2020-05-12, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Hvis du virkelig er Tom Hagen, så kanskje du kan fortelle meg det siste tallet i telefonnummeret ditt som begynner på 908. Det nummeret som ikke vises på 1881.

Nå tuller du med oss, Orderud!
Tror du virkelig at TH er inne på forumet, under eget navn??
Citera
2020-05-12, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Han sier nå at han stiller seg uforstående til alt dette.

Ja, men noe må han jo ha sagt i avhør som har gjordt at de har gitt en mildere siktelse. At han sier at han stiller seg uforstående, kan være av taktiske grunner fra RUs side.
Citera
2020-05-12, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Mulig han ikke visste hva han var med på. Men det burde han skjønt da saken ble kjent.
Men hvem er medhjelperen politet mener TH har hatt? Det lurer jeg på. Det må være en han stoler veldig på, og som kanskje har noe å tjene på dette. Jeg holder en knapp på mannen uten alibi. Mannen som brukte en annen bil den dagen.

Vet ikke hvem dette er. Hvem brukte en annen bil?Tror TH er uten medvirkning til dette.

Ser forresten ut som om den bilen på storskjermen til politiet er lik den bilen TH har nå.
Citera
2020-05-12, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg tror at det kan være fordi politiet eventuelt mener at 32-åringen trodde at han medvirket til grov frihetsberøvelse.

Jørn Lier Horst forklarer om det her:

"Lier Horst forklarer at man kan se for seg en situasjon der mannen har delt sin kunnskap om kryptovaluta til noen uten å være klar over hva informasjonen skulle brukes til, men at den informasjonen senere er brukt til en villedingsmanøver i det politiet ser på som en drapssak.

Lier Horst, med bakgrunn fra etterforskning av drapssaker, påpeker at endring av siktelse er normalt når man i avhør forklarer seg ut av den opprinnelige siktelsen, men inn i et annet straffbart forhold.
Det skjer når forklaringen regnes som troverdig og samsvarer med andre objektive funn i saken.

Det rimer med det som har skjedd, at han først var siktet for medvirkning til drap og at dette blir endret til medvirkning til bortføring. Man kan rent teknisk bli siktet for en forbrytelse som faktisk ikke har skjedd. Det blir på samme måte som at man kan bli dømt for narkotikakjøp hvis man trodde det var narkotika, selv om det viste seg å være mel, sier Lier Horst."
https://www.vg.no/nyheter/i/qLaxmL/krimekspert-om-endringen-av-siktelse-kan-bety-at-de-har-faatt-bekreftet-en-teori

Trodde ikke Horst var så naiv.
Citera
Medlem
Citat:
Jeg tror at det kan være fordi politiet eventuelt mener at 32-åringen trodde at han medvirket til grov frihetsberøvelse.

"Lier Horst forklarer at man kan se for seg en situasjon der mannen har delt sin kunnskap om kryptovaluta til noen uten å være klar over hva informasjonen skulle brukes til, men at den informasjonen senere er brukt til en villedingsmanøver i det politiet ser på som en drapssak.

Lier Horst, med bakgrunn fra etterforskning av drapssaker, påpeker at endring av siktelse er normalt når man i avhør forklarer seg ut av den opprinnelige siktelsen, men inn i et annet straffbart forhold.
Det skjer når forklaringen regnes som troverdig og samsvarer med andre objektive funn i saken.

Det rimer med det som har skjedd, at han først var siktet for medvirkning til drap og at dette blir endret til medvirkning til bortføring. Man kan rent teknisk bli siktet for en forbrytelse som faktisk ikke har skjedd. Det blir på samme måte som at man kan bli dømt for narkotikakjøp hvis man trodde det var narkotika, selv om det viste seg å være mel, sier Lier Horst."
https://www.vg.no/nyheter/i/qLaxmL/krimekspert-om-endringen-av-siktelse-kan-bety-at-de-har-faatt-bekreftet-en-teori

Er nok et blinkskudd av Politiet ettersom denne personen er nok den eneste TH har diskutert krypto med, og då MÅ det være slik siden Politiet ikke klarer å løse gåten.
Citera
Medlem
Citat:
Vet ikke hvem dette er. Hvem brukte en annen bil?Tror TH er uten medvirkning til dette.

Ser forresten ut som om den bilen på storskjermen til politiet er lik den bilen TH har nå.
Hvor kan man se den storskjermen med den bilen?
Citera
2020-05-12, 17:45
Bannlyst
Citat:

Tenker på akkurat det samme.
Citera
2020-05-12, 17:48
Medlem
Den eneste personen som har anseelse og troverdighet i denne suppa, det er Advokat Holden. Lytt mellom linjene så tror jeg vi er så nær sannheten vi kan komme.
Citera
2020-05-12, 17:49
Medlem
Citat:
Hvor kan man se den storskjermen med den bilen?

Ble postet her i går, ifm med intervju av Politiet
Citera
2020-05-12, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Har jeg sagt det?

Hva mener du da med denne uttalelsen?

Hvis du virkelig er Tom Hagen, så kanskje du kan fortelle meg det siste tallet i telefonnummeret ditt som begynner på 908. Det nummeret som ikke vises på 1881.
Citera
2020-05-12, 17:51
Medlem
Citat:
Den eneste personen som har anseelse og troverdighet i denne suppa, det er Advokat Holden. Lytt mellom linjene så tror jeg vi er så nær sannheten vi kan komme.
Hva sies mellom linjene? Tenker du på hans utsagn om noe som ikke er som vi tror?
Citat:
Ble postet her i går, ifm med intervju av Politiet
Takk!
Citera
2020-05-12, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
De sier at denne JRU trodde han var med på en kidnapping, der han laget et oppsett for å få penger.
Men de mener TH lurte ham. Planen til TH var å brutalt drepe henne, og så late som det var en kidnapping.

Dette høres sannsynlig ut. Hvilket betyr at guttungen har knekt i avhør. Kan bety at han lever farlig, hvis han nå er et såkalt kronvitne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in