06-01, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Man självmördar inte sig själv så muskelvävnad flyger och far, avsätter blodstänk med full kraft, man skadar i inte ögonhålan så att man får en oribitafraktur, inte heller skär man av sig huvudet och lägger det i en kabinväska.
Är det inte nog med dina fjantiga försök att få det till att vara självmord. Tycker att det är ställt utom rimligt tvivel att hon är mördad.

I min självmordsteori så har Tishko skurit av henne huvudet och lagt det i kabinväskan. Men hon har begått självmord först.

Och muskelvävnad kan ha flugit pga styckningen.
Dessutom, vad menar du har hänt som har gjort att muskelvävnad har "flugit och farit"?
Muskelvävnad sitter ju innanför huden, så hur har det kunnat "flyga och fara"?
Jag har svårt att se hur det skulle kunna läcka ut muskelvävnad vid tex ett knytnävsslag, eller ens vid en spark.
Så en teori är att muskelvävnad har läckt ut vid någon form av skärning, och sen har någon svingat kniven med blod och muskelvävnad på, och gett den blodbesudling med muskelvävnad som finns på sida 303-305 i FUP, och som det står mer om på sida 310.
Och svingat kniven kan hon ha gjort själv efter att hon skar sig djupt i handlederna med en kniv. Eller så kan Tishko ha svingat kniven som han använde vid styckningen.

Och det där med "avsätter blodstänk med full kraft", kan du hänvisa till sida i FUP där det står så?
För jag kan bara hitta om "avkastat blod" på sida 297-300 i FUP. Och eftersom det är långt ner nära golvet, så borde det kunna uppstått tex om hon gjorde en snabb rörelse med kniven eller med den skadade handleden.
Men även vid styckning kan sådan blodbild uppstå.

Och vid sökning på "orbita" i FUP så får jag inga träffar. Men varför skulle inte en ögonskada av trubbigt våld innan döden, kunna uppstå genom ett fall mot marken, tex pga en svimning orsakad av blodförluster vid tex skärning i handlederna?
Senast redigerad av vemsa 2020-06-01 kl. 22:02.
Citera
2020-06-01, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Förruttnelseprocessen påbörjas direkt när döden inträffar. Det krävs att liket ligger där 15-20 min för att hunden skall känna likdoft. Och det är mycket möjligt att tösen legat där hela tiden som T varit ute på sin tågresa. Dvs fyra timmar. Det vet vi inte.
Kroppen har hur som helst inte börjat avge likvätska! För att det ska ske krävs att förruttnelseprocessen dragit igång rejält. Men du har helt rätt i att den startar direkt vid dödens inträde.

Ang de inringade fläckarna med sperma och blod är väl att de är synliga för blotta ögat men den övriga delen som lyses upp av bluestar är osynlig.
Senast redigerad av Qurera 2020-06-01 kl. 22:00. Anledning: Stavfel
Citera
2020-06-01, 21:57
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Tror hon var död redan när hon hamnade i sängen. En död kropp blöder inte eftersom pumpen stannat och det blod som finns kvar i kroppen snabbt börjar stelna.
Blodet lägger sig enl tyngdkraften, ned dvs mot liggytan.
Citera
2020-06-01, 21:58
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Har också funderat på det där. Varför stannade hon kvar? Vi lär inte få svar på det, nej, men det är ju en fundering man nöter på till och från
Jag och min sambo har också gjort slut några gånger och eftersom vi bott ihop och inte hade någonstans att ta vägen så har vi ändå sovit under samma tak. Nu har vi alltid blivit ihop igen och uppbrotten både kortare och längre, men när jag varit upprörd och tom berättat för vänner så skulle jag säga att jag ändå inte skulle städa... eller kanske är det.inte så konstigt, de kanske efter att wilma gjorg slut på onsdagen blivit ihop igen, men redan på torsdag återupptog wilma anklagelsen om han han va den största manshoran...
Citera
2020-06-01, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Hur förklarar du då att likhundarna markerade där?

Markerade de på sängen eller i sovrummet?
Citera
2020-06-01, 22:00
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
BRA!!!Precis vad jag hela tiden anfört.. Men! jag tror inte kroppen är styckad! huvudet ja, av skäl som bla Leif GW anfört! Kroppen har lindats in i matta,eller svarta sopsäckar och dragits ned för trappan in i bakluckan eller baksäte i en bil..med eller utan medhjälpare!!

Kan han fixa det själv? jodå även det är möjligt! Hur mkt vägde W?? 50 kg? Denna vikt släpar man /lyfter hur lätt som helst,,speciellt om man är adrenalinstinn och bara Måste!!
Men allt blod då? tja vid slakt av ett djur,sprutar det som en fontän när stora kroppspulsådern skärs av!!

Tror inte heller på styckning, det jag menar att han kastat är böodiga trasor och annat "besudlat" material. Knivar och sånt verkar han ha behållit, men kuddar och mög har han kastat.
Jag tror som du, hela kroppen bars ner över natten och dumpades någonstans. Möjligen på ett sådant ställe att T kan vara säker på att den inte hittas. Hans utsago om lappen i häktet känns som en efterkonstruktion
Citera
2020-06-01, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Markerade de på sängen eller i sovrummet?
Hunden markerade genom att hoppa upp på sängen och ge skall. Vilket enligt hundföraren betyder att det är sängen som liket legat på.
Citera
2020-06-01, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Det var ju kursivt. Jag fattade iallafall.

Ja du har rätt, ursäktar. Efter Ps utläggningar om kadaverin och kemi så lyser varningslampan titt som tätt när något kommer därifrån.
Citera
2020-06-01, 22:08
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Jag och min sambo har också gjort slut några gånger och eftersom vi bott ihop och inte hade någonstans att ta vägen så har vi ändå sovit under samma tak. Nu har vi alltid blivit ihop igen och uppbrotten både kortare och längre, men när jag varit upprörd och tom berättat för vänner så skulle jag säga att jag ändå inte skulle städa... eller kanske är det.inte så konstigt, de kanske efter att wilma gjorg slut på onsdagen blivit ihop igen, men redan på torsdag återupptog wilma anklagelsen om han han va den största manshoran...

Precis. Tänker i samma banor som du. Har själv varit i en relativt snarlik relation som Wilma och Tishkos men det är ju jävligt många år sen nu. Den ångesten och stressen gjorde kaos i skallen på både mig och den andra parten.

MEN, hade gärna varit en flyga på väggen i deras hem Wilmas sista tid i livet ( kanske inte sista timmarna dock, fy )
Senast redigerad av KnivStina 2020-06-01 kl. 22:13.
Citera
2020-06-01, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
En sak som gnager lite i mig (och som jag inte kommer få svar på) men Wilma ska ju ha gjort slut med T på onsdagen. Men på torsdag vid 13-tiden skickar Wilma meddelande till T och skriver att dammsugaren är sönder, hade de redan blivit ihop igen eller varför skulle W dammsuga lägenheten?
Hon verkar också ha ljugit om hantverkaren som skulle komma dit för att inte gå på körkortslektionen.
Dammsugarpåsen som var helt vid teknisk undersökning, men T verkar ha dammsugit vid städningen. Kanske egentligen en helt obetydlig detalj... 🙂

Har också funderat kring detta, kan det vara så enkelt att hon ej hade någonstans att ta vägen och ville bo hos T och enbart vara kompisar? Vilket givetvis inte T kunde acceptera och vi vet alla det hemska utfallet av detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in