Citat:
Ursprungligen postat av
Olbars
Att han helt sonika skulle ta med kroppen ut... Det som talar för det är stegen i trapphuset, som verkade gå nedåt.
Men ännu mer talar emot, vart tog han sig sen? En kropp är tung att släpa runt på. Då borde det finnas en bil/medhjälpare som lyckats gå helt under radarn.
Dessutom saknas det väl enorma mängder aluminiumfolie. Tishko har själv sagt att de två rullarna (2x20m) var inköpta ganska nyligen. Nästan inget av detta fanns kvar när polisen gick igenom bostaden.
Jag tror att han gjort samma variant av inslagning med övriga kroppsdelar, som med huvudet. Borde finnas fem delar till.
Snorungens enda bedrift var att gömma undan Wilmas kvarlevor. Av allt att döma var han själv, använde inte bil, och kroppen har inte återfunnits. Hoppet börjar blekna.
Jag saknar ord för att beskriva mina känslor inför det.
Det finns dock vittnen som säger att de sett en bil stå parkerad utanför bakdörren.
Jag vet inte när på dygnet dessa steg hördes, men det finns kanske en chans att han fått tag på en bil mellan att polisen släppte av honom och att stegen hördes. Alternativt att han fått tag på en okänd medhjälpare under tiden han var i Ljungskile.
Jag säger inte att det är då, men min teori är att han inte delat kroppen mer än för att avskilja huvudet.
Vad talar för att kroppen inte lindats in i folie i sin helhet och dumpats nära bostaden menar du?