2020-05-13, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Iflg. Magnus Braaten (intervju TV2, 17-sendingen): «Påtaleleder sier i dag at politiet et klart bilde av hva de mener er motivet for denne drapshandlingen. Både for TH og denne medsiktede mannen i 30-årene. De ville naturligvis ikke gå inn nærmere inn på det, men de har altså et klart bilde av det. Og det er noe de ikke har sagt tidligere».
Takk for opplysninger!
Citera
2020-05-13, 18:15
Medlem
ExcuseMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Så du menar att du tänker på pårørende? Att fortsätta förneka att TH är en familjefar som bankat mamman i 50 år och till slut tagit livet av henne. Och i tillägg iscensätter det som ett jävla dataspel! Jovisst du tänker på pårørende...

Hva snakker du om da? Jeg snakker om en som dødserklærer folk i et forum! Når man snakker om et dødsbo, hvilket ikke fins før lik er funnet, eller hun er erklært død av retten, så har vel ikke en bruker her noe rett til å erklære det eller hur? Det har ingenting med hva jeg "tror" å gjøre. Jeg forsvarer heller ingen, ikke legg ord i munnen på meg! Jeg har aldri NOENSINNE forsvart vold eller mannen hennes. Men det er lov å bruke huet! Ingen vet noe sikkert annet enn gjeringsmannen/mennene/kvinnene! Vi kan anta og tro, men ingen er dømt ennå heller! (Og for the record, så TROR jeg som de fleste, hjelper det deg eller noen annen?Jeg Erklærer ingen som gjerningsmann heller!)
Citera
2020-05-13, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExcuseMe
Du prøver bare å snakke deg utav det. Ser ikke at du har fjernet "erklæringen din" Men du er tydelig blendet av din egen "fortreffelighet" her... kanskje på tide å gå i seg selv, hva med en pause?

Tar du så av fordi han mente AEH sin bistandsadvokat skal ta seg av dette? Kanskje du også bør stoppe opp og ta noen solide magedrag!
Citera
2020-05-13, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Iflg. Magnus Braaten (intervju TV2, 17-sendingen): «Påtaleleder sier i dag at politiet et klart bilde av hva de mener er motivet for denne drapshandlingen. Både for TH og denne medsiktede mannen i 30-årene. De ville naturligvis ikke gå inn nærmere inn på det, men de har altså et klart bilde av det. Og det er noe de ikke har sagt tidligere».

Ikke den første udokumenterte påstanden de har kommet med. Ta det som kommer fra etterforskerne med en klype salt, tror det kan være greit.
Citera
2020-05-13, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Politiet har dessverre ikke hatt noe valg. De var nødt til å bistå.

Så lenge TH insisterte på å betale, mot politiets råd, var de nødt til å bistå slik at betalingen i det minste ble dokumentert. Og forsøkt sporet.
Han betalte med politiets velsignelse sto det.
Citera
2020-05-13, 18:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Viktigst i denne saken: LØSEPENGEPENGEINNKREVINGEN står overhodet ikke i stil med den lange PLANLEGGINGEN og RISIKOEN man har tatt på seg. Spørsmål: Hvilke motiv har alle andre gjerningsmenn enn TH da? Svar: Ingen.
Dette er jeg åpenbart ikke enig i.

Når offerets ektefelle er milljardær, så vil et økonomisk motiv alltid være til stede - det samme gjelder hevn (jeg er ikke enig med de som mener at i et slikt tilfelle så ville TH heller blitt drept/kidnappet - jeg mener at hevnen er mer inngripende hvis fiendens kjære blir rammet) eller dekke over annen kriminell handling (Det ble avsagt dom i Pareto-saken samme dag AEH forsvant, så det kan kanskje ha vært et signal/trussel til andre som var involvert i den saken - TH var én av partene). Misunnelse og galskap er jo også mulig.

Noen har blitt 1 million euro rikere, hvis man ikke tror at TH har betalt pengene til seg selv, med Kripos som vitne.

