Citat:
Ursprungligen postat av
Orderud.
Det er veldig interessant det som Winger sier. Hva kan det ha vært som begynner på "endringer i sivi…" , Sivilforsvaret? Sivilingeniør Tom Hagens? Sivil hovedflyplass på Hurum?
Har lest litt om den Wiborg-saken og at de planla ny sivil hovedflyplass på Hurum. Men så var det to personer som jobbet i AP som hadde forfalsket Wiborgs målinger. TH kjenner jo en tidligere AP-ordfører, sant? mulig link? Uansett, Wiborg fant bevis for dette med forfalskning, og ville kjøre sak, men ble truet og flyktet til København på et hotell der. Men ble kastet ut av et vindu og døde. Man har også kommet fram til navngitt torpedo, men det ble ikke noe mer med det. TV2 var i København og lagde en reportasje som bevisst feilinformerte det norske politiet, slik at saken ble henlagt som selvmord på bakgrunn av TV2s innslag. Så her har det vært mektige krefter i sving, det er sikkert. Om TH har noe med dette å gjøre, og om AE visste noe om dette, lurer jeg på. TH har jo kontakter høyt oppe. Kan det være dette som Holden mener med at "siktelsen bygger ikke på det dere tror"?
Jeg har også lest noe om at TH kan/har tjent på at flyplassen ble lagt til Gardermoen, men er dette sant, eller spekulasjoner? Hvilke eiendommer evt? Hva er det han har tjent på? Og hvordan kan man dokumentere dette? Nå må vi huske at Wiborgdrapet skjedde i 1993, var det vel, og jeg vet ikke hvor mektig TH var den gang.
Winger har hatt rett før. Og det er ikke alltid at han tror og mener det samme som politiet.
I Vålnes-saken i Troms, der antydet Winger at Per hadde begått selvmord, og at det ikke var et drap slik som politiet mener. At han hadde gått langt opp på fjellet sånn at han aldri ble funnet. Men politiet mente at det var et ektepar som hadde drept han, men fant aldri noe håndfast. Per og Tanja som hun heter, bodde sammen, og hadde to barn. Så kom denne Jørn inn i hennes liv, og de ble sammen, samtidig som at Per bodde der. Bilen ble funnet ved en parkeringsplass, der det går en sti opp til fjellet, og det er her Winger mener han har gått oppover. Winger gikk opp den stien for å finne han, men etter lang tid ble han så sliten at han sa at han ikke fikk signaler mer som var sterke nok.
I denne AE-saken så var det vel info som Winger gikk til politiet med? Info som ingen andre visste?
Det jeg husker fra Gardermo-saken var at det virket helt merkelig å anlegge en flyplass der med all tåka, så at det var noe politisk spill der og at noen har villet hatt flyplassen der av en annen grunn enn at det var et godt sted å ha en flyplass er jeg ganske sikker på. Det du skriver om det er interessant.
TH var vel ikke så rik den gangen nei, og det jeg tror ble sagt her i tråden var at han hadde eiendommer som ville tjene på at flyplassen ble lagt der ja, så mulig det kan ha vært med å bygge opp formuen hans. Men jeg vet ikke noe om dette, bare gjentar det jeg har lest i tråden. Syns det var interessant at Winger var inne på det samme. Men det kan jo like godt bare handle om at hun ville skille seg også.
Det Winger skulle si var nok "sivilstatus". Om hun visste noe som hun ville gå videre med kunne hun jo ikke gjøre det mens hun bodde med han.
Det en venn av Winger sa på hans fb, som jeg tror var en glipp, var at W hadde snakket med politiet senest den dagen TH hadde blitt arrestert, og at han hadde gitt dem informasjon som de selv visste, men som han ikke kunne vite på annen måte, og fordi det så påfallende passet med ting de hadde funnet ut, hadde de valgt å se nærmere på deler av den informasjonen han hadde gitt dem. Han fortalte også at han selv hadde mottatt informasjon på lignende måte som Winger, og at informasjonen deres matchet, så de kom til å se videre på det sammen. Og dette er ikke noen som jobber som "klarsynt", han sier at han alltid har vært følsom for energier men har ikke valgt å forfølge dette. Senere har W sagt at han ikke kan si om han har snakket med politiet om saken, så det kommer nok ikke mer derfra før saken eventuelt blir løst.