2020-06-02, 00:46
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Det står om det på sida 613, 608 och 610 i FUP. Och troligen på fler sidor.

Att Wilma gör slut med Tishko för att han har tjejer i sin mobil, låter inte som något skäl till att han skulle bli förkrossad och svartsjuk. Han kunde ju tex ha friat till henne för att bevisa att han älskar bara henne, om han ville ha henne kvar alltså.

Och om man sen läser på sida 611 vad M*lin berättar:

"Har det varit något speciellt den sista tiden innan wilma försvann?
Wilma mådde väldigt dåligt den sista tiden och hon försökte ta sitt liv för tre fyra veckor
sedan. Men hon sa att det var Tishko som räddade henne genom att han stoppade henne."

Tydligen hade hon alltså då dött tidigare genom självmord om det inte vore för Tishko, eller hur ska man tolka det?

Du förstår uppenbarligen inte vad som händer i huvudet på en person med enormt kontrollbehov när man tar kontrollen ifrån dem.
Citera
2020-06-02, 00:54
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kan man spela PS utan att vara online? Alltså med spelkasster/skivor (använder man förresten sånt i PS numera). För i så fall kanske det inte loggas. Och om han hävdar det så kanske det blir svårt att bevisa. Jag måste också säga att jag har noll koll på tv-spel och sånt.

Oftast nu för tiden köper de flesta digitala kopior från butiken som är inbyggd i konsollen.

Man kan se om han haft spel igång genom att tracea paket som skickas från och till konsollen eller datorn och på så sätt ta reda på vad man varit uppkopplad mot, till exempel när man hackar någon använder man andras uppkopplingar för att ta sig in i systemet man vill in i för att det ska bli svårare att hitta vart hackningen skedde, då skickas paketen som till och från mellanhänder.

Tillbaka till topic, så vet jag dock inte hur detaljrikt man kan se, men med rätt resurser skulle man kunna se vilken server han är ansluten mot och vad som hände på servern beroende på hur spelutvecklarna har sina servrar, i vissa spel skickas även paketen mellan spelarna.

Så om han har haft ett spel igång och inte varit där eller om han faktiskt spelat kan vara svårt att bevisa om inte spelet har inbyggt automatisk kick från servern när man varit inaktiv under en viss förbestämd tid. (Även det går att komma runt med lätta script eller att bara manuellt trycka till en knapp innan perioden är slut).
Citera
2020-06-02, 01:05
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halteper
Ser att många funderar på vilket motiv han kan ha haft. Jag tror att det är mer eller mindre omöjligt att använda en frisk hjärna till att förstå hur den djävla organismen tänkte.

Men får väl spekulera. Det kan ju vara så enkelt att W faktiskt HAR gjort slut och bara det är ju en megaförödmjukelse för honom. Kommer hon sedan tillbaks och skall hämta grejer och då, för första gången, vägrar ha sex med honom och går det då 13 kromosomer på dussinet som hos honom då brinner väl proppskåpet fullständigt.

Slutar med våldtäkt när hon gör motstånd och eftersom han tycker han har sin fulla rätt att straffa henne och ta det han vill ha så eskalerar våldet.

Behöver inte vara svårare än så.

Håller med vad du säger till viss del, när man har ett stort kontrollbehov och man mister den kontrollen tar det inte lång tid förrän det svartnar och personen försöker återfå sin kontroll.

Dock hade jag en teori om att han pucklade på henne ordentligt i vardagsrummet innan han flyttade henne till sängen för våldtäkten eller kanske duschade av henne innan sängen för han inte menade att det skulle gå så illa då det bara svartnade, därav avsaknaden av mycket blod i sängen, av gammal vana ville han ha sex efter bråket (grannar hade nämnt att de brukade ha sex efter de bråkat tror jag) och hon sen dog under akten eller precis efter därav sperma fläckarna och likhunden markerade i sängen.

