2020-05-13, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Du har rett i dette, Mulholland.
👌
Citera
2020-05-13, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det er noe veldig merkelig med denne saken.
Jeg klarer ikke helt å få det til å passe inn på en 70 år gammel mann - tross turbulent ekteskap og at han har vært svært kontrollerende. Men siden vi har fått vite så lite, så har det vært vanskelig å utelukke det.

Når politiet nå har siktet TH, etter så lang tid med intens etterforskning, og de har fortsatt såpass lite bevisgrunnlag, så tenker jeg at løsningen må ligge et annet sted.

Tiden vil forhåpentligvis gi svar

Har läst tidigare i tråden att man i Norge inte godkänner den typen av DNA bevis som blev funnet i denna saken. DNA från en gjenstand med både TH och AEHs DNA på. Vars THs DNA orimligt inte skulle varit där om han inte hade något med dråpet att göra.
Att nu TH gör motstånd och prövar få politi bort från huset gör man när man är skyldig. Han kan ju lätt finna andra platser att bo, Antagligen har politi rätt att drapstede är Sloraveien 4.
Citera
2020-05-13, 21:09
Medlem
"Vil ha nye folk på saken.
Ståle Kihle sier at hans klienter ikke har tiltro til at Øst politidistrikt vil klare å finne ut hvilke straffbare handlinger som ble begått i Sloraveien den 31. oktober i 2018, hvem som står bak eller hvor moren deres er.

– Mine klienter ønsker at andre og nye øyne skal komme inn og se på denne saken.

– I samme distrikt, eller ønsker dere at et helt nytt politidistrikt kommer inn og tar over saken?

– Det er ikke opp til meg å avgjøre, men det hadde vært betryggende om disse nye øynene var helt nye. Det vil si at de kommer fra et helt annet politidistrikt, sier Kihle."
https://www.tv2.no/nyheter/11447266/
Citera
2020-05-13, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Det er veldig interessant det som Winger sier. Hva kan det ha vært som begynner på "endringer i sivi…" , Sivilforsvaret? Sivilingeniør Tom Hagens? Sivil hovedflyplass på Hurum?
Har lest litt om den Wiborg-saken og at de planla ny sivil hovedflyplass på Hurum. Men så var det to personer som jobbet i AP som hadde forfalsket Wiborgs målinger. TH kjenner jo en tidligere AP-ordfører, sant? mulig link? Uansett, Wiborg fant bevis for dette med forfalskning, og ville kjøre sak, men ble truet og flyktet til København på et hotell der. Men ble kastet ut av et vindu og døde. Man har også kommet fram til navngitt torpedo, men det ble ikke noe mer med det. TV2 var i København og lagde en reportasje som bevisst feilinformerte det norske politiet, slik at saken ble henlagt som selvmord på bakgrunn av TV2s innslag. Så her har det vært mektige krefter i sving, det er sikkert. Om TH har noe med dette å gjøre, og om AE visste noe om dette, lurer jeg på. TH har jo kontakter høyt oppe. Kan det være dette som Holden mener med at "siktelsen bygger ikke på det dere tror"?
Jeg har også lest noe om at TH kan/har tjent på at flyplassen ble lagt til Gardermoen, men er dette sant, eller spekulasjoner? Hvilke eiendommer evt? Hva er det han har tjent på? Og hvordan kan man dokumentere dette? Nå må vi huske at Wiborgdrapet skjedde i 1993, var det vel, og jeg vet ikke hvor mektig TH var den gang.
Winger har hatt rett før. Og det er ikke alltid at han tror og mener det samme som politiet.
I Vålnes-saken i Troms, der antydet Winger at Per hadde begått selvmord, og at det ikke var et drap slik som politiet mener. At han hadde gått langt opp på fjellet sånn at han aldri ble funnet. Men politiet mente at det var et ektepar som hadde drept han, men fant aldri noe håndfast. Per og Tanja som hun heter, bodde sammen, og hadde to barn. Så kom denne Jørn inn i hennes liv, og de ble sammen, samtidig som at Per bodde der. Bilen ble funnet ved en parkeringsplass, der det går en sti opp til fjellet, og det er her Winger mener han har gått oppover. Winger gikk opp den stien for å finne han, men etter lang tid ble han så sliten at han sa at han ikke fikk signaler mer som var sterke nok.
I denne AE-saken så var det vel info som Winger gikk til politiet med? Info som ingen andre visste?
Det jeg husker fra Gardermo-saken var at det virket helt merkelig å anlegge en flyplass der med all tåka, så at det var noe politisk spill der og at noen har villet hatt flyplassen der av en annen grunn enn at det var et godt sted å ha en flyplass er jeg ganske sikker på. Det du skriver om det er interessant.
TH var vel ikke så rik den gangen nei, og det jeg tror ble sagt her i tråden var at han hadde eiendommer som ville tjene på at flyplassen ble lagt der ja, så mulig det kan ha vært med å bygge opp formuen hans. Men jeg vet ikke noe om dette, bare gjentar det jeg har lest i tråden. Syns det var interessant at Winger var inne på det samme. Men det kan jo like godt bare handle om at hun ville skille seg også.
Det Winger skulle si var nok "sivilstatus". Om hun visste noe som hun ville gå videre med kunne hun jo ikke gjøre det mens hun bodde med han.
Det en venn av Winger sa på hans fb, som jeg tror var en glipp, var at W hadde snakket med politiet senest den dagen TH hadde blitt arrestert, og at han hadde gitt dem informasjon som de selv visste, men som han ikke kunne vite på annen måte, og fordi det så påfallende passet med ting de hadde funnet ut, hadde de valgt å se nærmere på deler av den informasjonen han hadde gitt dem. Han fortalte også at han selv hadde mottatt informasjon på lignende måte som Winger, og at informasjonen deres matchet, så de kom til å se videre på det sammen. Og dette er ikke noen som jobber som "klarsynt", han sier at han alltid har vært følsom for energier men har ikke valgt å forfølge dette. Senere har W sagt at han ikke kan si om han har snakket med politiet om saken, så det kommer nok ikke mer derfra før saken eventuelt blir løst.
Citera
2020-05-13, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Ståle Kihle sier at hans klienter ikke har tiltro til at Øst politidistrikt vil klare å finne ut hvilke straffbare handlinger som ble begått i Sloraveien den 31. oktober i 2018, hvem som står bak eller hvor moren deres er.

