2020-06-01, 19:13
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Utan att dra alla över en kam så är det lite blattevarning där. Det är vanliga ord för många och de har väl ett synsätt på svenska tjejer o h kvinnor. " Jag ska knulla din morsa" är ju vanligt förekommande men ganska milt jämfört med att "stycka dig och knulla dig"....

Mmm - tyvärr Vi vet det alla och faktiskt är det så jag tänker (och NEJ jag är inte rasist!) utan det språket som invandrare tyvärr har fått eller rättare sagt tagit till sig finns det förklaringar till - men det skulle uppta flera sidor och förklara för då kommer in på invandrares orsak till att de kommit till Sverige (vilket ALLA har en egen familjeorsak till osv.) och det är inte det som vi behöver diskutera kan jag tycka i denna tråden.

Mera utav att jag ville förklara varför JAG tror att den svenska polisen/utredarna reagerar och varför det har stått dessa ord i sms från T till W. Vi har dessutom ingen aning om vad som triggat honom att skriva detta - om W skrivit fulheter eller om det handlar om något helt annat och T vill visa sin "styrka och dominans" gentemot henne dvs hon ska lyda och veta sin plats.

Det är ju oklart om det är det "fula språket" (och i botten kanske dåliga kvinnosynen?) samt sitt ursprungs synsätt på kvinnor och/eller en mix i kulturkrocken när T liksom många andra invandrare kanske inte alltid har fått allt serverat på en räkmacka. Kulturkrockar och det sociala i invandrares uppväxt i Sverige. Att han därför skriver just så.

Nog talat om det - men JAG reagerar inte på riktigt på samma vis som poliserna (då har jag ändå en av mina barn som ÄR polis) i denna utredningen - men jag förstår VARFÖR de gör de, då de också har hittat alla tekniska bevis i deras gemensamma lägenhet, samt W's huvud .... Vem skulle inte ha gjort det? Säkert jag också om jag hade sett det sms:et.

Tror ändå inte att han är eller skulle vara Nekrofil. Snarare att han inte hann göra sig av med huvudet.

- - -

Som svar på era troliga reaktioner nu (på mitt inlägg) så vill jag passa på att säga: Nej jag är INTE politisk aktivist eller ens arbetar inom Socialen eller med invandrarfrågor eller tar alla som en stor Heffaklump och generaliserar - invandrare och svenskar alltså. Utan jag är svensk sedan flera generationer tillbaka men har en del livserfarenhet av livet samt har arbetat inom olika yrken som liksom för mig som för er, händer att vi faktiskt ser en hel del saker i vårt samhälle. Även om jag är 60+ så är jag vare sig blind, döv eller förvirrad gammal tant. Och jag är inte rasist utan tycker att man måste se alla människor som egna individer med eget ansvar - hur motigt det än är i livet. En del glider omkring som på räkmackor med skygglappar för ögonen och en del har det attans motigt för jämnan. Det formar oss alla människor på ett eller annat sätt.

End of that!

- - -
Citera
2020-06-01, 19:14
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Wilma hade ett twitter konto, där hennes sista inlägg var från den 13 nov 2019. Hon re-tweetade några bilder på en ”snyggkille” från Instagram och skrev ”lovely man who has a sweet heart”, ” can’t wait to have a beautfull family like this”
https://twitter.com/wilmanouvelle
Tishko såg hennes tweet.
Wilmas syster berättade i förhöret att W gjorde definitivt slut med T redan den 13 nov. Då kan man lägga 1+1 och förstå att W och T började gräla redan den 13 nov, dagen innan hennes död. Läser man deras sms - T svarade inte på W sms. T blivit svartsjuk på W , det är jätte enkelt att förstå. Han lider av en mindrevärdekomplex att han duger inte, han är loser. I vredesutbrott mördar han W på torsdag mellan 17 och 18. Sedan drar han till tågstationen, köper biljett till Gbg med W kort för att vilseleda polisen. Kroppen han gömmer senare under natten till fredag. Huvudet behåller han som trofé T är så dum för han tror att hans plan att övertyga alla att W åkte till Gbg fungerat bra.

Stackars Wilma, hon var så naiv, ingen erfarenhet av relationer, inga vuxna människor som skulle hjälpa.

Ett stort tack! Har sen dagen twitterkontot lades upp inte hängt med alls på vad posterna där har inneburit.

Tishko ska alltså ha blivit svartsjuk på att hon postat en bild på någon annan man som hon då jämfört honom med?

Ursäkta men jag är seg i kolan idag 😂
Citera
2020-06-01, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Kommer aldrig bli aktuellt förutom i ditt huvud. Tishko säger att Wilma blev mördad, han har aldrig någonsin påstått att hon tagit livet av sig så det kan du glömma.