Vanskelig å si når man ikke har fasit.
Citera
2020-05-13, 18:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk for svar!
Hvis noen innblandet i forbrytelsen mot AE ønsket at det skulle bli et Monerokrakk, så forstår jeg ikke at de skulle ha ønsket å være skyldig i medvirkning i drap.
Hvis det var slik (det fetade), så kanskje de trodde at de var skyldig i medvirkning til kidnapping?
Damen er borte, på ene eller andre måten, og noen må ha gjort "det".
Jeg har inntrykk av at noen er villig til å gjøre hva som helst for penger.
Citera
2020-05-13, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Dette er jeg åpenbart ikke enig i.

Når offerets ektefelle er milljardær, så vil et økonomisk motiv alltid være til stede - det samme gjelder hevn (jeg er ikke enig med de som mener at i et slikt tilfelle så ville TH heller blitt drept/kidnappet - jeg mener at hevnen er mer inngripende hvis fiendens kjære blir rammet) eller dekke over annen kriminell handling (Det ble avsagt dom i Pareto-saken samme dag AEH forsvant, så det kan kanskje ha vært et signal/trussel til andre som var involvert i den saken - TH var én av partene). Misunnelse og galskap er jo også mulig.

Noen har blitt 1 million euro rikere, hvis man ikke tror at TH har betalt pengene til seg selv, med Kripos som vitne.

Vanskelig å si når man ikke har fasit.

Fint at det finnes andre og som ikke har gått fullstendig i tunnellsyn.
Citera
2020-05-13, 18:25
Medlem
Citat:
Du prøver bare å snakke deg utav det. Ser ikke at du har fjernet "erklæringen din" Men du er tydelig blendet av din egen "fortreffelighet" her... kanskje på tide å gå i seg selv, hva med en pause?

Det er politiet som antar at AEH er død, drept forsvinningsdagen. Retten mener at det i dette tilfelle er behov for bistandsadvokat for avdøde, eller dødsboet.

Dette er ikke noe jeg har funnet på.

Men jeg ser at slik saken står i dag, så vil nye påstander om at AEH er i live, forsterke hennes behov for bistandsadvokat. Hun er i så fall fraværende, holdt i fangenskap på ukjent sted, uten mulighet til å kommunisere med omverden, og har følgelig ingen muligheter til å ivareta egne interesser selv.

Det ser heller ikke ut som om hennes familie er opptatt av å ivareta hennes interesser.

Her starter du med personangrep og så sporer du helt av.
Citera
2020-05-13, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Enig når det gjelder de rare spekulasjonene, og det er jo åpenbart at det er planlagt.
Angående AEH, kanskje hun ikke ville være med mer?

Jeg drar stadig frem hva Winger har sagt i denne tråden, uansett hva andre måtte mene så har jeg stor tillit til han. Han la ut en video der han viser hvordan han jobber, han skriver ned stikkord fra det han får inn på et ark, og snakker om det etterpå. Han sa at det føltes som om hun gikk og tenkte på noe før hun forsvant, at hun fant ut noe som hun ikke likte, muligens noe hun ville gå videre med. Og at noen var veldig sint på henne på grunn av dette, at hun var redd og at hun tenkte på å flykte, noe med forandring i sivi....og så fullfører han ikke.
Dette er følelser som han umiddelbart får inn rundt saken etter å ha meditert på den, og de tolkes ikke alltid riktig. Han tviler og nøler når han forsøker å sette ord på det han oppfatter.
Det interessante er at det var noen andre her i tråden tidligere som sa at TH hadde tjent penger på investeringer fordi flyplassen ble lagt til Gardermoen i sin tid, og der var det jo et mystisk dødsfall.
Det trenger ikke være noe i dette. Men det passer med at flere kan ha gått sammen om et drap på AEH, hvis de også har vært involvert i en tidligere kriminalsak som hun fant ut av.
Noen skrev også nettopp at denne vennen til TH jobbet med han på 90-tallet, og så kom han tilbake i 2018, og Gardermoen ble jo bygd på 90-tallet.