– Mine klienter ønsker at andre og nye øyne skal komme inn og se på denne saken.

– I samme distrikt, eller ønsker dere at et helt nytt politidistrikt kommer inn og tar over saken?

– Det er ikke opp til meg å avgjøre, men det hadde vært betryggende om disse nye øynene var helt nye. Det vil si at de kommer fra et helt annet politidistrikt, sier Kihle."
Dette er veldig interessant, tipper politiet er på altfor riktig spor for dem..
Citera
2020-05-13, 21:16
Medlem
"Hagen-barna og advokater har vært kritiske til politiets håndtering av Lørenskog-saken. Slik svarer de på kritikken."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/rAqjLe/loerenskog-saken-slik-svarer-politiet-paa-kritikken
Citera
2020-05-13, 21:26
Medlem
Citat:
"Hagen-barna og advokater har vært kritiske til politiets håndtering av Lørenskog-saken. Slik svarer de på kritikken."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/rAqjLe/loerenskog-saken-slik-svarer-politiet-paa-kritikken

Hadde nok ikke vært en ulempe i seg selv, men hadde nok satt etterforskningen langt tilbake.
Mye klønete arbeid og taktikk synes jeg.

Egentlig merkelig at ikke TH sitter i avhør hvis han er så aktuell som de sier. Han har ikke nektet avhør så langt såvidt jeg har fått med meg.
Citera
2020-05-13, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Ser lett for meg at AE kunne fått mye ut av livet på sine egne premisser, også etter fylte 70.
Ny valp, sitt eget hjem på Gjøvik, hvor barn og barnebarn hadde vært hjertelig velkomne. Kanskje en ny mann også. Det kan da ikke være tilfelle at så mange forskjellige kilder lyver om at hun snakket om skilsmisse før hun forsvant. Meldt inn i gruppen der man kan se etter leilighet på Gjøvik 8. mars 2018, selveste kvinnedagen!
ikke sikkert at det er helt tilfeldig !
Citera
2020-05-13, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Det stemmer ikke. Han hadde ikke kontakt med sønnen på det tidspunktet.
Kall meg gjerne troll, no problem

Wiborg hadde sagt til flere venner at han dro til København for å treffe sønnen, og at han fryktet for sitt eget liv. Han sa til stortinget at han trengte beskyttelse fordi han fryktet for sitt eget liv, noe han ikke fikk. Jeg leser nå i en annen artikkel at sønnen sier at han ikke hadde noen avtale med faren, og at han arbeider for å få saken gjenopptatt. Så hva som stemmer og ikke kan vel diskuteres. Hva har det med saken å gjøre? Det viktige er at han ble drept, og at det ikke var et selvmord. Kanskje du kan underbygge hva som gjør det til et selvmord? Du tror vel ikke at han tok fly til København, sjekket inn på et hotell for å begå selvmord? At han stupte mot et vindu, og ble fullstendig oppkuttet, og lå levende på bakken en stund før han døde, og at det var et selvmord?
Citera
2020-05-13, 21:31
Medlem
Citat:

Panikken begynner å spre seg
Citera
2020-05-13, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Panikken begynner å spre seg

Dette ser ikke bra ut for dem. Barna nekter avhør. Støtter sin far høylydt og med store ord, men nekter avhør.
Det at sønnen nekter avhør betyr at jeg tenker mitt om 09.14. Tipper Holden river seg i håret han ikke har.
Citera
2020-05-13, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Wiborg hadde sagt til flere venner at han dro til København for å treffe sønnen, og at han fryktet for sitt eget liv. Han sa til stortinget at han trengte beskyttelse fordi han fryktet for sitt eget liv, noe han ikke fikk. Jeg leser nå i en annen artikkel at sønnen sier at han ikke hadde noen avtale med faren, og at han arbeider for å få saken gjenopptatt. Så hva som stemmer og ikke kan vel diskuteres. Hva har det med saken å gjøre? Det viktige er at han ble drept, og at det ikke var et selvmord. Kanskje du kan underbygge hva som gjør det til et selvmord? Du tror vel ikke at han tok fly til København, sjekket inn på et hotell for å begå selvmord? At han stupte mot et vindu, og ble fullstendig oppkuttet, og lå levende på bakken en stund før han døde, og at det var et selvmord?

Ikke uvanlig at folk reiser langt vekk og tar selvmord. Du må huske på at han satt lenge i vinduet etter at det var knust, før han deretter falt bakover. Et av punktene som ble tatt opp i tv-dokumentaren i høst var at det virket usannsynlig at en drapsmann går opp i etasjene i et hotell; påkaller masse oppmerksomhet ved å knuse et vindu. Deretter skal han oppholde seg videre i rommet med Wiborg i nesten en time før han tar livet av han. Det får være opp til hver enkelt å vurdere om det høres realistisk ut. Over og ut med Wiborg-diskusjon fra min side.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in