2020-05-13, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"Vil ha nye folk på saken.
Ståle Kihle sier at hans klienter ikke har tiltro til at Øst politidistrikt vil klare å finne ut hvilke straffbare handlinger som ble begått i Sloraveien den 31. oktober i 2018, hvem som står bak eller hvor moren deres er.

– Mine klienter ønsker at andre og nye øyne skal komme inn og se på denne saken.

– I samme distrikt, eller ønsker dere at et helt nytt politidistrikt kommer inn og tar over saken?

– Det er ikke opp til meg å avgjøre, men det hadde vært betryggende om disse nye øynene var helt nye. Det vil si at de kommer fra et helt annet politidistrikt, sier Kihle."
https://www.tv2.no/nyheter/11447266/

Herregud. Her er man stormannsgal... Krever og krever, men nekter å hjelpe politet. Og hvor var de da hypotesen ble endret i fjor? De peker på politet, spør "Hvem leter etter mamma?", men hvor er lojaliteten til egen mor?
Citera
2020-05-13, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Panikken begynner å spre seg
Samme tenker jeg. Og hva mener Kihle med dette, er han TH's advokat også, hvordan vet han dette så sikkert?
"– Mine klienter er ikke redde for sannheten, men sannheten er ikke at Tom Hagen har iscenesatt en kidnapping for å drepe sin ektefelle."
Citera
2020-05-13, 21:46
Medlem
Monsens avatar
Minnimus, Kornblomst og POIROT - dere har oversikt.

Husker dere at det var snakk om en type analyse av DNA som ikke var lov å bruke i Norge, men som brukes i Sverige. Noe med slektskap? En analyse man kunne trenge i denne saken, sånn jeg forsto det?

Kan dette oppklares?
Citera
2020-05-13, 21:48
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
"Vil ha nye folk på saken.
Ståle Kihle sier at hans klienter ikke har tiltro til at Øst politidistrikt vil klare å finne ut hvilke straffbare handlinger som ble begått i Sloraveien den 31. oktober i 2018, hvem som står bak eller hvor moren deres er.

– Mine klienter ønsker at andre og nye øyne skal komme inn og se på denne saken.

– I samme distrikt, eller ønsker dere at et helt nytt politidistrikt kommer inn og tar over saken?

– Det er ikke opp til meg å avgjøre, men det hadde vært betryggende om disse nye øynene var helt nye. Det vil si at de kommer fra et helt annet politidistrikt, sier Kihle."
https://www.tv2.no/nyheter/11447266/
Kan hålla med Ståle Kihle’s klienter, att nya ögon på fallet skulle vara värdefullt. Frågan är bara vilka ögon?
Citera
2020-05-13, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen

Husker dere at det var snakk om en type analyse av DNA som ikke var lov å bruke i Norge, men som brukes i Sverige. Noe med slektskap? En analyse man kunne trenge i denne saken, sånn jeg forsto det?

Kan dette oppklares?
"FOLLO POLITISTASJON (NRK): Politiet sier DNA-spor kan løse Lørenskog-forsvinningen. Men de er forhindret fra å bruke verktøyet som har løst flere alvorlige saker i USA og Sverige. DNA-SØK: Kripos får ikke bruke DNA-programmer som kan utvide søket etter personer."

https://www.nrk.no/norge/her-kan-svaret-i-forsvinningssaken-ligge_-men-politiet-nektes-tilgang-1.14921108

Hvordan var det med DNA-funn i denne saken? Var denne delvise DNA-profilen fra åstedet som ble undersøkt, fra en fremmed, eller var den fra TH?
Senast redigerad av POlROT 2020-05-13 kl. 21:56.
Citera
2020-05-13, 21:52
Medlem
Noen som vet hvilken sak dette var? Interessant at ett av barna kjenner han fra før, han virker jo temmelig lojal mot TH også.
"Advokaten bekrefter at det var barna som ba om at han skulle bli oppnevnt som bistandsadvokat for dem. Kihle har tidligere representert en av barna i en tvistesak."
https://www.msn.com/nb-no/nyheter/other/barnas-bistandsadvokat-de-er-helt-overbevist-om-farens-uskyld/ar-BB13qJMO

Fant noe rart om han forresten. Jeg kjenner ikke til denne siden eller de andre navnene som nevnes eller om det er noe hold i dette i det hele tatt, bare slenger det ut her

"Advokat Ståle Kihle er blant korrupte advokater som setter gjeldende lover og regler tilstede.
Han har et nært samarbeid med advokat Peter Skarbøvig som lever av å bryte loven. De har kontakter i Oslo tingrett samt politi. Tingrettdommer Leif Villars Dahl lager saker i tingretten for nevne advokater. Sorenskriver Geir Engegretsen skjuler disse. Kriminelle Jan Pallum bidrar på sine enfoldige måte.
Norge er på papiret en rettsstat, og borgere må ikke gi opp mot korrupsjon i rettsapparatet."
http://www.demokrater.dinstudio.no/page_80.html
Senast redigerad av Ariel70 2020-05-13 kl. 22:04.
Citera
2020-05-13, 22:01
Medlem
Monsens avatar
Citat:
"FOLLO POLITISTASJON (NRK): Politiet sier DNA-spor kan løse Lørenskog-forsvinningen. Men de er forhindret fra å bruke verktøyet som har løst flere alvorlige saker i USA og Sverige. DNA-SØK: Kripos får ikke bruke DNA-programmer som kan utvide søket etter personer."

https://www.nrk.no/norge/her-kan-svaret-i-forsvinningssaken-ligge_-men-politiet-nektes-tilgang-1.14921108

Hvordan var det med DNA-funn i denne saken? Var denne delvise DNA-profilen fra åstedet som ble undersøkt, fra en fremmed, eller var den fra TH?

