2020-06-01, 22:27
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Gissar att de va mitt, det har du rätt i! Jag har för mig att det stod i fupen atg hon bett om pengar för att hon skulle till tandläkaren, men klart det inte kostade något för henne!

Stämmer att det stod så. Kan ha varit pengar till buss eller tåg hon behövde?
Citera
2020-06-01, 22:29
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Att han helt sonika skulle ta med kroppen ut... Det som talar för det är stegen i trapphuset, som verkade gå nedåt.

Men ännu mer talar emot, vart tog han sig sen? En kropp är tung att släpa runt på. Då borde det finnas en bil/medhjälpare som lyckats gå helt under radarn.

Dessutom saknas det väl enorma mängder aluminiumfolie. Tishko har själv sagt att de två rullarna (2x20m) var inköpta ganska nyligen. Nästan inget av detta fanns kvar när polisen gick igenom bostaden.

Jag tror att han gjort samma variant av inslagning med övriga kroppsdelar, som med huvudet. Borde finnas fem delar till.

Snorungens enda bedrift var att gömma undan Wilmas kvarlevor. Av allt att döma var han själv, använde inte bil, och kroppen har inte återfunnits. Hoppet börjar blekna.
Jag saknar ord för att beskriva mina känslor inför det.

Det finns dock vittnen som säger att de sett en bil stå parkerad utanför bakdörren.

Jag vet inte när på dygnet dessa steg hördes, men det finns kanske en chans att han fått tag på en bil mellan att polisen släppte av honom och att stegen hördes. Alternativt att han fått tag på en okänd medhjälpare under tiden han var i Ljungskile.
Jag säger inte att det är då, men min teori är att han inte delat kroppen mer än för att avskilja huvudet.
Vad talar för att kroppen inte lindats in i folie i sin helhet och dumpats nära bostaden menar du?
Citera
2020-06-01, 22:30
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Om jag tolkar dig rätt här så menar du att Tishko ville att Wilma skulle lyda honom naturligt? Typ underordna sig hans dominans, enkelt uttryckt.
Mjo typ, men han ville väl inte att hon skulle må dåligt över det utan tanken var för "hennes eget bästa". Många gånger verkade han tröttna på henne och hon försökte få tag på honom ganska så ihärdigt och jag tror det sista hon ville var att göra slut med honom.
Citera
2020-06-01, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Inom några minuter nej...men då är det nyligen hänt och man ringer om hjälp...till polisen.

Han hade precis varit med polisen när han kom hem, enligt min teori om att hon begick självmord medan han var i Ljungskile. Kanske hade han kvar i tankarna hur misstänksamma poliserna var mot honom, och kanske hade han också rökt på och tagit andra saker.
Dödförklara henne borde han som jobbar inom hemtjänsten kunna göra, om hon har legat och blött kanske en timma.
Citera
2020-06-01, 22:32
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Stämmer att det stod så. Kan ha varit pengar till buss eller tåg hon behövde?
Mycket troligt, hon skulle väl till kompisen som bodde i Stenungsund
Citera
2020-06-01, 22:33
Medlem
Citat:
Mjo typ, men han ville väl inte att hon skulle må dåligt över det utan tanken var för "hennes eget bästa". Många gånger verkade han tröttna på henne och hon försökte få tag på honom ganska så ihärdigt och jag tror det sista hon ville var att göra slut med honom.
Du tror inte han gjorde slut då och då enbart för att visa sin makt över henne? Betänk att hon var ett barn. Hon var 15 när de träffades. 17 när hon dog. Ingen livserfarenhet alls. Men denna gång var det HON som gjorde slut. Och hon verkade känna en lättnad enligt vittnen. Ja du, fan vet vad man ska tro.
Citera
2020-06-01, 22:35
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Varför skulle hon behöva pengar för tandläkarbesök? Hon hade gratis tandvård.

Inte ditt inlägg jag svarade på sorry

Kan väl vara om det är någon estetisk behandling som kanske hon betalar för, men jag vet inte om ungdomar under 18 kan beställa sådant
Citera
2020-06-01, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Blodet lägger sig enl tyngdkraften, ned dvs mot liggytan.

Visst gör det så, men min poäng var att en död kropp blöder inte speciellt mycket, efter en stund inte alls.
Citera
2020-06-01, 22:38
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:

Hur som helst så saknade Tishko respekt för henne. Det grundar sig troligtvis i att hon inte var den typen av flickvän han hade velat ha. Hon var påstridig och tjatade när han försökte att skjuta bort henne. Han tog tillbaka henne varje gång för att pissa på henne lite till. Ju mer jag tänker på det och vrider och vänder på det, desto mer tror jag att Tishko föraktade henne.

Deras relation kantas verkligen av hat och uttryck för kärlek om vartannat från Tishkos håll. Wilma hade lite klös hon med men var chanslös för att hon helt enkelt var förlorad i honom på alla vis en flicka kan förlora sig i en ”bad boy”

( han är naturligtvis ingen bad boy i mina tankar utan en liten vidrig pissråtta med ett mindrevärdeskomplex och en kass kvinnosyn )
Citera
2020-06-01, 22:44
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du tror inte han gjorde slut då och då enbart för att visa sin makt över henne? Betänk att hon var ett barn. Hon var 15 när de träffades. 17 när hon dog. Ingen livserfarenhet alls. Men denna gång var det HON som gjorde slut. Och hon verkade känna en lättnad enligt vittnen. Ja du, fan vet vad man ska tro.

Han visste ju var han hade henne, så är det ju. Att han gjorde slut gång på gång var nog inget annat än ett hot, mer eller mindre.

Men jag tror som sagt inte att det var det att hon gjorde slut som gjorde att han mördade henne, utan att det skedde under ett bråk där hon provocerade honom. Nåt sånt
Citera
2020-06-01, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Ok. Tack för info.
Kan sängen ha varit mord/dråpplatsen?
Vardagsrummet tror teknikerna är mordplatsen.
Citera
2020-06-01, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Han hade precis varit med polisen när han kom hem, enligt min teori om att hon begick självmord medan han var i Ljungskile. Kanske hade han kvar i tankarna hur misstänksamma poliserna var mot honom, och kanske hade han också rökt på och tagit andra saker.
Dödförklara henne borde han som jobbar inom hemtjänsten kunna göra, om hon har legat och blött kanske en timma.

Varför är du inne på självmordsteorin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in