Det som jag har svårt att få in i teorin om att det var ett raseriutbrott var att han så snabbt kom på att han skulle åka till GBG med hennes kort för att förvilla polisen att hon åkte dit samt att för att han ska ha kommit så långt i sin tankegång att hon skulle ha dragit måste ha haft någon tanke på hur han skulle få bort liket samt att han måste ha haft någon tanke på vad han skulle skylla på att han drog. Enligt mig, det kan ju dock ha varit så att han bara kom på första delen och irrade runt i Ljungskile för att tänka ut hur han skulle göra med de andra delarna av "planen".
Citera
2020-06-02, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censcur
Precis vemsa..Nu vet vi !hon begick självmord!!

En HYPOTETISK FRÅGA, Vemsa..utan att anklaga ngn,dig eller ngn annan,utan att vara sarkastisk!!

Om,Jag säger OM: du/jag kommer hem till din lägenhet, ser din /min älskade ligga på golvet i en 20 litersblodpöl,med huvudet avskuret.
Vad hade du/jag gjort?

1 ringa POLISEN... Hjälp, jag tror hon begått självmord!! kom fort.. hjälp!
2 städa bort kroppen,huvudet,själv eller med medhjälpare....
Citera
2020-06-02, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Han hade i och för sig ett ärende dit i och med att Ts pappa skulle fixa den bil de kom dit i så att de tillfälligt bytte bil. Men visst kan han teoretiskt vara en av dem som hjälpt till. Och ja, det känns rimligt att T inte pratade i sin vanliga telefon utan använde en tillfällig telefon för sådan eventuell kommunikation.

Mycket intressant - vet vi exakt när han kom dit och när bilbytet skedde?
Var bodde denna person när han var i Uddevalla?
När åkte han hem igen?

Fanns inte förhöret med honom med i fup?
Citera
2020-06-02, 01:44
Medlem
Citat:
Den enda gången "fekalier" nämns i fupen är i samband med toalettens avlopp.

Är benägen att hålla med. Känns inte som att ”fekalier” är någon större del i FUP eller i åklagarens bevismaterial. Ska det bli en trådsanning nu att lägenheten var nersprejad med Ws bajs?!
Citera
2020-06-02, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Henrik
Blir kurden (och hans anhöriga) inte dömd(a) för mord,
så får vi se om inte farbror Karma kan ordna det hela.

Som bonus-karma hoppas vi på att han/de har ständigt återkommande mardrömmar om detta...... fy fan

När konverterade han förresten..? Det här med kristendom, sd, trump låter lite halvkrystat för denna person tycker jag. Det här med att han måste mörda W på grund av något kan han ju ha insett för länge sedan. Kanske insett efter samtal med papsen.

då kanske han inte ville framstå som irakisk islamist (officiellt) vid dådet
..och därmed börjar planera för att det inte ska tolkas som vad det är - hedersmord - huvud av.
Citera
2020-06-02, 01:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CzeLious
Du förstår uppenbarligen inte vad som händer i huvudet på en person med enormt kontrollbehov när man tar kontrollen ifrån dem.

Och Wilmas kontrollbehov gentemot Tishko, känner du till det?
Läs tex sms:en mellan dem, på den här sidan:

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Hon kan ha varit mytoman, hon säger lite för mycket hemskt om Tishko och om sina föräldrar till sina vänner. Tex på sida 619 i FUP så berättar hennes kompis Alb* så här:

"För en månad sedan berättade hon att han slagit henne så att han svimmade av. Han hade fått
väldigt mycket panik då. Hon berättade att han slagit henne i tinningen så att hon svimmat av."

Och en anledning för henne att ljuga om det kan ha varit att hon ville ha sympati från sin kompis. Eller kanske gav han henne en örfil, men inte så att hon svimmade av.

Men det kanske var så att Tishko slog till henne då, så att hon svimmade av. Dock har vi fortfarande det här på sida 611 i FUP, förhör med Wilmas kompis M*lin:

Wilma mådde väldigt dåligt den sista tiden och hon försökte ta sitt liv för tre fyra veckor
sedan. Men hon sa att det var Tishko som räddade henne genom att han stoppade henne."