Det er det jeg ikke husker 🙈
Citera
2020-05-13, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Samme tenker jeg. Og hva mener Kihle med dette, er han TH's advokat også, hvordan vet han dette så sikkert?
"– Mine klienter er ikke redde for sannheten, men sannheten er ikke at Tom Hagen har iscenesatt en kidnapping for å drepe sin ektefelle."

Når barna motsetter seg politiets etterforskning blir fallhøyden desto større.

Dette er rett og slett en familietragedie.
Citera
2020-05-13, 22:05
Medlem
Citat:

Kan dette oppklares?

Många tar DNA-test för att leta efter släkt o.s.v. Hade det varit lovigt i Norge kunde polisen köra DNA genom dessa register och förhoppningsvis få träff på personer som är i familj med den eftersökte, eller om den eftersökte skulle ha gjort en test själv. Det var på det viset mamman till containerbabyn hittades, men då var hon, In*rid med på det själv och upprättade en profil på MyHeritage.
Citera
2020-05-13, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Noen som vet hvilken sak dette var? Interessant at ett av barna kjenner han fra før, han virker jo temmelig lojal mot TH også.
"Advokaten bekrefter at det var barna som ba om at han skulle bli oppnevnt som bistandsadvokat for dem. Kihle har tidligere representert en av barna i en tvistesak."
https://www.msn.com/nb-no/nyheter/other/barnas-bistandsadvokat-de-er-helt-overbevist-om-farens-uskyld/ar-BB13qJMO

Fant noe rart om han forresten. Jeg kjenner ikke til denne siden eller de andre navnene som nevnes eller om det er noe hold i dette i det hele tatt, bare slenger det ut her

"Advokat Ståle Kihle er blant korrupte advokater som setter gjeldende lover og regler tilstede.
Han har et nært samarbeid med advokat Peter Skarbøvig som lever av å bryte loven. De har kontakter i Oslo tingrett samt politi. Tingrettdommer Leif Villars Dahl lager saker i tingretten for nevne advokater. Sorenskriver Geir Engegretsen skjuler disse. Kriminelle Jan Pallum bidrar på sine enfoldige måte.
Norge er på papiret en rettsstat, og borgere må ikke gi opp mot korrupsjon i rettsapparatet."
http://www.demokrater.dinstudio.no/page_80.html

Det kan være så enkelt som en tvistesak ved huskjøp el.
Citera
2020-05-13, 22:09
Medlem
Citat:
Det er det jeg ikke husker 🙈
Jeg er også usikker. Jeg husker (det som ble formidlet i fjor) det som at det var et veldig viktig DNA-spor som var funnet på en gjenstand(?) på en sentral del av åstedet (?) som de hadde fått en delvis profil på.

Og det vi har fått vite den siste tiden, er jo at biologiske spor fra AE var avsatt på en gjenstand, og at THs DNA var på samme gjenstand på et sted der det var unaturlig at hans DNA skulle være.

Noe fremmed DNA har ikke blitt omtalt de siste ukene, så jeg tror at denne delvise DNA-profilen som de jobbet med var THs DNA på den gjenstanden.
Senast redigerad av POlROT 2020-05-13 kl. 22:12.
Citera
2020-05-13, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Ikke uvanlig at folk reiser langt vekk og tar selvmord. Du må huske på at han satt lenge i vinduet etter at det var knust, før han deretter falt bakover. Et av punktene som ble tatt opp i tv-dokumentaren i høst var at det virket usannsynlig at en drapsmann går opp i etasjene i et hotell; påkaller masse oppmerksomhet ved å knuse et vindu. Deretter skal han oppholde seg videre i rommet med Wiborg i nesten en time før han tar livet av han. Det får være opp til hver enkelt å vurdere om det høres realistisk ut. Over og ut med Wiborg-diskusjon fra min side.

Du skjønner også at det faller på sin egen urimelighet at han skal ha knust et vindu, og satt seg ned der i en time uten at noe videre hadde hendt. Du må se det helhetlige, altså begge sider av saken. Se f.eks. den tv2-reportasjen der tv2 reiste til Danmark. De filmet på utsiden av hotellet og så gikk de inn, men plutselig blir det klippet, og de befinner seg i et helt annet hotell, som har elektronisk lås, der det blir registrert hvis noen kommer inn. Med denne reportasjen lagt til grunn blir det konkludert med at ingen andre kan ha kommet inn i rommet, altså var det selvmord. Men rommet som Wiborg leide, hadde ikke elektronisk lås. Enten er du ufattelig naiv, eller så har du som sport å bare være uenig med alle brukerne her, eller kanskje begge deler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in