2020-06-01, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Så du menar att om man häller ut tex en liter blod på ett golv i en pöl, då kommer det stelna och bli ungefär som knäck inom några minuter?
Eller kommer blodet iallafall vara fortfarande segt efter någon timme, så att man kan göra fotavtryck i det?
Så här ställer man frågan i förhör:
FL: Vi ska titta vidare på fotavtryck (visar bilder som är inskickade till NFC). Det är säkrat ett antal fotavtryck i din lägenhet. Det är avtryck som är i blod. NFC har identifierat dessa avtryck och de kommer från dig. Vad har du för förklaring till det

TA: – ingen kommentar

Som jag kan härleda i fupen så står det inte hur koagulerat blodet var - eller icke-koagulerat.
Citera
2020-06-01, 20:05
Medlem
Ni som hunnit läsa FUP och följt detta den senaste tiden.
Kan de haft sex precis innan han bragt henne om livet? Därav spermier på överkast och andra ställen.
Han kanske ville ha sex en sista gång innan han skulle ta livet av henne?

Kan han råkat kväva henne under eller i anslutning till sexakten?

Som sagt.
Ha lite överseende med att jag inte är så påläst för tillfället. 😃
Citera
2020-06-01, 20:08
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Så du menar att om man häller ut tex en liter blod på ett golv i en pöl, då kommer det stelna och bli ungefär som knäck inom några minuter?
Eller kommer blodet iallafall vara fortfarande segt efter någon timme, så att man kan göra fotavtryck i det?
Inom några minuter nej...men då är det nyligen hänt och man ringer om hjälp...till polisen.
Citera
2020-06-01, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Tycker det där är ”spännande” rent tekniskt/biologiskt och ser fram emot att du får svar för det är ju en Helt klart en siluett Som kommit fram av någon anledning.

Eller hur! Och så framträdande som silhuetten är på bilderna, så borde det vara blod, blod och åter blod. Men det är det väl inte, enligt FUP?

Och överkastet är heller inte tvättat, också enligt FUP vad jag förstår. Så varför silhuetten som är så tydlig i Bluestar?
Citera
2020-06-01, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yayacrims
BINGO... Äntligen en med en vettig teori

Jag undrar hur någon från familjen inte kunnat se blodstänk och fläckar här och var? Om man ser blod på toapapper i köket, tänker jag att man kan se blod på toadörr och väggar.

Det kanske inte är lätt. Men ändå....
Citera
2020-06-01, 20:10
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den enda gången "fekalier" nämns i fupen är i samband med toalettens avlopp.

Fekalier = Bajs, avföring.
Citera
2020-06-01, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Eller hur! Och så framträdande som silhuetten är på bilderna, så borde det vara blod, blod och åter blod. Men det är det väl inte, enligt FUP?
Så här beskriver NFC:

På sängöverkastet (G106) fanns en del besudlingar. Alla besudlingar svarade inte positivt på testerna men några testades positivt för sperma (S095-S097) och några indikerade för blod (S074-S076)2.

Så nej, silhuetten var inte full med blod.
Citera
2020-06-01, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Fekalier = Bajs, avföring.
I know. Därför tror jag skribenten blandat ihop begreppen. Det fanns inte fekalier i vardagsrum och sovrum. Men där fanns muskelvävnad och besudlingar.
Citera
2020-06-01, 20:12
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Nä, så då har ju medlet reagerat på annan biologiskt ämne, nu vet inte jag om likvätska har någon färg men den borde ju rimligen vara biologiskt ämne..🤔
Citera
2020-06-01, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så här beskriver NFC:

På sängöverkastet (G106) fanns en del besudlingar. Alla besudlingar svarade inte positivt på testerna men några testades positivt för sperma (S095-S097) och några indikerade för blod (S074-S076)2.

Så nej, silhuetten var inte full med blod.

Tack, Picasso! Vet vi om sperma syns i Bluestar? Jag ger mig in i det hela utan kunskap eller teorier men med ett intellektuellt och sunt tänkande.
Citera
2020-06-01, 20:13
Medlem
SweKingCalles avatar
Tänk om någon flitig och påläst kunde bygga ihop en tidslinje med all fakta vi har tillgång till, alltså BARA fakta 😊
Citera
2020-06-01, 20:15
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Tänk om någon flitig och påläst kunde bygga ihop en tidslinje med all fakta vi har tillgång till, alltså BARA fakta 😊
Det finns på första sidan, iaf en tidslinje baserat på fup några dagar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in