Så det kanske var en kamp mellan dem om vem som skulle döda Wilma först - Tishko eller Wilma själv.
Det är iallafall jättesvårt att veta vad som är sant och vad som är falskt. Kanske var Wilma en genomond psykopat som till slut dog av självmord, olycka eller sjukdom i lägenheten. Eller kanske är Tishko en genomond psykopat som dödade Wilma kallblodigt i lägenheten.
Citera
2020-06-02, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Klart som fan det är blod, men det kommer förr att det regnar nerifrån än att Picasso pudlar. Tre topsningar gjordes i silhuettområdet, en påvisar blod, två gör det inte (bild sid 266 i fup, text lite längre fram), vilket inte är det samma som att det inte är blod på alla tre ställena. Ponera att T, när han i eftertänksamhetens kranka blekhet, inser vad han ställt till med, flyttar Ws nedblodade kropp från vardagsrum till toalett. Där tar han av Ws nedblodade kläder och tvättar av kroppen, som han sedan bär ut till sängen. Ej för ögat synligt, rejält utspätt blod finns kvar på kroppen. Det går ner i överkastets textilfiber där det torkar in och sitter kvar vid topsning. Det är inget jävla kadaverin (som varken är ett protein eller biologiskt material).

Och det är kanske där svaret ligger? Såpass utspätt blod att Bluestar reagerar men inte så mycket så att det går att topsa?
Bra inlägg, gav iaf mig något mer att fundera på.
Citera
2020-06-02, 02:06
Medlem
CzeLiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Och Wilmas kontrollbehov gentemot Tishko, känner du till det?
Läs tex sms:en mellan dem, på den här sidan:

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Hon kan ha varit mytoman, hon säger lite för mycket hemskt om Tishko och om sina föräldrar till sina vänner. Tex på sida 619 i FUP så berättar hennes kompis Alb* så här:

"För en månad sedan berättade hon att han slagit henne så att han svimmade av. Han hade fått
väldigt mycket panik då. Hon berättade att han slagit henne i tinningen så att hon svimmat av."

Och en anledning för henne att ljuga om det kan ha varit att hon ville ha sympati från sin kompis. Eller kanske gav han henne en örfil, men inte så att hon svimmade av.

Men det kanske var så att Tishko slog till henne då, så att hon svimmade av. Dock har vi fortfarande det här på sida 611 i FUP, förhör med Wilmas kompis M*lin:

Så det kanske var en kamp mellan dem om vem som skulle döda Wilma först - Tishko eller Wilma själv.
Det är iallafall jättesvårt att veta vad som är sant och vad som är falskt. Kanske var Wilma en genomond psykopat som till slut dog av självmord, olycka eller sjukdom i lägenheten. Eller kanske är Tishko en genomond psykopat som dödade Wilma kallblodigt i lägenheten.

Har redan läst igenom alla sms, tycker inte direkt det är något kontrollerande från hennes håll.

Har läst kommentaren av M också, men jag klandrar henne inte att må dåligt av den relationen.

Har du läst på https://jonehrsson.se/trofesamlaren/ ?

Har länkat och citerat detta innan, men kan göra det igen.

Där står det om hans kontrollerande
"Efter att läst igenom förundersökningen så får man ta del av Tishkos skrämmande läggning där han minst sagt är kontrollerande. Han ser till att ha GPS positionering på Wilma så att han kan följa henne i vartenda steg. När Wilma vid något tillfälle yppade att hennes systers tvååriga son var värdens sötaste så blev Tishko arg och menade på att hon minsann skulle tycka att han var värdens sötaste. Wilma dög aldrig som hon var. Hon tvingades ständigt bära smink – även då hon sov. Hon fick heller inte umgås med vem hon ville – helst så skulle hon inte umgås med någon alls. Inte ens med hennes släkt. Att deras förhållande även resulterade i Wilmas sexuella debut bekom föga Tishko utan han pressade henne till att tillfredsställa hans sjuka böjelse till allt ifrån gruppsex till strypsex. Vid något tillfälle så hade han övertalat Wilma till ha med sig sin femtonåriga vän varpå hon blev ombedd att stå i hallen och titta på medan han förlustade sig på henne, vilket hon givetvis inte förmådde varpå hon begav sig in i sovrummet för att där tvingas lyssna på akten."

