2020-05-16, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Nei. Info er fra kilde som ikke kan oppgis. VE skal ha blitt fanget på bomstasjonkamera kjørende til Kvitfjellområdet 31.10. Han har bedt en person si at de to hadde et møte på Kvitfjell 31.10, men dette møtet fant ikke sted før dagen etter. Personen som ga alibiet har senere uttalt i media at han ikke var komfortabel med å bli spurt om å lyve. VE skal også ha hatt problemer med å gjøre rede for en leiebil. Media har omtalt saken men uten å navngi de involverte. Spørsmålet er hvorfor han dro til Kvitfjell en dag før planlagt, den samme dagen som AE forsvant? Man skulle tro det var behov for ham hjemme, som THs nærmeste medarbeider og fortrolige.

Det der er virkelig oppsiktsvekkende hvis det stemmer. VE jobber altså til daglig med TH på Futurum?
Nærmeste medarbeider og fortrolige etter GHH sin tid i TH eiendom?
Citera
2020-05-16, 17:59
Medlem
Denne tråden om Lørenskog-forsvinningen har enormt mange innlegg, og jeg har forsøkt å lese så mange som mulig. Likevel er det nok en god del viktige poenger som har gått meg hus forbi. Jeg er imponert over enkelte som her har forsøkt å vekte ulike holdepunkter for å forstå saken.

Her kommer mine teorier omkring politiets siktelser. Forsøker også å inkludere det jeg syns er plausibelt som har blitt lansert her i tråden.

Sannsynligheten for at dette er en reell kidnapping med profittmotiv synes liten, siden betalinger og kommunikasjon er nærmest ikke-eksisterende, men:
a) Det kan være en kidnapping som gikk galt.
b) Det kan være drap fordekt som kidnapping.

1. Mulige grunner til at TH kan stå bak:
a) AEFH hadde sagt at hun ville gå fra ham og ta skilsmissen til retten for ikke å havne på bar bakke.
b) TH hadde et forhold til JRU som AEFH oppdaget.
c) TH og en eller flere av hans forretningsforbindelser ønsket å unngå at AEFH avslørte noe hun visste om (som hun har ønsket å avsløre), noe som ikke tålte dagslys.

2. Hvis TH står bak:
a) Enten har han har tatt livet av henne i løpet av natten (planlagt eller i affekt) og forsikret seg om at hun er sporløs (med eller uten hjelp) i god tid før han begynte å etterlyse henne selv. På meg virker det for risky at han skal ha etterlyst henne med full styrke for kort tid etter at han selv har drept henne.
b) Eller så har han bestilt leiemord. Hun ble drept og fjernet fra åstedet mellom innen kl 10. TH mener så (eller har fått beskjed om) at det er trygt å etterlyse henne fire timer etterpå.
NB: Han kan ha fått hjelp fra TF, VE, andre bekjente/kriminelle eller forretningsforbindelser med egeninteresser i saken, eller noen som var villige til å rigge krypto-opplegget. Det kan også ha blitt laget sammen med JRU eller for å rette mistenksomhet mot JRUs pågåenhet.

3. Hvis JRU står bak, alene eller i samarbeid:
a) Enten har han gjort dette som en slags hevn fordi TH ikke ønsket samarbeid, eller fordi han har tapt penger i forsøket på å initiere bitcoinutvinning (med TH eller andre). Det kan ha blitt en kidnapping som gikk galt, slik at kommunikasjonen nærmest uteble.
b) Eller han har hjulpet TH med krypto/brev og i så fall tror jeg det kun er mulig om de har hatt et forhold. Det virker ikke som at TH ville ha involvert noen han kjente hvis ikke han stolte 150% på dem. Med mindre han da tenker at det kan få være ord mot ord?)

Er det noen av disse tankene og teoriene som dere kan hjelpe meg å avkrefte eller eliminere ved hjelp av det dere vet eller kan sannsynliggjøre? Kun bekreftede opplysninger eller saklig argumentasjon.
Citera
2020-05-16, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Det der er virkelig oppsiktsvekkende hvis det stemmer. VE jobber altså til daglig med TH på Futurum?