Han kanske tror att hon blev mördad, det står längst ner i mitt första inlägg om denna "självmordsteori":

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Han kanske själv tror att hon blev mördad, då kan han också vara paranoid att någon försöker sätta dit honom.
Han kanske har tänkt tanken att hon kan ha begått självmord, men han kanske tänker att någon vill att det ska se ut så, ungefär som vid "balkongflygningar". Kanske misstänker han själv att det är hans föräldrar som har dödat henne, och så vill han skydda dem. Kanske var det därför han valde att stycka henne också, för att dölja vad han trodde var deras brott.
Men det kan också vara så att han inte har tänkt tanken att hon kan ha begått självmord, utan bara trott att hon har blivit mördad av någon, och så styckade han henne och gömde henne, för att inte bli misstänkt för mord. Nu blev han ju misstänkt ändå, men han kanske inte tänkte klart då när han bestämde sig för att stycka henne, tex för att han var pårökt. Och sen när han var normal så insåg han att han skulle bli ännu mer misstänkt pga styckningen, och därför fortsatte han att försöka dölja allt.

Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Så hon gjorde detta precis innan han kom hem? Eftersom han plaskat runt i hennes FÄRSKA blod??

Då ringer man polis eftersom han bevisligen inte varit hemma, han uppvisar ingen orolighet eller vilja att det ska lösas. Tvärtom

Läs svar till #Combival ovan ang. hans beteende.

Vi har diskuterat det här med "tramp i färskt blod" tidigare i tråden, bla i inlägget nedan där jag förklarade att blodet kan ligga i en pöl och därför ta lång tid att torka:

Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Jag vet att blod koagulerar.
Men först och främst, källa på att det är kontrollerat att blodet där avtrycken fanns inte hade koagulerat när avtrycket gjordes. Det låter som extremt svårt eller omöjligt att avgöra om blodet var färskt när avtrycken gjordes.
Att blodet inte hade torkat är en sak. Men det kan ju ha varit en stor pöl av blod, och det kan ta flera timmar för blodet att torka då, enligt tex nedan artikel:

"There is no way to judge the age of a bloodstain with any degree of certainty. Clotting time can be altered by many factors. Blood usually clots in 10 to 20 minutes. Examination of the clot may help you determine how much time has elapsed since the stain was made. Clotting is more rapid on a rough surface than on a smooth one. Oily substances may increase the clotting time. They can also alter the appearance of the blood. Even the peculiarities of someone's blood may affect the clotting time. A single drop of blood that falls on a dry surface often dries in about an hour at room temperature. Blood that has collected in a pool dries slowly. The drying time depends on the size and depth of the pool. Temperature and humidity also affect the drying time."
( http://www.pimall.com/nais/nl/n.bloodstains.html )

Och enligt flera personer här:
https://www.writingforums.org/threads/how-long-does-blood-take-to-dry.130357/

Så det är långt ifrån uteslutet att avtrycken kan ha gjorts tex en timma efter att Wilma dog.

Och "färskt" blod kan ha runnit ut vid styckningen eller bärande av kroppen, och så trampar han i det.
Senast redigerad av vemsa 2020-06-01 kl. 19:22.
Citera
2020-06-01, 19:19
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Fekalier, var?

I korthet - det har funnits i den tekniska undersökning både i vardagsrummet och på överkastet. Enligt FUP - som jag inte har tillgängligt - du får leta i FUP.
Citera
2020-06-01, 19:20
Medlem
Lalle46s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Så hon gjorde detta precis innan han kom hem? Eftersom han plaskat runt i hennes FÄRSKA blod??

Då ringer man polis eftersom han bevisligen inte varit hemma, han uppvisar ingen orolighet eller vilja att det ska lösas. Tvärtom
Det var ingen större mening att larma, hon hade ju redan tagit bort sitt huvud. (enligt @vemsa)Bedrövligt tankesätt.. 😔
Citera
2020-06-01, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
I korthet - det har funnits i den tekniska undersökning både i vardagsrummet och på överkastet. Enligt FUP - som jag inte har tillgängligt - du får leta i FUP.
Den enda gången "fekalier" nämns i fupen är i samband med toalettens avlopp.
Citera
2020-06-01, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Det enda jag vet, folk kollar ju, det enda man vill är inte att någon ska stirra på ens tjej, säger han.

- Men man vill inte att alla, hon var ju väldigt fin, man vill inte att alla ska kolla på ens tjej.

