Citat:
Ursprungligen postat av
Folkvettet
Skönt att jag inte är ensam om långa inlägg.
Ja detaljerna är ju svårare, särskilt hur hon bragts om livet i och med att kroppen saknas. Men jag föreställer mig att han har ihjäl henne i vardagsrummet och att han åtminstone delvis använt sig av en kniv, det skulle förklara varför det är så mycket blod där. Läste någonstans att döda kroppar inte blöder då blodet koagulerar. Anledningen till att vardagsrummet inte avsatte någon likdoft kan bero på att han lyft upp hennes döda kropp och lagt den på överkastet och lämnat den där ett tag, bl.a. medan han var borta i Ljungskile.
Det här med fekalierna har jag nog missat trots att jag läst FUP, om än några delar mer noggrant än andra. Angående sperma på överkastet tror jag att det (som någon annan också har skrivit) handlar om att det inte är ovanligt med sperma på överkastet hos unga killar. Jag tror inte att det har tillkommit i samband med mordet så att säga.
Blodet på överkastet kan ha tillkommit efter att han lindat in kroppen i det. Att bluestar visar spår på ganska mycket blod kan bero på att hon varit väldigt blodig på kroppen efter de knivhugg hon tilldelats av T. Men samtidigt är det konstigt att man inte ser något blod på överkastet (förutom några enstaka droppar om jag läst rätt?)
innan man sprejat på med bluestar. Det talar ju för att han skulle ha tvättat överkastet, men då skulle ju även de synliga bloddropparna samt sperman ha försvunnit. Då tänker jag att han använt sig av en tvättmaskin, men han kanske bara har handtvättat där det var tydliga spår efter blod. Det finns ju heller ingen tvättmaskin i lägenheten och jag har inte läst någonstans att han besökt någon tvättstuga.
Tack för din fina förklaring om hur det kan ha gått till. Ett par saker jag vill komplettera din fina teori med. Det ena är att jag tror han drar söderut för att slå flera flugor i en smäll. Göra sig av med saker, förvilla polisen med tågbiljettköpet på Ws kort, och skaffa sig ett alibi för var han var på kvällen. Det sista kom han på när han valde att gå hem, ut med armarna så att folk ringer polisen. Det var hans sätt att få bästa tänkbara alibi givet situationen.
Det andra gäller överkastet: Jag tror att han trots allt tvättat överkastet, via duschen, eller i tvättstugan (riskabelt!). Siluetten kan vara blodrester från tvätten som inte syns via bluestar, men som inte helt tagits bort av tvätt. Blodfläckarna som tillkommit efteråt tror jag är från att han flera gånger haft resväskan på överkastet för att göra sig av med den, men inte känt sig säker på hur, och då lagt in den igen. Vi vet att den läckte blod/vätska i skåpet och kan ha gjort så redan dagen/dagarna efter styckningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
vemsa
En teori om att Wilma har begått självmord:
Håll uppe modet vemsa, jag tycker det är uppfriskande med alternativa förklaringsmodeller. Hon kan ha skadat sig själv och han kan ha varit del i att avsluta och därefter insett att han ändå riskerar åka dit för mord.
Citat:
Ursprungligen postat av
priv31
På baksidan finns där någon återställningskod
Och det är BTC- bitcoin ?
Kan det vara engångskoder till Nordea? Det är 10 koder med 8 siffror till varje kod. I andra hand skulle det kunna vara hans handskrivna kod för att komma åt sin Bitcoin wallet.