Ja, det lukter av den der....
Citera
2020-05-16, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wrongggturn
Fulgt med på dette forumet en del år nå. Men har ikke laget en profil før nå. Fra første stund har jeg mistenkt TH. Men i det siste har jeg gått mer og mer over til at dette ikke er han.

Grunnen : Når du har vært gift så lenge dreper du ikke kona de. Du blir kvitt henne på andre måter på en "hyggeligere" måte. Du har vært gift i nesten 50 år. Hvis du er en potensiell morder tar du livet av kona før det har gått 50 år.

Mange som sier at de hadde turbulent forhold. Det trenger ikke å bety at det har vært vold daglig, krangling osv.
Jeg tror at det muligens har vært noe uoverensstemmelser og at begge kanskje har hatt temperament og det ser verre ut en det er når det først smeller.

Men jeg tror han er en mann av gamle rangen som skjuler følelser inni seg og ikke viser sårbarhet over andre en feks kona si.

Bor ikke så langt ifra og denne veien som man har sett en bil rygge opp ca 09.05 har en sentral rolle. Denne veien har blitt brukt fordi det er nesten 0 innsyn fra rundkjøring. Dette pga mye trær og vegetasjon.

Min teori er at denne har kjørt nesten opp. Parkert på venstre side. Denne veien kan være skolevei for de barna som bor i blokkene. Da de sogner til Solheim skole. Det er over 1 km skolevei men ikke nok for å dekt transport. De eventuelle barna som har gått her har passert lenge før 905 tror jeg.

Dette tror jeg de eventuelle GM vet pga overvåking av nabolaget. De vet også når nabolaget "våkner" og går tur med hunder osv.
De har sittet klare i bil på parkeringen ved brygga og ventet på bilen til Tom Hagen.

Når han kom kjørte de inn grusveien muligens med falske firma logoer etc. Kanskje kommunale også for å ikke gi oppmerksomhet. Eventuelt sette noen stengt vei skilt pga veiarbeid etc.

Den ene har gått foran med nøkkel låst seg inn, møtt hunden. Låst den inn. Matten flyttet på seg i "basketaket" med hunden.
Listet seg inn i huset og lukket opp bakdøra for den/de andre.

Gått inn sammen fått kontroll over Anne Elisabeth med strips og gaffa. Tatt hun ut bakdøra og gjennom hagen /terrenget og inn i bilen. Kjørt til et annen sted for å bli drept eller holdt som gissel.

Dett var gjort på 5 til 10 min og gjort av profesjonelle folk. Trolig kriminelle fra utlandet.

GM tror jeg er koblingene RU OG B__rfod og hans koblinger til Russland.

Sønnen kan også være med på det pga økonomisk motiv.

Jeg tror dette er et komplott mot Hagen for å tjene penger og for å få det til å se ut som det er han. Jeg tror gmennene er B_ahrfod og russisk mafia ( Alexey Alexandrovich Mordashov). Med RU og Eventuellt TRH som mellomledd.

Mordashov har motiv da Hagen vant søksmål mot firma hans sommeren 2018. De som kom best ut av søksmål var Hagen og 2 til. Disse 2 var 2 fond. Som er veldig vanskelig å "ta", da dette ikke er en fysisk person.

Wow! - dette var veldig interessant
Citera
2020-05-16, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Uff og huff, det er godt du ikke jobber som politietterforsker... hehehe Denne VE er antagelig helt uskyldig. Tror du hvem som helst involverer seg i slikt bare fordi man jobber for noen man ser opp til, om han i det hele tatt gjør det? Du kan jo ta utgangspunkt i deg selv. Ville du under noen omstendighet deltatt i noe slikt? Og hva kunne få deg til å gjøre det? AE snakket med ett eller flere familiemedlemmer på formiddagen så du har feil der også. Jeg tviler på at noen kunne ta sjansen på å drepe hun inne i boligen da det antagelig ville avdekket liklukt? Er det ikke slik? Holdt noen vakt ved fiskeplassen??? Vi må tenke motiv versus risiko

Bedre at alle er enig i dine Donald Duck teorier? Og les innlegg, før du poengterer triumferende feil hos andre. Postet at alle sms/ tlf samtaler er regisert og falske..