Om jag vore kille skulle jag vilja att andra tittar, eller? vet inte hur killar fungerer eller har det med hans ursprung

Nu har det här ingenting med detta fall att göra. Utan jag frågar DIG gällande ditt tankesätt. Påstår du att du som kvinna/man inte skulle ha problem med att andra kvinnor/män spanar in din partner?!

Måste också påpeka detta med ursprung som hela tiden kommenteras!

Man måste verkligen vara inkompetent när man tror att liknande händelser, svartsjuka och/eller makt BARA handlar om ursprung. Jag kan garantera dig att SVENSKA killar/män, kan vara lika svartsjuka och ha en otrolig makt över sin flickvän/fru! Bevittnat det själv. Flera hundratals gånger. Kan man bara sluta skylla på ursprung hela jävla tiden!
Citera
2020-06-01, 19:25
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Han kanske tror att hon blev mördad, det står längst ner i mitt första inlägg om denna "självmordsteori":

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Han kanske själv tror att hon blev mördad, då kan han också vara paranoid att någon försöker sätta dit honom.
Han kanske har tänkt tanken att hon kan ha begått självmord, men han kanske tänker att någon vill att det ska se ut så, ungefär som vid "balkongflygningar". Kanske misstänker han själv att det är hans föräldrar som har dödat henne, och så vill han skydda dem. Kanske var det därför han valde att stycka henne också, för att dölja vad han trodde var deras brott.
Men det kan också vara så att han inte har tänkt tanken att hon kan ha begått självmord, utan bara trott att hon har blivit mördad av någon, och så styckade han henne och gömde henne, för att inte bli misstänkt för mord. Nu blev han ju misstänkt ändå, men han kanske inte tänkte klart då när han bestämde sig för att stycka henne, tex för att han var pårökt. Och sen när han var normal så insåg han att han skulle bli ännu mer misstänkt pga styckningen, och därför fortsatte han att försöka dölja allt.

Läs svar till #Combival ovan ang. hans beteende.

Vi har diskuterat det här med "tramp i färskt blod" tidigare i tråden, bla i inlägget nedan där jag förklarade att blodet kan ligga i en pöl och därför ta lång tid att torka:

Och "färskt" blod kan ha runnit ut vid styckningen eller bärande av kroppen, och så trampar han i det.
Du förklarade? Så du har kunskap om hematologi?

Det är väl ändå ett plant golv inomhus?
Nä lägger ner diskussionen med dig för du vet inte.
Citera
2020-06-01, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalle46
Det var ingen större mening att larma, hon hade ju redan tagit bort sitt huvud. (enligt @vemsa)Bedrövligt tankesätt.. 😔

Att folk i den här tråden har så svårt att skilja mellan olika händelseförlopp och olika brott.
Att det finns alternativa förklaringar till dödsfallet betyder inte att det finns alternativa förklaringar till avlägsnandet av huvudet. Det är två separata händelseförlopp och således två separata brott: brott mot griftefriden och mord.

Såvitt jag kan se utifrån Vemsa's inlägg talar han endast om dödsfallet och inte efterföljande styckning.
Citera
2020-06-01, 19:29
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalle46
Ja tänkte inte på det 🤦🏼‍♀️ Fast tishko har ”bara” styckat henne vet du 🙈
Men att hjälpa familjen att få begrava en hel kropp är inget han vill..för då kommer sanningen fram om vad som hände.
Citera
2020-06-01, 19:30
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den enda gången "fekalier" nämns i fupen är i samband med toalettens avlopp.

Har inte FUP hos mig nu som jag skrivit ett par ggr nu - så jag kan inte säga emot. Har väl fel men vi har ju diskuterat detta med fekalier på väggar i vardagsrummet (lite här och där), på sängöverkastet som även hade lite blod och sperma på sig och toaletten och i skaftet på i varje fall en av knivarna som hittades i kökets diskho.

Får väl lusläsa FUP igen - när jag är hemma och se om jag hittar det. Annars har det blivit trådsanningar kanske?
Citera
2020-06-01, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Har inte FUP hos mig nu som jag skrivit ett par ggr nu - så jag kan inte säga emot. Har väl fel men vi har ju diskuterat detta med fekalier på väggar i vardagsrummet (lite här och där), på sängöverkastet som även hade lite blod och sperma på sig och toaletten och i skaftet på i varje fall en av knivarna som hittades i kökets diskho.

Får väl lusläsa FUP igen - när jag är hemma och se om jag hittar det. Annars har det blivit trådsanningar kanske?
Du blandar inte ihop det med muskelvävnader? Några fekalier har inte nämnts i vardagsrum och/eller sovrum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in