Det er veldig interessant det som Winger sier. Hva kan det ha vært som begynner på "endringer i sivi…" , Sivilforsvaret? Sivilingeniør Tom Hagens? Sivil hovedflyplass på Hurum?
Har lest litt om den Wiborg-saken og at de planla ny sivil hovedflyplass på Hurum. Men så var det to personer som jobbet i AP som hadde forfalsket Wiborgs målinger. TH kjenner jo en tidligere AP-ordfører, sant? mulig link? Uansett, Wiborg fant bevis for dette med forfalskning, og ville kjøre sak, men ble truet og flyktet til København på et hotell der. Men ble kastet ut av et vindu og døde. Man har også kommet fram til navngitt torpedo, men det ble ikke noe mer med det. TV2 var i København og lagde en reportasje som bevisst feilinformerte det norske politiet, slik at saken ble henlagt som selvmord på bakgrunn av TV2s innslag. Så her har det vært mektige krefter i sving, det er sikkert. Om TH har noe med dette å gjøre, og om AE visste noe om dette, lurer jeg på. TH har jo kontakter høyt oppe. Kan det være dette som Holden mener med at "siktelsen bygger ikke på det dere tror"?
Jeg har også lest noe om at TH kan/har tjent på at flyplassen ble lagt til Gardermoen, men er dette sant, eller spekulasjoner? Hvilke eiendommer evt? Hva er det han har tjent på? Og hvordan kan man dokumentere dette? Nå må vi huske at Wiborgdrapet skjedde i 1993, var det vel, og jeg vet ikke hvor mektig TH var den gang.
Winger har hatt rett før. Og det er ikke alltid at han tror og mener det samme som politiet.
I Vålnes-saken i Troms, der antydet Winger at Per hadde begått selvmord, og at det ikke var et drap slik som politiet mener. At han hadde gått langt opp på fjellet sånn at han aldri ble funnet. Men politiet mente at det var et ektepar som hadde drept han, men fant aldri noe håndfast. Per og Tanja som hun heter, bodde sammen, og hadde to barn. Så kom denne Jørn inn i hennes liv, og de ble sammen, samtidig som at Per bodde der. Bilen ble funnet ved en parkeringsplass, der det går en sti opp til fjellet, og det er her Winger mener han har gått oppover. Winger gikk opp den stien for å finne han, men etter lang tid ble han så sliten at han sa at han ikke fikk signaler mer som var sterke nok.
I denne AE-saken så var det vel info som Winger gikk til politiet med? Info som ingen andre visste?
Senast redigerad av Orderud. 2020-05-13 kl. 18:32.
Citera
2020-05-13, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Fint at det finnes andre og som ikke har gått fullstendig i tunnellsyn.

Sikker på at det ikke er du som har tunnellsyn ?
Citera
2020-05-13, 18:30
Medlem
Citat:
Hva snakker du om da? Jeg snakker om en som dødserklærer folk i et forum! Når man snakker om et dødsbo, hvilket ikke fins før lik er funnet, eller hun er erklært død av retten, så har vel ikke en bruker her noe rett til å erklære det eller hur? Det har ingenting med hva jeg "tror" å gjøre. Jeg forsvarer heller ingen, ikke legg ord i munnen på meg! Jeg har aldri NOENSINNE forsvart vold eller mannen hennes. Men det er lov å bruke huet! Ingen vet noe sikkert annet enn gjeringsmannen/mennene/kvinnene! Vi kan anta og tro, men ingen er dømt ennå heller! (Og for the record, så TROR jeg som de fleste, hjelper det deg eller noen annen?Jeg Erklærer ingen som gjerningsmann heller!)
Citat:
NRK melder at Øst politidistrikt har formelt erklært saken der Anne-Elisabeth Hagen er forsvunnet, som et uoppklart drap. Hagen er registrert som drept samme dag som hun ble meldt savnet, den 31. oktober i 2018. Hun var da 68 år gammel.
https://www.dagbladet.no/nyheter/anne-elisabeth-hagen-registrert-som-drept/72053483
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in