"Tishko var extremt svartsjuk – och då menar jag måttlöst svartsjuk. Det framkommer i förundersökningen att Wilma anförtrott sin syster genom att berätta om en händelse där dom varit ute med kompisar och möts av en bil som tutat, vilket föranledde att Tishko blivit arg och inte pratat med henne. Dagen efter så hade han tagit tag i henne och förklarat att hon har skyldighet till att förklara varför en bil tutat på henne. Svinet blir upprörd över att en bil tutar medan han själv rättfärdigar sig till att ligga med Wilmas vänner samtidigt som hon tvingas höra på."
Citera
2020-06-02, 02:11
Medlem
Citat:
Förruttnelseprocessen påbörjas direkt när döden inträffar. Det krävs att liket ligger där 15-20 min för att hunden skall känna likdoft. Och det är mycket möjligt att tösen legat där hela tiden som T varit ute på sin tågresa. Dvs fyra timmar. Det vet vi inte.

Här vill jag säga emot dig, eller åtminstone ifrågasätta. Såvitt jag vet så tar det ca 15-20 min innan en död kropp börjar utsöndra kadaverin. Och jag har under många veckor i denna tråd stört mig så in i helvete på folk som tror att en kropp måste ligga på ett visst ställe i 15-20 min för att detta kadaverin ska placeras och stanna där.

Ett lik börjar ge ifrån sig kadaverin ca 15-20 minuter efter döden. Ok! Och detta lik kommer därefter att plantera kadaverinspår på varje ställe det därefter läggs. (Om det inte omges av 60 meter folie etc) Rätta mig gärna om jag har fel!
Citera
2020-06-02, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CzeLious
Har redan läst igenom alla sms, tycker inte direkt det är något kontrollerande från hennes håll.

Har läst kommentaren av M också, men jag klandrar henne inte att må dåligt av den relationen.

Har du läst på https://jonehrsson.se/trofesamlaren/ ?

Har länkat och citerat detta innan, men kan göra det igen.

Där står det om hans kontrollerande
"Efter att läst igenom förundersökningen så får man ta del av Tishkos skrämmande läggning där han minst sagt är kontrollerande. Han ser till att ha GPS positionering på Wilma så att han kan följa henne i vartenda steg. När Wilma vid något tillfälle yppade att hennes systers tvååriga son var värdens sötaste så blev Tishko arg och menade på att hon minsann skulle tycka att han var värdens sötaste. Wilma dög aldrig som hon var. Hon tvingades ständigt bära smink – även då hon sov. Hon fick heller inte umgås med vem hon ville – helst så skulle hon inte umgås med någon alls. Inte ens med hennes släkt. Att deras förhållande även resulterade i Wilmas sexuella debut bekom föga Tishko utan han pressade henne till att tillfredsställa hans sjuka böjelse till allt ifrån gruppsex till strypsex. Vid något tillfälle så hade han övertalat Wilma till ha med sig sin femtonåriga vän varpå hon blev ombedd att stå i hallen och titta på medan han förlustade sig på henne, vilket hon givetvis inte förmådde varpå hon begav sig in i sovrummet för att där tvingas lyssna på akten."

"Tishko var extremt svartsjuk – och då menar jag måttlöst svartsjuk. Det framkommer i förundersökningen att Wilma anförtrott sin syster genom att berätta om en händelse där dom varit ute med kompisar och möts av en bil som tutat, vilket föranledde att Tishko blivit arg och inte pratat med henne. Dagen efter så hade han tagit tag i henne och förklarat att hon har skyldighet till att förklara varför en bil tutat på henne. Svinet blir upprörd över att en bil tutar medan han själv rättfärdigar sig till att ligga med Wilmas vänner samtidigt som hon tvingas höra på."

Tänk dig för innan du citerar dynga..
Du vill väl inte mista all trovärdighet här på fb?
Kolla gärna upp "jone" Web plats.
Noga.

Bara förslag. 😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in