Står fortsatt på at jeg har lansert den mest logiske hypotesen her..
Citera
2020-05-16, 18:08
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
2. Hvis TH står bak:
a) Enten har han har tatt livet av henne i løpet av natten (planlagt eller i affekt) og forsikret seg om at hun er sporløs (med eller uten hjelp) i god tid før han begynte å etterlyse henne selv. På meg virker det for risky at han skal ha etterlyst henne med full styrke for kort tid etter at han selv har drept henne.

Siste sikre livstegn er 31.10.18 kl. 0914, men interessant denne hypotesen om at TH og RU hadde et forhold. Noen som vet noe om det?
Citera
2020-05-16, 18:09
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Siste sikre livstegn er 31.10.18 kl. 0914, men interessant denne hypotesen om at TH og RU hadde et forhold. Noen som vet noe om det?

Ha haaa ... for noe STORT TULL!!!!! Hvor har du det fra?
Citera
2020-05-16, 18:13
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Ha haaa ... for noe STORT TULL!!!!! Hvor har du det fra?

Det ble spilt inn av @svakrose, kan jo kanskje forklare den hyppige møtevirksomheten med en ung jypling.
Citera
2020-05-16, 18:14
Medlem
Skal de 8 forsøkene på å ringe kona være et uttrykk for hvor bekymret han var?

I utgangspunktet ikke rart at TH ringer hjem. De hadde avtalt dette, noe som er litt merkelig i seg selv. De var sammen om kvelden, og på morgenen, de skulle på hytta, en tur de har tatt utallige ganger før, kan man gå ut fra. Så hva skulle være uavklart, hva kunne ikke vente til han kom hjem fra jobb?
Det som ER rart, er at han ikke reagerer på noen annen måte enn å fortsette å ringe, ringe, ringe og ringe hele 8(!)ganger.
Han får ikke svar.
Naturlig da å tenke at hun er ute med hunden en snartur, på do e.l. For så å prøve igjen senere.
Når hun DA ikke tar telefonen, burde han ikke bli engstelig? Redd for at hun har skadet seg, eller blitt syk? Ville det ikke vært naturlig å bruke noen få minutter på å dra hjem for å sjekke at hun er ok, istedet for å fortsette å ringe? Hvorfor dro han ikke hjem?
Det henger virkelig ikke på greip.
Citera
2020-05-16, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrielle
Skal de 8 forsøkene på å ringe kona være et uttrykk for hvor bekymret han var?

I utgangspunktet ikke rart at TH ringer hjem. De hadde avtalt dette, noe som er litt merkelig i seg selv. De var sammen om kvelden, og på morgenen, de skulle på hytta, en tur de har tatt utallige ganger før, kan man gå ut fra. Så hva skulle være uavklart, hva kunne ikke vente til han kom hjem fra jobb?
Det som ER rart, er at han ikke reagerer på noen annen måte enn å fortsette å ringe, ringe, ringe og ringe hele 8(!)ganger.
Han får ikke svar.
Naturlig da å tenke at hun er ute med hunden en snartur, på do e.l. For så å prøve igjen senere.
Når hun DA ikke tar telefonen, burde han ikke bli engstelig? Redd for at hun har skadet seg, eller blitt syk? Ville det ikke vært naturlig å bruke noen få minutter på å dra hjem for å sjekke at hun er ok, istedet for å fortsette å ringe? Hvorfor dro han ikke hjem?
Det henger virkelig ikke på greip.

Han dro jo hjem.
Citera
2020-05-16, 18:28
Medlem
Citat:

Han jobbet også tett med TH tidlig 90-tall. Hvorfor sluttet han den gangen? Hvorfor kom han tilbake i 2018? AE ut av styret, VE inn. Han hadde en godt betalt stilling i et annet firma. En som skrev lønnen her inne, mye mer enn hva TH betaler sine ansatte.
Citera
2020-05-16, 18:30
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ja, det stemmer. Han jobbet for TH på 90 tallet, deretter andre steder og kom tilbake tidlig 2018 som erstatter for GHH. Han sitter både i styret men er også ansatt og jobber der daglig.
Senast redigerad av Minnimus 2020-05-16 kl. 18:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in